SYTYCB (So You Think You Can Board) part ll

Even terug over je techniek.

Je voorste been is gestrekt dus je gewicht zit teveel achter op je plank.
Je voorste schouder staat altijd in dezelfde positie… Die moet eigenlijk dezelfde richting uitkijken als je bekken.

japser op 23 sep 2019 21:31

En dat met de schouder zal waarschijnlijk te maken hebben met dat ik de camera vast hou met mijn voorste hand. Normaal zou ik die lager (moeten) hebben.
Zal binnenkort eens proberen een beter filmpje maken.

RFKANGOO op 23 sep 2019 23:33

Lager is minder een probleem.
Als je op je tenen staat moet je linkerschouder boven je linkertenen zitten.
Als je op je hielen staat moet je linkerschouder boven je linkerhiel zitten.

Als je dan in je vuisten knijpt ga je automatisch je hele bovenlichaam parallel zetten samen met je plank.

bij het leren snowboarden is de oefening waar je moet wijzen naar waar je gaat hier een voorbeeld van.

japser op 24 sep 2019 09:40

Serieus @Japser, als er al iets niet klopt dan is dat omdat hij de camera vastheeft. Daarnaast doet hij aan hardboot slalom waarbij het bovenlichaam natuurlijk gewoon dalgericht hoort te zijn…

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://www.alpinecarving.com/technique.html

Blijkbaar zijn beiden goed.
Ben geen alpine snowboarder…

Dit is niet echt een boardje om Switch mee te rijden natuurlijk ;-)

Eigenlijk moeten we een lijstje hebben, met alles wat je moet laten zien… want voor iemand met zo’n board is Switch-rijden niet echt interessant of handig. Het is duidelijk dat je het meer voor de snelheid doet.

Kwa techniek kan ik er weinig van zeggen. het beeld is zoveel uit proportie dat ik geen idee heb hoe je nu staat. En daarbij: ik ben geen leraar ;-) maar wel leuk topic om weer open te zien! Deze wintersport maar eens een filmpje laten maken… of een oude opsnorren ergens.

Waah op 24 sep 2019 09:12

Klinkt gek maar op mijn hardboots kan ik beter switch rijden dan op softboots. 😄😄

Daarom zeg ik ook altijd niveau 4. Dan kan het alleen maar meevallen. 😁

Dat laatste was ook de reden om dit topic weer nieuw leven in te blazen. Ik kijk graag naar dit soort filmpjes en probeer aanwijzingen te geven waar ik kan.

Übung macht den meister!!!

Ik hoor steeds mensen roepen “ik ben geen leraar”, wat bij mij meteen de vraag oproept, zitten er hier wel snowboardleraren op t forum? En zo ja, wie dan?

Ik ben anwarter…

Ik ben hypeman en goeroe

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ben skiër en opa. 😆 und ich WART nie AN snowboarder. 😆

*bericht bewerkt door dan58 op 24 sep 2019 13:09

Born to run. B.S.


hier kan je ook de board kunsten in de losse sneeuw bewonderen van @rfkangoo .
tijd: 3:32 tot 3:43 10:14 tot 10:53 en hier en daar nog heel kort.


hier kan je ook de board kunsten in de losse sneeuw bewonderen van @rfkangoo .
tijd: 3:32 tot 3:43 10:14 tot 10:53 en hier en daar nog heel kort.

larsdejongh op 25 sep 2019 14:09

Heerlijke dag was dat.
Voortaan wel een beetje meer vaart maken hoor. :P

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 25 sep 2019 14:52

Übung macht den meister!!!

Gas is sowieso alles toch?

Gas is sowieso alles toch?

Tiny-M op 25 sep 2019 15:31

Yes indeed!! 😎

null

Bla, bla, bla.

hier kan je ook de board kunsten in de losse sneeuw bewonderen van @rfkangoo .
tijd: 3:32 tot 3:43 10:14 tot 10:53 en hier en daar nog heel kort.

larsdejongh op 25 sep 2019 14:09

Heerlijke dag was dat.
Voortaan wel een beetje meer vaart maken hoor. :P

RFKANGOO op 25 sep 2019 14:51

moet iemand achteraan skien.

Bij rfk? Alleen om z’n handje vast te houden volgens mij ;)

Edwin van Riel

Ah sh*t… Zijn al m’n filmpjes in Zoetermeer net mislukt. Mag ik straks ook een transcript plaatsen, zodat je daar dan maar commentaar op kan leveren?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ah sh*t… Zijn al m’n filmpjes in Zoetermeer net mislukt. Mag ik straks ook een transcript plaatsen, zodat je daar dan maar commentaar op kan leveren?

Sneeuwbaard op 26 sep 2019 15:34

oh dacht je dat echt? 😈

mama on a mission in the snow

Even een n00b vraagje hier: wat is dit precies voor snowboard? Eentje met hardboots? Ik dacht dat iets voor een soort mono skiërs was.

En dan is ook het idee dat je behoorlijk naar voren staat met je boots toch? Want dit is idd verre van Duck stance als ik het filmpje goed zie…

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk topic trouwens 👍

Bergen + Sneeuw = ❤

Ah sh*t… Zijn al m’n filmpjes in Zoetermeer net mislukt. Mag ik straks ook een transcript plaatsen, zodat je daar dan maar commentaar op kan leveren?

Sneeuwbaard op 26 sep 2019 15:34

wat is er mee gebeurd dan? Of vond je ze wat tegenvallen zelf? ;)

Edwin van Riel

Skimams zou me gaan filmen, maar zoals altijd met skiërs; even op een boarder wachten zat er niet in.

Ze stond alweer beneden voordat ik vanaf m’n zitpositie midden op de piste m’n schoenen in de goede binding had weten te stoppen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Skimams zou me gaan filmen, maar zoals altijd met skiërs; even op een boarder wachten zat er niet in.

Ze stond alweer beneden voordat ik vanaf m'n zitpositie midden op de piste m'n schoenen in de goede binding had weten te stoppen.

Sneeuwbaard op 27 sep 2019 23:15

your subculture is getting slow buurman😁

*bericht bewerkt door Skimams op 27 sep 2019 23:20

mama on a mission in the snow

@RFKANGOO ik mis je snowboarden op een half snowboard filmpje nog

@RFKANGOO ik mis je snowboarden op een half snowboard filmpje nog

Tiny-M op 29 sep 2019 18:26

Zie Facebook

@GiGi dan kan de rest er toch geen commentaar op geven

@RFKANGOO ik mis je snowboarden op een half snowboard filmpje nog

Tiny-M op 29 sep 2019 18:26

U vraagt, wij draaien.
https://youtu.be/Jolnl43zO50

null

null

@japser zoals je kan zien is het onmogelijk om te ver achterop te staan. Dit snowboard heeft namelijk geen tail. Dus iets te ver achterop en je ligt gelijk ondersteboven.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO

Lijkt me zeker nivo 8… : 2 = 4 dus. 😆

Born to run. B.S.

@RFKANGOO

Lijkt me zeker nivo 8… : 2 = 4 dus. 😆

dan58 op 29 sep 2019 19:03

Kijk zo schat ik mezelf ook in. 😊

Übung macht den meister!!!

Maar waar blijven de andere snowboardfilmpjes? Kan me niet voorstellen dat er verder niemand een filmpje heeft waarbij hij of zij eventueel wat commentaar bij wil hebben en op die manier iets aan zijn of haar techniek wil verbeteren.

Übung macht den meister!!!

Moet je morgen mij even filmen dan.

Nou, met dank aan @RFKANGOO z’n film skills, gooi ik mezelf ook voor de leeuwen. Niveau 4.

https://youtu.be/ZQFfdn3JSdE

Wat sowieso opvalt: rug moet rechter en dat armpje steek ik altijd uit. Kom maar op met de rest ;)

@Tiny-m wat me het meest opvalt is dat je toeside bocht veel scherper en korter is als je heelside-bocht. Dat is eigenlijk het enige wat me echt opvalt.

Hoog-laag gaat prima, zie geen schoppen of iets dergelijks.

Plaats een reactie