Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@hulst. Nu had je het net even over de langste piste. Moest ik even denken aan de discussie die er altijd is over de Frommes in Fiss van 10km.
Vorige week vanaf de Col in VT doorgeskied naar Bettex. Yes 11.5 kilometer. Toch langer dan de Frommes.
L3V weer kampioen. 😉

Xx10

@xx10. Ik probeer even te volgen. Vanuit Valtho kun je enkel zonder lift te gebruiken via de Bd Cumin piste in Les Menuires komen en dan kun je, denk ik, ook wel zonder liftgebruik doorskien naar Levassaix en Bettex. Ik weet niet of je dat bedoelt, maar dan mis ik nog wel een gedeelte in Valtho. Waar start je dan in Valtho?

Hen48

@hulst. Nu had je het net even over de langste piste. Moest ik even denken aan de discussie die er altijd is over de Frommes in Fiss van 10km.
Vorige week vanaf de Col in VT doorgeskied naar Bettex. Yes 11.5 kilometer. Toch langer dan de Frommes.
L3V weer kampioen. 😉

xx10 op 14 jan 2019 12:59

Deze is ook lang en leuk 😃

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/70b0a3bbff29f5d8eabba3a4...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/aae71e02451a6e778b1683b7...

Jaaaaaaa die hadden we nog niet geprobeerd.
Wel vanaf Saulire via de Congé naar je Praz, maar die was maar 7.5 km.
Overigens: de laatste 2 weken was de kunstsneeuw in alle lage dorpen van zeer uitstekende kwaliteit: la Tanja, la Praz, Meribel village en St Martin.
Zat je net boven de boomgrens; dan waren de pistes hard.
( wilde ik graag kwijt) 😉

Xx10

@hulst
Beginnen in ValTho boven aan Col. Die koude 4 persoon stoeltjes lift.
Maar misschien is vanaf Glacier wel net iets langer als je via piste Christine (naamgenoot) zou gaan. Misschien kan @Miti dat nog proberen. ?😉

Xx10

@hulst
Beginnen in ValTho boven aan Col. Die koude 4 persoon stoeltjes lift.
Maar misschien is vanaf Glacier wel net iets langer als je via piste Christine (naamgenoot) zou gaan. Misschien kan @Miti dat nog proberen. ?😉

xx10 op 14 jan 2019 15:32

Dat gaan we de komende 2 weken wel een keer testen! De Christine is sowieso al 1 van mijn favorieten.😄

*bericht bewerkt door MiTi op 14 jan 2019 16:40

Winter is coming

@xx10. Voor de Christine moet je vanuit Valtho de Peclet lift nemen. Dat is een grote gesloten bak waar zeker 25 man in kan. De 4 persoon stoeltjeslift kan ik niet plaatsen. I.p.v. Christine kun je ook de Tête Ronde naar beneden nemen. In het dorp terugkomend zul je dan linksaf richting de Bd Cumin moeten, die als enige een skibare verbinding naar Les Menuires vormt. Die Cumin was de enkele keer dat ik hem hem heb geskied niet de prettigste piste, maar toen werd het wel al donker.

Hen48

@Hulst @xx10 heeft het over de lift Col, dat is een koude 4-persoons stoeltjeslift die naar de piste Col gaat. En als je vanaf Col helemaal naar beneden gaat via o.a de Bd Cumin heb je dus 1 lange afdaling naar beneden tot onderaan de Tortollet lift. (Bettex haal je volgens mij niet zonder weer een lift te moeten nemen)

*bericht bewerkt door MiTi op 14 jan 2019 17:34

Winter is coming

Vanochtend nog behoorlijk wat sneeuw en slecht zicht, vanmiddag was het genieten toen af en toe het zonnetje door de bewolking heen kwam. Pistes liggen er perfect bij, dus laat die zon de komende dagen maar lekker schijnen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/18ae70f14793ff8e3bb3e63b...

Dat zonnetje was er helaas maar heel even. Via de Pluviometre terug naar LM via Chez Alfred was een tocht waarbij we de meeste tijd totaal geen diepte zagen. Niet handig ivm de vele sneeuwbulten.
Morgen zou de zon dan weer gaan schijnen. 🌞
De pistes zijn top, het is lekker rustig en alles is mooi wit. 😄 Alleen jammer dat de Mont de la Chambre lift er al 2 dagen uit ligt wegens een technisch probleem.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/23aecbbe83b2f1c867e9e7fe...

De zon liet zich vanmiddag dan eindelijk weer zien. Helaas was dat snel weer verdwenen.
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/16e86046ae7d7695162b7426...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/59daff332d75aca13e1c438c...
undefined
Vanochtend sneeuwde het lekker door!

*bericht bewerkt door MiTi op 14 jan 2019 18:33

Winter is coming

@MiTi. Had het inmiddels ook bedacht. Bij binnenkomst van LM moet je eerst met lift Reberty of Doron dan wel iets verderop Tortollet omhoog en kun je afdalend via de wijk Preyerand via het tunneltje naar Le Bettex.

Hen48

@MiTi. Had het inmiddels ook bedacht. Bij binnenkomst van LM moet je eerst met lift Reberty of Doron dan wel iets verderop Tortollet omhoog en kun je afdalend via de wijk Preyerand via het tunneltje naar Le Bettex.

Hulst op 14 jan 2019 18:26

Precies! 😊

Winter is coming

@Miti precies zoals je hier zegt. Zo hebben we het geskied. Of gegleden, want de boulevard du Cumin is geen skiën meer. 😃

@Hulst @xx10 heeft het over de lift Col, dat is een koude 4-persoons stoeltjeslift die naar de piste Col gaat. En als je vanaf Col helemaal naar beneden gaat via o.a de Bd Cumin heb je dus 1 lange afdaling naar beneden tot onderaan de Tortollet lift. (Bettex haal je volgens mij niet zonder weer een lift te moeten nemen)

MiTi op 14 jan 2019 17:34
Xx10

Ik ben nu nog wel benieuwd hoe lang de route is als je op de Glacier begint. 😃

Xx10

@xx10 Zodra we hem hebben gedaan hoor je het! 😄

Winter is coming

De zon liet zich vanmiddag dan eindelijk weer zien. Helaas was dat snel weer verdwenen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/16e86046ae7d7695162b7426...

MiTi op 14 jan 2019 18:23

Dit is toch bij de start van de St. Martin 2?

@Harm. Het is niet helemaal beneden lijkt me zo, omdat er helemaal beneden een sleeplift is.Kan me wel het gedeelte herinneren waar je van 2 pistes kunt komen die samen komen. Dat is ni et ver van het eind van de piste. Ben wel een beetje in verwarring door de 2 parasols.

Hen48

Op de webcam van Saint Martin (le vilage) zie je dat er langs het laatste deel van de piste nog de nodige bebouwing staat. De foto zal dus niet ver van het einde/begin van de piste Biolley zijn.

Hen48

De zon liet zich vanmiddag dan eindelijk weer zien. Helaas was dat snel weer verdwenen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/16e86046ae7d7695162b7426...

MiTi op 14 jan 2019 18:23

Dit is toch bij de start van de St. Martin 2?

Harm op 14 jan 2019 21:08

Klopt, het is het terras van de voormalige Chardon Bleu.

Winter is coming

@Harm. Het is niet helemaal beneden lijkt me zo, omdat er helemaal beneden een sleeplift is.Kan me wel het gedeelte herinneren waar je van 2 pistes kunt komen die samen komen. Dat is ni et ver van het eind van de piste. Ben wel een beetje in verwarring door de 2 parasols.

Hulst op 14 jan 2019 21:48

Dit is het tussenstation waar je uit de eitjes komt en moet overstappen op die nieuwe stoeltjes… ;)

startpunt van de St. Martin Express zoals die tegenwoordig heet.

Gisteren heeft het weer heerlijk bijgesneeuwd en als ik volgende week was vertrokken dan was ik wel in de nopjes geweest om te gaan!!
Hier een foto van Skifan die dit weekend weer “thuis” is gekomen met de sneeuwval en de verwijdering van de verschrikkelijke onhandige sta-cabines van de bruyeres lift.

null

Maar dan dit weer vandaag!, wat heb ik er toch steeds meer moeite mee om dit jaar over te slaan…ik ga gewoon niet met zon piepjonge baby op wintersport nu het niet meer relaxed met zijn tweën is :)
Volgend jaar met onze vrienden weer zodat we kunnen afwisselen halve dagen en naar oostenrijk waar meer familiegebieden zijn zodat je buiten de piste om ook genoeg vertier hebt dat is nu meer een pre geworden.

Kijk hier dan heerlijk toch! :)

null

@Rogier nog een dingetje hoe is het nu eigenlijk met de “gele hesjes” gesteld op de wegen?, als je zo het nieuws volgt zou ik het wel heel spannend vinden om nu die kant op te rijden…

@Freerider. Ik neem volgende week gewoon zelf een geel hesje mee, maar dan wel met de tekst:“allez les blues”.

Hen48

@Freerider 28/29 december en 12/13 januari helemaal geen problemen mee gehad.

Xx10

Afgelopen zaterdag naar les menuires gereden en geen last gehad van de gele hesjes.

De condities op de meeste pistes zijn super en het is ongekend rustig. Weinig “oostblokkers en of Britten”

Vandaag met een vriendin een tocht naar courcheval gemaakt. Heerlijke tocht en in de ochtend over vers geprepareerde pistes geskied. Tijdens de lunch skifan in persoon ontmoet. Morgen belooft weer een heerlijke dag te worden.

To ski or not to ski, that 's not a question

Het waren 2 prachtige en zonnige dagen en dat na verse sneeuwval! wat ga ik het steeds meer missen de bergen en sneeuw :(
Ik zit er zelfs over na te denken om doordeweeks dan maar een keer naar winterberg te gaan maar vrees dat de naar mijn inzien zeer korte pistes behoorlijk zullen tegen vallen om daar 4 uur op en neer voor te gaan rijden…

Vanochtend keek ik rond 8 uur op de webcam en zag ik nog een heldere hemel met in de grote verte wat wolken maar in nog geen uur tijd is dat veranderd en is het potdicht met donkergrijze wolken waar waarschijnlijk sneeuw van betekenis uit zal vallen en dat is en blijft altijd meer dan welkom nog in L3V zeker voor degene die nog moeten gaan!
Lullig is dan wel dat het de hele nacht helder is geweest en net wanneer de skidag begint het vervolgens dichttrekt… waarom niet midden in de nacht ;)

null

null

Meer foto’s op pagina skifan! : https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/

en dan is dit het weerbeeld voor vandaag :)

null

Vandaag van les menuires naar meribel geskied en terug. Lage wolken, wind en sneeuw, toch lekker kunnen skieen.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ziet er prachtig uit! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar L3V (hiervoor PDS). We hebben een chalet in Saint Bon. Hebben jullie nog tips qua pistes (alle niveau’s, behalve couloirs ;)), restaurants (normale Franse prijzen, dus niet €30 voor een basis pizza), etc.? Plekken die we absoluut moeten bezoeken?
Maar ook welke plekken/pistes we moeten ontwijken (ivm drukte)?

Ik ben erg benieuwd! Er zal vast al veel hierover op het forum staan, maar kon zo snel niet een topic erover vinden.

Siard op 12 jan 2019 19:38

Pistes Folyeres boven La Tania en Chapelet, uiterst oost in Courchevel zijn mijn toppers.

*bericht bewerkt door Pino op 17 jan 2019 19:53

Dat zijn mooie pistes maar erg makkellijk Pino. Is niks mis mee natuurlijk als je van alleen glijden houdt.

Om het gebied te leren kennen raad ik je aan om de grand tour trois vallees te doen. De route daarvan is vast nog ergens via google te vinden. Alle dorpen op 1 dag (behalve orelle) en bij goed weer prima te doen. Als je om 9:00 bij de 1e lift staat kan je om 14:00 weer terug zijn.

zie hier: Notabene ik zelf heb hem in 2017 nog gepost:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/forum/to…

*bericht bewerkt door aartstyle op 18 jan 2019 09:22

Plaats een reactie