Wintersport Inside

Of liever nog een student die kinderoppas en skileraar tegelijk wil zijn :). Zou dat eigenlijk mogen?

;)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Of liever nog een student die kinderoppas en skileraar tegelijk wil zijn :). Zou dat eigenlijk mogen?

;)

Roy83 op 26 mrt 2018 14:16

daar kun misschien beter een apart topic over openen. Vraag dan meteen even of ze de kindertjes wel fijn de afgesloten pistes laten zien, daar is het vaak lekker rustig :)

Edwin van Riel

Of liever nog een student die kinderoppas en skileraar tegelijk wil zijn :). Zou dat eigenlijk mogen?

;)

Roy83 op 26 mrt 2018 14:16

daar kun misschien beter een apart topic over openen. Vraag dan meteen even of ze de kindertjes wel fijn de afgesloten pistes laten zien, daar is het vaak lekker rustig :)

evr66 op 26 mrt 2018 18:49

Ik lees hier gewoon: Anwärter

Of liever nog een student die kinderoppas en skileraar tegelijk wil zijn :). Zou dat eigenlijk mogen?

;)

Roy83 op 26 mrt 2018 14:16

daar kun misschien beter een apart topic over openen. Vraag dan meteen even of ze de kindertjes wel fijn de afgesloten pistes laten zien, daar is het vaak lekker rustig :)

evr66 op 26 mrt 2018 18:49

Ik lees hier gewoon: Anwärter

GiGi op 26 mrt 2018 18:57

alles gedaan om die kreet te ontlopen :)

Edwin van Riel

Soms moet je gewoon zeggen wat je bedoelt. In dit topic zeker.

Of een ander hiertoe verleiden, geeft nog meer voldoening :)

Edwin van Riel

" wel fijn de kindjes de afgesloten pistes laten zien daar is het vaak lekker rustig" @evr66 😂😂
Ja FIJN met de kindjes het lawine gebied in 😂 Plof waar komen plotseling al redingswerkers en die helicopter vandaan. Het was zo heerlijk rustig.

Of liever nog een student die kinderoppas en skileraar tegelijk wil zijn :). Zou dat eigenlijk mogen?

;)

Roy83 op 26 mrt 2018 14:16

daar kun misschien beter een apart topic over openen. Vraag dan meteen even of ze de kindertjes wel fijn de afgesloten pistes laten zien, daar is het vaak lekker rustig :)

evr66 op 26 mrt 2018 18:49

Goeie tip!

Open ik gelijk een topic over hoe ik dan het piste personeel aansprakelijk kan stellen als t toch misgaat! Iemand nog tips hoe ik aan een goedkoop vignet kan komen, de km administratie van mijn lease auto aanpas zodat ik er mee op vakantie kan (terwijl ik hem niet privé rijd) en hoe ik de kinderen op vrijdag al meeneem (leren ze toch niks op school)?

Ow nee ik heb niet eens kinderen (en ook al geen lease auto meer). Misschien moet ik eens vragen hoe het zit met de aansprakelijkheid als ik mijn been breek op een zwarte piste en ik van de liftmeneer niet met de stoeltjeslift naar beneden mocht…

Mis ik nu nog legendarische topics ;)? Misschien iets met de beste gegrilde kip?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Man overboord in de Ocean Race, met windkracht 8 en watertemperatuur 9 graden.

Wie kan er een beetje orde in deze chaos scheppen.

Hen48

wat ’ n paarde(n)gelul ! ;(

Born to run. B.S.

Man overboord in de Ocean Race, met windkracht 8 en watertemperatuur 9 graden.

DrPhil op 26 mrt 2018 22:50

Niet dat het uitmaakt, maar welke boot?

Zie het al: Scallywag

De Hans Horrevoets rillingen gaat over mijn rug. 1200 mijl van het dichtbijzijnde land, in de Zuidelijke Oceaan met 35 knopen (63 km/u) westenwind. Zie daar maar eens één drijvende man terug te vinden. Ze hebben GPS- en lichtbakens aan hun pakken zitten, maar met golven van een paar meter hoog… Gadverdamme.

*bericht bewerkt door GiGi op 27 mrt 2018 06:04

Edwin van Riel

Triest, maar het is wel gewoon een onderdeel dat er bij hoort. De oceaan is net als het hooggebergte geen speeltuin. En als je op de oceaan de limieten opzoekt is er gewoon een reeele kans dat het misgaat net als wanneer je dat in het hooggebergte doet.

Born to Ride

Zo’n survival suit heeft wel een ingebouwde MOB-zender, maar kennelijk heeft het niet geholpen. Horrevoets had destijds zijn survivalsuit nog niet aan, maar die hebben ze opmerkelijk genoeg wel teruggevonden. Ik heb nog ooit een stukje meegevaren met Horrevoets op de oude Brunel Sunergy in Ijmuiden. Toen schold hij een bemanningslid helemaal verrot. Sindsdien keek ik toch iets anders naar hem. Zijn vrouw was toen net in verwachting van zijn tweede kind. Pas bij Andere Tijden Sport.
Tot overmaat van ramp zonk toen ook nog de Telefonica boot van Bouwe Bekking, en toen moest de ABN AMRO 2 (met het lichaam van Horrevoets aan boord) omvaren en hun collega’s redden. Ze zijn toen met zijn allen naar Engeland gevaren.

Ja dat was echt drama op de Atlantische Oceaan. Ik was toen bestuurslid van de Amsterdamse Studenten Zeilevereniging en ABN AMRO was ook onze hoofdsponsor. Dus veel van dichtbij meegekregen toen.

Horrevoets had volgens mij net een kind van een jaar en de tweede was op komst. Ironisch genoeg nam hij de plaats in van iemand die van het thuisfront ‘niet mocht’ volgens mij. Mooie aflevering van Andere Tijden Sport.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Verschrikkelijk verhaal…

Click. Click. Peace

Hoe werkt dat eigenlijk in zo’n race? Neem toch aan, dat iedereen (in principe) aangelijnd is (ja, in principe is iedereen buiten de piste ook minimaal met 3-eenheid op pad natuurlijk)

Edwin van Riel

Horrevoets had volgens mij net een kind van een jaar en de tweede was op komst. Ironisch genoeg nam hij de plaats in van iemand die van het thuisfront ‘niet mocht’ volgens mij. Mooie aflevering van Andere Tijden Sport.

Roy83 op 27 mrt 2018 10:11

Klopt. Twee vrienden van mij hadden ook de selectie gedaan bij Team Heiner en stonden op reserveplekken 2 en 3, maar Hans werd dus als eerste opgeroepen.
De huidige situatie is echt een klap voor de hele zeilwereld en natuurlijk voor team Scallywag in het bijzonder (waar ook de Nederlandse Annemieke Bes aan boord zit). En het klopt dat dit soort dingen kan gebeuren en hoort bij de risico’s die men neemt. Maar dat maakt het niet minder verschrikkelijk natuurlijk.

Hoe werkt dat eigenlijk in zo’n race? Neem toch aan, dat iedereen (in principe) aangelijnd is (ja, in principe is iedereen buiten de piste ook minimaal met 3-eenheid op pad natuurlijk)

evr66 op 27 mrt 2018 10:16

In principe wel, maar je moet regelmatig van positie wisselen enzo en dan heb je gewoon momenten dat je niet aangelijnd bent. Als je tijdens het overstag gaan net een grote golf hebt kan je zomaar van boord gegooid worden.

Hier heb je de laatste update video van gisteren, daar kan je ook al zien dat de Scallywag een eind achter lag op de rest en in zwaarder weer zit:

Born to Ride

Ten tijde van het ongeluk (13:42 UTC) voeren ze zo te zien gewoon voor de wind, geen bijzondere manoeuvres. Overstag gaan gebeurt sowieso niet voor de wind. Laatste gijp was rond 02:51 UTC.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 mrt 2018 10:39

Ten tijde van het ongeluk (13:42 UTC) voeren ze gewoon voor de wind, geen bijzondere manoeuvres. Overstag gaan gebeurt sowieso niet voor de wind. Laatste gijp was rond 02:51 UTC.

DrPhil op 27 mrt 2018 10:31

Ik was niet op de hoogte van de manouvres op dit moment, maar vooral overstag gaan zij wel de gevaarlijkste momenten over het algemeen. En ‘gewoon’ voor de wind bij zulke omstandigheden is al meer dan heftig genoeg. Als je in deze aflevering de beelden voorbij ziet komen van de omstandigheden die heersen dan zie je gewoon aan alles dat het extreem is. 100% van de tijd aangelijnd zijn is gewoon practisch onmogelijk.

Born to Ride

Geen idee hoe je erbij komt dat overstag gaan bij deze boten het gevaarlijkst is, want dat is niet zo. Duiken in een golf op volle snelheid is 10x gevaarlijker.
Ik zou zelfs zeggen dat overstag gaan één van de minst gevaarlijke momenten is. Precies getimed, voorspelbaar en iedereen weet wat te doen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 mrt 2018 10:46

Dr Phil. Duiken op de piste is nog gevaarlijker.

Hen48

Bij die snelheden en zulk weer is iedere manoeuvre in potentie gevaarlijk.
Duiken in golven is op zich geen manoeuvre maar zeer zeker gevaarlijk.
Niet helder wat er precies gebeurd is, dus de oorzaak is vooralsnog gissen.

Nou, @hulst, ik duik liever in een gat op de piste dan met 50km/u in een golf.
Horrevoets heeft waarschijnlijk niks gemerkt van zijn overboord gaan omdat hij toen vermoedelijk al bewusteloos was door de klap.

https://www.redbull.com/in-en/leg-3-volvo-race
Op 1:30 zie je dat zijn lifeline hem redt.

Kan iemand mij de juiste link bezorgen want ik zit plots op 'n watersportforum??? :)

Born to run. B.S.

We kunnen het ook gewoon weer over cricket hebben. Die Aussies zitten in zak en ashes :D

*bericht bewerkt door Hessel op 27 mrt 2018 11:33

Plaats een reactie