Fischer progressor f17 of Dynastar speedzone 7

Zie mijn laatste linkje: Progressor 800 voor 300 euro

Ik heb ook goede ervaringen met xspo.de

*bericht bewerkt door GiGi op 15 dec 2017 17:20

Zelf niet gezocht naar beschikbaarheid, maar goede ervaringen met spomi.de en Sport Conrad uit Duitsland.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Is alleen nog in 160cm

Hij heeft inderdaad dezelfde print als de F18 van vorig jaar. Dat is grappig. Vorig jaar zag de 800 er heel anders uit.

Op ebay.de gooien ze je dood met de 800.
Als je vervolgens bij de aanbieder zelf kijkt, is hij meestal nog goedkoper. (Ebay is best duur wb kosten)

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 dec 2017 17:25

http://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-p…
€ 279 zelfs maar. Zijn off Fischer dealer…

http://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-p…
€ 279 zelfs maar. Zijn off Fischer dealer…

DrPhil op 15 dec 2017 17:27

Klopt, maar die leveren niet in Nederland (alleen Duitsland en Oostenrijk).

Nee hoor. Gewoon een mailtje sturen.

Vorig jaar gedaan (voor andere ski’s). Kreeg een ‘nee’ te horen.

Bij mij wel. Kosten voor ski’s € 17,95 of € 19,95, dat weet ik niet meer zeker. Ik heb ze even een nieuw mailtje gestuurd.

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 dec 2017 17:44

Hi,

ik heb al 2x een bestelling geplaatst bij Sport-Stelzl, met levering in België.
Eentje voor mijn Progressor 900 een 5-tal jaar geleden, en eentje vorige week bij de bestelling van een junior ski-set voor mijn dochter.
Telkens werd de bestelling door hen keurig afgehandeld.

Ter info: ik stuurde een mailtje naar de eigenaar (e-mail adres op site aangegeven) en vroeg naar een prijs voor enkele ski’s. Finaal werd er me een prijs aangeboden die nog net iets scherper was, incl levering…

a happy customer…

*bericht bewerkt door Snow70 op 15 dec 2017 18:29

ik heb al 2x een bestelling geplaatst bij Sport-Stelzl, met levering in België.
Eentje voor mijn Progressor 900 een 5-tal jaar geleden, en eentje vorige week bij de bestelling van een junior ski-set voor mijn dochter.

Snow70 op 15 dec 2017 18:28

Joost,
misschien even meegeven dat ik super tevreden ben van mijn Progressors 900.

Toen ik deze kocht, was ik net zoals jij aan het twijfelen of deze ski niet wat te hoog gegrepen was voor mij. Niet dus! Ik was echt heel blij dat ik voor deze set gekozen had, het heeft me toegelaten op korte tijd heel wat ‘progressie’ te maken.

Een 2-tal jaar terug, dacht ik dat de tijd rijp was voor een volgend paar. Ik zou mijn Fischers dan enkel nog gebruiken bij minder goede pisteomstandigheden. Verder had ik ook gewoon zin in een nieuw setje. Mijn keuze was gevallen op de Salomon X-Drive 8.0 FS. Absoluut een prima ski. Goede keuze, valt weinig of niets slechts te zeggen over dit paar.
Maar tegelijk was het ook misschien niet zo’n goede keuze. Immers beide ski’s hebben niet zo’n verschillend karakter, waardoor de keuze voor een bijkomend paar ineens een stuk minder rationeel te verdedigen is…
Wel vind ik de Salomons net iets minder speels dan de Progressors 900. Zeker op het einde van het seizoen als de pistes minder hard zijn, zetten de Fischers toch wel sneller aan tot carven.
Finaal blijf ik mijn Fischers dus meer gebruiken van de Salomons.

Maar, dus geen kwaad woord van de Salomons. Alleen zijn de Fischers simpelweg prima. Raar dat ze deze aan zo’n lage prijs blijven verkopen.

Nogmaals dank allemaal! Ik ben enorm verrast door alle adviezen en tips, erg prettig!

Ik wil eigenlijk vanavond gaan bestellen, dus het wordt tijd om de knoop door te hakken. Volgens mij moet het sowieso de Fischer Progressor worden, maar de vraag is nog even welke, de F18 of de 800. Het is allemaal wat verwarrend en als ik het goed begrijp is het dezelfde ski?! Dat klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn en daarom neig ik stiekem toch naar de F18…

Het is dezelfde ski. Als ik jou was, zou ik voor die bij de xspo.de van voor 294. Goede prijs, goede levering, snelle levering. Als je geen haast hebt kan je natuurlijk ook die shop mailen die @DrPhil noemde, als je nog twee tientjes wil besparen. Maar dan duurt het langer voordat je ze in huis hebt denk ik. Maar als dat niks uitmaakt…

Het is inderdaad dezelfde ski. Met de print van vorig jaar.

Nou ik vraag het me af hoor, die 800 zou zomaar Chinese namaak kunnen zijn…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kun je er beter F18 op drukken. Anders gaan sommige mensen denken het namaak is. 😁

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 dec 2017 19:25

Dat ga ik inderdaad doen, gaan voor de 800! Ik heb nog even zitten zoeken en kwam de volgende pagina tegen:

http://halatenisowa.pl/fischer-progressor-f18-a-800/…

Nou is mijn Pools niet zo heel goed, dus ik heb het even in Google translate gezet. Staat vrij goed uitgelegd wat de verschillen (overeenkomsten) zijn.

Ze zijn besteld! Ik heb ze uiteindelijk gekocht bij http://www.ski-andmore.com (dank voor de tip @gigi).

Thxs allen voor het meedenken. Nu rustig afwachten tot we naar Oostenrijk gaan.

Welja. Tip je de 800. Krijgt @gigi de eer. Het moet niet gekker worden.

Haha excuus @DrPhil! Ik bedoelde de tip voor de webshop. Maar (ook) jij bedankt voor het meedenken en je advies.

Ok 😁

Even nog een vraagje nog over de F18/800

Er wordt ook een Womens versie aangeboden van de 800, met andere bindingen die iets verder naar voor staan en lichter zijn.

Zouden jullie voor een vrouw aanraden om voor een Women te gaan of voor de ‘normale’ en waarom?

Het gaat om deze…
https://www.ski-andmore.de/fischer-progressor-800-lady-inkl-…

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Maar ik ben wat sceptisch over de daadwerkelijke verschillen tussen die ski’s. Bovendien zou je ook op de uniseksversie de binding wat naar voren kunnen zetten.

Is het niet zo dat bij de vrouwenbinding de achterbak wat hoger staat t.o.v. de voorbak? Een grotere ramp angle i.v.m. heupstand van de (gemiddelde) vrouw.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Is het niet zo dat bij de vrouwenbinding de achterbak wat hoger staat t.o.v. de voorbak? Een grotere ramp angle i.v.m. heupstand van de (gemiddelde) vrouw.

Shane op 8 jan 2018 19:26

Soms wel, hoewel dat bijna niet meer wordt toegepast geloof ik. Bij die Fischer ook niet meen ik.

Even los van de vraag: ik ben net terug van een weekje Oostenrijk, wat een top ski! Merkte echt verschil met mijn oude skies! Lekker soepel en toch zeer goed te carven. Nogmaals dank voor alle tips, en mensen die een soort gelijke ski zoeken, de progressor 800 is zeker een aanrader!

Dank voor de reacties. En toch maar lichaamslengte aanhouden hè? 😅
@Joost-Br fijn dat ze zo bevallen! Goede keus dus weer.

Tijd voor een uitpakparty?!

Dat ga ik inderdaad doen, gaan voor de 800! Ik heb nog even zitten zoeken en kwam de volgende pagina tegen:

http://halatenisowa.pl/fischer-progressor-f18-a-800/…

Nou is mijn Pools niet zo heel goed, dus ik heb het even in Google translate gezet. Staat vrij goed uitgelegd wat de verschillen (overeenkomsten) zijn.

Joost-Br op 15 dec 2017 19:24

Ik sta op het punt om de F18 of 800 te kopen, de site is helaas niet meer beschikbaar, wat zijn de daadwerkelijke verschillen? Momenteel wil ik mijn ski’s onderstaand gaan kopen:
https://www.ski-andmore.de/fischer-progressor-f18-smu-inkl-r…

Plaats een reactie