Het Dolomiti Superski Topic

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Userd op 16 dec 2017 18:31

Lastig om te zeggen. Hangt van verschillende factoren af. Reken op 1 a 1,5 uur.
Maar misschien zit ik er helemaal naast. 😀
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Dat is een behoorlijk lang stuk. Bedoel je Selva in Val Gardena of echt St Christina, dat is een dorp verder namelijk. Als je in de Borest (Corvara) instapt sta je een half uur later bovenop Dantercepies. Dan moet je dat stuk naar beneden skien (minuut of 10), in Selva doorsteken naar de Ciampinoilift, die omhoog en de Saslong naar beneden. Haal je net in een uur zonder wachten bij liften denk ik

*bericht bewerkt door Sndr op 16 dec 2017 18:51

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Userd op 16 dec 2017 18:31

Veel liften en weinig skiën. Even vanuit Corvara dacht ik 6 liften en 2.5 afdaling en 200 M lopen om in St.Christina te komen. Vandaar ik deze route dus ook altijd anders om doe. Reken op denk ik 1,5 uur

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 16 dec 2017 18:51

May the ski force be with you !!

Dat is een behoorlijk lang stuk. Bedoel je Selva in Val Gardena of echt St Christina, dat is een dorp verder namelijk. Als je in de Borest (Corvara) instapt sta je een half uur later bovenop Dantercepies. Dan moet je dat stuk naar beneden skien (minuut of 10 m), in Selva doorsteken naar de Ciampinoilift, die omhoog en de Saslong naar beneden. Haal je net in een uur zonder wachten bij liften denk ik

Sndr op 16 dec 2017 18:46

Als je uit de Borest stapt moet je nog twee pistes en liften hebben om bovenaan de Dantercepies uit te komen en de afdaling naar Wolkenstein te maken. Dan pas de Ciampinoi, waarna je de Saslong kan nemen om vervolgens in St. Christina uit te komen.

Thx, ik bedoel idd St Christina (eo). Ik wil daar een dagje rondkijken en de afweging is om dat met de auto of skiënd te doen.

Thx, ik bedoel idd St Christina (eo). Ik wil daar een dagje rondkijken en de afweging is om dat met de auto of skiënd te doen.

Userd op 16 dec 2017 18:51

In dat geval zou ik het wel skiënd doen. Met de auto moet je toch de Grödnerjoch over.

*bericht bewerkt door Noblesse op 16 dec 2017 18:54

Dat is een behoorlijk lang stuk. Bedoel je Selva in Val Gardena of echt St Christina, dat is een dorp verder namelijk. Als je in de Borest (Corvara) instapt sta je een half uur later bovenop Dantercepies. Dan moet je dat stuk naar beneden skien (minuut of 10 m), in Selva doorsteken naar de Ciampinoilift, die omhoog en de Saslong naar beneden. Haal je net in een uur zonder wachten bij liften denk ik

Sndr op 16 dec 2017 18:46

Als je uit de Borest stapt moet je nog twee pistes en liften hebben om bovenaan de Dantercepies uit te komen en de afdaling naar Wolkenstein te maken. Dan pas de Ciampinoi, waarna je de Saslong kan nemen om vervolgens in St. Christina uit te komen.

Noblesse op 16 dec 2017 18:51

Zeg ik iets anders dan? Tussen Borest en Dantercepies tel je vijf of zes liften, afhankelijk of je die geel/rode eitjes als een (zou ik doen) of twee (officieel) telt. Maar half uur later (en weinig skien dus, zoals @CJAHulskamp ook zegt) sta je echt bovenaan Dantercepies. Vami gedaan en getimed. Overigens ook wel eens met auto gedaan en dan doe je er ook zeker een half uur over. Snel 27 bochtjes.

*bericht bewerkt door Sndr op 16 dec 2017 19:06

Thx, ik bedoel idd St Christina (eo). Ik wil daar een dagje rondkijken en de afweging is om dat met de auto of skiënd te doen.

Userd op 16 dec 2017 18:51

In dat geval zou ik het wel skiënd doen. Met de auto moet je toch de Grödnerjoch over.

Noblesse op 16 dec 2017 18:54

Dat klopt maar zie ik niet meteen als probleem. Zou ik met de auto gaan, geeft het op bestemming wel weer meer skitijd. 🤔

Wij verblijven nabij Kronplatz en willen ook zeker een dagje gaan skiën in Alta Badia/Sella Ronda. Ik kan op de sites van dat gebied niet goed vinden wat de parkeermogelijkheden zijn (al dan niet betaald) bij de liften. La Villa, San Cassiano en Corvara zijn de beste plekken on te starten/eindigen. Welke parkeermogelijkheden zijn daar? Iemand (recente) ervaring?

GiGi op 16 dec 2017 12:41

La Villa naast de lift naar Gran Risa. Is betaald parkeren. En bij San Cassiano geldt hetzelfde naast Piz Sorega. Ik twijfel licht of het daar ook betaald parkeren is, maar dat kan ik je volgende week bevestigen.

Als je de Sella Ronda wilt skiën zou ik beginnen in Corvara.
Wij hebben vorig jaar 50 meter van de Piz Boe geparkeerd voor 5 euro.
Dan heb je genoeg tijd om de ronde te doen en als je nog tijd over hebt Alta Badia te verkennen.
Ik zou de Sella Ronda linksom nemen (met de klok mee).
Is in mijn ervaring veel minder druk dan tegen de klok in.

jaapm op 16 dec 2017 15:03

Ik zou lekker beginnen in La Villa eerlijk gezegd. Minder ver rijden en vanaf daar zit je in no time in Corvara. En ik zou even de eerste afdaling Gran Risa doen en dan aan het einde nog een keer (ziet hij er doorgaans iets anders uit ;)).

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Userd op 16 dec 2017 18:31

Ik denk dat ik er iets meer dan een half uurtje over doe ofzo. Waarvan 25 minuten in de lift (het is een ruwe schatting).

Maar ik ski snel, stop niet tussentijds (althans, zelden op dat stuk) en ga nu even uit van geen wachtrij bij de lift.

Een ander kan daar zo een uur zoet mee zijn, of meer.

Dat is een behoorlijk lang stuk. Bedoel je Selva in Val Gardena of echt St Christina, dat is een dorp verder namelijk. Als je in de Borest (Corvara) instapt sta je een half uur later bovenop Dantercepies. Dan moet je dat stuk naar beneden skien (minuut of 10 m), in Selva doorsteken naar de Ciampinoilift, die omhoog en de Saslong naar beneden. Haal je net in een uur zonder wachten bij liften denk ik

Sndr op 16 dec 2017

18:46

Als je uit de Borest stapt moet je nog twee pistes en liften hebben om bovenaan de Dantercepies uit te komen en de afdaling naar Wolkenstein te maken. Dan pas de Ciampinoi, waarna je de Saslong kan nemen om vervolgens in St. Christina uit te komen.

Noblesse op 16 dec 2017 18:51

Zeg ik iets anders dan? Tussen Borest en Dantercepies tel je vijf of zes liften, afhankelijk of je die geel/rode eitjes als een (zou ik doen) of twee (officieel) telt. Maar half uur later (en weinig skien dus, zoals @CJAHulskamp ook zegt) sta je echt bovenaan Dantercepies. Vami gedaan en getimed. Overigens ook wel eens met auto gedaan en dan doe je er ook zeker een half uur over. Snel 27 bochtjes.

Sndr op 16 dec 2017 19:02

Sorry, kleine vergissing. De rood/gele eitjes heet niet de Borest maar Frara. Ik haal dat nog wel eens door elkaar. 😏
Maar die Frara lift duurt voor mijn gevoel altijd een eeuwigheid.

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Userd op 16 dec 2017 18:31

Ik denk dat ik er iets meer dan een half uurtje over doe ofzo. Waarvan 25 minuten in de lift (het is een ruwe schatting).

Maar ik ski snel, stop niet tussentijds (althans, zelden op dat stuk) en ga nu even uit van geen wachtrij bij de lift.

Een ander kan daar zo een uur zoet mee zijn, of meer.

DSvier op 16 dec 2017 19:29

Dat red je echt niet in 30 minuten DSvier, hoe snel je ook skiet. Om bovenaan de Dantercepies te komen vanuit Corvara heb je al dik 20 minuten nodig, Dan Dantercepies afdalen naar Selva, straat oversteken met stoplicht, omhoog naar Campinoi en afdalen via Sasslong. Oversteken en met treintje gebied in van Cedeca. Kost wel een uurtje, maar dan nog red je het makkelijk allemaal. Ik heb het vanuit San Cassiano regelmatig gedaan en je hebt alle tijd om er de dag te besteden en op tijd terug te komen.

Ik heb het forum van begin tot eind doorgespit, de planning is om met kerst richting arabba te gaan. Er zijn erg leuke tips voorbij gekomen:), ik heb enkel nog een vraag voor de kenners.
Hoe zit het met de drukte in dit gebied met de kerst?

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Userd op 16 dec 2017 18:31

Ik denk dat ik er iets meer dan een half uurtje over doe ofzo. Waarvan 25 minuten in de lift (het is een ruwe schatting).

Maar ik ski snel, stop niet tussentijds (althans, zelden op dat stuk) en ga nu even uit van geen wachtrij bij de lift.

Een ander kan daar zo een uur zoet mee zijn, of meer.

DSvier op 16 dec 2017 19:29

Dat red je echt niet in 30 minuten DSvier, hoe snel je ook skiet. Om bovenaan de Dantercepies te komen vanuit Corvara heb je al dik 20 minuten nodig, Dan Dantercepies afdalen naar Selva, straat oversteken met stoplicht, omhoog naar Campinoi en afdalen via Sasslong. Oversteken en met treintje gebied in van Cedeca. Kost wel een uurtje, maar dan nog red je het makkelijk allemaal. Ik heb het vanuit San Cassiano regelmatig gedaan en je hebt alle tijd om er de dag te besteden en op tijd terug te komen.

HN65 op 16 dec 2017 23:42

Ik zal het eens een keer meten, want meten is weten. Moet het wel even niet te druk zijn, want uiteindelijk zit de beperking vooral bij de liften.

Ik heb het forum van begin tot eind doorgespit, de planning is om met kerst richting arabba te gaan. Er zijn erg leuke tips voorbij gekomen:), ik heb enkel nog een vraag voor de kenners.
Hoe zit het met de drukte in dit gebied met de kerst?

Gu op 17 dec 2017 02:18

Hotels zitten ramvol dan. Maar mijn inschatting is dat het publiek met kerst en oud en nieuw minder op de latten staat dan gemiddeld (het zijn vaak families en zeker als meerdere generaties meegaan zijn er ook velen daarvan die gewoon geen cm glijden).

Maar voor mij is het de eerste keer daar met kersf. Mocht het druk zijn ga ik gewoon wat meer daar skiën waar het minder druk is. ;)

Vind het sowieso zelden te druk aldaar. Alleen harde wind in combinatie met afsluitingen van liften kan echt voor drukte ellende zorgen.

Ik heb het forum van begin tot eind doorgespit, de planning is om met kerst richting arabba te gaan. Er zijn erg leuke tips voorbij gekomen:), ik heb enkel nog een vraag voor de kenners.
Hoe zit het met de drukte in dit gebied met de kerst?

Gu op 17 dec 2017 02:18

Het is wel een rustigere week als de nieuwjaars week. Maar de laatste 5 jaar is het steeds drukker geworden. Denk vooral omdat hier alle pistes gewoon geopend zijn ondanks er geen sneeuw was gevallen de laatste jaren met kerst. En het is populairder geworden. Vandaar dat ik dit jaar een minder populair gebied kies in de Dolomieten. Vooral rond Wolkenstein was het behoorlijk druk.

May the ski force be with you !!

Ik heb (nog) geen ervaring met de Dolomieten, maar mijn ervaring met Italianen is dat een groot gedeelte na de lunch het skiën wel voor gezien houdt…In de kerstweken zullen het ook heel veel toeristen zijn, maar vast ook veel locals. We hebben denk ik te vaak geroepen dat het zo skizeker is met kerst daar…;)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb (nog) geen ervaring met de Dolomieten, maar mijn ervaring met Italianen is dat een groot gedeelte na de lunch het skiën wel voor gezien houdt…In de kerstweken zullen het ook heel veel toeristen zijn, maar vast ook veel locals. We hebben denk ik te vaak geroepen dat het zo skizeker is met kerst daar…;)

Roy83 op 19 dec 2017 11:20

Dit kan ik onderschrijven. Zeker als het ook nog wat minder weer is heb je de laatste 2 uren van een skidag de pistes soms echt letterlijk voor jezelf. Sella ronda uitgezonderd maar zelfs daar valt het dan echt mee met de drukte.

Ik heb een vraag;

Vrijdag 5 januari reis ik af naar italie. Onderweg slaap ik ergens en kom zaterdag morgen vroeg aan op de plaats van bestemming.
Nu is het idee om smorgens eerst in Kronplatz te gaan skieen, nu ik er toch langs kom is dat misschien wel een keer leuk om mee te pakken.
Nu de vraag: waar kan je ergens een ski pass komen ?
De SS 244 rij ik dan op richting la villa, corvara, arabba etc.
Langs die weg kan je op een bepaald moment naar boven.

Heeft iemand een antwoord, alvast bedankt :-)

Skipas kan je kopen bij elke kassa in het skigebied. Bij mijn weten zit er een kassa bij elke lift die in het dal vetrekt. Dus overal waar je kan parkeren bij de lift, kan je ook een skipas kopen geloof ik. Als je een Dolomiti Superski pas wil kopen voor meer dan X dagen, moet daar een digitale foto op, en dat kan maar bij een beperkt aantal kassa’s. Hier de verkooppunten voor de Dolomiti Superski-passen: https://www.dolomitisuperski.com/en/ski-pass/points-of-sale…

Dan moet je in het geval van eerst naar Kronplatz willen gaan hier zijn:
Piculin Picolein 11
39030 St. Martin in Thurn(BZ)
from 8.00 am to 5.00 pm (Saturday from 8.00 am to 6.00 pm)

Skipas kan je kopen bij elke kassa in het skigebied. Bij mijn weten zit er een kassa bij elke lift die in het dal vetrekt. Dus overal waar je kan parkeren bij de lift, kan je ook een skipas kopen geloof ik. Als je een Dolomiti Superski pas wil kopen voor meer dan X dagen, moet daar een digitale foto op, en dat kan maar bij een beperkt aantal kassa’s. Hier de verkooppunten voor de Dolomiti Superski-passen: https://www.dolomitisuperski.com/en/ski-pass/points-of-sale…

GiGi op 21 dec 2017 17:39

Digitale foto? Is dat dan nieuw dit jaar want tot op heden heb ik dat nog nooit gehad. De aansluiting op Kronplatz is in het plaatsje Picolin met een vrij serieuze, lange, zwarte afdaling terug (maar met lift kan ook).

Hallo,
In Pikolein (Piculin) kan je beneden een skipas kopen , parking is voorzien.
Je kan hier de lift nemen en dan zo via St-Vigil naar Kronplatz.
Pikolein is nog 10 minuutjes tot La Villa met de wagen.

Fijne dagen toegewenst, ik zal er ook zijn eind januari.

Danny

Born to run. B.S.

Skipas kan je kopen bij elke kassa in het skigebied. Bij mijn weten zit er een kassa bij elke lift die in het dal vetrekt. Dus overal waar je kan parkeren bij de lift, kan je ook een skipas kopen geloof ik. Als je een Dolomiti Superski pas wil kopen voor meer dan X dagen, moet daar een digitale foto op, en dat kan maar bij een beperkt aantal kassa’s. Hier de verkooppunten voor de Dolomiti Superski-passen: https://www.dolomitisuperski.com/en/ski-pass/points-of-sale…

GiGi op 21 dec 2017 17:39

Digitale foto? Is dat dan nieuw dit jaar want tot op heden heb ik dat nog nooit gehad. De aansluiting op Kronplatz is in het plaatsje Picolin met een vrij serieuze, lange, zwarte afdaling terug (maar met lift kan ook).

HN65 op 21 dec 2017 17:43

Moets de laatste keer dat ik er was omdat het een pas van langer dan 6 dagen was. Maar misschien is het veranderd sinds die keer (Kerstvakantie 2015-2016).

Moets de laatste keer dat ik er was omdat het een pas van langer dan 6 dagen was. Maar misschien is het veranderd sinds die keer (Kerstvakantie 2015-2016).[post]GiGi op 21 dec 2017 17:48[/post][/quote]

Ik heb nooit langer dan 6 dagen, helaas, gekocht. Dan zal dat nog altijd zo zijn, kon het zo snel niet vinden online.

Ik denk dat @R_Dolomieten dan een 7 dagen pas nodig heeft (is € 18,- duurder dan 6 dagen, dus goedkoper dan een dagpas voor Kronplatz)…Ben wel benieuwd of dat bij elke kassa kan (ik wil de aankomstdag ook nog even skiën, wellicht in een Dolomieten gebied).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Afgelopen jaar had ik een 7 dagen pas, zonder foto. Of mijn geheugen laat me echt serieus in de steek 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik denk dat @R_Dolomieten dan een 7 dagen pas nodig heeft (is € 18,- duurder dan 6 dagen, dus goedkoper dan een dagpas voor Kronplatz)…Ben wel benieuwd of dat bij elke kassa kan (ik wil de aankomstdag ook nog even skiën, wellicht in een Dolomieten gebied).

Roy83 op 21 dec 2017 18:20

Ja dat kan bij iedere kassa in ieder gebied wat is aangesloten bij Dolomiti Superski. Dat is in dit geval voor Pikolein/Picolino ook het geval. En gratis parkeren volgens mij.
@dan58, excuus zag je bericht hierboven te laat. Alles al gezegd door jou

*bericht bewerkt door HN65 op 21 dec 2017 19:09

Ben sinds afgelopen zaterdag in dit gebied en ik moet zeggen, het is ronduit fantastisch. Perfecte pistes en blauwe luchten. Is voor mij de eerste keer Dolomieten maar zeker niet de laatste keer.

Plaats een reactie