Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Tja, de apfelstrudel bij Anna is lekker, maar die bij Tirler (Saltria aan het lange pad) slaat alles.

Gisteren vanaf de middag Alpe Cermis gedaan na een nachtelijke reis (leuk gebiedje om even in te komen) en vandaag Latemar/Obereggen. Het was vandaag werkelijk fan-tas-tisch! Warm dus strakke pistes in de ochtend en naar mate de dag vorderde meer en meer pap maar die pap bleef op veel plekken gek genoeg heel luchtig waardoor (zeker aan de zijkanten van de pistes) erg fijn om te boarden.

Morgen als het goed is sneeuw dus dan naar Alpe Lusia, hier om de hoek van Moena…

null

null

null

null

Wij waren vandaag in Lusia. Snel wat zachtere sneeuw maar het was prima te doen. Een rode piste was gereserveerd voor een skiclub, verder was alles open. Ik vond de rode piste bij de stoeltjeslift aan de Bellamonte kant (die volgens de pistekaart een rode en blauwe ontsluit, maar die beiden rood gemarkeerd waren) heel erg leuk.

Veel Italianen op de piste, maar op 1x 3 minuutjes wachten overal direct de lift in.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/215f6a2cd435e716b973ebb3...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waar stond de lunch vandaag @Harm?

Mr. Slow

Ik heb mijn zoon gister in Bolzano op de trein gezet en een uur later mijn partner daar opgepikt voor nog een week. Vrijdag San Pellegrino gedaan met veel wind, en vandaag met zon en het blijft een leuk gebied. De zwarte naar falcade was best slushie, maar bij het restaurant halfweg zit je wel zo lekker dat je bijna niet wegkomt. De zwarte/rode vanaf de Margarita naar beneden ook in de middag nog erg lekker want aan de schaduwkant. Morgen wss ook Alpe Lusia als die beloofde sneeuw komt.

*bericht bewerkt door Hakke op 17 mrt 2019 18:34

Waar stond de lunch vandaag @Harm?

Quick op 17 mrt 2019 18:17

Maierl-Alm was het. Prima eten daar op een mooi terras…

Dit was Tagliatelle met een wildragu… Za-lig!

Ziet er allemaal mooi uit @Harm! 👍 En nu en morgenochtend mooi wat sneeuw erbij. Topweekje voor de boeg!

Ziet er allemaal mooi uit @Harm! 👍 En nu en morgenochtend mooi wat sneeuw erbij. Topweekje voor de boeg!

Drikus op 17 mrt 2019 19:54

Voorlopig hebben we niets te klagen (en ik verwacht dat dat zo blijft)… :)

Wat iedereen natuurlijk echt wil weten is of GiGi in de omgang mee- of tegenvalt, maar iedereen is te beleefd om dat te vragen… ;) heeft hij al ski’s van mensen afgepakt om te testen?

Mr. Slow

Vandaag Carezza gedaan. Ook positief verrast. Vanuit Canazei een 20-25 minuutjes met de auto maar de rit waard. Sommige stukken echt wel minder qua sneeuw kwaliteit. Maar de kant van de Pra Tori lift bleef goed tot aan het eind van de middag. Morgen wsl Canazei Belvedere ri Selva.

Aequilater Nubila

Buffaure niet vergeten hè, heeft ook paar heerlijke pistes.

Wat iedereen natuurlijk echt wil weten is of GiGi in de omgang mee- of tegenvalt, maar iedereen is te beleefd om dat te vragen… ;) heeft hij al ski’s van mensen afgepakt om te testen?

Quick op 17 mrt 2019 22:09

Zie mijn post boven die van jou:

Voorlopig hebben we niets te klagen (en ik verwacht dat dat zo blijft)… :p

Iedereen heeft zijn of haar ski’s nog en snowboards komt hij sowieso niet aan dus de 2 boarders zijn sowieso veilig… ;)

Goedemorgen wereld… :)

null

Hè hier ook al :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/023b51a647587457279e779f...

Even kijken hoe snel het opentrekt en dan wordt het of Carezza of Catinnacio vandaag.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vandaag Carezza gedaan. Ook positief verrast. Vanuit Canazei een 20-25 minuutjes met de auto maar de rit waard. Sommige stukken echt wel minder qua sneeuw kwaliteit. Maar de kant van de Pra Tori lift bleef goed tot aan het eind van de middag. Morgen wsl Canazei Belvedere ri Selva.

winterwonderland op 17 mrt 2019 23:20

slecht als in: snel zacht?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe is het momenteel met de sneeuwval in de rest van de Dolomieten? We zitten in 3 Zinnen en het dumpt hier echt als een malle. En gezien we de andere dagen doorreizen naar de rest van de Dolomieten zou het wel fijn zijn als er een vers laagje ligt natuurlijk :D

In Moena in het dal ca 7cm. Zitten nu in de lift naar boven in Alpe Lusia maar daar zal ongetwijfeld meer liggen…

*bericht bewerkt door Harm op 18 mrt 2019 08:41

Santa Cristina… nu nog licht aan sneeuwen. Er is zo’n 6 cm gevallen in het dorp

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4a5908e4a09932894b331920...

Santa Cristina… nu nog licht aan sneeuwen. Er is zo’n 6 cm gevallen in het dorp

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4a5908e4a09932894b331920...

hanss op 18 mrt 2019 08:48

Mooi hotel zit je 👍

May the ski force be with you !!

Boven idd meer. Ca 15/20 cm op de piste… De zwarte 1 van Alpe Lusia is echt goddelijk nu…

null

Santa Cristina… nu nog licht aan sneeuwen. Er is zo’n 6 cm gevallen in het dorp

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4a5908e4a09932894b331920...

hanss op 18 mrt 2019 08:48

Mooi hotel zit je 👍

CJAHulskamp op 18 mrt 2019 08:52

Yep… lekker eten ook :-)

Wij waren in Fassatal, bij Catinaccio en ‘s middags Buffaure. Veel verse sneeuw, maar waar de dorpen vanochtend wit waren is dat al weer voorbij en ik denk dat op de piste 10 of heel misschien 15 cm is gevallen.

Buffaure was mooi, maar wel zwaar skiën, zeker ook omdat er vanmiddag toch wat bewolking kwam. Catinaccio is ook fijn, zeker bij sneeuwval, maar de dalafdaling richting Vajolet had zijn langste tijd gehad. Dat was een en al ijsplaat.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7615fcf3e22647b121d4f0b3...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Thx. Dat is tenminste een eerlijke beschrijving.

Volgens mij had iemand eerder ook al dat gemerkt, volgens mij bij Buffaure. De pistes daarboven waar wel goed, al merk je dat onder het laagje poeder wel harde (opgevroren) pistes liggen, maar die ijsplaten waren irritant. Die dalafdaling ligt heel mooi, maar is echt weinig (meer) aan.

Maar over t algemeen dus erg prettig. Wat ook fijn is, is dat je overal heel goed (en gratis) kan parkeren. Dicht bij de lift, geen geklim, prettig!

Morgen alsnog Carezza, was het vanochtend toen het sneeuwde toch de dicht voor, dus daarom Val di Fassa gekozen.

Die foto is overigens ergens bovenin bij Catinaccio, heerlijke piste.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vanmorgen Alpe Lusia, waar enkel de 1 en de 2 open bleken. De zwarte 1 was de eerste 3 runs wel super waar we heerlijke first tracks konden maken op de piste. Daarna werd het drukker met veel hopen en daartussen plaatjes ijs, omdat er maar 1 afdaling mogelijk was.

Toen het open trok hebben we om 11:30 de gok genomen om iets verderop naar Passo San Pellegrino te rijden. Daar aangekomen bleek dat er nauwelijks mensen waren in het noordelijke deel van het gebied (andere kant was dicht). Hele middag heerlijk kunnen boarden en zelfs om 15:30 konden we nog eerste sporen zetten.

null

[Disclaimer: dit was een eerlijk verslag, met 6 getuigen van dit forum] :p

Ook wij bij Alpe Lusia geweest, maar pas toen de zon doorbrak. Alleen de gondel was open ivm de harde wind boven. De zwarte 1 begon al verspoord te raken, daarom de zwarte 5 onder de dichte piavac lift genomen. Nog vrijwel geen sporen omdat je het laatste stuk omhoog moest lopen, maar dat was het waard. Na de lunch ging vrijwel alles open en hebben we de bellamonte kant gedaan. Pistes daar vlak en zacht alsof er nog laat geprepareerd was. Onderin al slush. carven was niet te doen, maar wel fijn om switch rijden op mijn board te oefenen. Morgen naar Latemar.

We hadden er nog over getwijfeld maar het stukje omhoog lopen leek ons niets. Leuk dat jij hem wel hebt gedaan. Hij lag er wel super bij…

null

Sommige windstukken 50 cm poeder…

null
Vandaag wakker worden in een wit dorp met een 5 a 10 cm op de auto naast het app. Via de Belvedere, col Rodella, plan de Gralba ri Monte Pana. Wisselende condities. Sommige pistes super strak en sommige wat bultig door de verse sneeuw. Ook hier en daar wat ijsplaatjes maar verder uit de kunst. Prima lunch bij Gran Paradiso in het zonnetje. Later in de middag trok het weer dicht. Heerlijke dag weer zo!

*bericht bewerkt door winterwonderland op 18 mrt 2019 18:43

Aequilater Nubila

De eerste paar pistes waren vanochtend puur genieten. Minstens 15cm poeder op de piste en met de zwarte dal afdaling naar Vierschach in de Drei Zinnen heb ik om de bocht wel een face shot ontvangen. Niet te geloven. Het gebied had het goed voor elkaar, alle blauwe en rode pistes waren netjes geprepareerd en alle zwarten lagen vol met verse poeder. Die waren na een half uur ook al niet meer te doen, maar potverdikke, wat was het genieten zeg die eerste afdalingen!

Morgen Kronplatz, ik ben ieder geval blij dat de hele Dolomieten nu van een laagje vers zijn voorzien 🎉

Plaats een reactie