Hotel Arlberg

http://www.kaminstube.com/

160 euro pppn half pension net iets buiten budget maar echt top
Goede plek; praktisch naast Mooserwirt en ski in/ski out

IvoE op 6 feb 2018 00:24

Op tripadvisor lees ik dat het restaurant ook gewoon kan gebruikt worden door gasten die niet in het hotel logeren , met die après-ski bars in de buurt krujg je dan geen beschonken mensen in het restaurant?

Lupot op 6 feb 2018 09:27

Nee, Er liggen andere tenten dichterbij omheen; je moet een klein stukje omhoog lopen vanaf daar en en dat weerhoudt mensen denk ik om dat te doen. Je kan vanaf daar beter naar beneden glijden om in het dorp zelf wat te eten als je in de Mooserwirt bent geweest.

@Lupot
Het is inderdaad waar dat het hele gebied nu verbonden is. Maar toch maakt het uit waar je gaat zitten. Vergeleken met alle andere Oostenrijkse skigebieden is het (deel)gebied van St.Anton echt veel uitdagender. Je moet echt van ongeprepareerde routes, steile pistes en buckels houden om St.Anton te waarderen. Dit seizoen (en ook op veel dagen in andere seizoenen) moeten alle skiers (vanwege de blijvende sluiting van een blauwe centrale piste) via een zwarte piste -die al vroeg in de middag buckelig wordt- naar het dal.
Je moet dit niet onderschatten (of je houdt van een beetje uitdaging ;-) )
Verder ben ik het eens met @Hooykaas, de wijk links van het centrum is voor een fors deel te vermijden (oa ook Kaminstube), te hoog en ver van het centrum. Een wandelingetje naar het dorp is eigenlijk niet te doen.

Wunderkammer op 6 feb 2018 10:06

Tja; als je de latten eronder bindt is het echt een heel klein stukje naar beneden.
Omhoog lopen via de weg eromheen is inderdaad een ander verhaal van de kaminstube.

Weet iemand toevallig waarom die dalafdaling blauw 55 rood 56/57 ik al het hele seizoen dichtzitten? (hele seizoen al lawinegevaar ofzo van die twee hellingen aan beide kanten?) Vorig jaar kon je vanaf hier prima ook met beginners naar beneden komen; nu is inderdaad voor beginners een slagveld op die zwarte :)

@IvoE
Officiële reden is idd lawinegevaar. Maar dit wordt aangezien het zo lang duurt steeds onwaarschijnlijker (en dramatischer voor St.Anton, want ook de Schindler en Mattun routes zijn daarmee niet beschikbaar)
Er gaan dan ook al een tijd geruchten dat er iets anders onbekends speelt.

Komt ECHT door lawine gevaar.
Beginners kunnen altijd met de Galzigbahn naar beneden.zwarte Piste is niet nodig om naar beneden te komen.

null

Nu het lawinegevaar toch aanzienlijk gedaald is, zijn er nog altijd geen aanstalten gemaakt om deze terug te openen. Er ligt, geloof ik, 1 lawine over, dat moet toch te prepareren zijn?
Het is toch een groot gemis dat deze niet open is, vind ik.

@Wunderkammer
Met links bedoel je ten westen?

Laat je nog wat horen hoe het gebied je bevallen is en welk hotel het geworden is.
Kunnen wij ook weer van leren.
Dank je 👍

Hooykaas op 5 feb 2018 22:53

Doe ik zeker!

@Drikus ja @Brian36 die lawine die al naar beneden gekomen is niet zo interessant hè…het gaat erom wat er nog boven ligt!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 feb 2018 17:57

Ik heb jaren geleden wel eens meegemaakt dat daar meer dan 7 meter sneeuw lag.

Hallo,
volgend jaar januari willen we gaan skiën in het arlberg gebied, nu zoeken we een hotel waar we naast het skiën ook culinair kunnen genieten en ook een saunaatje kunnen meepikken. Prijsklasse tot € 140 /personen /nacht in half pension. Heeft er iemand een tip voor ons ;-)

Lupot op 5 feb 2018 16:42

Hoi, als culinair genieten écht belangrijk is… Der Waldhof in St-Anton. Iets boven je budget maar wat je krijgt opgediend is topniveau, eigenlijk niet te vergelijken met alle betere hotels die ik de voorbije jaren in die regio heb gedaan (Bergwelt in Obergurgl, Sandhof in Lech,…) De persoonlijke service krijg je er gratis bovenop. Over een maand ben ik daar opnieuw en kijk er enorm naar uit.

Plaats een reactie