Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Vrij vlak

Slecht weer, dus je kijkt wat rond op internet. Hele mooie beelden van 3V:
http://www.airpano.com/360photo/courchevel-france/

bon ski

@skifan is er al meer nieuwe over de opening van de cime de caron? of is er meer werk/tijd nodig om de lift gereed te krijgen?

@SuperVictorje
Sorry, we zijn sinds 8/12 niet meer in Val Tho geweest, dus ik heb geen verdere info dan dat de (her)opening gepland staat op 21/12.
Gisteren Lombarde, vandaag minder wind maar nog steeds veel liften dicht. Alleen via de Tougnète was het mogelijk om naar de vallei van Méribel te komen.
Zondag voor het eerst de nieuwe gondel van Le Praz naar Courchevel 1850 genomen.
Het dalstation ligt nog volledig in de schaduw maar zeket een verbetering ten opzicht van de oude onconfortabele eitjes.

https://youtu.be/xA65lkgaPL0

Onze foto’s van deze winter: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Onbevestigd bericht:
TPH Cime de Caron opent zo goed als zeker niet met de kerst door een “fout met de autorisatie”. Niet vermeld wordt wiens fout dit dan was.

bon ski

Dank voor je reactie @skifan! dat is wel een flinke aderlating voor valtho….
Neem aan dat ze dan pas kunne openen in januari?

@skifan: hoe schat je de kwaliteit van de lagere pistes in de hoek van Le Praz/ La Tania voor volgende week in: ijzig of juist super in deze periode?

@Stevenski reken op pap en bruine plekken. Temperaturen tot 10graden en regen op de laagste pistes. Hogerop top sneeuw

Het sneeuwt nu volop in Les Menuires en er komt nog veel meer. Waar je de 10 graden vandaan haalt is me een raadsel. In elk geval niet van meteo France.

Hen48

@hulst volgens mij vroeg die het weer in la Tanja, waarom jij dan het weer in les menuires zegt is voor mij een raadsel.

Zelfde gebied, vogelvlucht enkele km. Denk je nou echt dat het weer in een beperkt gebied zo erg zal afwijken. De vraag was trouwens aan Skifan gesteld die in het gebied verblijft. Maar goed een week vooruit kijken in de Alpen heeft sowieso weinig zin.

Hen48

@Stevenski
Wij zijn:
zondag 15/12 naar Le Praz (1300m) geskied over de Murette piste: hard en weinig (kunst)sneeuwbovendien veel kale plekken,
woensdag 18/12 naar Meribel Village (1400m) geweest: hard en slechts een dun laagje (kunst)sneeuw.
diverse keren in Méribel geweest, de Doron piste is redelijk, de Mauduit is nog niet open en de Lièvre piste is net open en het onderste stuk is ronduit slecht.
La Tania ligt op 1400m. Wij hebben de bosafdaling nog niet gedaan maar ik vermoed dat deze goed te doen is omdat deze piste altijd extreem besneeuwd wordt (en dus wel wat water kan verdragen). Bovendien ligt deze piste tot eind januari altijd in de schaduw.
Het gaat de komende dagen sneeuwen met een sneeuwgrens onder de 1400 meter. De meeste sneeuw lijkt echter dinsdag te vallen en dan ligt de sneeuwgrens op 1900 meter.

Onze foto’s van deze winter: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Dank voor de foto’s en berichten. Wordt het toch weer spannend. In Les Menuires lijkt het, op de webcams althans, redelijk tot goed.

Hen48

Opening Cime de Caron: https://www.ledauphine.com/edition-tarentaise-maurienne/2019…
De Rocher Noir lift in Menuires is nog steeds niet open: problème technique,

*bericht bewerkt door skifan op 22 dec 2019 09:55

bon ski

Rocher Noire is toch enkel nostalgie. Enkel om in de ochtend nog even uit te slapen. Het alternatief is immers vlakbij.

Hen48

Volgens de beelden van de webcam in VT is de Cime de Caron open. Je kon vandaag skiërs boven zien

Pas op met blauwe pistes

Check gewoon hun app wat er open is, of niet.

Ik kom daar vast even deze week. Wellicht kan ik er iets over vertellen.
De sneeuw, temperatuur en wind en zon waren formidabel vandaag.

Xx10

Ik ben ook benieuwd! Ik vertrek 1 jan.

Is 't goed wit overal? Ook beneden? Ik zie nl weinig sneeuw nog op de radar staan. Wel zon 😎

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 het is geweldig. Beste sneeuwcondities van de laatste jaren met 2e week kerstvakantie. Ten minste, zo ervaar ik het dan. We zijn hier nu zo’n bijna 20 jaar met de jaarwisseling. Af en toe ergens anders geweest.

Xx10

Whaaa! Thanks @xx10 I’m stoked! :D

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Net de nieuwe piste gedaan van Olympic via Daguet naar tussenstation vanaf Brides les Bain. Prachtig.

Xx10

Naar Les Allues? Breder geworden of zo? Was altijd een mooi, maar smal pad. En erg vaak dicht.
Edit: kan me nu herinneren dat @skifan daar inderdaad iets over schreef. Is hij ook besneeuwd nu?

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 dec 2019 12:16

Vandaag was het weer prachtig weer. In de lagere gebieden vond ik het wat warm. Maar wat is de sneeuw van geweldige kwaliteit. Er staat vrijwel geen wind, de temperatuur is geweldig en de sneeuw dus goed.
Een maar: ik heb het hier nog niet zo druk meegemaakt in de 2e week van de kerstvakantie.
Omdat we hier regelmatig komen weten we de uithoekjes en rustige liften en pistes redelijk te vinden. Ook vermijden we vaak de grote verbindingsliften om de drukte. Soms lukt dat niet. Vandaag voor het eerst bij de Saulire Express 15 minuten in de rij gestaan. Maar kijk eens naar ’ vroeger’ . Een uur voor de Penkenbahn in Mayerhofen was heel gewoon. Dus wat klagen we.
Het rondje dat we gedaan hebben in grote lijnen: Het was overigens niet zoveel qua lengte i.v.m. de rijen voor de liften en ik erg last van mijn voeten had, het zijn 65 km geworden inclusief de liften. ( opname met polar 450).
Doron, Mouflon -prachtig-, Via Mottaret en Truite - heerlijke groene piste- naar Legends,Olympic en toen dus die nieuwe piste ’ Daguet’.
Deze start halverwege de piste ‘Face’ en komt uit op halverwege de blauwe piste Raffort, die er al langer is en inderdaad vaak dicht is en een klein leuk bospad was. De Daguet is iets breder dan een bospad en doet ook als een piste aan door de bomen. Ik von het erg leuk met verschillende steiltes. Halverwege staat er een doek om langzaam aan te gaan. Dat is echt aan te raden anders spring je zo over 2 heuvels tegelijk.
De piste Villages naar Allues was dicht. We hebben daarom de cabine gepakt in Le Raffort.
Het was 11.30 uur dus tijd voor koffie. Een heerlijke bakje gehad onder de Toungnete lift bij het dal station. Nieuw adresje voor ons. Via de Saulire, Chanrossa naar onze favorieten bij Chapelets. En weer terug via Saulire, Meribel - Mauduit was weer eens open , was ook alweer lang geleden . Bovendien net boven het middelstation van Saulire, hebben we een nieuwe overdekte picknickplek gevonden. Hoop zo een foto te plaatsen- . Verder via Legends en zo het dal hogerop en via Côte Brune en Pluviomètre naar Nathalie (restaurant L’Alpage) voor een vin chaud.
Tsja en dan die schoenen. Ik heb al jaren problemen. Dan gaat het weer goed en dan heb ik weer heel veel pijn. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en op naar Armando. Hij is podoloog en bootfitter in Reberty 1850, waar wij ook ieder jaar zitten. ( we hebben zelfs een aantal jaar het apartement direct boven zijn zaak gehad) Afspraak gemaakt en alles op maat laten maken. Haha. Ik had ballerina voeten. Nou ik ben super kort (1.60), aardig grof gebouwd en totaal niet elegant gebouwd. Meer een bouwvakker.
Maar goed, al met al, morgenochtend mag ik ze ophalen. Ik ben erg benieuwd.
Oeps, het is wel een heel verhaal geworden. Sorry.
Nu hopen dat ik een foto kan uploaden.
Volgens mij lukt dat niet. Ik plaats dit eerst voor het wegraakt

Xx10

Vandaag was het weer prachtig weer. In de lagere gebieden vond ik het wat warm. Maar wat is de sneeuw van geweldige kwaliteit. Er staat vrijwel geen wind, de temperatuur is geweldig en de sneeuw dus goed.
Een maar: ik heb het hier nog niet zo druk meegemaakt in de 2e week van de kerstvakantie.
Omdat we hier regelmatig komen weten we de uithoekjes en rustige liften en pistes redelijk te vinden. Ook vermijden we vaak de grote verbindingsliften om de drukte. Soms lukt dat niet. Vandaag voor het eerst bij de Saulire Express 15 minuten in de rij gestaan. Maar kijk eens naar ’ vroeger’ . Een uur voor de Penkenbahn in Mayerhofen was heel gewoon. Dus wat klagen we.
Het rondje dat we gedaan hebben in grote lijnen: Het was overigens niet zoveel qua lengte i.v.m. de rijen voor de liften en ik erg last van mijn voeten had, het zijn 65 km geworden inclusief de liften. ( opname met polar 450).
Doron, Mouflon -prachtig-, Via Mottaret en Truite - heerlijke groene piste- naar Legends,Olympic en toen dus die nieuwe piste ’ Daguet’.
Deze start halverwege de piste ‘Face’ en komt uit op halverwege de blauwe piste Raffort, die er al langer is en inderdaad vaak dicht is en een klein leuk bospad was. De Daguet is iets breder dan een bospad en doet ook als een piste aan door de bomen. Ik von het erg leuk met verschillende steiltes. Halverwege staat er een doek om langzaam aan te gaan. Dat is echt aan te raden anders spring je zo over 2 heuvels tegelijk.
De piste Villages naar Allues was dicht. We hebben daarom de cabine gepakt in Le Raffort.
Het was 11.30 uur dus tijd voor koffie. Een heerlijke bakje gehad onder de Toungnete lift bij het dal station. Nieuw adresje voor ons. Via de Saulire, Chanrossa naar onze favorieten bij Chapelets. En weer terug via Saulire, Meribel - Mauduit was weer eens open , was ook alweer lang geleden . Bovendien net boven het middelstation van Saulire, hebben we een nieuwe overdekte picknickplek gevonden. Hoop zo een foto te plaatsen- . Verder via Legends en zo het dal hogerop en via Côte Brune en Pluviomètre naar Nathalie (restaurant L’Alpage) voor een vin chaud.
Tsja en dan die schoenen. Ik heb al jaren problemen. Dan gaat het weer goed en dan heb ik weer heel veel pijn. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en op naar Armando. Hij is podoloog en bootfitter in Reberty 1850, waar wij ook ieder jaar zitten. ( we hebben zelfs een aantal jaar het apartement direct boven zijn zaak gehad) Afspraak gemaakt en alles op maat laten maken. Haha. Ik had ballerina voeten. Nou ik ben super kort (1.60), aardig grof gebouwd en totaal niet elegant gebouwd. Meer een bouwvakker.
Maar goed, al met al, morgenochtend mag ik ze ophalen. Ik ben erg benieuwd.
Oeps, het is wel een heel verhaal geworden. Sorry.
Nu hopen dat ik een foto kan uploaden.
Volgens mij lukt dat niet. Ik plaats dit eerst voor het wegraakt

xx10 op 30 dec 2019 20:34

Geniet ervan, ga er ook al jaren naartoe , wachten aan de liften valt mee ook omdat ze constant hun liften aanpassen

Staan er nu sneeuwkanonnen van Méribel naar de vallei brides les bains, wist niet dat er een piste was naar Allues , dacht altijd dat het off piste was

Er is al jaren een piste naar Le Raffort en Les Allues. Idd een strak pad tot je de afslag naar een van beide plaatsjes neemt. Deze pistes zijn alleen bij voldoende sneeuw open. Dit is overigens niet de route naar Brides les Bains. Die loopt aan de andere kant van de vallei en is idd off-piste

En hoe vond je de ervaring bij Armando? Ook wel Lurch uit the Adams Family genoemd. Bij mij was hij een keer 10 minuten later open. Zijn excuus was dat hij nog even met zijn vrouw “bezig” was🤣🤣

Er is al jaren een piste naar Le Raffort en Les Allues. Idd een strak pad tot je de afslag naar een van beide plaatsjes neemt. Deze pistes zijn alleen bij voldoende sneeuw open. Dit is overigens niet de route naar Brides les Bains. Die loopt aan de andere kant van de vallei en is idd off-piste

En hoe vond je de ervaring bij Armando? Ook wel Lurch uit the Adams Family genoemd. Bij mij was hij een keer 10 minuten later open. Zijn excuus was dat hij nog even met zijn vrouw “bezig” was🤣🤣

SPAM op 30 dec 2019 22:51

Staan er daar sneeuwkanonnen op , was dan een vluggertje 10 min 🤣🤣

Vorig jaar nog niet.

Ik weet niet hoe lang hij al bezig was in zijn lange Franse lunchpauze🤣

Plaats een reactie