Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ultra rustig!

@Dr Phil. Zit je daar dan nog een week? Onderscheid moet er zijn.

Hen48

Nee, laatste dag vandaag. Maar wat een mooie dag. Nu weer in La Praz, via een andere rode. Niet mijn favoriet. Hopen kunstsneeuw. Maar goed te skiën. Nu echt lunchen.

@Dr Phil. Ik wil bij gelegenheid nog weleens van je horen hoe je het verschil ervaart tussen het Matterhorn-gebied en Trois Vallees. Smakelijk eten.

Hen48

Ik ben weer bij een hele dure tent beland…

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/99210c31b183123d3542d824...

Ze zien daar tegelijk of iemand “in bonus” is.

Hen48

Some guys have all the luck.😎
Veilige terugreis.

Born to run. B.S.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/cf6757c28604e5c6a6123154...

Let op het bier…

Haha jeetje, das vrij prijzig voor een daghap en een biertje ; )

Wow wat een prijzen . Veel plezier nog even en goeie terugreis

Daar koop je in de aanbieding in NL bijna 2 kratten bier voor!

Noemen ze die Kronenbourg echt ‘serieux’?
Dat kan je toch niet serieus nemen @DrPhil? 😥
En er dan 14 euro voor vragen, hier is het spoelwater gratis hoor. 😎😜

Bla, bla, bla.

veel belangrijker is: was het lekker?

Die gast wilde nog fooi ook!
Het smaakte wel aardig.
Ik denk niet dat mijn slalomski’s nog vaak uit de kast komen.
Geweldige skidag!

slalomski`s die uit de “kast” komen?? ;-)

Die gast wilde nog fooi ook!

DrPhil op 8 feb 2020 17:03

Nogal wiedes, da’s misschien die jongen zijn loon wel. 😜
Je hebt toch wat gegeven hè? 🤔

Bla, bla, bla.

Dr. Phil,je zegt over La Praz: Ik had eigenlijk het idee voor een vroege lunch hier. Maar er zit helemaal niks!
Klopt niet helemaal, aan het eind vd de piste, wel iets voorbij de lift zit : Les Peupliers, mooi buiten terras en lekker eten( maar ook niet gratis ;-)

Die gast wilde nog fooi ook!

DrPhil op 8 feb 2020 17:03

Nogal wiedes, da’s misschien die jongen zijn loon wel. 😜
Je hebt toch wat gegeven hè? 🤔

bartvwg op 8 feb 2020 17:48

Nou, jongen…het had zo de broer van Gerard Joling kunnen zijn. Maar idd. Ik durfde niet nee te zeggen 😊

Dr. Phil,je zegt over La Praz: Ik had eigenlijk het idee voor een vroege lunch hier. Maar er zit helemaal niks!
Klopt niet helemaal, aan het eind vd de piste, wel iets voorbij de lift zit : Les Peupliers, mooi buiten terras en lekker eten( maar ook niet gratis ;-)

hermanvanderwal op 8 feb 2020 17:56

komt ie nou mee aanzetten 😜. Thx, ik zal het onthouden!

@hermanvanderwal

Dat wordt dan geen rocker of camber

maar "genderski".

*bericht bewerkt door dan58 op 08 feb 2020 20:45

Born to run. B.S.

Ik zit nu in Brides les Bains. Prima hotel en alleszins betaalbaar, op loopafstand van de gondels naar Meribel. Helemaal niet slecht. Ze hebben zelfs Leffe. (Sterk spul 😉).

@Dr Phil. Morgen de verleiding weerstaan. Naar huis rijden betekent de storm tegemoet, dus nog een dagje?

Hen48

Wel verleidelijk idd. Maar ik rij toch maar naar huis.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 feb 2020 22:06

Goede reis. Pas op voor de trajectcontrole in de eerste, ik denk, circa 70 km. na de afdaling. Al weet ik niet precies hoe dat vanaf Brides les Bains is.

Hen48

Inmiddels weer thuis. Ik heb in Brides les Bains even gekeken naar de start van de gondels naar Meribel. Dat viel me niet mee. De gondels beginnen boven het dorp. Er is nauwelijks parkeerplek. Ik zat bij de kerk, dat is volgens Google Maps 400m lopen. Inderdaad, niet zo ver. Maar wel flink omhoog lopen. Dat lijkt me echt geen pretje. Het is me echt een raadsel waarom ze de start niet een stuk lager, recht tegenover het centrum hebben gebouwd. Dat had volgens mij een impuls kunnen geven aan het dorp.

Het blijft natuurlijk ook laag gelegen, waardoor er, denk ik, nauwelijks sneeuw blijft liggen. 400 m. omhoog met skischoenen aan lijkt me ook geen pretje.

Hen48

Mijn ervaring vanuit Brides les Bains is zeer positief. Wij zaten in Residence Cybele, aan het begin van het dorp. Zij hadden op geregelde tijden een pendeldienst rijden tussen de lift en de accommodatie. Prima te doen. Ook boven was het lopen vanuit de gondel naar de piste goed te doen. En het prijsverschil is dusdanig dat dit het voor ons volledig waard was. Daarnaast leverde het fors minder gedoe op tov het berijden van de bergpas richting Meribel. Ik zou het zo weer doen… :-)
Je kon inderdaad niet naar Brides les Bains skiën. Bij Meribel in de gondel. Ook de piste naar Les Allues was gesloten vanwege een sneeuwtekort en geen sneeuwinstallatie beschikbaar.

*bericht bewerkt door diba30 op 09 feb 2020 21:52

Even naar Les Peupliers in La Praz gekeken. Ik schat 100-150m lopen.
Maar nu viel me opeens op dat er helemaal geen parkeerplaatsen bij de lift lijken te zijn. Tenminste, ik kan ze op Google Maps niet ontdekken. In La Praz zelf zie ik ook geen parkeerplaats. Wat is dat voor iets raars? De rode pistes zijn namelijk prima terug te skiën, dus het is een mooi vertrekpunt. Mis ik iets?

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 feb 2020 14:05

Onder het nieuwe Alpinium (lift)gebouw zijn 2 niveaus met parkeerplekken voor 500 auto’s. Overigens willen ze in de zomer het onderste niveau als een elektrische kartbaan gaan inrichten.

Aha, thx!

Plaats een reactie