Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Dr Phil. Digitaal gemeten op de webcam? Saint Martin ligt weer wel wit. Morgen hogere temperaturen dan verschijnnen de daken weer zonder sneeuw. Voor de pistes geen probleem, zoals je weet.

Hen48

Dag 1 zit erop. Lekker hoor! Heerlijke temperaturen, stralend zonnetje, goeie pistes, niet druk dus lekker doorknallen overal.

In de ochtend richting Les Menuires gegaan alwaar de flanken van La Masse er prachtig bij lagen in de zon. Val Thorens lag in de schaduw dus kozen we voor eerstgenoemde. Lekkere afdalingen gedaan vanaf de Pointe de La Masse en een elf uurtje met een heerlijk uitzicht bij 2800 bovenaan La Masse.

Begin van de middag naar Les Menuires Riberty gegaan om in het zonnetje te lunchen in Cocon de Neiges waar ze heerlijke burgers serveren (zo wisten we van eerdere bezoeken).

Na de lunch de zwarte afdaling van de Mont de la Chambre gedaan en vervolgens via Roc 1 en 2 terug richting Saint Martin. Daar de heerlijke blauwe Jerusalem nog 3x afgedaald als afsluiter…

Morgen een ander weerbeeld met ca 20cm sneeuw…

null

Mooi zo, geniet er van!🙂 @Harm

Bla, bla, bla.

@Harm. Beste keuze 's morgens starten met La Masse. Ligt dan grotendeels in de zon. Zag op de webcam ook heel wat afdalers op de Mont de la Chambre richting Valtho en weer terug richting Les Menuires. Wel vreemd dat het niet druk was. Bij dergelijk weer nornaal toch veel regionale weekenders. Fransen wellicht ook wat voorzichtig? Veel plezier verder.

Hen48

Geen degelijk weer meer hier. Ca 7/8 cm verse sneeuw and counting. Windstil, dat wel…

Straks maar eens boven kijken… :)

null

Iets andere koek vandaag. Matig tot slecht zicht en flink pak sneeuw. Poederen! :)

Meribel is wel goed te doen…

null

Dag 2: een totaal ander beeld dan gisteren. Opgestaan met kleine 10cm verse sneeuw (and counting). Toen we boven kwamen zagen we geen hand voor ogen. Da’s best lastig als je weet dat er ergens aan de zijkant een afgrond is. Op de tast de piste paaltjes gevolgd tot we onder de wolken kwamen. De sneeuw was geweldig want boven lag zeker 20cm vers op de pistes. Heerlijk poederen dus…

De ochtend doorgebracht op de flanken van de Sauliere boven Méribel. Het zicht varieerde sterk waarbij wolken werden afgewisseld met opklaringen waardoor het zicht bij tijd en wijle nog best ok was. Na de lunch in Méribel Mottaret in de wolken richting Saint Martin gegaan en bovenaan trok het plots open.

Daarom besloten nog wat afdalingen te doen aan de kant van de Roc de Fer waarbij de zon er zelfs nog helemaal door kwam. Een cadeautje! De zwarte Face en de rode Blaireau lagen er prachtig bij…
Afgesloten met een tweetal dalafdalingen naar Saint Martin en net na vieren in het dorp aangekomen, net op tijd voor een flinke sneeuwbui die sowieso al het zicht had ontnomen.

Morgen neerslag met hoge sneeuwgrens. Hopelijk valt de schade (lees: regen) mee…

null

null

null

@Harm. Niet overdrijven met die afgrond. Aan beide zijden van de Saulire zijn de afdalingen zo breed dat je er 3 keer de Duitse autobaan op kwijt kunt, behalve natuurlijk het eerste gedeelte dat vrij smal is. Hoe dan ook, met alle Italiaanse misère is het natuurlijk mooi dat je al 2 mooie dagen hebt gehad. En voor die hoge sneeuwgrens morgen, dan had je misschien toch voor Les Menuires moeten kiezen. Afwachten, wellicht valt het mee.

Hen48

@Harm. Niet overdrijven met die afgrond. Aan beide zijden van de Saulire zijn de afdalingen zo breed dat je er 3 keer de Duitse autobaan op kwijt kunt, behalve natuurlijk het eerste gedeelte dat vrij smal is. Hoe dan ook, met alle Italiaanse misère is het natuurlijk mooi dat je al 2 mooie dagen hebt gehad. En voor die hoge sneeuwgrens morgen, dan had je misschien toch voor Les Menuires moeten kiezen. Afwachten, wellicht valt het mee.

Hulst op 9 mrt 2020 17:44

Dat was niet bij de Sauliere maar aan de kant van Saint Martin richting Meribel. Afgrond is wellicht wat overdreven maar die zwart/gele paaltjes zetten ze er niet neer als je daar kunt afdalen… ;)

@Harm. Aan het eind van de Saint Martin Express linksaf. Dat is inderdaad wat lastiger. Wat smaller en bochtiger. Maar ik ken daar enkel de blauwe Faon e.v. Blauw lijkt me trouwens bij mistig weer verstandiger. Ik zie overigens net dat je vooral woensdag en donderdag zonnige dagen zult hebben. Morgen een hoge sneeuwrens op 1800 tot 2000 m.

Hen48

Wow. Dat klinkt als een superdag morgen. Veel plezier!

@DrPhil. Waar hang jij momenteel uit? Wanneer wordt je “uitgezet”?

Hen48

Woensdagochtend gaat het hotel dicht. Dan ga ik naar Oostenrijk. Gister even op booking gekeken. Toen was er nog voldoende keuze.

Ga zeker de afdaling naar La Tania maken. Dat is echt een mooie afdaling!

@DrPhil. Let wel op, ook daar zijn inmiddels meldingen. En moet je eerst geen virusvrij verklaring uit Italië hebben? Het wordt weer wel een reis. Succes.

Hen48

@DrPhil. Let wel op, ook daar zijn inmiddels meldingen. En moet je eerst geen virusvrij verklaring uit Italië hebben? Het wordt weer wel een reis. Succes.

Hulst op 9 mrt 2020 18:14

Dat vind ik het bijzondere er aan. De Italianen mogen nergens heen , maar buitenlanders mogen zich wel verplaatsen 🙈.

*bericht bewerkt door miepmiep op 09 mrt 2020 18:38

@Harm. Aan het eind van de Saint Martin Express linksaf. Dat is inderdaad wat lastiger. Wat smaller en bochtiger. Maar ik ken daar enkel de blauwe Faon e.v. Blauw lijkt me trouwens bij mistig weer verstandiger. Ik zie overigens net dat je vooral woensdag en donderdag zonnige dagen zult hebben. Morgen een hoge sneeuwrens op 1800 tot 2000 m.

Hulst op 9 mrt 2020 17:54

Het was de rode Combe Tougnette. Net even nagekeken op de kaart… Halverwege was een pisteur extra paaltjes aan het planten omdat je de volgende niet zag staan… :D

Zo vakantie. Morgenavond gaan we nog een week naar les menuires. Ondanks alle carona berichten in lijkt het een mooi te worden.

null

To ski or not to ski, that 's not a question

Wij ook! Ik stress hem toch wel een beetje maar ga ervan uit dat als er morgen geen bericht is dat ze toch open blijven nog voor een week.

De bijgevoegde screenshot is van vandaag dus ik verwacht geen problemen

To ski or not to ski, that 's not a question

De bijgevoegde screenshot is van vandaag dus ik verwacht geen problemen

zeehaasje op 12 mrt 2020 21:19

Lijkt me naïef. Ik ga niet zeggen dat het dicht gaat, maar de kans is aanzienlijk gestegen nu er landelijke maatregelen worden genomen in Frankrijk, met bijvoorbeeld de sluiting van scholen en universiteiten vanaf maandag.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik ga er van uit dat de VVV en ander bericht communiceert als de kans bestaat dat het gebeid gesloten wordt

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik ga er van uit dat de VVV en ander bericht communiceert als de kans bestaat dat het gebeid gesloten wordt

zeehaasje op 12 mrt 2020 21:27

Maatregelen zijn pas uurtje geleden aangekondigd. Ze krijgen vermoedelijk honderden vragen per dag, denk je dat ze daar nu op terug gaan komen?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Wegblijven bij de Folie Douce lijkt me sowieso verstandig. Deze week zag het er wel goed uit in Trois Vallees.Niets meer vernomen van @Harm.

Hen48

De bijgevoegde screenshot is van vandaag dus ik verwacht geen problemen

zeehaasje op 12 mrt 2020 21:19

Lijkt me naïef. Ik ga niet zeggen dat het dicht gaat, maar de kans is aanzienlijk gestegen nu er landelijke maatregelen worden genomen in Frankrijk, met bijvoorbeeld de sluiting van scholen en universiteiten vanaf maandag.

FrankW op 12 mrt 2020 21:24

Hou eens op. Er is een clubje hier dar bij voortduring angstberichten plaats, en daar ben jij er één van.

dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2020 21:41

driedubbel zelfs

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 mrt 2020 21:42

@Dr Phil. Het forum heeft duidelijk last van al die virusberichten, opent moeilijk en herhaald berichten. Waar ben je inmiddels?

Hen48

Turracher Hohe. Ik heb het verslag bijgewerkt.

Plaats een reactie