Wintersport Inside (deel 2)

Wacht, die 212 km/h is niet waarheidsgetrouw??😱

Freeride = Life

Dank, lieve mensen. Daar kan ik wat mee. Ik kon me al niet voorstellen dat het aan mijn techniek lag, want ik kom de rode piste in Landgraaf ook goed af.
Maar dan de lengte. Ik kom er niet uit. Moet ik 167 nemen of 169? Of misschien toch beter 170?
Ik wil ze namelijk ook graag gebruiken voor de slalom, en ik wil er ook graag offpiste mee. En kan ik er dan ook rustig mee met de familie skiën? Verder wil ik graag een ski waar ik op kan doorgroeien. En graag in de uitverkoop. En graag met zwembad aan de piste in de krokus. Wie heeft de gouden tip?

Dank, lieve mensen. Daar kan ik wat mee. Ik kon me al niet voorstellen dat het aan mijn techniek lag, want ik kom de rode piste in Landgraaf ook goed af.
Maar dan de lengte. Ik kom er niet uit. Moet ik 167 nemen of 169? Of misschien toch beter 170?
Ik wil ze namelijk ook graag gebruiken voor de slalom, en ik wil er ook graag offpiste mee. En kan ik er dan ook rustig mee met de familie skiën? Verder wil ik graag een ski waar ik op kan doorgroeien. En graag in de uitverkoop. En graag met zwembad aan de piste in de krokus. Wie heeft de gouden tip?

DrPhil op 09 dec 2020 10:22

Fischer progressor F19! Altijd goed.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou vragen of ze ook 168 cm hebben, @DrPhil

@dan58 Van GiGi is (was) in elk geval bekend dat hij Elan vrijwel altijd negatief benadert (benaderde). Ik schrok altijd wanneer hij er iets positiefs over te
melden had. Ik heb bij Elan van klapperen nog nooit iets gemerkt. De bovennatuurlijke @DrPhil snelheden passen natuurlijk ook niet bij onze leeftijd(en). Ik ben tenslotte ook altijd terughoudend in iemand iets aan te raden. En testen in een hal is leuk maar om daar een uiteidelijk gebruik in de Alpen op de baseren is vrij zinloos.

Hen48

@dan58 Van GiGi is (was) in elk geval bekend dat hij Elan vrijwel altijd negatief benadert (benaderde). Ik schrok altijd wanneer hij er iets positiefs over te melden had.

Hulst op 09 dec 2020 12:17

Over mijn SLX-jes was hij toch niet negatief: https://gigiski.com/review-elan-slx/

Glide on!

@Vivace Omdat bij dat type het amphibio systeem was verdwenen.

Hen48

Oei, ik heb dus het voorgaande model (17/18 met Amphibio), maar mij hoor je niet klagen: het zijn voor mij heel leuke speellatjes.

Glide on!

@Vivace Kennelijk weet jij wel het onderscheid tussen rechts en links. Ik ken mensen die daar niet op letten en dan …heb je een liesbreuk…aan beide kanten.

Hen48

Maar om te checken of dat systeem werkt moet je ze toch een keer verkeerd om skiën?

Ik vond de amphibio 18 (denk ik) niets, maar lag niet aan dat systeem denk ik.

Maar goed, dat was anderhalf jaar geleden ofzo, toen ik zelf in de markt was voor nieuwe ski’s. Dat is toen gelukt en die hebben toch al mooi twee en een halve dag sneeuw gezien :) :(…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Vivace Kennelijk weet jij wel het onderscheid tussen rechts en links. Ik ken mensen die daar niet op letten en dan …heb je een liesbreuk…aan beide kanten.

Hulst op 12 dec 2020 18:08

Dat noemen ze het Darwin principe.
Raden jullie aan de hand van deze bewerkte fotos maar wat de juiste manier is:

null

left en right staat er ook nog eens opgeschreven

*bericht bewerkt door Vivace op 12 dec 2020 22:20

Glide on!

Volgens mij was het in het begin van het Amphibio tijdperk zo dat je ze kon omwisselen voor een hoger/lager performance niveau.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Volgens mij was het in het begin van het Amphibio tijdperk zo dat je ze kon omwisselen voor een hoger/lager performance niveau.

Shane op 12 dec 2020 23:36

Als je ze verkeerd om aandoet kan ik mij voorstellen dat de performance ineens lager is :-).
De tippen (van de SLX) leiden eventuele paaltje trouwens ook ineens naar een leuke kant.

Glide on!

Als je ze verkeerd aan doet ben je blij dat je, zelfs in een skihal, heel beneden komt en heb je echt het gevoel opnieuw om les te moeten. Heb het 1 keer op een testevent gehad met de toen nie.uwe 16ti.

Hen48

Kijk, horen jullie het ook eens van een ander 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane
Die Reilly doet wel leuke analyses. Dan zie je dat ook wc skiërs lang niet via “het boekje” skiën. Analyse van Marcel Hirscher is ook leuk om te zien.

@Shane
Die Reilly doet wel leuke analyses. Dan zie je dat ook wc skiërs lang niet via “het boekje” skiën. Analyse van Marcel Hirscher is ook leuk om te zien.

Sjaak27 op 13 dec 2020 14:06

Reilly is fantastisch, ik heb ook een abo op de projected productions films en kan dat van harte aanbevelen. Beste wat er is, wat mij betreft.

Terzijde, er gaan geruchten over een Hirscher comeback vandaag in Oostenrijk 👍. Zou top zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Projected ken ik, nu een abbo bij Tom Gellie, bigpictureskiing.com
Wellicht ook eens doen bij Projected.

@sjaak27 hoe bevalt die abo bij Tom? Heb je er wat aan? Zat er naar te kijken, maar wacht heel even af wat sw gaat doen wat opening betreft. Of kun je die filmpjes gewoon downloaden en even bewaren?

Edwin van Riel

Tom is ook heel goed @Sjaak27, met een prima visie (oud leerling van JF Beaulieu en Paul Lorenz van Projected), maar vind ik als skiër iets minder interessant om naar te kijken. De mannen van Projected zijn qua niveau toch nog wel een treetje hoger. Bovendien is het bij hun films erg leuk dat er heel verschillende top skiërs uitgebreid aan het woord komen, zoals Richard Berger en Andreas Spettel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane
Zeker, Tom is meer van de concepten.

Kijk, horen jullie het ook eens van een ander 😉

Shane op 13 dec 2020 13:35

pfff ik zie dat ik dus goed te laat ben met mijn post ;-)

Click. Click. Peace

pfff ik zie dat ik dus goed te laat ben met mijn post ;-)

Rogier op 13 dec 2020 21:10

Je was vast en zeker skien, dat is een uitstekend excuus ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...


Zomaar lekker.

Waaaw, dat zijn pas snowboarders, die liggen tenminste NIET achter elk heuveltje. 😁😂🤣😃😆

Born to run. B.S.

Volgen er eigenlijk nog mensen de WC? Net ook alweer een mooie wedstrijd gezien.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jazeker. Blijft mooi om te zien☃️ Vooral de slalom en reuzenslalom dan. De super-g en afdaling heb ik minder mee, deze disciplines zijn wel spectaculair om te zien maar staat zover van mijzelf af kwa skiën dat ik daar anders naar kijk.

LA NORMA😍☃️

Jazeker. Blijft mooi om te zien☃️ Vooral de slalom en reuzenslalom dan. De super-g en afdaling heb ik minder mee, deze disciplines zijn wel spectaculair om te zien maar staat zover van mijzelf af kwa skiën dat ik daar anders naar kijk.

Piefke op 22 dec 2020 22:16

De slalom en reuzenslalom staan ook heel (net zo) ver af van jouw skiën hoor 😉.

Het heeft misschien ook te maken met de twee runs VS enkele run. Twee runs is natuurlijk spannender tot het laatst.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je hebt het wel tegen de kampioen in zijn klasse @Shane
Ik kan het beamen, was erbij toen hij de overwinning pakte.
Vind trouwens al de disciplines leuk om te kijken, maar merk dat ik er dit jaar minder actief mee ben dit seizoen. Slalom was leuk om te kijken!

Plaats een reactie