Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Russen, ze zijn er nog in behoorlijke aantallen, maar in Les Menuires, wel minder, heb ik het idee. 3 jaar geleden was er bij de receptie van het appartementengebouw waar ik verblijf zelfs een Russisch sprekende medewerker. En toen zat ik 's ochtends nog in de skikelder met 12 Russen om me heen. Kon je overigens gewoon Engels mee spreken. Ik heb begrepen dat de meesten gewoon met het vliegtuig kwamen en met de taxi voor het laatste traject. Ze komen heus niet allemaal met de helikopter naar het vliegveld van Courchevel, wat wel eens wordt gezegd.

Hen48

Russen, ze zijn er nog in behoorlijke aantallen, maar in Les Menuires, wel minder, heb ik het idee. 3 jaar geleden was er bij de receptie van het appartementengebouw waar ik verblijf zelfs een Russisch sprekende medewerker. En toen zat ik 's ochtends nog in de skikelder met 12 Russen om me heen. Kon je overigens gewoon Engels mee spreken. Ik heb begrepen dat de meesten gewoon met het vliegtuig kwamen en met de taxi voor het laatste traject. Ze komen heus niet allemaal met de helikopter naar het vliegveld van Courchevel, wat wel eens wordt gezegd.

Hen48

Nu zijn het er ineens dubbel zoveel. Gehackt.

Hen48

Vanochtend op de Alouette meteen vol gas onderuit geskied door een mevrouw. Vrijwel niemand op de piste. Toch best knap om me dan te raken. Ik had niks maar de mevrouw was héél erg geschrokken.
Toen naar Orelle. Goede maar zachte sneeuw. Volgens de ene lift was het +14, maar volgens de lift ernaast “maar” +4.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/e1971a422ad5daa229e4ac09...

Erg druk. Wel een erg leuk boardercrossparcours(je) genomen.
Daarna weer terug via Val Thorens. Verkeerde afslag genomen. Kwam ik weer in Val Thorens terecht. Het zal mij aan mij liggen maar het is niet mijn gebied. Teveel jeugd, deNl ik. De sneeuw was wel goed.
Toen via Lac de la Chambre. Met nog 1000 anderen. De blauwe maar gepakt want het rode stuk zag er slecht uit.
Nu onderaan Plan de l’Eau aan een erg late lunch. Alweer zo’n dure tent 🤬. Wel erg lekker. Maar erg vriendelijk zijn ze niet.
Behalve in mijn favoriete tentje La Loy moet ik de eerste vriendelijke serveerster nog tegen komen. Ik geloof dat ik een simpele spaghetti nog niet de kaart heb staan. Tartiflette hier € 23.
Vandaag de Volkl Racetiger SC Carbon bij me, met de nieuwe Fischer schoenen. De ski’s waren even wennen, in eerste instantie leken ze nul grip te hebben. Maar na even wennen bevallen ze nu goed. Over de Fischer schoenen ben ik minder te spreken. Nog even afgezien dat ze minder goed passen dan mijn andere schoenen, lijkt de schacht ook erg schuin voorover te staan. Daardoor kan ik moeilijk in mijn schoenen “hangen”.
De Kore 93 vind ik toch echt geweldige ski’s.
Nu richting Meribel.

@DrPhil Altijd goed om je kritisch geschreven verslagjes te lezen, is tenminste eerlijk. 👍
Je nieuwe schoenen moeten zich misschien nog eerst wat ‘zetten’. 👍
Welk vies bier heb je vandaag op? 😜

Bla, bla, bla.

Behalve in mijn favoriete tentje La Loy moet ik de eerste vriendelijke serveerster nog tegen komen.

DrPhil op 7 feb 2020 15:27

Deze ervaring hebben wij niet. We hebben vorige week op diverse plekken gegeten of wat gedronken, maar wij vonden de mensen overal uiterst correct en vriendelijk. Wij hebben het er regelmatig over dat we het opvallend vinden dat veel mensen de Fransen onvriendelijk vinden terwijl wij dat helemaal niet vinden.

ga eens eten boven aan bij de peclet . Even naam vergeten . Niet super goedkoop .Maar zijn ze wel vriendelijk .

Of chez alfred les menuires . Betaalbaar en vriendelijke mensen

Hier ook nooit last van onvriendelijke fransen in restaurant . Soms wat gestressd. Verder altijd oké .

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 feb 2020 17:16

Ik ben de naam van het bier helaas vergeten @bartvwg
Met de Fischers doen mijn mijn voetzolen (voorkant) erg zeer. Er staat kennelijk te veel druk op. Het komt niet door afknellen. Zelfs de schallen bovenop helemaal los (open) helpt niet. (Overigens merk je daar verbazingwekkend weinig van met skiën.) Met mijn beide andere schoenen heb ik daar nul last van.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2020 17:28

Ze zijn wel correct, en ook niet per se onvriendelijk. Maar vriendelijk vind ik ze deze week niet. Afstandelijk, is misschien het beste woord. Niet echt welkom. Misschien omdat ik steeds zo laat lunch. Hier in het hotel hetzelfde. Dat trouwens wordt gesloopt en vervangen door een nieuw hotel en appartementen. Zien er erg mooi (en vooral heel duur) uit.
Ik heb gisteren even bij twee makelaars in de etalage gekeken wat een appartement hier kost. Grofweg € 10.000 per m2.

@hulst en bier gaan echt niet samen. Mijn hele leven nog geen druppel alcohol gedronken. @miepmiep. Wij hebben onze adresjes. Die zijn ook voor mijn “voetgangers/lifters” bereikbaar, zowel in Meribel Centre, Courchevel als natuurlijk Les Menuires. Ik heb ze al eerder gemeld. Trouwens boven bij de Peclet staat een klein tentje, als je vanuit de lift de richting Tête Ronde/Christine uitgaat. Bedoel je dat?

Hen48

@DrPhil. Hoe is je Frans? Wil wel eens helpen.

Hen48

Mijn Frans is redelijk/matig. Ik probeer het altijd in het Frans. Maar ze praten meestal Engels terug 😜

Of chez alfred les menuires . Betaalbaar en vriendelijke mensen.

Zeer vriendelijke mensen maar weleens in de keuken gekeken!!😉

Mijn Frans is redelijk/matig. Ik probeer het altijd in het Frans. Maar ze praten meestal Engels terug 😜

DrPhil op 7 feb 2020 17:29

Ach ja, je doet tenminste je best. 👍😁

Bla, bla, bla.

@hulst[/mention] en bier gaan echt niet samen. Mijn hele leven nog geen druppel alcohol gedronken.[mention=“128636”] @miepmiep. Wij hebben onze adresjes. Die zijn ook voor mijn “voetgangers/lifters” bereikbaar, zowel in Meribel Centre, Courchevel als natuurlijk Les Menuires. Ik heb ze al eerder gemeld. Trouwens boven bij de Peclet staat een klein tentje, als je vanuit de lift de richting Tête Ronde/Christine uitgaat. Bedoel je dat?

Hulst op 7 feb 2020 17:26

Ja rechts de lift uit en dan na een paar meter . Ook bereikbaar voor voetgangers

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 feb 2020 17:58

Of chez alfred les menuires . Betaalbaar en vriendelijke mensen.

Zeer vriendelijke mensen maar weleens in de keuken gekeken!!😉

Annie-s op 7 feb 2020 17:43

Ja 🙈. En ook de blikken ravioli gezien 🙈🤣.

@miepmiep. Voetgangers kunnen alleen niet vanuit LM met liften en Valtho geraken. Wel in Meribel en Courchevel.

Hen48

@DrPhil

Ik wist niet dat je zo 'n aantrekkingskracht hebt op 't vrouwelijk publiek.
Je moet 't toch maar doen op 'n lege piste jou omknallen.
Was ze misschien geschrokken van je"avatar"verschijning.🤔🤔🤔
😆😅😄

Born to run. B.S.

@miepmiep. Voetgangers kunnen alleen niet vanuit LM met liften en Valtho geraken. Wel in Meribel en Courchevel.

Hulst op 7 feb 2020 18:49

Niet via bruyeres en dan lopen naar valto ? Of is dat te ver ?
Anders de bus nemen ?

Nee via Bruyeres kom je op dezelfde plaats boven als via de Mont de la Chambre. Dan volgt er weliswaar een relatief vlak gedeelte richting Valtho, maar je kunt, voor zover ik weet, niet bij de 3 bakjes van de Trois Vallees lift geraken. Via die route zou je dan nabij de Folie Douche kunnen geraken, maar je voelt wel aan dat het " no go area" is. Overigens heb ik ze weleens met de auto naar Valtho gebracht, maar ze vonden het geen leuk dorp.

Hen48

Mijn Frans is redelijk/matig. Ik probeer het altijd in het Frans. Maar ze praten meestal Engels terug 😜

DrPhil op 7 feb 2020 17:29

Ach ja, je doet tenminste je best. 👍😁

bartvwg op 7 feb 2020 17:43

Ik blijf ook stug Frans praten. En zij stug Engels. Misschien dat ze denken: man praat toch eens gewoon Engels 😜.
Overigens was de juffrouw van de receptie net erg aardig!

Wij hebben ooit een keer in saint martin de belville gegeten. Heerlijk!! En niet al te duur voor franse begrippen. Misschien een aanrader? 🤗 mooie rustige blauwe piste (toen rustig in de vakantie). Voorderest vind ik altijd een ramp om eettentjes te vinden in frankrijk. Misschien leuk nieuw topic voor betaalbare en wat rustigere eettentjes in 3vallees.

Wij hebben ooit een keer in saint martin de belville gegeten. Heerlijk!! En niet al te duur voor franse begrippen. Misschien een aanrader? 🤗 mooie rustige blauwe piste (toen rustig in de vakantie). Voorderest vind ik altijd een ramp om eettentjes te vinden in frankrijk. Misschien leuk nieuw topic voor betaalbare en wat rustigere eettentjes in 3vallees.

Demini op 7 feb 2020 20:09

Aan de (blauwe) piste of in st. Martin zelf?

In saint martin zelf. Net van de piste af recht er tegenover.

Ik zal zometeen even kijken, ik moet toch naar de auto.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2020 21:32

De enige twee die onderaan bij de gondel zitten, zijn La Dahlia en Alp Hotel. Klinkt dat bekend? Er zit ook nog een restaurant iets hoger in de nieuwe chalets die daar vorig jaar zijn gebouwd, meen ik te hebben gezien.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/8bf479f96f4e2d413a5ad796...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/936232d5bfd58a30c37d41d1...

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2020 22:31

Eerste foto herken ik!

Ok, dat is La Dahlia dan. Ik heb even een grotere foto geplaatst.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2020 22:32

Ze hebben een godswonder met de pistes gedaan. Alles ligt er erg goed bij, zelfs de totaal verijsde afdaling naar Meribel.
Zojuist de zwarte face en de nieuwe Daguet gedaan ( @spam ). Wat een mooie piste is dat! Onderste stukje klein beetje ijzig, maar mag eigenlijk geen naam hebben. Nu eens kijken of ik naar La Praz kan komen.
Heerlijk rustig. Alleen wel bloedheet. Maar wat mag de pret niet drukken!

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 feb 2020 11:49

Inmiddels in La Praz. De zwarte jockeys was lastig (hoge en ongelijke buckels) maar dat is maar een klein stukje. De rode Forest was echt goed. De kunstsneeuw klinkt als vermalen ijzer, maar zeer veel grip en een erg mooie afdaling. Aanrader. Ik had eigenlijk het idee voor een vroege lunch hier. Maar er zit helemaal niks! Nu naar Courchevel.

Plaats een reactie