Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Heeft iemand wel eens dwars door de sella ronde geskied.? De Val Mezdi route?

Je kan ze wel naar beneden zien komen . Als je boven bij edelweistal staat. Zelf nooit gedaan , wel vaak gevraagd om mee te gaan maar uk durf het niet aan 🤔

@jeffvdv

Terug van deze ochtend 7 uur na een (nacht) busrit.
Vertel je morgen wat meer.
Nu ligt het huis vol rommel van de prachtige 5-daagse skitrip Alta Badia.

Born to run. B.S.

@dan58 Ik ben benieuwd, zag af en toe al wat mooie foto’s voorbij komen 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Kan je daar (bij Pozza) beiden kanten makkelijk op één dag skiën of is dat een heel gedoe van de ene naar de andere kant?

Roy83 op 18 jan 2019 18:48

Om van Pozza naar de Sella Ronda te skiën is ongeveer een half uur. ;)

Ik hoef niet naar de SR ;). Ging me om die 2 deelgebieden aan beide kanten van het dorp en dan eigenlijk vooral over de wissel tussen die gebieden, niet zozeer over de piste km :).

En dat jij lekker doorskiet, dat weten we wel ;). Zit jij er nu niet? Vorig jaar zagen we wat meer updates…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Denk dat de foto’s genoeg zeggen …

null
null
null
null

Standplaats deze week is Vigo di Fassa. Vandaag gestart in Predazzo.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Nou als ik dat zo zie dan ben ik blij dat ik gewoon op kantoor zit. Veel leuker dan lege, strakke pistes en een blauwe lucht. Ik denk dat broodjes hier echt veel beter zijn dan de lunch die jij daar krijgt…

;)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bekende plaatjes. Have fun !!!

Effe eten bij Holz

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a4a9810b101819a278f1eea2...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a58ec099e0b725d4ce74c7ed...

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 21 jan 2019 12:39

May the ski force be with you !!

Meteen maar met het mooiste gebiedje begonnen @Unit106!

Mr. Slow

Ik hoef niet naar de SR ;). Ging me om die 2 deelgebieden aan beide kanten van het dorp en dan eigenlijk vooral over de wissel tussen die gebieden, niet zozeer over de piste km :).

En dat jij lekker doorskiet, dat weten we wel ;). Zit jij er nu niet? Vorig jaar zagen we wat meer updates…

Roy83 op 21 jan 2019 08:15

Ik hield rekening met normaal tempo. Het is echt vrij snel te doen. ;)

Vandaag Passo San Pellegrino. Morgen Alpe Lusia. Eind deze week Obereggen. Paar vraagtekens tussendoor. Woensdag bij goed weer avondskiën in Pozza.

O ja, vandaag aangehouden door een agente wegens te snel skiën. En ik ga vandaag niet eens bijzonder snel…

O well.

O ja, vandaag aangehouden door een agente wegens te snel skiën. En ik ga vandaag niet eens bijzonder snel…

O well.

DSvier op 21 jan 2019 13:27

Haha, wat gebeurt er dan? Een vermanend gesprek? Erg benieuwd naar hoe dat gesprek ging…

Mr. Slow

Effe eten bij Holz

CJAHulskamp op 21 jan 2019 12:38

Hhhmmm, te laat gelezen. Zal vanavond posten wat we morgen gaan doen. Ontvang dan weer graag de lunch tip.

Woensdag schijnt het weer wat slechter te worden dus nu zoeken we wat nieuwe gebiedjes op.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

O ja, vandaag aangehouden door een agente wegens te snel skiën. En ik ga vandaag niet eens bijzonder snel…

O well.

DSvier op 21 jan 2019 13:27

Haha, wat gebeurt er dan? Een vermanend gesprek? Erg benieuwd naar hoe dat gesprek ging…

Quick op 21 jan 2019 13:37

Soort van Koos Spee verhaal: snel gaan is echt heeeeel gevaarlijk!!!

Het was een vrouwelijke agente. Ik heb wat geflirt, haar aan het lachen gekregen en het bleef bij een waarschuwing. Maar je kan er boetes voor krijgen.

En vervolgens ga je als vanouds de berg af. ;)

Volgende keer trek ik wel even andere kleding aan, want als ze mij een tweede keer zo ziet skiën komt die boete natuurlijk wel.

Maar was het dan ook gevaarlijk? Of viel dat reuze mee? Ik snap het niet. Er bestaat toch niet zoiets als een maximum snelheid? Als je anderen in gevaar brengt vind ik het wat anders.

Mr. Slow

Maar was het dan ook gevaarlijk? Of viel dat reuze mee? Ik snap het niet. Er bestaat toch niet zoiets als een maximum snelheid? Als je anderen in gevaar brengt vind ik het wat anders.

Quick op 21 jan 2019 14:42

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Want wat is te gevaarlijk. Als madame Vonn met 90 km per uur naar beneden komt is dat waarschijnlijk minder gevaarlijk dan de eerste de beste spijkerbroek skiër die net de 50 aan tikt.

Click. Click. Peace

Inderdaad. Voor veel mensen is 15km/u al vrij gevaarlijk…

En misschien ligt het aan mij maar je foto’s doen het niet @dsvier ;).

Maar mooie plannen, doe ik over een paar weekjes dunnetjes over.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Inderdaad. Voor veel mensen is 15km/u al vrij gevaarlijk…

En misschien ligt het aan mij maar je foto’s doen het niet @dsvier ;).

Maar mooie plannen, doe ik over een paar weekjes dunnetjes over.

Roy83 op 21 jan 2019 15:25

Ik ga over 8 dagen naar Val Gardena. Heb je nog tips ? 😉

May the ski force be with you !!

Ja niet harder gaan dan 15 km/u :)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja niet harder gaan dan 15 km/u :)…

Roy83 op 21 jan 2019 15:40

😂😂😂👍

May the ski force be with you !!

Maar was het dan ook gevaarlijk? Of viel dat reuze mee? Ik snap het niet. Er bestaat toch niet zoiets als een maximum snelheid? Als je anderen in gevaar brengt vind ik het wat anders.

Quick op 21 jan 2019 14:42

Nee, geen gevaar. Dat was ook niet haar punt. Ik ging te snel.

@DSvier. Spreek je net zo snel (goed) Italiaans dan dat je skiet? Of zei ze enkel piano piano En antwoorde jij si.

Hen48

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Want wat is te gevaarlijk. Als madame Vonn met 90 km per uur naar beneden komt is dat waarschijnlijk minder gevaarlijk dan de eerste de beste spijkerbroek skiër die net de 50 aan tikt.

Rogier op 21 jan 2019 14:46

Ik heb maar niet teveel doorgevraagd, ze was niet in the mood voor een discussie.

Ik ga over 8 dagen naar Val Gardena. Heb je nog tips ? 😉

CJAHulskamp op 21 jan 2019 15:34

Op tijd laden. ;)

Mijn tip voor de dag: neem een keer de moeite om naar Cortina te gaan. En dan met name de minder bekende kant.

@DSvier. Spreek je net zo snel (goed) Italiaans dan dat je skiet? Of zei ze enkel piano piano En antwoorde jij si.

Hulst op 21 jan 2019 16:46

Het gesprek ging in het Engels. Ze vertikte Duits te spreken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/fb423121b7ec5b377879f49d...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/b0fa8141129603581f66cccf...

!undefined

Last run of the day, lunch (voor slechts 16 euro, kom daar maar eens om rondom het Sellamassief) en een bijna perfecte balans tussen snelheid en afstand.

Dat lijkt wel alsof je Winterberg was met al die liften zo kort op elkaar ;). Je bent alleen, of niet?

Wat heb je gegeten? Kan het niet heel goed zien…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat lijkt wel alsof je Winterberg was met al die liften zo kort op elkaar ;). Je bent alleen, of niet?

Wat heb je gegeten? Kan het niet heel goed zien…

Roy83 op 21 jan 2019 17:54

Tagliato di Manzo. Ook wel dode koe, met parmezan, op een bedje van rucola en aardappeltjes erbij.

En vandaag was ik inderdaad alleen.

*bericht bewerkt door DSvier op 21 jan 2019 18:33

Morgen gaan we naar San Pellegrino. Nog tips voor eet gelegenheden daar?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Plaats een reactie