Wintersport Inside (deel 2)

@Shane. De stem van Don Henley past iets beter bij mijn leeftijd dan die van Bruce Springsteen.

Hen48

Ha ok @Hulst. Geef mij dan maar Jackson Browne.

Wat vind je eigenlijk hier van??
https://youtu.be/n_j1clPqEvg

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Indeed it was Maar nu ben ik 'n "oude knar" volgens sommige forumleden en nu "Quick-ly" mijn spotify aan.😜

dan58 op 6 mrt 2019 19:46

I approve this message. Cam Brady 012.

@Shane wil je alsjeblieft geen video’s meer posten die niet in de categorie ‘Muziek’ vallen?

Mr. Slow

…, telefoneren deden we in een bushokje

Dat was veels te duur, je kwam elkaar wel tegen zonder iets af te spreken. ;)

Getverdrie , ik lijk wel een B. zeurpiet van méér dan 60.

dan58 op 6 mrt 2019 22:23

Hoezo, lijken? :p

Bla, bla, bla.

@Shane. Artiesten die 3 uur vol kunnen spelen met naar mijn oordeel kwalitatief eigen goede muziek, zijn lastig te vinden. Eagles zijn van die categorie. En qua leeftijd ben ik er natuurlijk mee opgegroeid. Flestwood Mac, ook zo een.

Hen48

@Hulst @Shane @Birdheart

Eagles zag ik 4 j geleden in Antwerpen, inclusief Glenn Frey (RIP) SUBLIEM
Bruce zag ik al 4x ONVERGETELIJK
Fleetwood Mac zag ik daar ook PRACHTIG.
Keek er naar uit om ze opnieuw te zien (komen naar Werchter Boutique) maar die 2 oude lovers kunnen mekaar niet meer luchten (Stevie Nicks en Lindsey Buckingham) en nu hebben ze die PRACHTgitarist en -zanger vervangen door 2 pipo's (ene van Crowded House en 'n oud gediende van Tom Petty)
Het beste wat ik ooit zag was David Gilmour (van P F) en afscheidsconcert van Genesis en 5 x my old friend Phil Collins.
Meer recent War ON Drugs Toppie!
🎸🎹🍺

*bericht bewerkt door dan58 op 07 mrt 2019 09:36

Born to run. B.S.

@Shane

jouw videootje lijkt wel “Josje” van K3 da’s pas muziek jongens.😁

Born to run. B.S.

@bartvwg

met bushokje bedoelde ik natuurlijk “telefoonhokje”, ik dacht ik verbeter 't maar effe voordat ze denken dat je vanaf 60 al begint te dementeren.😁😝😜

Born to run. B.S.

Haha, ik post Davina niet omdat ik dat nu het toppunt van goede muziek vind hoor @Dan58 ;). (Overigens betekent je opmerking over K3 natuurlijk wel een kleine degradatie van mijn aanzien t.o.v. jouw muzikaal inzicht 😜).
Ik was benieuwd hoe erg @Hulst dit dan wel niet moet vinden, als hij bij Bruce eigenlijk al afhaakt.

*bericht bewerkt door Shane op 07 mrt 2019 09:41

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Indeed it was Maar nu ben ik 'n "oude knar" volgens sommige forumleden en nu "Quick-ly" mijn spotify aan.😜

dan58 op 6 mrt 2019 19:46

I approve this message. Cam Brady 012.

@Shane wil je alsjeblieft geen video’s meer posten die niet in de categorie ‘Muziek’ vallen?

Quick op 6 mrt 2019 23:35

You ain’t fooling no one jonkie 😉👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat, komen de Eagles in Antwerpen? Interessant.
Wat Jackson Browne betreft. Nothing but Time (op Running on Empty), is opgenomen in een bus (“a Continental Silver Eagle somewhere in New Jersey). Als je goed luistert, hoor je motor loeien en hoor je de bus schakelen. Prachtige plaat. Ik heb m a capella zien optreden in Carré, in zijn eentje met alleen een gitaar. Zit even te twijfelen of David Lindley (“Quarter of a Man” - prachtig) daar op bij was, maar dacht van niet. Fleetwood Mac heb ik 1988 gezien in Ahoy. Dat was op de avond van de halve finale EK (tegen de Duitsers?) Wonderschoon doelpunt van Van Basten in de 89e minuut of zo. In de kroeg net zijn allen. En na het concert weer terug naar Tilburg zien te komen, terwijl de trein niet meer verderging dan Breda. Jeugdsentiment.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 mrt 2019 10:18

@Shane. Als ik Bruce hoor (nooit echt gezien), krijg ik altijd vervangende keelpijn. Vraag me steeds af hoe jij dat een paar uur kan volhouden. Laatste keer toen ik Fleetwood Mac zag ontbrak Christeen McAfee en die vind ik eigenlijk onmisbaar. Al de nummers waar zij zingt zijn stukken beter dan die van Stevie Nicks. Bij de Eagles hoef je je niet te zoeken naar goede of betere nummers, ze zijn allemaal klasse en hun laatste concert dat ik zag duurde 3 uur. Probleem voor mezelf, oppassen voor mijn oren. In feite is de muziek altijd te hard. Overigens was het laatste concert van Paul McCarthy in Antwerpen ook van hoog gehalte, maar ja ik ben ook opgegroeid met de Beatles en heb er inmiddels 2 overleefd.

Hen48

@Dan58 hoe is dat phil collins en de eagles live zien?
Ik bedoel ik luister ze geregeld (bijna dagelijks) en mijn broertje heeft me al voor beide uitgenodigd om naar een concert/optreden te gaan. Maar ik ben altijd zo bang dat ze in het echt door wat voor reden dan ook tegenvallen.
Dus zeg ik daarom steeds, nee. Dit jaar voor het eerst naar mettalica, volgens mijn broertje moet dat echt super zijn, en zal ik blij verrast zijn. Ben benieuwd.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart. De Eagles zijn live ongekend goed. Het laatste concert van enkele jaren terug duurde bovendien 3 uur. Ze hebben zoveel ongekend goede nummers en naast Don Henley als uitstekende zanger hebben ze ook ontzettend goede muzikanten. Jammer dat er vorig jaar een is overleden. Ook Phill Collins was voorheen live altijd uitstekend maar dat is te lang geleden voor mij.

Hen48

Af en toe een nummertje van de Eagles is best prima wat mij betreft, maar 3 uur is dat niet wat saai… 1 volle cd heb ik al moeite mee :-)

Edit: net wat live opnames (MTV 1994) geprobeerd te luisteren, ik ben niet overtuigd ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 07 mrt 2019 15:32

Click. Click. Peace

@Birdheart en andere muziekliefhebbers

Concerten van in mijn ogen "goede " bands is zijn voor mij bijna onbeschrijfelijk. Waaaw wat 'n gevoel en neen daar moet ik NIETS voor smoren.😁
Het gevoel wat ik dan beleef is “evenwaardig” als dat van een mooie brede lege piste afsjezen.

Nu , ik ben dan ook altijd met muziek bezig geweest, spijtig genoeg speel ik géén instrument
Ik bestudeerde indertijd de LP’s van voor tot achter (Google en Wikipedia) was er niet. Ik kende alle muzikanten, studiomuzikanten, hoesontwerpers, linken tussen bands enz… van buiten, al zeg ik 't zelf bijna een wandelende encyclopedie.
Wanneer je dan met gelijkgestemden was…waaaaw wat 'n genot om samen hierover te keuvelen.

Dus “Birdie”, doen man beleef dit eens . Denk wel LIVE is nooit zoals een “cleane” CD-versie maar als ze op dat moment GOED zijn dan is LIVE 10 x beter dan CD. Zeker voor bijv Phil Collins( kijk bijv You Tube concert Parijs Bercy. Hij komt dit jaar trouwens naar N. met zijn Tour “Not dead yet!” ( weliswaar met wandelstok en stoel ivm rugproblemen. Ik probeer er te zijn.

Born to run. B.S.

@Dan58 ik weet dat hij naar NL komt maar juist omdat hij zo “afgetakeld” is ben ik bang naar een geweldige schim te kijken. En zo het respect voor zijn werk te devalueren.
En mijn pa is ook zo’n wandelende muziek encyclopedie, het is zijn passie en was zijn werk als radio dj op de schepen en deed iets met de top 40. Hij wordt ook wel eens op die releases uitgenodigd van nieuwe vaak nederlandse en Belgische muziek. Hij kan ook dagen bomen opzetten over elk onderwerp van muziek😀
Ik ben precies de anti encyclopedie op dat gebied, ik weet wat ik mooi en leuk vindt, maar meer niet. Vindt mijn pa een serieus gebrek aan opvoeding 😝. Maar geloof me dat komt niet door een gebrek van proberen van zijn kant.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart

Ik moet je pa gelijk geven maar anderzijds ook terechtwijzen.
Als 't een gebrek aan opvoeding is , dan is ie mee verantwoordelijk ofwel ligt 't aan jou.😉😜

PS Maak je géén zorgen over P.C. Alléén qua beweeglijkheid (en daar was ie straf in) zal 't in mineur zijn maar qua geluid zit 't goed.(thank you You Tube concerten N-America)

Born to run. B.S.

@Hulst

Quote Laatste keer toen ik Fleetwood Mac zag ontbrak Christeen McAfee Quote.

MaCAfee is een anti-virus programma, je bedoelt MC Vie natuurlijk , ex-echtgenote van bassist John McVie.😁😝😜

En Christine betere zangeres dan Stevie??? ja zij past weer beter bij jouw leeftijd dan bij de mijne .😉😉😉

Born to run. B.S.

@dan58. Je zult het niet geloven maar mijn i-pad heeft zelf weer dat woord vermeld. Christeen klopt natuurlijk ook niet. Maar ik moet tekst beter teruglezen. Bij Stevie hoor je haar langdurig drugsgebruik in de stem. Je moet de nummers waarin Christine zingt toch hoognodig eens beluisteren. Maar goed…over smaak…

Hen48

@Hulst

Klopt maar drugsgebruik is vanaf '76 en hun 2 beste LP’s zijn van ervoor nl “Rumours en Fleetwood Mac”.

But indeed Christine is a very good singer : Tell me sweet little lies.😉

Born to run. B.S.

@Rogier

3 uur Eagles lukt niet maar een ritje naar N. met Guano Apes op repeat wel??? (of had je al 'n shuffle knop toe?)

Born to run. B.S.

Ik prefereer ook Stevie . Dreams fantastisch nummer. Sorry, @hulst. Ik moest trouwens erg lachen om Christeen McAfee.

en by the way @DrPhil ken jij McCarthy Paul ? Is dat 'n politieker of zo?

sorry @Hulst : inkoppertje 👅⚽

*bericht bewerkt door dan58 op 07 mrt 2019 17:28

Born to run. B.S.

Overigens draai ik in de auto naar de wintersport eerst 6x Troy van Sinead O’Connor en daarna 8x Bat Out Of Hell van Meatloaf. Dat schiet lekker op.

@DrPhil/dan58. Beiden onder invloed? Toe aan een hoorapparaat? Last van een virus? McAfee of toch maar Kaspersky.

Hen48

@Dan58 dat ligt 100% aan mij. Hij heeft meer gedaan dan je mag verwachten op dit gebied. Opgroeien in een huis waar meer muziek te vinden is dan al het andere bij elkaar opgeteld. En meegaan naar muziek handelaren, en met hem mee op markten staan met een muziek kraam. Alle muziek-braderien af geweest. Mee met hem naar zijn werk. Noem het op, maar de enige informatie die blijft hangen is he leuk nummer, maar vervolgens vergeet ik het wie, wat, waar van een nummer compleet.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Overigens draai ik in de auto naar de wintersport eerst 6x Troy van Sinead O’Connor en daarna 8x Bat Out Of Hell van Meatloaf. Dat schiet lekker op.

DrPhil op 7 mrt 2019 17:31

😯Je zou voor minder plankgas geven.😯

Bla, bla, bla.

@Rogier

3 uur Eagles lukt niet maar een ritje naar N. met Guano Apes op repeat wel??? (of had je al 'n shuffle knop toe?)

dan58 op 7 mrt 2019 17:19

dat was lang geleden, maar ik vind eagles na verloop van tijd wat ‘saai’ mag wel iets meer tempo in… en in 1999 was ik maar wat blij met een cd speler en wat cd’s in de auto. Dat ik ooit een telefoon zou hebben met een veelvoud aan muziek daarop kon ik toen nog niet geloven ;-) dus draai je eerder en cd op repeat.

Click. Click. Peace

Overigens draai ik in de auto naar de wintersport eerst 6x Troy van Sinead O’Connor en daarna 8x Bat Out Of Hell van Meatloaf. Dat schiet lekker op.

DrPhil op 7 mrt 2019 17:31

😯Je zou voor minder plankgas geven.😯

bartvwg op 7 mrt 2019 17:54

Lol :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie