ervaring over dit skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Hoi Miranda,

Zoals Esther al vermeld, is het mogelijk om je les al van te voren te boeken bij een van beide skischolen. Uit ervaring weet ik dat het Kinderland van Herbst vaak wordt gerund door Deense leraren/leraressen, terwijl in het Kinderland van Sturm altijd minimaal 1 Nederlandstalige leraar aanwezig is. Gezien de leeftijd van je zoontje (3 jaar) komt hij sowieso in de bambini-groep terecht, wat betekent dat hij spelenderwijs kennis gaat maken met sneeuw en alles wat daarbij hoort. Hoewel veel ouders verwachten dat hun kind aan het eind van zo’n week kan skiën, is dit NIET het doel van deze lessen: het gaat erom dat een kind op zeer jonge leeftijd vertrouwd raakt met kou, sneeuw, wintersport, zonder ouders, etc. etc.

Esther geeft je eigenlijk al het perfecte antwoord: boek van te voren online (10% korting ;-)) een aantal dagen les voor de kleine. Dit zijn halve dagen, en je kunt altijd bijboeken. Ik adviseer je om eens te starten met 3 dagen, en als het bevalt kan je altijd nog bijboeken: nog eens 3 dagen kost je dan slechts 32,- euro! Het voordeel dat je direct pakt is dat je bij aankomst niet in de lange rij hoeft te staan, maar dat je zo door kunt lopen naar de online-balie.

Wat betreft je dochter: hoe oud is je dochter, en wat is haar ski-ervaring? Ik ben inmiddels aardig op de hoogte wat betreft de skileraren, en ik zou je op basis hiervan wel een aardige schatting kunnen geven bij wie ze terecht komt. Ook hier geldt dat je niet per se volledige dagen hoeft te boeken, maar mijn ervaring is dat de kids het over het algemeen leuker vinden om hele dagen op te trekken met hun leraar en de groep, en op die manier vallen ze er ook iets sneller tussen. Echter, halve dagen kun je ook zeker boeken!

Kortom, mijn advies en het antwoord op je vragen is: Het is niet noodzakelijk om vooraf te boeken, maar wel handig. Je kunt bijv. 3 dagen online boeken, als het bevalt kun je ter plekke nog bijboeken voor een schappelijke prijs. Nederlandse skileraren zijn er voldoende, dus dat komt meestal wel goed (er is altijd wel wat te regelen als de nood hoog is).

Wat ik zou doen is het volgende:

Voor je zoontje (3 jaar): 3 dagen boeken van 10:00 - 12:00 uur, en als het bevalt bijboeken;
Voor je dochter (? jaar): 6 dagen boeken van 10:00 - 12:00 uur & 13:00 - 15:00 uur (12:00 - 13:00 uur lunchpauze: je kunt zelf voor de kids eten halen, maar als het druk is hebben de skileraren+groep voorrang, zodat je kids met een volle maag weer door kunnen lessen).

Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag!

Actueel weerbericht: in Lofer komt op dit moment een enorme hoeveelheid sneeuw uit de lucht met gigantische vlokken! Dat belooft wat volgende week, aangezien er nog meer wordt verwacht!

Thomas op 17 dec. 2011 18:09

Mijn dochter is 6 jaar en heeft geen ski-ervaring ( 1 x paar uurtjes erop gestaan en met een prive-leraar mee).
Ik ben blij te lezen dat we wel bij het eten smiddags zelf aanwezig kunnen zijn op eventueel te helpen.
Gezien jullie ervaring lijkt het me dus handig om toch maar vooraf online te boeken, dus??

Gr. Miranda

Inderdaad, vooraf even boeken scheelt je aanzienlijk veel tijd. Op basis van mijn ervaring in de Kerstvakantie zou ik je wel willen aanraden om géén mittagsbetreuung bij te boeken, de restaurants zitten namelijk helemaal vol (en dan overdrijf ik niet dat echt elk plekje bezet is: mensen staan in het gangpad hun bord friet op te eten). Het makkelijkste is om als ouders zijnde rond half twaalf naar binnen te gaan om alvast een tafel voor je kiddo’s bezet te houden, waarna om 12 uur één van beide ouders de kids op kan halen in het Kinderland. Zorg dat je je eten vóór 12 uur bestelt (ook dat van je kids), de tijd tussen bestellen en daadwerkelijk krijgen van eten kan oplopen tot soms wel 45 minuten.

Daarmee beschrijf ik direct het grootste probleem van Lofer: de capaciteit op de berg is al jaren niet vergroot, terwijl de aanvoer (de gondels) wel wordt vergroot. We hopen dat bij de opening van de nieuwe Schwarzeck-piste ook iemand zo slim is om op die berg een restaurantje te beginnen - inkomsten gegarandeerd.

In ieder geval veel plezier!

It's all about believing!

Op de Loferer-alm kan je een probleem hebben. Loderbichl is na de verbouwing verbeterd.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Wij vertrekken morgen naar Lofer. Skiles hebben we geboekt bij Sturm. Ik wil eigenlijk ook nog de skihuur even reserveren. Omdat de skihuur voor kinderen tot 10 jaar bij de skiverhuur van Sturm gratis is en bij Herbst niet, is het voordeliger voor ons om bij Sturm te boeken.
Nu zag ik zojuist echter dat je op de website van Snowell ook kunt boeken bij Herbst en we daar juist in totaal minmaal 50,- euro goedkoper uit zijn dan bij Sturm. Dat is wel de moeite waard. Het liefst zou ik alleen les en huur bij hetzelfde bedrijf regelen. Weet iemand of Sturm ook bij een dergelijke "kortings"-organisatie aangesloten is?

ik kom elk jaar in lofer en ik vind het geweldig en het is altijd super leuk en je kunt echt leuke dingen doe en het is echt voor jong en ook oud en er zijn er leuke restaurantjes en ze heben echt lekker eten.
en je kunt er leuke over nachtings heben en het zijn meestal aardige mensen.
maar wat ze het meeste doen is skien en snowbourden.
dus het is echt een geweldigge dorp.

Wist je dat er vroeger(zo’n 30 jaar geleden) er een zwarte stoeltjeslift van het dal ging naar het mittelstation loderbichl, met een tussenstop op Faistau.En dat er vanaf het mittelstation een rode stoeltjeslift naar de alm ging.

@ Piet-Hein: dat klopt, sterker nog, zo’n 15 jaar geleden stonden de oude stoeltjesliftpalen er nog steeds. Het is eveneens leuk om te zien hoe er links en rechts onder de nieuwe zespersoons-stoeltjeslift vroeger twee sleepliften waren aangelegd, waar nu nog steeds de sporen in de piste en in het gebergte zichtbaar zijn.

It's all about believing!

Dag Thomas,

Wist je ook dat op Faistau vroeger een houten anker lift aan de linker kant van de afdeling was?
Dat het kasteel Grubhof voor de duitse tv serie de alpenkliniek wordt gebruikt, veel van de omgeving ook te zien is in die serie?

Hallo Thomas,

Wij zijn een groep van 8 mensen en willen op wintersport gaan. Wij zijn geen studenten maar collega;s van 35-55 jaar oud met een aantal beginnende skiers.
Wij zoeken een leuk huis/appartement. ik zag via Interhome vakantiehuis Panoramablick.
Weet jij soms of dit wat is? Wij willen ook wel een keer in de avond wat buitenshuis gaan drinken. Is dit mogelijk of is dit echt een dorp voor families.
We willen het meest in de avond thuis eten maar ook wel eens buiten de deur. Is dit duur of valt dit wel mee?

Alvast bedankt voor de moeite, groetjes Sonja

Hoi Sonja,

Ik heb nog nooit van Panoramablick gehoord, dus ik ben even gaan googlen. Volgens de plattegrond ligt het in vergelijking met andere accomodaties in Lofer vrij ver van het liftstation af, het zal 10-15 minuten lopen zijn. Zo te zien lijkt het een mooi appartement, en mijn algemene indruk van dit soort accomodaties in Lofer is dat het meestal goed bevalt.

Buitenshuis wat gaan drinken is natuurlijk ook mogelijk in Lofer. Hoewel het geen echt après-skidorp is, is er altijd wel wat te doen in Bobo’s (de bar van Skischool Sturm). Je kunt ook altijd even kijken in het barretje onderaan de piste, maar dat is wat onverzorgd. Mittendrin ligt in het midden van het dorp, en zo af en toe is het daar ook best druk. Mijn voorkeur ligt bij Bobo’s, al wordt die de laatste jaren steeds prijziger.

Uit eten gaan in Lofer is ook goed te doen. Je kunt in verschillende prijscategorieën eten, het is helemaal afhankelijk van wat je zelf wil. Als je een avond luxe wilt dineren en echt wilt genieten, ga dan naar Hotel/Restaurant Steinerwirt (in de buurt van het centrum). Hier kun je goed eten, maar is het wel vrij prijzig. Verder kun je bijzonder goed eten bij de Bistro en Dankl. De Bistro bevindt zich aan de rand van het dorp en deelt het gebouw met Hotel Dax (tegenover de VVV). Aanrader hier is de Bistroburger, en het is tegen normale prijzen. Dankl zit in het centrum en ook hier kun je lekker eten. Sinds een aantal jaren hebben ze hier alles vernieuwd, inclusief het restaurant en de keuken. Een pizza heb je bij Bistro en Dankl vanaf ongeveer 6 euro, het valt allemaal wel mee. Verder kun je ook nog eens kijken bij Neuwirt en de Forellenstube, de laatste staat bekend om zijn verse vis en heerlijke visgerechten (maar natuurlijk ook andere keuze).

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt, en als ik je nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag!

Wanneer gaan jullie trouwens?

It's all about believing!

Hallo, kan iemand me vertellen of per begin 2013 de nieuwe lift al werkt om zo de wachttijd te verminderen? Dank je, Martijn

Hoi Martijn, de nieuwe lift op Schwarzeck wordt inderdaad in de komende winter geopend. Althans, dat is de planning, maar de Bergbahn Lofer kennende gaat die deadline zeker gehaald worden. Met de nieuwe lift ('s werelds eerste kindveilige stoeltjeslift met voetenraster, stoelverwarming en bescherming bij extreem weer) wordt geprobeerd de druk op de al bestaande 8-persoons stoeltjeslift te verminderen. De nieuwe lift heeft een capaciteit van 2.400 personen per uur. Meer informatie vind je op http://www.skialm-lofer.com/neuigkeiten/neue-moderne-8er-kab….

It's all about believing!

Wij willen graag in de paasvakantie gaan, is er daar dan nog sneeuw?
De paasvakantie in de eerste week wan april.

Normaal gesproken is Lofer vrij sneeuwzeker en is het over een aantal weken voorzien van een stevige sneeuwmantel die maanden blijft liggen. Echter, met Pasen lopen de temperaturen weer langzaam naar +10 graden Celsius, met name in het niet zo hooggelegen dal (600 meter). De dalafdaling zal daardoor al vroeg minder goed te skiën zijn, maar boven op de berg (1800 meter) blijft de sneeuw toch lang liggen. Wel merk je dat de sneeuw steeds slechter wordt, en dat vooral 's middags er alleen nog maar in papsneeuw te skiën is. Als je echt per sé tijdens de paasvakantie wil gaan heb je als voordeel dat je skiet in een vrij warme periode, waardoor dik aankleden niet noodzakelijk is. Nadeel is de kwaliteit van de sneeuw.

Ik zou, als ik jullie was, toch proberen om tijdens Kerst en Oud&Nieuw richting Lofer te komen, of tijdens de Voorjaarsvakantie. Dan is de sneeuw het best, en valt het relatief best mee met de drukte. Veel plezier in ieder geval!

It's all about believing!

Beste allemaal,

Wat fijn om te constateren dat er een speciaal topic is over de Loferer Alm!
Als 21 jarige zal ik samen met mijn vriendin aanstaande carnavalsvakantie (week7, 2013) Lofer bezoeken. Wij hebben 0,0% ski ervaring en derhalve zou ik graag de volgende vragen willen stellen.

  • Wij arriveren op zaterdag 9 februari en vertrekken op zaterdag 16 februari.
    Aangezien wij geen ervaring hebben met skiën, denken wij erover om een vijf daags lespakket te boeken. Ik denk dat het gezien onze aankomstdag verstandig is om zondag te starten met lessen. Wanneer is het aangeraden om de lessen te boeken en de ski-equipment te huren? De dag van aankomst? Raden jullie aan om al te reserveren via internet (lessen + equipment)?
  • Gezien uw reacties kiezen we waarschijnlijk voor skischool Herbst; is dit nog steeds "aangeraden" voor (jong)volwassenen?
  • Is het mogelijk om als (jong)volwassene in het Nederlands te lessen?
  • Wij verblijven in St. Martin bei Lofer (Schloss Grubhof); is het aangeraden om gebruik te maken van de skibus of is het handiger om met de auto naar Lofer te gaan? Ik heb begrepen dat ski-equipment opgeslagen kan worden bij de skischool, dus daar hoeft dan niet mee te worden gesleept.
  • Is het gebruik van liften en dergelijke tijdens de skilessen inbegrepen in de prijs van het lespakket?
  • Aangezien de lessen waarschijnlijk tot en met donderdag duren, dient er voor vrijdag een aparte liftpas te worden gereserveerd, toch?
    Bij voorbaat hartelijk dank.

Beste allemaal,
Wat fijn om te constateren dat er een speciaal topic is over de Loferer Alm!
Als 21 jarige zal ik samen met mijn vriendin aanstaande carnavalsvakantie (week7, 2013) Lofer bezoeken. Wij hebben 0,0% ski ervaring en derhalve zou ik graag de volgende vragen willen stellen.

  • Wij arriveren op zaterdag 9 februari en vertrekken op zaterdag 16 februari.
    Aangezien wij geen ervaring hebben met skiën, denken wij erover om een vijf daags lespakket te boeken. Ik denk dat het gezien onze aankomstdag verstandig is om zondag te starten met lessen. Wanneer is het aangeraden om de lessen te boeken en de ski-equipment te huren? De dag van aankomst? Raden jullie aan om al te reserveren via internet (lessen + equipment)?
  • Gezien uw reacties kiezen we waarschijnlijk voor skischool Herbst; is dit nog steeds "aangeraden" voor (jong)volwassenen?
  • Is het mogelijk om als (jong)volwassene in het Nederlands te lessen?
  • Wij verblijven in St. Martin bei Lofer (Schloss Grubhof); is het aangeraden om gebruik te maken van de skibus of is het handiger om met de auto naar Lofer te gaan? Ik heb begrepen dat ski-equipment opgeslagen kan worden bij de skischool, dus daar hoeft dan niet mee te worden gesleept.
  • Is het gebruik van liften en dergelijke tijdens de skilessen inbegrepen in de prijs van het lespakket?
  • Aangezien de lessen waarschijnlijk tot en met donderdag duren, dient er voor vrijdag een aparte liftpas te worden gereserveerd, toch?
    Bij voorbaat hartelijk dank.
Gast245 op 28 dec. 2012 20:18

Hoi,

Zeker voor beginners is Lofer een goed gebied met vooral blauwe pistes. Wij zijne r nu zelf twee jaar op rij geweest en het bevalt uitstekend.

Wat jullie vragen betreft:

-Aangezien het vakantie is zou ik de skilessen al via internet boeken. Ski-materiaal kun je ook via internet regelen maar kunnen ook op de dag van aankomst gedaan worden. Doe dit dan wel één dag voordat je begint met lessen anders heb je de kans dat het 's ochtends druk is en je te laat boven bent.
-Skischool Herbst is een goede skischool en is ook direct bij de lift te vinden, zij verhuren ook materiaal en hebben een ski-depot waar je de ski’s en schoenen kunt opbergen aan het eind van de dag.
-Lessen met een Nederlandstalige leraar/lerares zal afhankelijk zijn van beschikbaarheid.
-De skibus is een goeie manier om bij de lift te geraken al hebben wij zelf nog nooit problemen ondervonden met de eigen auto. Nadeel vinden wij dat de bus maar om het half uur vertrekt en je de kans hebt dat je een half uur moet wachten.
-Ski-passen zul je zelf nog moeten aanschaffen, deze zitten NIET bij de prijs van de skiles inbegrepen. Een skipas voor 5 dagen kost E155,- (http://www.skialm-lofer.com/skipaesse/mehrtageskarten…)

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie. Alvast een fijne vakantie gewenst!

Mvg,
Erik Janssen

Ook natuurlijk van mij weer een reactie over Lofer :)

Goed om te horen dat je je goed voorbereid!

Wat betreft je vragen:

  • Beide skischolen starten met hun lessenpakket op zondag. Later instromen is mogelijk, maar zorgt voor scheve verhoudingen in de groep en daardoor een lager niveau. Zorg dat je indien mogelijk op zondag begint, dan pak je de meeste winst. Lessen en materiaal zou ik boeken via internet, bij Sturm krijg je dan 5% korting en voorrang bij het inchecken. Bij Herbst weet ik niet of het voordelig is. Beide bureau’s zijn volgens mij tot 18:00 uur open, dus tot die tijd kun je inchecken en je materiaal ophalen.
  • Skischool Herbst heeft helaas weinig Nederlandse leraren, en volgens mij worden de Nederlandse leraren die er wel zijn op een kindergroep gezet. Volwassenen krijgen dus sowieso les in het Duits bij Herbst. Sturm heeft wel veel Nederlandse leraren, maar ook die geven normaal gesproken les aan kinderen. Afgelopen weken waren er bij Sturm echter wel volwassenen die een Nederlandse leraar hadden, terwijl dat bij Herbst niet zo is. Ik heb zelf vaak les gehad bij Sturm en nog nooit bij Herbst, dus ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind Sturm persoonlijk beter.
  • Zowel Herbst als Sturm hebben mogelijkheden om je spullen op te slaan. Sturm bevindt zich direct naast het gondelstation, Herbst is 150/200 meter verder. Als het druk is wordt het lastig om de auto kwijt te kunnen vlak bij het gondelstation. Op de nieuwe P3 zou je kunnen parkeren, daar is ruimte genoeg maar dat is helaas ook direct minder praktisch omdat de parkeerplaats zich naast de laatste piste bevindt. Die zou je dan eerst naar beneden moeten skiën. Als je echter zorgt dat je vóór 9 uur 's ochtends bij het gondelstation bent, is er sowieso plek genoeg vrij. De skibus gaat inderdaad om het half uur en zit meestal behoorlijk vol.
  • Om gebruik te maken van de liften zul je een skipas aan moeten schaffen. Als je echter begint op zondag en je eindigt op vrijdag, heb je een 6-daagse skipas nodig voor € 179,-. De liftpassen zijn persoonsgebonden met een foto.

Op deze manier kun je tot en met donderdag tijdens je lessen gebruik maken van je liftpas, en op vrijdag kun je diezelfde liftpas voor jezelf gebruiken. De liftpas blijft dan vanaf zondag tot en met vrijdag geldig, ongeacht welke liften je gebruikt.

Ik wens jullie heel veel plezier!

Thomas

It's all about believing!

Beste Erik en Thomas,

Hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen. Een goede voorbereiding is het halve werk wordt wel eens gesteld. Jullie reacties helpen hier zeker bij!

Het kiezen van de skischool gaat nog een moeilijke opgave worden. Aangezien er gemengde reacties zijn aangezien kwaliteit neem ik aan dat ze gelijk gaan. Daarna komen criteria als prijs, afstanden lopen, lespakket aan bod.
Ik ga in ieder geval de ski-equipment alsmede de lessen via internet boeken. Tevens starten op zondag en het materiaal ophalen op zaterdag. Wat betreft de taal zie ik ter plaatse wel; der deutschen Sprache verbeteren is natuurlijk niks mis mee.

  • Nu zie ik dat beide skischolen ski’s verhuren in drie verschillende klassen. De beste klasse zal nog niet noodzakelijk zijn, lijkt me. Dus dat wordt de derde of tweede klasse

Concluderend: ik heb er zin!

Over het algemeen spreken de meeste leraren en ook jongere Oostenrijkers vrij goed Engels. Dat zal dus waarschijnlijk geen probleem vormen in restaurants en dergelijke of bij de lessen.

De beste klasse heb je inderdaad niet nodig, ik zou gaan (als je budget het toelaat) voor de tweede klasse. Dit zijn niet de alleroudste ski’s waardoor ze nog normaal “skibaar” zijn. De derde klasse is over het algemeen bij beide skischolen redelijk afgeschreven…

Heel veel plezier en succes met je eerste ervaringen op de ski’s, ik hoop rond die periode ook in Lofer te zijn!

Thomas

It's all about believing!

Beste Thomas,

Ik had niet verwacht dat Oostenrijkers tegenwoordig ook meer Engels leren. In ieder geval heel fijn; kan ik altijd naar het Engels schakelen, mocht mein Deutsch niet voldoende zijn.

Bedankt voor de tip om voor de tweede klasse te gaan. Als leek had ik in eerste instantie geredeneerd dat een beginner gewoon bij de derde klasse begint…

Voor jou natuurlijk ook heel veel plezier gewenst in Lofer. Als je twee 21-jarige ziet lessen, dan weet je wie je moet aanspreken! Altijd leuk om iemand tegen te komen die meer weet van de omgeving!

Kan er ons nog iemand informeren hoe het "Hotel Mariner Hof" is? Ik heb er al vaak negatief over gelezen. Het is niet zo duur, dus verwacht ik niet zoveel, maar bij zoover staat het niet zo positief beschreven.

Kunnen er reacties gegeven worden van mensen die met de skibus van Martiner hof naar de skipiste gingen?

Kunnen de kids een pic-nic meenemen als ze op skiles zitten, wij mogen volgens de brochure pi-nic meenemen uit het hotel, maar kunnen ze dit ergens zetten zodat ze er 's middags aankunnen?

Is het nog steeds een niet betalende parking in Lofer?

Wij gaan in de Paasvakantie, dat is de eerste week van april. Heeft het nut vooraf onze skilessen en materiaal te boeken zodat we ons 5 of 10 procent krijgen? Maar wat gebeurd er als er niet genoeg sneeuw is? Zijn we dan onze centen kwijt?

Groetjes Ann

Hoi Ann,

Over Martiner Hof kan ik je helaas weinig vertellen, ik heb daar geen ervaringen mee of verhalen over gehoord. Als het echt zo slecht was, zou het volgens mij wel rond gaan onder de mensen, en dat is niet het geval. Ook over de skibus kan ik je weinig vertellen, behalve dan dat hij volgens mij ieder (half?) uur rijdt, en behoorlijk vol is. De bus stopt op 10 meter afstand van de gondel, dus wat dat betreft ideaal. Lang blijven hangen in de kroeg is er dan niet bij, om 18:00 uur of 19:00 uur gaat de laatste bus weer terug.

Bij beide skischolen (Sturm en Herbst) is het mogelijk om "mittagsbetreuung" te boeken: tussen de middag neemt de skileraar de kinderen mee naar een van de restaurants en bestelt daar het eten voor de kids. In de restaurants is het (logischerwijs) verboden om zelf meegebrachte etenswaren te nuttigen. Boven op de berg zijn wel een aantal lockers, die je tegen betaling kunt huren. Daar zou je eventueel wat in kunnen stoppen, of je moet het zelf bij je houden in een rugtas of iets dergelijks.

Parkeren is inderdaad nog steeds gratis in Lofer.

Het heeft sowieso zin om vooraf te boeken, om verzekerd te zijn van goed materiaal en aantrekkelijke korting. Als er niet genoeg sneeuw is om te kunnen skiën krijg je vanzelfsprekend het bedrag terug. Let op: de verhuurder (meestal dus de skischool) bepaalt wanneer er te weinig sneeuw ligt om te skiën, de huurder van het materiaal dus niet.

Veel plezier in Lofer!

It's all about believing!

bedankt voor deze info

Hoi Ann,

Wij gaan in maart voor de 3de maal naar Martinerhof. Voor ons is het een uitstekend hotel!
Het is er heel goedkoop maar voor dat bedrag heb je echt wel alles wat je nodig hebt.
Het eten is er echt goed hoor. Het ontbijt is basic maar meer heb je echt niet nodig, er zijn broodjes, gewoon brood, kaas, charcuterie, eitjes, confituur, choco, muesli, yohurt,… ik zou echt niet weten wat je nog meer kan verlangen. In de namiddag, tegen dat je terugkomt van de piste is er altijd iets te eten, dat kan soep zijn of een gebakje. Soms herken je hier wel iets in uit het menu van de vorige dag maar so what, als het maar lekker is :-) En het avondmaal bestaat uit buffet, 's morgens kan je je voorkeur aanduiden op een papier die aan de ontbijttafel ligt maar uiteindelijk neem je 's avonds nog steeds wat je wil.
de kamers zijn netjes, worden tijdig schoongemaakt en ruim genoeg. En het personeel is super vriendelijk. Als je graag eens aan de toog hangt dan amuseer je je best wel de obers. Ze verstaan hier en daar een woordje nederlands en daar pikken ze gretig op in :-)
Commentaren die ik wel eens lees is over het feit dat er de laatste avond aan de eettafel een envolop ligt waarin men een fooi vraagt voor het personeel. Gezien de all-in formule kan je nooit eens iets geven aan de ober daarom doen ze dit als alternatief. Wel, wij steken daar met plezier een centje in!
Ik wens je alvast veel prezier in Lofer en laat je zeker niet afschrikken van negatieve reacties. Zeuren zijn er altijd, niet waar :-) Je zal zeker geen spijt hebben van je verblijf in Martinerhof! En als je nog vragen heb, shoot ;-)

groetjes,
Kelly

Hallo Kelly,

Bedankt voor je extra informatie, we zijn niet zo een veeleisende mensen, dus denk ik dat het wel allemaal goed komt. Misschien kan je na je uitstap nog eens laten weten hoe het jullie verlopen is.

Groetjes Ann

Beste allen,

Wij willen volgend jaar met onze drie kinderen op wintersportvakantie, voor de kinderen is het de eerste keer en ze zijn dan 4, 6 en 8 jaar. Weet iemand een goede, maar niet dure locatie waar we met z’n vijven inpassen?

wij zijn toendestijd in een vakantiewoning geweest met zn vieren. Ik zou gewoon even navragen bij het plaatselijke toeristenburo, die kunnen je daarmee uitstekend helpen.
info@lofer.com

Kan iemand mij vertellen of de moeilijkheidsgraad van de blauwe pistes in Lofer, vergelijkbaar is met de steinplatte.

Wij zoeken nl een gebied met glooiende blauwe pistes. Dit ivm met een eeuwige beginner, die toch kan genieten van de sneeuw, maar doodsbang is op stijlere pistes (en ja, al heel erg veel skiles gehad, maar blijft helaas bang).

Op de Steinplatte kon hij aardig uit de voeten, maar daar hebben we het na 9 jaar wel gezien.

Just have fun!!!

Hallo,

Zoals eerder vermeld verblijven wij in de eerste week van april in hotel martiner hof. Kan er mij iemand vertellen hoe laat de eerste skibus daar langs komt?

Groetjes Ann

Kan iemand mij vertellen of de moeilijkheidsgraad van de blauwe pistes in Lofer, vergelijkbaar is met de steinplatte.

Wij zoeken nl een gebied met glooiende blauwe pistes. Dit ivm met een eeuwige beginner, die toch kan genieten van de sneeuw, maar doodsbang is op stijlere pistes (en ja, al heel erg veel skiles gehad, maar blijft helaas bang).

Op de Steinplatte kon hij aardig uit de voeten, maar daar hebben we het na 9 jaar wel gezien.

Mona op 18 feb. 2013 08:56

Ga dan ook eens in Fieberbrunn kijken. bied zelf misschien meer mogelijkheden dan Lofer voor een beginner.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie