Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Jettay ook gezien . Alleen niet helemaal duidelijk of je daar skiënd naar de peyrand personen lift kan ?
Weet jij dat @Hulst

Nee, ik denk dat je daar skiënd enkel richting Masse1 e.o. kunt. Is overigens de thuisbasis van Skifan. Vanuit Jettay kun je, denk ik, wel vrij snel Croisette lopend bereiken. Ik heb foto’s gezien met een paadje. Moet je natuurlijk wel omhoog. Met kinderen ook weer niet ideaal. Dus vanuit Le Jettay, skiën naar Doron, omhoog en naar Croisette skiën. Kost ook snel een kwartier, als het al niet te druk is. Je kunt op de website van bureau toerisme wel een plattegrond uitprinten waar alle appartementen opstaan. Omdat je het gebied met al zijn niveauverschillen kent kun je dan wel een redelijke inschatting maken. Ben nu even niet bereikbaar. Nog vragen, ik zie het wel.

Hen48

Als je wilt weten of er iets afgesloten is… interactief skiplan…
Vanmorgen nog gekeken, niets afgesloten in de richting van Masse is dus niet afgesloten.
Daar staan wel altijd van die oranje doeken met “Ralentir” er op…
Dat betekend “gas geven” geloof ik… dus altijd knallen daar om verderop niet te hoeven prikken.
Even serieus… die doeken staan er om de skiers en overstekende voetgangers voor elkaar te beschermen.

Als je wilt weten of er iets afgesloten is… interactief skiplan…
Vanmorgen nog gekeken, niets afgesloten in de richting van Masse is dus niet afgesloten.
Daar staan wel altijd van die oranje doeken met “Ralentir” er op…
Dat betekend “gas geven” geloof ik… dus altijd knallen daar om verderop niet te hoeven prikken.
Even serieus… die doeken staan er om de skiers en overstekende voetgangers voor elkaar te beschermen.

Droopy2 op 6 jan 2020 14:46

Klopt. Maar dit is echt in centrum tussen de gebouwen in . En zag ook geen gesloten piste staan daar.

@miepmiep. Is de wijk Bruyères / Reberty 1850 dan niet iets voor je? Skilessen starten dan bij ongeveer de rodelbaan.

Xx10

@miepmiep. Is de wijk Bruyères / Reberty 1850 dan niet iets voor je? Skilessen starten dan bij ongeveer de rodelbaan.

xx10 op 6 jan 2020 15:33

Nee dan moeten we met de bus heen weer . De skischool heeft alleen start punt la croisette . We zitten niet bij esf , maar gaan al jaren naar prosneige . Vind dat een betere skischool ( persoonlijker en ze proppen de groepen niet vol tot 20 kids ) , gewoon mensen die hart voor hun zaak hebben. Afgelopen jaar in val thorens en dit jaar ook weer ( Dutch week ) . En wil denk ik volgend jaar weer les menuires met de krokus .

*bericht bewerkt door miepmiep op 06 jan 2020 15:41

@Droopy2. Op de plaats bij Croisette staat nooit een doek. Het is daar een kwestie van gezond verstand. Je kunt daar als voetganger wel ondergronds van de ene naar de andere winkelgallerij naar velen lopen ook daar waar de doorgang/ “piste” richting Preyerand, Bettex en La Masse loopt.

Hen48

@Droopy2. Op de plaats bij Croisette staat nooit een doek. Het is daar een kwestie van gezond verstand. Je kunt daar als voetganger wel ondergronds van de ene naar de andere winkelgallerij naar velen lopen ook daar waar de doorgang/ "piste" richting Preyerand, Bettex en La Masse loopt.

Hulst op 6 jan 2020 15:47

Was geen doek. Maar leek wel of er paaltjes stonden … maar zie ze nu niet meer staan. En kan ook niet meer zo ver inzoomen ??

*bericht bewerkt door miepmiep op 06 jan 2020 15:58

Ie Jettay, vlak onder Croisette. wordt op marktplaats ook jaarliijks aangeboden. Wel altijd snel volgeboekt. Redelijk betaalbaar. Zit zelf in Les Clarines, niet goedkoop maar wel met alle voorzieningen en goed gelegen, ook voor gebruik personenlift.

Hulst op 6 jan 2020 13:27

Buiten seizoen is nog betaalbaar les clarines. Maar hoogseizoen betaal je daar zo’n 3000 euro per week voor een appartement 🙈.

@miepmiep jaaa da’s dan een logischere plek. Gesnopen. Had ik niet door of overheen gelezen.

Xx10

@miepmiep jaaa da’s dan een logischere plek. Gesnopen. Had ik niet door of overheen gelezen.

xx10 op 6 jan 2020 16:23

Had ook de naam van de skischool niet vermeld in eerste instantie .
Maar 1x de fout de gemaakt . Zaten in reberty dacht , was 100% zeker dat je van daaruit naar la croisette kon skiën 🙈. Niet dus . Elke dag nog heen weer met de bus naar opvang in la croisette . Met skies en kind wat nog niet kon lopen🙈🤣. Was niet heel fijn . Maar overleefd . Dus nu kijken we goed of het goed bereikbaar is zonder bus …

Wij willen half april een lang weekend gaan skiën in Les Trois Vallees. Ontzettend veel zin om eindelijk naar dit gebied te gaan!

Wat zijn jullie ervaringen om in die periode van het jaar nog te gaan? Nog voldoende plezier en vertier om lekker veel kilometers te vreten of een bak ellende met veel gesloten pistes en papsneeuw?

Wat raden jullie aan als verblijfplaats in deze periode? Wij dachten aan Les Menuires. Of is Meribel slimmer als je het hele gebied wil verkennen?

Alvast bedankt!

Ik vind les menuires altijd goede uitval basis voor trois vallees .

Sneeuw kwaliteit kan je niet veel van zeggen. Ben lange periode in maart geweest . Ene keer was de sneeuw perfect en andere keer weer iets minder .

Vind Méribel ook niet slecht als uitvalsbasis, 2 liften voor courchevel , 2 liften voor val thorens, 2 liften voor les menuires, nadeel veel geschraapte pistes en harde als je terug komt Courchevel

Voor Les Menuires pleit in elk geval dat de huisvesting en het eten en drinken er goedkoper zijn. Bij Meribel moet je al Mottaret nemen om in de buurt van de hoogte van Les Menuires te komen. Bij goed weer zit je binnen het half uur in het centrum van Val Thorens. Zonodig ben je binnen die tijdsspanne ook met de auto in Val Thorens. Vanuit Meribel lukt dat zeker niet. Conclusie…juist Les Menuires.

Hen48

Voor Les Menuires pleit in elk geval dat de huisvesting en het eten en drinken er goedkoper zijn. Bij Meribel moet je al Mottaret nemen om in de buurt van de hoogte van Les Menuires te komen. Bij goed weer zit je binnen het half uur in het centrum van Val Thorens. Zonodig ben je binnen die tijdsspanne ook met de auto in Val Thorens. Vanuit Meribel lukt dat zeker niet. Conclusie…juist Les Menuires.

Hulst op 6 jan 2020 22:22

Als ik de datum zie half april zou ik dan nog rapper opteren voor val thorens

Bedankt voor de reacties! Val Thorens is qua hoogte zeker de beste optie maar ligt natuurlijk niet centraal. We willen graag verschillende kanten op kunnen en gevarieerde tochten maken.

Als iemand tips heeft voor goede accomodaties in Les Menuires dan hoor ik het graag. Zag al een aantal goede opties maar dan was het tot zaterdag ipv tot zondag. Dat is toch jammer van die dag skiën die je dan mist.

Als je niet om 12 uur terug hoeft te zijn voor ophalen skilessen , dan is val Thorens ook prima optie .

Wij hebben vaker in val thorens gezeten. Wij moeten altijd de kids om 12 uur weer ophalen. Ik moet zeggen je komt een heel end .

Bedankt voor de reacties! Val Thorens is qua hoogte zeker de beste optie maar ligt natuurlijk niet centraal. We willen graag verschillende kanten op kunnen en gevarieerde tochten maken.

Als iemand tips heeft voor goede accomodaties in Les Menuires dan hoor ik het graag. Zag al een aantal goede opties maar dan was het tot zaterdag ipv tot zondag. Dat is toch jammer van die dag skiën die je dan mist.

TSquared op 7 jan 2020 07:36

Vergeet Saint Martin de Belleville ook niet. Ligt onder Les Menuires (op ca. 1400 meter) en is een leuk authentiek dorpje zonder hoogbouw. Liften komen midden in het dorp uit dus je hoeft nooit ver te lopen van en naar je accommodatie. Wij zijn daar al een paar keer geweest (buiten de vakanties) voor ca. 500 / 550 euro per persoon inclusief skipas. Boeken deden we alle keren via Ski-France.com en skipas kun je daarbij fixen met kleine korting…

Vanuit Saint Martin pak je de lift omhoog en vanaf de kam kun je links naar Meribel en rechts naar Les Menuires. Ideaal als je het mij vraagt… :)

Saint-Martin-de-Belleville zal ik in die periode niet doen als uitval basis .

Pelvoux in la croisette is mooie . Zit aan de kant van de Tex mex en naast hotel pelvoux aan de linker kant van de onder doorgang .

Reberty heeft ook mooie appartementen .

https://nl.ski-france.com/

https://m.locasun.nl/vakantie-verhuur/Frankrijk/Savoie/Les-M…

https://lesmenuires.com/nl/particuliere-verhuurders…

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 jan 2020 09:25

Op de website van het bureau tourisme Les Menuires kun je best veel informatie vinden. Je kunt daar ook de plattegrond van Les Menuires uitprinten waarop alle accomodaties staan. Er zit vrij veel niveauverschil tussen de diverse gedeelten van Les Menuires. Preyerand is het laagste deel en Reberty het hoogste deel. Scheelt enkele honderden meters aan hoogte. Croisette en Reberty zijn dan weer de centrale gedeelten waar de meeste liften vertrekken. Croisette is in feite het oudste maar wel het meest gunstig gelegen gedeelte. Overigens rijden er constant bussen door het hele dorp die alke wijken aandoen. Ik denk dat met deze gegevens en vervolgens met marktplaats, vakantie, Frankrijk, Les Menuires, dan wel googlen op deze gegevens je alleszins wat kunt vinden. Saint Martin is zoals opgemerkt een goed uitgangspunt en meestal kun je ook wel terug skien, maar met de huidige onvoorspelbare weersomstandigheden …?

Hen48

Op de website van het bureau tourisme Les Menuires kun je best veel informatie vinden. Je kunt daar ook de plattegrond van Les Menuires uitprinten waarop alle accomodaties staan. Er zit vrij veel niveauverschil tussen de diverse gedeelten van Les Menuires. Preyerand is het laagste deel en Reberty het hoogste deel. Scheelt enkele honderden meters aan hoogte. Croisette en Reberty zijn dan weer de centrale gedeelten waar de meeste liften vertrekken. Croisette is in feite het oudste maar wel het meest gunstig gelegen gedeelte. Overigens rijden er constant bussen door het hele dorp die alke wijken aandoen. Ik denk dat met deze gegevens en vervolgens met marktplaats, vakantie, Frankrijk, Les Menuires, dan wel googlen op deze gegevens je alleszins wat kunt vinden. Saint Martin is zoals opgemerkt een goed uitgangspunt en meestal kun je ook wel terug skien, maar met de huidige onvoorspelbare weersomstandigheden …?

Hen48

Op de website van het bureau tourisme Les Menuires kun je best veel informatie vinden. Je kunt daar ook de plattegrond van Les Menuires uitprinten waarop alle accomodaties staan. Er zit vrij veel niveauverschil tussen de diverse gedeelten van Les Menuires. Preyerand is het laagste deel en Reberty het hoogste deel. Scheelt enkele honderden meters aan hoogte. Croisette en Reberty zijn dan weer de centrale gedeelten waar de meeste liften vertrekken. Croisette is in feite het oudste maar wel het meest gunstig gelegen gedeelte. Overigens rijden er constant bussen door het hele dorp die alke wijken aandoen. Ik denk dat met deze gegevens en vervolgens met marktplaats, vakantie, Frankrijk, Les Menuires, dan wel googlen op deze gegevens je alleszins wat kunt vinden. Saint Martin is zoals opgemerkt een goed uitgangspunt en meestal kun je ook wel terug skien, maar met de huidige onvoorspelbare weersomstandigheden …?

Hen48

Er gaat duidelijk iets mis. Teveel van het goede.

Hen48

Duidelijk @Hulst… 3 keer is scheepsrecht :-)

@miepmiep. Pelvoux is een hotel, met nog wel wat appartementen, dacht ik. Ligt inderdaad gunstig. Geldt ook voor Brelin, ooit gebouwd voor de Olympische spelen daar en wel erg groot. Het meergenoemde Le Jettay en Les Cristelles, met een supermarkt en skiverhuur in het gebouw. Er zijn er natuurliijk legio.

Hen48

Is hotel en appartementen. Appartement zitten in de toren er naast . Wij hebben daar 3 jaar geleden gezeten . Prima uitvalsbasis . En voor ons bijna boven de skischool.
Het is voornamelijk particulier verhuur . Wij hadden deze gehuurd . Met 2 volw en 2 kids prima te doen . Vonden wij. Je kan gewoon in Nederlands mailen.

We hebben navraag gedaan en hotel zit alleen in de overloop/brug ( 3 jaar geleden ) . Maar misschien kan je als je appartement zit wel ho boeken als je zou willen.

https://www.appartement-chabotier-lesmenuires.fr

Les cristelles is een club hotel. Gerund door Belgen. Is op basis van all inclusive inclusief skipas tegen een schappelijk prijs . Eenvoudig . Maar de beoordeling zijn wel positief .
Ook als midweek/weekend te boeken met bus/ slaapbus , opstap ook in Nederland .

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 jan 2020 09:57

Saint-Martin-de-Belleville zal ik in die periode niet doen als uitval basis .

miepmiep op 7 jan 2020 09:24

Helemaal gelijk in! Heb de data over het hoofd gezien…

Er gaat duidelijk iets mis. Teveel van het goede.

Hulst op 7 jan 2020 09:27

Jeugdig enthousiasme… ;)

@Harm. Leeftijddiscriminatie. Ik steek het altijd op mijn I-pad. Weinig geduld is me ook niet vreemd, vanuit de vrees dat me weer iemand voor is. Kan iemand me daar vanaf helpen. @miepmiep. Cristelles zijn ook 2 omvangrijke appartementengebouwen die lijken op een steile piste. Ze hebben veel glas aan beide zijden.

Hen48

Plaats een reactie