Nieuwe ski jas gezocht.

Zou toch de mogelijkheid hier willen opperen om gewoon eens een goede winkel (zo’n ding van steen waar ze mooie spulletjes hebben liggen die je direct moet betalen om mee te mogen nemen) in te lopen en te gaan kijken en praten.

Alleen een merknaam is geen garantie voor kwaliteit (heb bijvoorbeeld met 10 jaar er tussen een tweetal jassen van Tenson gehad die kwalitatief ook enorm achteruit gegaan bleken, beiden niet uit de voordeligste series).

Bovendien kun je met ieder merk een keer gewoon pech hebben, ook (net) nadat de garantie verlopen is. Vind het belangrijker om te weten hoe een shop hiermee om gaat, dan de laatste EUR end-of-season korting binnen te willen slepen.

Buiten dit alles ben ik er ook wel voor de detailhandel een beetje te helpen, mits de prijzen een beetje concurrerend zijn natuurlijk, dat dan weer wel ;)

Edwin van Riel

Zou toch de mogelijkheid hier willen opperen om gewoon eens een goede winkel (zo’n ding van steen waar ze mooie spulletjes hebben liggen die je direct moet betalen om mee te mogen nemen) in te lopen en te gaan kijken en praten.

Staat op het programma. ;)

Buiten dit alles ben ik er ook wel voor de detailhandel een beetje te helpen, mits de prijzen een beetje concurrerend zijn natuurlijk, dat dan weer wel ;)

evr66 op 12 apr 2019 13:55

Al mijn skikledij komt tot dusver uit de detailhandel maar ik ga ook geen 100-en euro’s meer betalen voor de service die je er hebt. ;)
Ik heb er geen probleem mee dat ze duurder zijn dan internetshops maar het moet redelijk blijven.

Bla, bla, bla.

"Nogal blits zo skiën in een Belgische vlag. 😉 "

Of Duitse vlag…

Maar, hij is er ook in zwart. Of had je zwart niet als mogelijke kleur genoemd ?
Of voldoet Spyder (inderdaad) niet…?

Of had je zwart niet als mogelijke kleur genoemd ?

Rene4000 op 12 apr 2019 14:05

Jawel hoor. ;)
En Spyder is ook een optie, al moet ik zeggen dat ik vorige week in Sulden nagenoeg iedereen met Spyder zag lopen. Blijkbaar erg populair.

Bla, bla, bla.

Tja, als je er op gaat letten, dan kom je meerdere merken regelmatig tegen, toch ?

Maarre, mocht het een Spyder worden, dan maar niet meer naar Sölden (of Sulden)…

Tja, als je er op gaat letten, dan kom je meerdere merken regelmatig tegen, toch ?

Ja tuurlijk maar Spyder viel wel erg op met die spin (ik dacht eerst een schorpioen) :o

Maarre, mocht het een Spyder worden, dan maar niet meer naar Sölden (of Sulden)…

Rene4000 op 12 apr 2019 14:15

In Sölden (Ö) ben ik nog nooit geweest, in Sulden (I) daarentegen al meermaals, zomer en winter. :)

Bla, bla, bla.

Zou liever naar Sölden gaan, maar in Sulden ligt ook vast sneeuw. Althans, in ieder geval in de winter.
Hoe dan ook, als er in Sulden zoveel Spyders rondlopen en je graag elk jaar naar Sulden gaat, dán ‘vanzelfsprekend’ geen Spyder jack. Want stel je voor dat je er op aangesproken wordt : “Jesus man, jij óók al in een Spyder ?!” Is gelijk je hele skivakantie naar de knoppen.

Ja zeg, stel je voor! 😮😂

Bla, bla, bla.

Mocht je je “Spyder-jas-in-Sulden-fobie” spoedig te boven komen, Bart, dan heb ik wat voor je :

Ga naar website van Coppens Rekreatie, zoek de ‘Spyder Leader’ op (de zwarte), klik op ‘XL’ en vervolgens op ‘In winkelwagen’.
Inderdaad, geen € 455,–, maar slechts € 227,50.
't Is maar een tip hè…

Ad informandum, ik koop mijn wintersportjas vaak als volgt:

  • Ga een middagje of een uurtje naar een stad of dorp in de omgeving en bezoek hier één of meerdere winkels;
  • Kijk rond, bepaal een budget, pas verschillende jassen die je mooi en functioneel lijken;
  • Reken de jas die het beste aan je wensen voldoet af bij de kassa en ski daar een aantal jaar mee.

Je zou toch verwachten dat een volwassen vent zelf ook op iets dergelijks zou kunnen komen. Mijn hemel.

Mr. Slow

Als je een jas van € 500,-- in de winkel voor de helft online kan kopen, dan zou ik dat laatste doen.
Heeft helemaal níets met volwassen zijn van doen.
Bij online aankopen kun je tevoren ontzettend veel info (en eventueel reviews en tests) over het gewenste produkt vinden. Met andere woorden, bij internetaankopen kijk je niet als eerste naar de korting, maar allereerst naar (de kwaliteit/eigenschappen van) het produkt. Bovendien, ingeval van fysieke winkels mag je hopen te worden geholpen door écht deskundig personeel. Dat is de laatste jaren steeds vaker niet het geval, waarmee ik hopelijk niets nieuws zeg.

Al besteld, Bart…? :-)

Rene4000 op 12 apr 2019 14:58

Nee. Gek hè. :)

Bla, bla, bla.

Misschien dat andere forummers, zonder SpyderSuldenFobie, er dan misschien wat aan hebben.
Ténzij die liever ‘gewoon’ € 455,-- in een fysieke winkel aftikken.

Ad informandum, ik koop mijn wintersportjas vaak als volgt:

  • Ga een middagje of een uurtje naar een stad of dorp in de omgeving en bezoek hier één of meerdere winkels;
  • Kijk rond, bepaal een budget, pas verschillende jassen die je mooi en functioneel lijken;
  • Reken de jas die het beste aan je wensen voldoet af bij de kassa en ski daar een aantal jaar mee.
    Je zou toch verwachten dat een volwassen vent zelf ook op iets dergelijks zou kunnen komen. Mijn hemel.
Quick op 12 apr 2019 14:57

Stap 1 is gepland voor morgen.
Stap 2 ‘budget’ is uitgevoerd.
Stap 2 ‘passen’ gaat hoogstwaarschijnlijk morgen ook plaatsvinden anders was stap 1 niet gepland.
Stap 3 ‘kopen’ zal voor een later tijdstip zijn, eerst kijken en vergelijken. Ik ben niet gehaast.
Wat betreft je slotopmerking: ik vraag graag zaken na en ben geïnteresseerd in andere meningen en ervaringen.
Hartelijk dank om je eigen wintersportjasaankoopprocedure toe te lichten, een enorme verrijking. :)

Bla, bla, bla.

“Stap 3 ‘kopen’ zal voor een later tijdstip zijn, eerst kijken en vergelijken. Ik ben niet gehaast.”

Online dus. Maar dat hoeft die verkoper niet te weten natuurlijk… ;-)

Ad informandum, ik koop mijn wintersportjas vaak als volgt:

  • Ga een middagje of een uurtje naar een stad of dorp in de omgeving en bezoek hier één of meerdere winkels;
  • Kijk rond, bepaal een budget, pas verschillende jassen die je mooi en functioneel lijken;
  • Reken de jas die het beste aan je wensen voldoet af bij de kassa en ski daar een aantal jaar mee.

Je zou toch verwachten dat een volwassen vent zelf ook op iets dergelijks zou kunnen komen. Mijn hemel.

Quick op 12 apr 2019 14:57

Veel winkels hebben maar een beperkt assortiment. Dus om wat zinnig research te doen en verschillende opties te proberen, bekijken en passen moet je al snel heel wat winkels af (in de Randstad in Nederland al, en dat is qua winkels nog een betrekkelijk compact gebied). Online is het aanbod eindeloos en kan je op basis van goede beschrijvingen en reviews etc. goed bepalen of een jas voldoet aan jouw criteria. Passen is online natuurlijk onmogelijk, maar tegenwoordig zijn maattabellen en informatie over de pasvorm van merken en van online retailers best goed. En aangezien je tegenwoordig zonder verdere opgaaf van redenen en tegen hooguit de verzendkosten van de retourzending kan retourneren en je geld terugkrijgen (even checken in de voorwaarden!), loop je volgens mij niet méér risico dan in een fysieke winkel kopen. Betaal je met creditcard of Paypal, dan is het product nog vrij goed verzekerd ook, in ieder geval tot het moment dat jij het als consument in handen hebt. Het feit dat je het product eerst moet aanschaffen om het thuis te kunnen passen is een directe consequentie van online shoppen. En daar loop je dus een minimaal risico door (de kosten van die retourzending), wat ruimschoots opweegt tegen de vaak extreme prijsverschillen.

Dus ja, je kan fysiek gaan shoppen. Maar in mijn ervaring levert dat doorgaans niet een beter resultaat op dan online winkelen. Niet in kwaliteit en diversiteit van het aanbod, noch in de portemonnee. Ik snap dus niet echt wat er ‘volwassen’ aan is om fysiek te winkelen en wat er (dat impliceer je) minder volwassen aan is om online te shoppen?

Sommigen hebben zóveel poen, die betalen liever de volle mep. Dat is (volgens sommigen) 'volwassen'.

Trouwens, beetje sportwinkel(keten) heeft tegenwoordig naast een fysieke winkel (of meer dan één) óók een webshop. Als je in het 'Hollandse buitengebied' woont, met slechts een kleine Intersport-vestiging in een straal van 100 km., dan is online kopen wel een uitkomst.

Hartelijk dank om je eigen wintersportjasaankoopprocedure toe te lichten, een enorme verrijking. :)

bartvwg op 12 apr 2019 15:09

Geen dank. Misschien heb je er wat aan.

Mr. Slow

“Stap 3 ‘kopen’ zal voor een later tijdstip zijn, eerst kijken en vergelijken. Ik ben niet gehaast.”

Online dus. Maar dat hoeft die verkoper niet te weten natuurlijk… ;-)

Rene4000 op 12 apr 2019 15:14

Oh, je bent er zo één. Lekker gebruik maken van de service en eventuele aanbevelingen van de winkel, om het vervolgens elders voor een paar tientjes goedkoper te scoren. En maar klagen over leegstand in de plaatselijke dorpsstraat met z’n allen. Walgelijk.

Mr. Slow

Veel winkels hebben maar een beperkt assortiment. Dus om wat zinnig research te doen en verschillende opties te proberen, bekijken en passen moet je al snel heel wat winkels af (in de Randstad in Nederland al, en dat is qua winkels nog een betrekkelijk compact gebied). Online is het aanbod eindeloos en kan je op basis van goede beschrijvingen en reviews etc. goed bepalen of een jas voldoet aan jouw criteria. Passen is online natuurlijk onmogelijk, maar tegenwoordig zijn maattabellen en informatie over de pasvorm van merken en van online retailers best goed. En aangezien je tegenwoordig zonder verdere opgaaf van redenen en tegen hooguit de verzendkosten van de retourzending kan retourneren en je geld terugkrijgen (even checken in de voorwaarden!), loop je volgens mij niet méér risico dan in een fysieke winkel kopen. Betaal je met creditcard of Paypal, dan is het product nog vrij goed verzekerd ook, in ieder geval tot het moment dat jij het als consument in handen hebt. Het feit dat je het product eerst moet aanschaffen om het thuis te kunnen passen is een directe consequentie van online shoppen. En daar loop je dus een minimaal risico door (de kosten van die retourzending), wat ruimschoots opweegt tegen de vaak extreme prijsverschillen.

Dus ja, je kan fysiek gaan shoppen. Maar in mijn ervaring levert dat doorgaans niet een beter resultaat op dan online winkelen. Niet in kwaliteit en diversiteit van het aanbod, noch in de portemonnee. Ik snap dus niet echt wat er 'volwassen' aan is om fysiek te winkelen en wat er (dat impliceer je) minder volwassen aan is om online te shoppen?

GiGi op 12 apr 2019 15:16

Fair point. Ik vind persoonlijk retourneren via post redelijk veel gedoe. Daarom ga ik liever naar een fysieke winkel. Dat geldt uiteraard niet voor alle kledingstukken, maar wel voor dingen die je gewoon wil passen, zoals dure jassen, schoenen, broeken bijvoorbeeld.

Voor sommige wintersportproducten is online een uitkomst. Denk aan bijvoorbeeld ski’s. Maar skischoenen bijvoorbeeld wil ik altijd eerst goed passen in een winkel. Nu moet ik er eerlijk bij vermelden dat ik niet veeleisend ben qua wintersportkleding. Ik heb het niet snel koud en een wintersportjas is voor mij geen fashion item. Zodra het lekker zit, functioneel en warm genoeg is en niet bij de broek vloekt, ben ik snel tevreden. Ik staar me dan ook niet blind op merken. Tot nu toe zijn alle wintersportkleren die ik had, goed bevallen en vrij lang meegegaan.

Overigens: ook fysieke winkels hebben sale en andere kortingsacties. Als je per se die ene jas wil hebben, kun je prima op internet gericht zoeken. Maar ik ga zonder research naar een winkel en koop dan de jas die aan mijn wensen voldoet. En dan ben ik vaak niet per se duur uit.

*bericht bewerkt door Quick op 12 apr 2019 15:31

Mr. Slow

Sommigen hebben zóveel poen, die betalen liever de volle mep. Dat is (volgens sommigen) 'volwassen&#39.

Rene4000 op 12 apr 2019 15:17

Ik had het nergens over volle mep? Die woorden leg jij me in de mond. Maar nee, ik hoef niet zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Dat volwassen sloeg overigens ook niet op het betalen van welke geldsom dan ook, maar meer op de beslommeringen in dit topic. En nu weer lekker terug naar het Hollandse buitengebied. ;)

Mr. Slow

Dan maakt het dus inderdaad uit hoe je selectieproces verloopt. Veel consumenten (ook mensen die voor hun wintersport materiaal huren bijvoorbeeld) zijn helemaal tevreden met 'alles is prima, tenzij ik het vreselijk vind, dan wil ik het ruilen voor iets anders.' Niets mis mee en vanuit die filosofie kan je bij wat plaatselijke winkels waarschijnlijk prima slagen.
Heb je echter een rijtje specifieke wensen, dan geldt niet 'alles is prima, tenzij…'. Dan is het eerder 'alles is een optie wat in ieder geval voldoet aan…'. En dan is de kans op slagen op een zaterdagmiddag een stuk kleiner dan als je online uitgebreid bekijkt welke producten in principe (op papier) aan je eisen voldoen. Met dat lijstje kan je dan op stap gaan bij fysieke winkels, maar vaak kan je die modellen natuurlijk weer net niet vinden, of niet meer in jouw maat.
Dus ik denk dat je wel even zaken in perspectief moet zetten alvorens ze af te fakkelen.

En ik zeur niet over de leegstand in mijn stad. Dus dan mag ik gewoon onbeperkt online shoppen en proberen dat ene specifieke product dat ik wil zo voordelig mogelijk te krijgen. Pfieuw ;)

*bericht bewerkt door GiGi op 12 apr 2019 15:54

Je zou toch verwachten dat een volwassen vent zelf ook op iets dergelijks zou kunnen komen. Mijn hemel.

Quick op 12 apr 2019 14:57

Ik dacht het, jij zei het 😁

When life gets too complicated.... SKI

Quick schreef: "Ik had het nergens over volle mep? Die woorden leg jij me in de mond."

> Ik leg jou niks in de mond. Maar als jij je door de omschrijving "sommigen" aangesproken voelt, dan zou ik als ik jou was operatief een stuk van je tenen laten snijden.

Quick schreef: "Oh, je bent er zo één. Lekker gebruik maken van de service en eventuele aanbevelingen van de winkel, om het vervolgens elders voor een paar tientjes goedkoper te scoren. En maar klagen over leegstand in de plaatselijke dorpsstraat met z’n allen. Walgelijk."

Ik gaf het als voorbeeld. Het in de winkel oriënteren en vervolgens online aanschaffen is nl. al jaren 'gebruik'… Maar fijn dat je mij ervan beticht. Ik heb zoiets i.i.g. nog nooit gedaan. Ik heb me beperkt tot het bestellen van twee kledingmaten bij Zalando en de te grote/te kleine maat teruggestuurd. Maar dat is in jouw ogen waarschijnlijk óók al verderfelijk.
Overigens bijzonder hypocriete opmerking van je, of koop jij nooit iets online? Je zou, afgezien van 80-plussers, zo ongeveer de laatste in Europa zijn.

En zoals ik al schreef: er is bijna geen fysieke winkel meer zonder webshop.

En ja, in fysieke winkel is ook weleens 'sale', maar online het hele jaar door kortingen en zoals GiGi schreef, veel meer keus.
En ook ik klaag niet over leegstand. Die is er bij ons namelijk bijna niet, maar het volume aan winkels is hier gewoon zeer beperkt. Dan is internet, gecombineerd met shoppen in de stad, een welkome combi.

@bartvwg

Misschien een Rossignol Stade Jacket ?

Ook al niet verkeerd! :)

bartvwg op 12 apr 2019 12:41

Dit is de beste jas die ik ooit gehad heb. Ik ben er erg tevreden over.

Paul

“Stap 3 ‘kopen’ zal voor een later tijdstip zijn, eerst kijken en vergelijken. Ik ben niet gehaast.”
Online dus. Maar dat hoeft die verkoper niet te weten natuurlijk… ;-)

Rene4000 op 12 apr 2019 15:14

Wanneer dat een pak euro’s scheelt koop ik inderdaad online. En ik heb er geen probleem mee, ook niet om het aan de verkoper te laten weten. Het mag wel wat redelijk blijven vind ik. 😉
Nog iemand een interessante jas, site of winkel? 🙄

Bla, bla, bla.

“Wanneer dat een pak euro’s scheelt koop ik inderdaad online.”

Laat het Quick maar niet ‘horen’, Bart. Voor je 't weet, lig je op de brandstapel.

Niet de Spyder Leader dus ?
Of vooralsnog niet…? ;-)
[grapje. sorry]

Hij staat bij op m’n lijstje @Rene4000 😉

Bla, bla, bla.

No offense, maar Protest, alsmede Falcon wat eerder werd genoemd, schaar ik niet onder de merken die hoogstaande kwaliteit maken.

Alex op 12 apr 2019 13:22

Hm falcon die ik heb is best goed . Echt super warm . Vorig jaar met die extreme kou , super warm gehad , ook in een stoeltje lift in de wind . Heb ik bij mijn andere nooit zo gehad .

Plaats een reactie