Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Cool (letterlijk 😉) hoor !
Veel plezier !

Cool (letterlijk 😉) hoor !
Veel plezier !

Cool (letterlijk 😉) hoor !
Veel plezier !

Cool (letterlijk 😉) hoor !
Veel plezier !

Cool (letterlijk 😉) hoor !
Veel plezier !

Dit jaar ga ik naar Pozza di Fassa om eens wat andere gebieden te bezoeken zoals Carezza, Obereggen, Alpe Luise/San Pellegrino.

Ik vroeg mij 1 ding af, wat vast 1 van jullie wel weet.

Als je bij Luise naar boven gaat en aan de andere kant naar beneden skiet kom je uit in Castelir. Rijden er vanaf Castelir ook bussen naar Passo Rolle Pass en San Martino di Castrozza ? Zo ja, hoe lang duurt zo rit en is dat in 1 dag te doen(qua skiën)? Zo nee, zijn er andere mogelijkheden om op de bus te stappen bijvoorbeeld bij passo valles.
Dank.

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 23 dec 2018 15:56

Kun je beter gewoon zelf met de auto naartoe rijden, @R_Dolomieten. Of bewaren voor een andere keer, want aan de genoemde gebieden heb je echt wel genoeg! Vergeet ook Vigo-Catinaccio niet, en wellicht Alpe Cermis.

Mr. Slow

van vrijdag op zaterdag nacht heen gereden naar plan de Gralba(selva de val gardena) met de camper. en gisteren heledag zon en de pistes waren top😀😀

ik heb zo lekker geskied geen tijd gemaakt om fotos te maken😁

null

dan maar 1 van de camper die tegen de piste
aan staat, ski in ski out 😏

Marco_ski op 23 dec 2018 06:36

Lens bevroren @Marco_ski? Maarre waar staan jullie precies?

Vandaag geweldige skidag in de Dolomieten

null
null
nog nooit zoveel km gedaan in een dag

@rik2 Dat zijn beste afstanden!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Goedenavond Dolomieten experts,

Eind Januari wordt het mijn eerste skivakantie naar de Dolomieten. Nu volg ik al vanaf dat ik hier lid ben diverse topics over dit alom geroemde gebied, maar heb ik toch nog even een praktische vraag:

Ik ga met de auto naar St. Christina/Selva (hotel ligt op de grens tussen beiden) en ben benieuwd hoe het zit met eventuele vignetten en/of tol?

Alvast bedankt en blijf al die mooie plaatjes delen, een heerlijke bijdrage aan de voorpret!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 23 dec 2018 21:52

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Tolvignet voor Oostenrijk, tol voor Brennerpas en nog een paar euro voor de snelweg in Italie.

Vignet in Oostenrijk is een sticker, maar kan ook op kenteken. Overige tol gewoon met creditcard. Ik heb vorig jaar die videomaut gebruikt voor de Brenner, dat beviel prima.

*bericht bewerkt door Roy83 op 23 dec 2018 22:11

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vandaag dag 2 in Dolomiti Superski.

Samen met @jurrianvanloo en 2 anderen weer lekker op pad in de o zo mooie Dolomieten.

null

Vandaag stond Seceda op het plan. Dat betekende: via stukje Sella Ronda die kant op. Dit viel beetje tegen. Veel liften
en weinig pistes. Seceda was daarentegen schitterend. Mooie pistes, lekker rustig (sella ronda overigens ook) en de lange, rustige
en mooie La Longia. De strudel bij Annatal mocht er ook wezen!

Helaas de grootte van het gebied beetje onderschat. Na een x aantal liften, snel naar beneden skien, helaas (veel) te laat aangekomen op Pralongia. Dalafdaling genomen naar San Cassiano, daar gehoopt op een skibus: DIE NIET REED! @^%#$@ iets met zondagsrust…

null

Gelukkig kwam er snel een niet al te dure taxi, die ons veilig terugbracht.

null

null

null

null

*bericht bewerkt door imresimon op 24 dec 2018 00:16

❄️🏂

Mooi wat er allemaal weer voorbijkomt!

Nu aan het browsen naar potentiële bestemmingen in de Dolomieten. Plan is 8/9 dagen medio maart.

Vroeg me af of jullie nog tips hebben qua dorp.

Misschien helpt onderstaand verhaal daar bij.

Gezelschap bestaat uit 4 mannen, twee vaders (60+/-) met hun zoons (30 +/-).

Liefst dorp met enige reuring ‘s avonds. Hoeft niet bijzonder druk/ hip/ jong/ oud/ feesterig/ etc te zijn. Maar een aantal fijne zaken die open zijn waar je kunt bijpraten over de dag en goed kan eten en drinken zou fijn zijn.

Zaten in Colfosco vorig jaar en dat was een heerlijke uitvalsbasis om het gebied te ontdekken, maar hadden ‘s avonds iets te beperkt keuze voor ons gevoel om zonder auto oo café en restaurant te gaan.

De auto ‘s ochtends vanuit dorp pakken om naar een ander dorp/ gebiedje te rijden voor de skidag is geen punt. Idealiter ligt er genoeg interessants binnen het half huur rijden vanaf verblijfsplaats bezien.

*bericht bewerkt door JeroenPIZS op 24 dec 2018 05:45

Het dorp Moena, erg gezellig. Daar omheen zitten binnen 30 minuten rijtijd (enkele reis) Vigo en Pozza di Fassa, Carezza, Obereggen (lift Predazzo), Passo San Pellegrino, Alpe Lusia, en bij Canazei of Campitello kan je de Sella Ronda op.

Bedankt! Ik ga op onderzoek uit vanavond.

Selva aan de Sellaronda (Colfosco is idd erg rustig). Met autotrips Moena maar dan moet je ook wel elke dag met de auto/bus en dat moet je ook willen. Zijn er mensen die weten of er nightlife is in de dorpen rond Obereggen? Dan lijken die me ook een optie.

*bericht bewerkt door Sndr op 25 dec 2018 17:16

*bericht bewerkt door imresimon op 25 dec 2018 18:55

❄️🏂

Na een verwaaide dag, vanochtend vroeg gestart op de Marmolada. Prima condities!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f696102e0416f2e2a4c8e03b...

Daarna Alta Badia. Af en toe harde pistes, vooral kunstsneeuw, maar in het algemeen best goed te skiën. Alleen op de verbindingen van de Sella Ronde iets drukker. Na de lunch transfer naar Cortina d’Ampezzo, naar Faloria. Echt top hier. Zonsondergang vanaf rifugio Faloria.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/1c57e6a7fdcb76b5c2bc190b...

-LAGAZUOI-

Tijdens de 1e keer dolomieten moet je eigenlijk wel deze tocht hebben gedaan. Vandaag vanuit La Villa, met de taxibus (gewone bussen reden niet vanwege feestdag?) naar de Falzaregopas. Hier een paar keer de piste terug naar de pas genomen. Helaas was het skigebiedje Cinque Torri, op 1
liftje na, gesloten (vanwege sneeuwgebrek volgens liftbediende).

Daarna aan de tocht begonnen richting Armentarola. Zeker een aanrader, onderweg gestopt bij de bevroren waterval en een paar plekken met een uniek uitzicht. Na de lunch bij het tentje in Armentarola, nog even
een rondje in Alta Badia zelf gedaan. Het was rustig, koud, en een lekker waterig zonnetje. Goeie 1e kerstdag dus! Buon Natale!

De beelden zeggen genoeg:

null
null
null
null
null
null

null

*bericht bewerkt door imresimon op 25 dec 2018 22:07

❄️🏂

Alta Badia, La Villa - Avondupdate

null
null
null

❄️🏂

Dank @Sndr!

Selva ga ik zeker ook onderzoeken. Ik heb vorig jaar slechts een dag romdom Selva geskied (kortskivak) en dat was heerlijk…

Doe je dan als je in Selva verblijft logischerwijs vooral de skigebieden aan die van af de Sella Ronda te skiën zijn of heb je daar andere ideeën over?

En als jij het bepalen moet; welke gebiedjes moet je dan zeker hebben gezien?

En Obereggen dus ook bekijken…

Veel te doen :)

*bericht bewerkt door JeroenPIZS op 26 dec 2018 06:02

@imresimon: mooie plaatjes. Keep them coming ;)
!e keer Dolomieten lees ik, het zal vast niet je laatste keer zijn.

Aftellen maar!

Selva aan de Sellaronda (Colfosco is idd erg rustig). Met autotrips Moena maar dan moet je ook wel elke dag met de auto/bus en dat moet je ook willen. Zijn er mensen die weten of er nightlife is in de dorpen rond Obereggen? Dan lijken die me ook een optie.

Sndr op 25 dec 2018 17:14

Zat vorig jaar in Predazzo. Prima als uitvalsbasis, maar de kerstmarkt is hot in de avond 😉

May the ski force be with you !!

27 december 2018 -marmolada-

Gisteren vanuit La villa de tocht naar de marmolada gletscher gedaan. Pistes waren over het algemeen goed, later op de dag werden de schaduwpistes ijsbanen. Het was iets drukker op de pistes, voornamelijk op de Ronda. Voor de Marmolada ook een kwartiertje/20 min ofzo moeten wachten, redelijk populaire top. Voor de rest vrij rustig en eigenlijk geen wachttijden. Hooguit paar bakjes. Was een mooie dag.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a440ef6d73af307eb2d5e12d...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f5079224bc7773968eb6a95e...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/e9d78d73b4c7a84711dc8f09...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/c3f8a6304c7bd424d72e469e...

Let it snow

Ik erger me kapot aan deze topic. De Dolomieten, zijn echt de moeite niet. Ga alsjeblieft allemaal heerlijk naar Saalbach en Westendorf.

Ja, sneeuw is koud en glad. Maar het heeft nog andere voordelen ook.

Ik erger me kapot aan deze topic. De Dolomieten, zijn echt de moeite niet. Ga alsjeblieft allemaal heerlijk naar Saalbach en Westendorf.

Marcellus op 28 dec 2018 12:18

Nou, wat doe je hier dan op dit topic?!
Laat mensen lekker in hun waarde zeg!
Veel mensen vinden de Dolomieten geweldig mooi en terecht.
Jij niet, dat is helemaal prima en ga dan lekker naar Saalbach en Westendorf!
Ieder zijn eigen favoriet en voor iedereen wat wils in de wereld.
Maar dit soort berichten brengt totaal geen enkele bijdrage aan dit topic en uberhaupt niet in het algemeen.

@Quick, dank voor je bericht ga mij eerst focussen op de genoemde berichten.

Nou, wat doe je hier dan op dit topic?!
Laat mensen lekker in hun waarde zeg!
Veel mensen vinden de Dolomieten geweldig mooi en terecht.
Jij niet, dat is helemaal prima en ga dan lekker naar Saalbach en Westendorf!
Ieder zijn eigen favoriet en voor iedereen wat wils in de wereld.
Maar dit soort berichten brengt totaal geen enkele bijdrage aan dit topic en uberhaupt niet in het algemeen.

R_Dolomieten op 28 dec 2018 14:53

Ik denk dat je sarcasme alarm even niet af is gegaan @R_Dolomieten , niets aan de hand hier :)

Beetje honger denk ik… ;)

Aftellen maar!

Lag er nogal dik bovenop idd.
Helaas zijn de Dolomieten helemaal te gek. Ben na ca. 40jr Frankrijk (zonder kinderen) en daarna Oostenrijk mét kinderen sinds 3 jaar helemaal verliefd geworden op de Dolomieten. Sorry 😉

Plaats een reactie