Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zeker. Als je dat bij voorbaat weet, wel.
Kijk ook gerust de webcams even terug. De col de la loze zat om 15:00 nog flink dicht. Om 12:30 zat hij zelfs potdicht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2018 16:38

Vanmorgen was het heerlijk. Inderdaad trok het later op de ochtend dicht en was het daarna wisselend sneeuw en soms trok het wat open. De eerste uren waren echter perfect met ca 15cm verse poeder op de pistes…

null

Waren overigens om 14 uur gestopt vandaag. Vermoeide beentjes, een knie die niet 100 procent in orde is (volgende week donderdag meniscus operatie) en flinke trek bij een ieder deed ons besluiten om lekker uitgebreid te tafelen in St. Martin… ;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/2eb8a18431d74121ea264c4f...
9:15 bovenaan Tougnete. Dat is waar jullie boven komen vanuit St. Martin. Twee uur later zat je al in de sneeuw in Courchevel. Nogmaals, ik gun het je van harte dat je plezier en mooi weer hebt. Maar ik kan het niet rijmen met de webcams.

@Dr Phil. Met de Saulire omhoog en met de andere Saulire omlaag en je bent al een eind onderweg.

Hen48

@hulst:

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/e128d526d58198bc40964eb8...
Saulire om 10u
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/188cf1e58a878c0b3f3c71db...
Saulire om 11u.
Het gaat niet om de tijd. Dat haal je makkelijk.Het gaat om het weer.

Kant van Meribel vanmorgen heerlijke poeder op de piste in het zonnetje. Nu in Courchevel in de sneeuw, maar heerlijke condities… Echt top!

Harm op 12 mrt 2018 11:28

Ik geloof trouwens best dat er mooie momenten zijn geweest.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2018 18:02

DrPhil ik snap niet wat je nou wilt bewijzen. Wij hebben de eerste runs vanmorgen perfecte condities gehad met zelfs op een paar momenten een heerlijk zonnetje richting Meribel. Ja, vanaf ca 11 uur werd het slechter maar het zicht was over het algemeen acceptabel en de pistes waren heerlijk. Punt.

Zonnetje was overigens op de flank tegenover de Sauliere… ;)

Dat is logisch. De Saulire kant heeft pas ‘s middags zon. De kant van Tougnette heeft ‘s ochtends zon. Vandaar mijn eerste webcambeeld. Dat is richting Meribel.
Kijk gerust zelf: https://nl.bergfex.com/meribel/webcams/c3793/

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2018 18:23

Toen ik je bericht las, dacht ik: Wow, dat klinkt goed. Toen ging ik op de webcams kijken en zag ik alleen maar mist. Het was al meteen slecht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2018 18:24

Ik eindig de discussie hier, maar je hebt gewoon geen gelijk. Probeer echter vooral vol te houden, kon wel eens een lange avond voor je worden… :p

Wil je nog een fotootje zien van vanmorgen vanaf de kant van St. Martin richting Meribel? ;)

null

*bericht bewerkt door Harm op 12 mrt 2018 18:59

Je zult vast opklaringen hebben gehad tussendoor. De sneeuw zal ook vast heel goed zijn geweest. Maar dat het uren mooi was en al meteen vanaf de eerste run staat haaks op de webcambeelden. Dan kun je nog wel 100 foto’s plaatsen. Nogmaals, het zij je van harte gegund. Maar ik zou een bericht met meer realiteitszin waarderen.

Ik zeg enkel dat ik boven Meribel in de zon heb geboard met heerlijke condities. Jij maakt er volgens mij van dat ik uren in de zon heb mogen vertoeven.

Daarna zeg ik in mijn bericht van half twaalf dat het in Courchevel sneeuwt. Aan beiden is niets gelogen en waarom mij een gebrek aan realiteitszin verweten kan worden snap ik helemaal geen ruk van. Of heb ik dan toch alles gedroomd? :(

Gegroet…

De eerste uren waren echter perfect met ca 15cm verse poeder op de pistes.

Harm op 12 mrt 2018 16:48

Je bent om 9:15 boven vanuit St. Martin. Bovenaan Tougnette was het om 9:15 zeker niet perfect (behoorlijk mistig). Om 11u trok het volgens jou dicht.
Ik heb het nergens over (uren in de) zon.
De Saulire zat om 11u potdicht. De Col de la Loze had ook nauwelijks zicht. Ik weet niet hoe jij naar Courchevel bent gegaan, maar dat kan je toch niet zijn ontgaan. Als je om half 12 schrijft dat de “condities echt top” zijn, terwijl je op dat moment al dik in de mist zit (en de webcams al de hele dag een vergelijkbaar beeld laten zien), vind ik dat een hoog hosanna gehalte hebben.
Kennelijk hebben we een andere opvatting van perfect. Einde discussie. Veel plezier, ik hoop dat het snel mooi weer wordt. Het zij je van harte gegund (echt).

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2018 20:03

De condities waren vandaag wat mij betreft heel wisselend. De zon kwam zeker s ochtends inderdaad af en toe door.
Wij vonden het ook een goede skidag, behalve dat sommige pistes al heel snel sneeuwhopen vertoonde. Maar dat is logisch als het sneeuwt en de verse sneeuw niet wordt geprepareerd dus we klagen niet.

En om nog wat olie op’t vuur te gooien: een beetje vanop een webcam bepalen of de skiërs ter plaatse een goede dag hebben vind ik totaal belachelijk.

*bericht bewerkt door driesvandeput op 12 mrt 2018 20:04

Hoi a,lemaal.
Ik zit deze week ook in VT.
Ben wel geammuseerd door @DrPhil, die er niet is, maar wel alles beter weet.
Ik denk dat wat we “top condities” noemen, met voorkeuren , skistijl en ski vaardigheden te maken heeft.
Die zijn bij DrPhil waarschijnlijk niet zo goed ontwikkeld, want bij hemmoet er eerst vol zon zijn.

Ik ben vandaag vanuit VT, naar de M Vallon, Meribel, Courchevel 1600, Les Pras, La Tania, Meribel, Saint Martin, Les Menuires en weer VT gegaan.
Dat lukt niet als er K&@t condities zijn.
En ja, ik heb de Saulire in dikke mist gedaan… skienen op gevoel, was uitstekend te doen.
Overigens, op de mont vallin brak de zon door, lekerrrrr.
In les pras regende het, niet lekker, maar wel goed te doen als je waterdichte kleding hebt.
Soms waren afdalingen wat lastig als er dikke hopen lagen, en er geen zicht was.
Eigenlijk gaat dan alleen de snelheid er uit, en blijft het gewoon nog steeds leuk (vind ik).
Ben nog bij het app. Van @skifan langs geweest, gezwaaid, maar niemand zwaaide terug. Zal wel aan de snaps gezeten hebben vandaag.

Overigens vond ik vandaag een stuk lekkerder dan gisteren, toen heb ik zoveel nattigheid gezien dat ik om 1600 al gestopt ben. Vandaag gewoon van 900 tot 1700… ben hier ten slotte maar een keer per jaar.

Overigens, ooit gehoord van de piste Rama ?
Kan me niet herinneren dat @skifan daar iets over heeft gezegd.
Deze blauwe, brede, vlakke piste verbind de bovenkant van de aiguille du fruit met Marmottes en vervangt de smalle rode piste die hier eerst lag. Die lag er gewoonlijk slecht bij door de steilte en de zoninstraling.
Een grote verbetering.

Morgen weer, en woensdag grand bleu (zeggen ze)

Groeten,

Droopy

Ja Droopy, ik geef het toe. Dat klinkt als perfect.

@Dr Phil. Nepcams.

Hen48

@Dr Phil. Nepcams.

Hulst op 12 mrt 2018 20:11

ja, zo te horen wel. Ik denk gehackt.

@Droopy2. Skifan komt volgens zijn eerdere berichten pas komend weekend.

Hen48

@Dr Phil. Toe aan een nieuwe i-pad. Heb pas een nieuwe. De webcams zijn ineens veel helderder.

Hen48

@Dr Phil. Toe aan een nieuwe i-pad. Heb pas een nieuwe. De webcams zijn ineens veel helderder.

Hulst op 12 mrt 2018 20:19

Haha, andere sites ook?

DrPhil.Kan er zelfs de mist mee uitschakelen.

Hen48

Skifan pas volgende week?
Dat verklaart waarom die fransen zo raar deden toen ik zwaaide, die zullen wel gedacht hebben…
Weer zo’n rare hollander!
Wel goede keuze van skifan, volgende week nog betere condities (hoop ik voor hem)

@Droopy2. Over skifan hoef je je geen zorgen te maken. Zit er met tussenpozen zowat het hele jaar door. Nog even en dan kunnen we weer meegenieten. Berichten en foto’s, alsof je er zelf bij bent. Overigens heb ik je beschreven tocht ook meegeskied vanuit mijn luie stoel. Bij mij inmiddels weer 6 weken geleden. De condities blijven dit jaar wel ongekend.

Hen48

Hoi a,lemaal.
Ik zit deze week ook in VT.
Ben wel geammuseerd door @DrPhil, die er niet is, maar wel alles beter weet.
Ik denk dat wat we “top condities” noemen, met voorkeuren , skistijl en ski vaardigheden te maken heeft.
Die zijn bij DrPhil waarschijnlijk niet zo goed ontwikkeld, want bij hemmoet er eerst vol zon zijn.

Ik ben vandaag vanuit VT, naar de M Vallon, Meribel, Courchevel 1600, Les Pras, La Tania, Meribel, Saint Martin, Les Menuires en weer VT gegaan.
Dat lukt niet als er K&@t condities zijn.
En ja, ik heb de Saulire in dikke mist gedaan… skienen op gevoel, was uitstekend te doen.
Overigens, op de mont vallin brak de zon door, lekerrrrr.
In les pras regende het, niet lekker, maar wel goed te doen als je waterdichte kleding hebt.
Soms waren afdalingen wat lastig als er dikke hopen lagen, en er geen zicht was.
Eigenlijk gaat dan alleen de snelheid er uit, en blijft het gewoon nog steeds leuk (vind ik).
Ben nog bij het app. Van @skifan langs geweest, gezwaaid, maar niemand zwaaide terug. Zal wel aan de snaps gezeten hebben vandaag.

Overigens vond ik vandaag een stuk lekkerder dan gisteren, toen heb ik zoveel nattigheid gezien dat ik om 1600 al gestopt ben. Vandaag gewoon van 900 tot 1700… ben hier ten slotte maar een keer per jaar.

Overigens, ooit gehoord van de piste Rama ?
Kan me niet herinneren dat @skifan daar iets over heeft gezegd.
Deze blauwe, brede, vlakke piste verbind de bovenkant van de aiguille du fruit met Marmottes en vervangt de smalle rode piste die hier eerst lag. Die lag er gewoonlijk slecht bij door de steilte en de zoninstraling.
Een grote verbetering.

Morgen weer, en woensdag grand bleu (zeggen ze)

Groeten,

Droopy

dat noemen ze toch beste stuurlui staan wal?

Droopy2 op 12 mrt 2018 20:08

Voor @miepmiep:

null

null

null

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 mrt 2018 02:42

null

null

null

Het houdt niet op, niet vanzelf… 😂

Voor @miepmiep:

null

null

null

DrPhil op 13 mrt 2018 02:14

Ziet er goed uit 😀😛

Plaats een reactie