Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@sjorsdk. Ik snap nu toch wat je bedoield . Op de beelden van de clocher zie je inderdaad een stukje weg, maar dat is in het dorp zelf en niet in de klim. Maar goed, jij bent ter plaatse en je zult wel een beter beeld hebben.

Hen48

@hulst ik bedoel inderdaad Le Clocher, bedankt voor de aanvulling

Vorig jaar stonden ze met gendarmerie klaar om bij iedereen sneeuwkettingen om te doen. Dus als ze dat morgen weer nodig is en ze staan er weer dan zal op onthoudt niet heel veel zijn .

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 mrt 2020 18:59

Speeltuin verdwijnt in de sneeuw, mss nog volledig

null

*bericht bewerkt door moderator op 02 mrt 2020 21:31

Dolomieten geannuleerd, morgen Saint Martin boeken voor aankomst zaterdag aanstaande… :)

*bericht bewerkt door Harm op 03 mrt 2020 20:09

Daar ga je dan stevig op vooruit @Harm

@Harm. Op de webcam van dit moment is Saint Martin een plaatje. Goede pistes lijken een zekerheid. Hopelijk blijft ook de wind een beetje achterwege en kun je het hele gebied in. Goede keuze, prachtig vooruitzicht. Veel plezier.

Hen48

@Hulst - mijn favoriete Franse dorpje. Al 3x eerder geweest. En met de omstandigheden na deze week perfect!

@Droopy2 - dat vind ik niet, maar da’s persoonlijk. Ik doe het er echter mee want L3V is mijn favo gebied (na Dolomieten)…

null

@Harm. Zelf al vele jaren Les Menuires. Meer zekerheid op wit dorp, vele voorzieningen, wat gemakkelijkere uitwijkmogelijkheden, beter voor mijn niet skiërs in mijn gezelschap. Het kerkje in Saint Martin is natuurlijk wel een plaatje. De lange tocht van hogerop naar Saint Martin zit wel altijd in mijn programma. En aan het eind van de Saint Martin Express ga je momenteel op de foto. Komt helemaal goed. Heb overigens half januari jl. de beste week in de afgelopen 10 jaar gehad. Zonnig, windstil en uitstekende pistes.

Hen48

@Pieter230976. Bruyeres? Twijfel even met stoeltjeslift op de achtergrond. Zou ook de Bettex lift bij Preyerand kunnen zijn. Hou het bij de eerste. Prachtige foto

Hen48

@Pieter230976. Bruyeres? Twijfel even met stoeltjeslift op de achtergrond. Zou ook de Bettex lift bij Preyerand kunnen zijn. Hou het bij de eerste. Prachtige foto

Hulst op 3 mrt 2020 21:22

Foto via Facebook val tho

@Pieter230976. Klopt wel, heb hem, zonder sneeuw, via streetvieuw kunnen traceren.

Hen48

Wat ligt daar weinig sneeuw op het dak? Zou ruim een halve meter gevallen moeten zijn.

@DrPhil. Komt van Facebook, staat geen datum bij. De wind heeft daar de laatste dagen ook nogal huis gehouden.

Hen48

Ah. Dan zal het oud zijn.

[quote]Ah. Dan zal het oud zijn. [post]DrPhil op 3 mrt 2020 22:42[/post][/quotest
Stond er pas vanavond op

Dan herhaal ik mijn vraag.

null

null

null

Kijk dat lijkt er meer op 😁

Vanmorgen was ik mijn boardje aan het schrapen op het balkon met dit uitzicht!!!
Ik hou echt heel erg van die stilte…

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/99bb860ee9c456219b27fcd3...

@fredgabberhouse. Nog een poging. Uitzicht op Masse1 in Les Menuires?

Hen48

"Slowclap" Yes!!

*bericht bewerkt door fredgabberhouse op 04 mrt 2020 09:14

@fredgabberhouse. Is ook een beetje mijn uitzicht vanuit de wijk Preyerand, maar dan meer vanuit het laagste gedeelte van Les Menuires. Het lijkt wel of je in “le Jettay” zit, maar dan wordt het echt gokken. Ik was er overigens half januari met veel minder “omgevingssneeuw” maar wel goede pistes. La Masse blijft overigens wel een van de mooiste afdalingen, ook voor boarders lijkt me zo.

Hen48

@Hulst je had je moeten schamen als je die niet goed had geraden haha ;)

@Freerider. Ik zat ook met angst en beven op de reactie te wachten. Ik had ook de nummers van de liften willen vermelden, maar van een wist ik het niet zeker. Inmiddels loopt de spanning voor je op. Genoeg sneeuw, maar nu weer die ellende. Half tot eind januari, toch nog steeds de beste periode? Hopeliijk komt het goed bboor jullie.

Hen48

“voor”.

Hen48

@Hulst ik baal dat we vorig jaar niet al geboekt hadden voor 3de week van januari en dan naar l3V, prachtige week gehad en geen corona drama.
Maar we blijven positief de condities zijn beter dan ooit nu, het is nog 2,5 week dus het is te hopen dat er geen grote haard ontstaat in de franse alpen :)

Zo hé. Volgens bergfex ligt er nu in St Martin 103cm. Is gewoon ruim een halve meter bijgekomen.

Plaats een reactie