Wat is jouw favoriete piste?

En de lange blauwe afdaling vanaf ROC 2 tot aan Saint Martin de Belleville en die dan in de middag als de zon schijnt.

Hulst op 12 feb 2019 10:37

Inderdaad is de afdaling naar SMdB (Biolley zoals Snowy1970 al schreef) erg leuk. En Christine of Tete Ronde in VT vind ik ook geweldig lekker.

Mag ik nog een paar "vergeten" pistes in de 3Vallees gebied noemen?

  • De Roc de Fer/Gelinotte naar Meribel. Deze piste ligt aan de uiterste kant van Les Menuires/Meribel. Daarom meestal rustig maar wat een geweldige gevarieerde .afdaling.
  • Idem voor de blauwe Folyeres naar La Tania. Ligt ook weer aan de buitenkant van het gebied maar oh wat slingert deze heerlijk door de bossen heen.
DerGraf op 13 feb 2019 14:10

pff, nog wachten tot eind maart om deze "vergeten" pistes nog eens te gaan opzoeken…

*bericht bewerkt door Aertsjo op 13 feb 2019 14:45

@Aertsjo. Voor alle duidelijkheid is de tocht naar Saint Martin niet alleen de Biolley, maar te beginnen vanaf de aankomst van ROC 2 een combinatie van de Grand Lac, de Pelozet, de Biolley en/of het laatste stukje Loy. En andersom na de Pelozet via de Gros Tougne en de Violette terug naar Les Menuires. En er zijn van hogerop nog andere combinaties mogelijk.

Hen48

Helaas geen piste maar een fantastische afdaling die ik een keer heb gedaan en hoogst waarschijnlijk nooit meer zal doen omdat het een heliski route was.

null

*bericht bewerkt door Ronaldski op 13 feb 2019 17:58

Hexensee abfahrt in Serfaus.

Hands down de afdaling vanaf de Theodulpass naar Cervinia, via de rode 46 en zwarte en blauwe 5. Duurt 40 minuten om boven te komen, 1300 meter hoogteverschil en dan in 10 minuutjes naar beneden, ge-wel-dig! Nog 4.5 week dan mag ik weer 😁

Lein op 11 feb 2019 20:01

Gaan met 4 personen van 16 tem 23 maar de zaak ginds verkennen … Lijkt me leuk …

Ik verkies de pistes die naar onder gaan. Naar boven vind ik iets minder

Piste de l’ours in Veysonnaz, heerlijke afdaling vind ik dat :-)

Die van vond ik ook heel fijn in combi met 86 zwart

Mijn favoriet komt altijd uit het laatste gebied. Dat is nu piste 85 Handlalm in Königsleiten/Gerlosplatte: bochtig, heuvelachtig en niet zo heel breed. Ook niet zo lang, maar wel een heerlijke racebaan :D De piste is rustig want zit aan de rand van het gebied en heeft alleen een sleeplift. Dus niemand die midden op de piste stil staat/zit ;)

Martin7182 op 11 feb 2019 20:41

Van mijn thuis gebiedje St Johann(it) ben ik altijd gecharmeerd van de sportiefabfahrt 4b en de zwarte 7. met name omdat ze zo lekker variëren in steilte.

A1 in Katschberg/Aineck

Net terug uit het Zillertal en heb een nieuwe favoriet: de (nieuwe) dalafdaling 10. Staat aan het begin een groot bord met “nur profi’s of zoiets dergelijks. Ondanks dat bord gaan er veel beginners en gezinnen met kleine kinderen af. Af en toe lijkt het wel “Domino Day” mensen gaan met bosjes tegelijk onderuit. Wel vermakelijk (zolang er niemand gewond raakt uiteraard).

*bericht bewerkt door Pirmin op 18 feb 2019 12:08

@Pirmin Ah, de dalafdaling naar Zell am Ziller. Die is inderdaad best pittig, want smal en vaak ijzig/buckels. Tenminste toen ik er was. Goede slothang ook. ;)

*bericht bewerkt door Quick op 18 feb 2019 12:23

Mr. Slow

@Pirmin

Een paar jaar geleden in de zomer waren wij daar toen ze de piste met de bulldozer aan 't aanleggen waren, indrukwekkend om te zien.
Ik heb nog ergens een foto ervan, probeer em op te zoeken.

Born to run. B.S.

Zou leuke aanvulling zijn 👍🏻

Net terug uit het Zillertal en heb een nieuwe favoriet: de (nieuwe) dalafdaling 10. Staat aan het begin een groot bord met “nur profi’s of zoiets dergelijks. Ondanks dat bord gaan er veel beginners en gezinnen met kleine kinderen af. Af en toe lijkt het wel “Domino Day” mensen gaan met bosjes tegelijk onderuit. Wel vermakelijk (zolang er niemand gewond raakt uiteraard).

Pirmin op 18 feb 2019 12:08

Ha ja dat zou voor mij als beginner ook wel vooral als uitnodiging worden gezien om toch zeker die piste eens te proberen :-).

lastig na zo veel afdalingen en vakanties…
maar de meest spectaculaire vond ik wel de 34 - Harakiri in Mayrhofen.
en de pistes op de TUX, heerlijk knallen en lekker carven. mooie wijde bochten maken en zo scherp als het maar kan.

null

null

HV180 op 13 feb 2019 11:38

Ook voor mij, de Hintertuxer Gletscher! En natuurlijk de Eggalmbahn Abfahrt, lekker rustig én met veel zon!

Plaats een reactie