Wintersport Inside (deel 2)

De good old cd wisselaar in de kofferbak. Dat waren nog s tijden

QUOTE Hulst

Overigens was het laatste concert van Paul McCarthy in Antwerpen ook van hoog gehalte, maar ja ik ben ook opgegroeid met de Beatles

en neen : ben niet toe aan 'n hoorapparaat🎵🎼🎶
en ja : ben onder invloed van goede muziek op mijn CD-speler ( zegt 'n oude rakker van boven de 60 van voor MP3 MP4, streaming

Born to run. B.S.

Ik heb een harde schijf in mijn auto met enkele tientallen eigen Cd’s. Met de shuffle knop altijd verrassend. Overigens zingen er bij de Eagles meerderen, zodat er best wel afwisseling in zit.

Hen48

Ik laat Apple music regelmatig voor mij kiezen. Ook leuk veel nieuwe muziek…

Click. Click. Peace

@Rogier. Boys of summer van Don Henley. Heerlijk in de auto en geen tempo…? Ik zou maar eens luisteren als je hem niet kent.

Hen48

De good old cd wisselaar in de kofferbak. Dat waren nog s tijden

Jelski op 7 mrt 2019 18:07

Die dingen waren een ware nachtmerrie, althans voor een ieder die niet tegen een geintje kon.
Op een onoplettend moment voor de rit cd’s wisselen met muziek die de ander haat. En omdat het apparaat achterin de auto zit, wisselde je niet zo makkelijk de cd’s terug 😈

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Rogier. Boys of summer van Don Henley. Heerlijk in de auto en geen tempo…? Ik zou maar eens luisteren als je hem niet kent.

Hulst op 7 mrt 2019 18:25

Dat is zeker een lekker nummer. “Prima raampje open zomeravond op Franse b weg… liedje” maar tempo mwah…

Click. Click. Peace

De good old cd wisselaar in de kofferbak. Dat waren nog s tijden

Jelski op 7 mrt 2019 18:07

Die dingen waren een ware nachtmerrie, althans voor een ieder die niet tegen een geintje kon.
Op een onoplettend moment voor de rit cd’s wisselen met muziek die de ander haat. En omdat het apparaat achterin de auto zit, wisselde je niet zo makkelijk de cd’s terug 😈

Birdheart op 7 mrt 2019 18:27

Hahaha. Dat was een tof geintje

@Rogier. Voor het tempo waarop jij skiet zijn, denk ik, geen nummers te vinden. Wat vindt jij dan geschikte “up tempo” muziek?

Hen48

@Rogier

probeer Comfortably Numb eens van good old Pink Floyd🎼🎸🎹

Born to run. B.S.

@Rogier. Boys of summer van Don Henley. Heerlijk in de auto en geen tempo…? Ik zou maar eens luisteren als je hem niet kent.

Hulst op 7 mrt 2019 18:25

Dat is zeker een lekker nummer. “Prima raampje open zomeravond op Franse b weg… liedje” maar tempo mwah…

Rogier op 7 mrt 2019 18:57

Op een Belgische weg in de zomer is dat ook heerlijk hoor. 😉😎

Bla, bla, bla.

probeer Comfortably Numb eens van good old Pink Floyd🎼🎸🎹

dan58 op 7 mrt 2019 19:08

👌👍👌👍

Bla, bla, bla.

@dan58. Even geluisterd. Echte Pink Floyd muziek, maar toch echt geen tempo.

Hen48

@Hulst

Luister eens vanaf minuut 5 , boxen loeihard, man man wat opzwepend gitaarsolo’s, maar ja indeed tempo is 't niet maar luister 't eens met de koptelefoon.
Of zoals @Rogier zegt, loeihard in de auto. Ik deed 't eens in D. tegen 180 en 't vrouwtje sliep door alles heen. MAGISCH

Born to run. B.S.

Ach, ik rijd meestal alleen (ivm werk) en blijf liever een beetje alert zonder te stressen. Dus een beetje achtergrondmuziek die op het onderbewuste inspeelt…
https://youtu.be/RgxMAqoVRbM

PS
Ik had wel mijn helm op en dakkoffer was goed bevestigd.😜

Born to run. B.S.

Te leuke liedjes leiden trouwens ook af. Meezingers doen het beter als je samen rijd ;)

@dan58. Ik hoor het mijn vrouw al zeggen, wat is dat nou voor muziek. Ik vind de nummers van Pink Floyd over het algemeen wel goed maar de nummers duren wel heel erg lang. Dan gaat het ook weer vervelen. Af en toe een nummer is dan misschien wel de oplossing.

Hen48

@Bennie

ahaa een Tomorrowland freak dus …al geweest?
Mijn dochter heeft kaarten en wil me eens meenemen.

Born to run. B.S.

@Bennie. Niet verkeerd, maar er zitten best wel tempo gedeelten bij. Zal het nog eens helemaal beluisteren.

Hen48

Haha, stiekem aan wat zelfpromotie doen.

Het liefste luister ik alles door elkaar, of een fijn stukje smooth jazz. Dit soort [genre = uplifting] is echter wetenschappelijk aangetoond als activerend van de juiste hersengebieden voor alertheid zonder stress, wat bijvoorbeeld bij hardcore of deathmetal wel gemeten kan worden. Dit soort onderzoeken worden jammerlijk voornamelijk uit ludieke potjes betaald, dus het ontbreekt aan voldoende data.

Het mooiste aan muziek is dat het je in beroering kan brengen of je, als je om 11 uur ‘s avonds bijna thuis bent kan bewegen toch nog even dat ommetje van 10 kilometer te maken, om nog een paar plaatjes te kunnen luisteren. Dat werkt dus niet met die plinkieplonkie van Bennie. Leuk voor je alertheid hoor, maar totaal niet wat echte muziek moet zijn, namelijk emotie.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane

Waaaw , wilde net gaan slapen en dacht; nog effe checken en lees dan nog zo’n mooie zinsnede : Muziek, echte muziek, is emotie.

Indeed : Mooi om te beleven die emotie, ik kan me er echt in verliezen en dat gebeurt mij niet vlug.🎶

Born to run. B.S.

@Shane. Ben dan toch wel even benieuwd welke muziek je dan op dat uur van de dag/nacht in beroering kan brengen.

Hen48

Ach @Hulst, dat kan van alles zijn (zelfs de Eagles 😉) ik heb een heel brede smaak, maar vanavond was dat de prachtige dame Norah Jones met haar album Feels like Home.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik eindig deze avond dan maar met Eros Ramazzotti en Zuchero (Diamante).

Hen48

Eros live in Roma 2004! Wat een concert! Slinger ik nog even aan heerlijk 😀👍.

*bericht bewerkt door Shane op 07 mrt 2019 23:22

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik merk nogal wat dezelfde smaken. Al vind ik Norah nogal vlak, maar wel goed om in slaap te vallen.

Hen48

Goede muziek is goede muziek… dus dan hebben we vast veel gemeen. Toch betwijfel ik of je ook graag 50 cent en Drake luistert @Hulst 😉.

Norah is inderdaad een geval apart, dat moet echt ‘s avonds laat en flink hard om goed binnen te komen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben natuurlijk opgegroeid met de muziek uit de jaren 60/70 met Beatles en Stones als belangrijkste componenten. In de slipstream daarvan zijn vele groepen en artiesten opgekomen. Bread, Eagles, Fleetwood Mac, Gerry Rafferty. Velen daarvan treden nog op. Maar ik hou van elke melodieuze muziek en dan nog die ook stevig zijn. Als ik mijn auto start gaat tegelijk de muziek aan en dan heb ik het hele scala. Thuis dagelijks Spotify en Samsung musici.

Hen48

Plaats een reactie