Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Is t volgende week ook nog krokusvakantie dan?

Legenden op 22 feb 2020 13:46

Voor midden- en zuid Nederland is het juist komende week krokusvakantie @Legenden ;-) Voorrang krijgen kinderen in klasjes vaak @Dennis1 , maar geen garantie uiteraard. Of lessen doorgaan is toch echt afhankelijk van de sneeuw. Als er geen sneeuw meer ligt kan er ook moeilijk les worden gegeven ;-) Vooral even terplekke checken met de skischool dus!

Rene op 22 feb 2020 14:16

Bij de liften krijgen klasjes in winterberg in ieder geval GEEN voorrang.

Matthias123 op 22 feb 2020 14:26

Wachttijden afgelopen week :
Poppenberg, Quick, Sürenberg 0-2 minuten
Büre-Herrloh, 10A 3-8 minuten
Rauher Bush 5-10 minuten
Lift 10 (toen geopend) 10-15 minuten

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Heeft iemand ervaring met het al dan niet doorgaan van skilessen bij deze omstandigheden? Wij zitten vanaf komende maandag bij Landal en hebben bij Skischule Poppenberg gereserveerd voor onze dochter van bijna 6. Neem aan dat dat wel door zal gaan, zelfs al is er bijna niets open? En hebben ze eigenlijk voorrang bij de liften gezien de verwachte drukte?

Dennis1 op 22 feb 2020 13:35

Gaat zeker door. Sneeuwreserve op de Poppenberg is ruim voldoende, maar bij heel slecht weer kan het voor de kleintjes afgeblazen worden…
Maandag lijkt het mee te vallen, maar wel kans op ijzel in de ochtend. Zondag heel slecht weer… Dinsdagavond komt Koning Winter… zoals gebruikelijk… en we hopen dat ie blijft en niet weer verdwijnt in het weekend… (maar die kans is vrij groot)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 22 feb 2020 15:37

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Heeft iemand ervaring met het al dan niet doorgaan van skilessen bij deze omstandigheden? Wij zitten vanaf komende maandag bij Landal en hebben bij Skischule Poppenberg gereserveerd voor onze dochter van bijna 6. Neem aan dat dat wel door zal gaan, zelfs al is er bijna niets open? En hebben ze eigenlijk voorrang bij de liften gezien de verwachte drukte?

Dennis1 op 22 feb 2020 13:35

Gaat zeker door. Sneeuwreserve op de Poppenberg is ruim voldoende, maar bij heel slecht weer kan het voor de kleintjes afgeblazen worden…
Maandag lijkt het mee te vallen, maar wel kans op ijzel in de ochtend. Zondag heel slecht weer… Dinsdagavond komt Koning Winter… zoals gebruikelijk… en we hopen dat ie blijft en niet weer verdwijnt in het weekend… (maar die kans is vrij groot)

Harry(Winterberg) op 22 feb 2020 15:31

Dank! We hopen met je mee. En die wachttijden vallen alleszins mee, in de voorjaarsvakantie met maar een beperkt deel open!

Nogal verschrikkelijk nat vandaag, na een kletsnatte avond en nacht… Mijn schat blijft lekker in bed, ik ga even een rondje skiën.
Slecht weer bestaat niet :-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nogal verschrikkelijk nat vandaag, na een kletsnatte avond en nacht… Mijn schat blijft lekker in bed, ik ga even een rondje skiën.
Slecht weer bestaat niet :-)

Harry(Winterberg) op 23 feb 2020 08:22

Net terug van een rondje…
Pistes hebben het heel goed gehouden, mooi hard en strak.
Verder weer waar je je hond nog voor binnen laat.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry(Winterberg)

Echte mannen.😆👊 🐕🐶🐕🐶

Born to run. B.S.

Bij ons (Skischool Der Brabander) hebben we vandaag de skilessen afgelast… En als ik vanmorgen die verzopen kinderen bij andere skischolen zag en daar de storm van nu bij denk… Dan vind ik dat wat van…
Maar goed, vanaf morgen geleidelijk beter. Beperkt aanbod rond de Herrloh en Poppenberg nu, maar door opvriezing in de nachten vooral s ochtends nog heel aardig te doen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@harry wat is de verwachting van het aanbod van morgen? Is er meer open dan vandaag of heeft het weer te veel roet in het eten gegooid?

@harry wat is de verwachting van het aanbod van morgen? Is er meer open dan vandaag of heeft het weer te veel roet in het eten gegooid?

Jozydeboer op 23 feb 2020 16:22

Situatie is stabiel, wellicht nog wat sneeuwkanonnen aan vannacht, maar geen grote hoeveelheden te produceren.

Liften 5, 6, 7, 10a, 10b en 12 open, pistes ondanks de regen morgen na opvriezing gewoon goed.

Morgen lijkt het in de ochtend droog en koud en misschien zelfs enkele vlokken sneeuw?! … En dus heel druk op de pistes en wachttijden vooral bij de beginnersliften. In de middag wat gespetter. Tegen de avond zacht en regen… Vanaf dinsdag iets, vanaf woensdag flink verbeterend met sneeuwval en sneeuwproductie

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 23 feb 2020 17:43

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Weersverwachting komende 7 dagen lijkt nogal te verschillen voor winterberg, even op een rijtje.

Weeronline: Woensdag, Donderdag en Zondag sneeuw met temperaturen om en nabij 0 overdag, overige dagen 3-4 graden met regen/natte sneeuw

Sauerland wettertrend: Zelfde sneeuwdagen alleen met meer vorst op dagen dat het sneeuwt en meer dooi op dagen dat het niet sneeuwt.

Buienradar: Sneeuwval begint vanaf woensdag en m.u.v. zaterdag lijkt deze aan te houden tot volgende week maandag/dinsdag

Weerplaza: pakken flink uit, dinsdag en zaterdag 3 graden boven 0, rest op of onder het vriespunt zowel dag als nacht.

Winterberg-wetter: vanaf dinsdag dalende temperaturen tot onder 0, kan hier alleen 5 daagse van zien

Samenvattend: er komt sneeuw, hoeveel is onduidelijk. in ergste geval is het per dag kwakkelen, in gunstigste geval kunnen eind deze week een hoop pistes meer open hoop ik dan ook…

Snowjunkie’s

Het zou lekker zijn als de verwachtingen van deze site uit zouden komen:

null

Born to Ride

Lijkt er wel op

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/3567242a99f074fa64dc048c...

@matthias zondag 26cm sneeuw:o letsgo

Vooralanog lijkt t zaterdag een waterdump te worden. Ervoor en erna sneeuw

zat net even op de webcam beelden te kijken.

lijkt alsof het eind maart is en het seizoen op z’n laatste benen loopt met een terugtrekkend sneeuwdek. man man man wat een droefenis dit jaar.

ik vraag me af hoeveel miljoen ze aan inkomsten mis zijn gelopen. de nieuwe bremberg lift heeft denk ik 3 dagen gedraaid ofzo.

En tot zover de 26cm op zondag;) gaat de komende dagen nog wel vaker veranderen. We gaan het wel zien!

Let it snow

Het ziet er naar uit dat het eindelijk, voor de eerste keer in deze nepwinter, eens voor langere tijd echt winters gaat worden in het Sauerland.

Tot wanneer mogen de sneeuwkanonnen gebruikt worden in Winterberg als het weer het toe laat?

*bericht bewerkt door GJDannenberg op 25 feb 2020 14:00

Tot wanneer mogen de sneeuwkanonnen gebruikt worden in Winterberg als het weer het toe laat?

GJDannenberg op 25 feb 2020 13:59

Voor zover ik weet zijn er geen beperkingen in het Sauerland. Juist omdat ze er zo van afhankelijk zijn.

Born to Ride

Echt wel Willingen (Hessen) mag officieel tot 1 maart besneeuwen, maar dat zal nu wel verlengd worden.

Winterberg (nordrhein-Westfalen) zit er geen berperking op

Echt wel Willingen (Hessen) mag officieel tot 1 maart besneeuwen, maar dat zal nu wel verlengd worden.

Winterberg (nordrhein-Westfalen) zit er geen berperking op

Echt wel Willingen (Hessen) mag officieel tot 1 maart besneeuwen, maar dat zal nu wel verlengd worden.

Winterberg (nordrhein-Westfalen) zit er geen berperking op

Echt wel Willingen (Hessen) mag officieel tot 1 maart besneeuwen, maar dat zal nu wel verlengd worden.

Winterberg (nordrhein-Westfalen) zit er geen berperking op

@GvPuy ah dat wist ik niet. Maar dat zal wezen omdat het net in een andere regio (Hessen) valt dan eigenlijk alle andere skigebieden (NRW). Wel is het zo dat skigebieden zoals Sternrodt in een natuurgebied liggen en daar mag je gewoon uberhaupt niet besneeuwen.

Born to Ride

Het is beginnen sneeuwen in winterberg, hopelijk blijft het gans de week zoals ze zeggen. Dan zie het er goed uit. ik ben daar volgende week en zag het al somber in , maar nu heb ik hoop

null

Onze lieve heer heeft zijn sneeuwkanon van boven aangezet, dit ziet er al beter uit:d

De sneeuw komt idd met bakken naar beneden. Volgende week zou wel eens de beste week van het seizoen kunnen worden voor het Sauerland.

Born to Ride

En weer droog. Echte buien lijkt me, niet echt een steady neerslaggebied helaas…

Let it snow

De sneeuw komt idd met bakken naar beneden. Volgende week zou wel eens de beste week van het seizoen kunnen worden voor het Sauerland.

Matthias123 op 25 feb 2020 21:22

De grootste drukte is achter de rug. Dan is het al snel goed met een klein beetje sneeuw.

Übung macht den meister!!!

Het sneeuwt weer lekker door en alle sneeuwkanonnen staan weer aan. De condities worden snel beter.

Born to Ride

Plaats een reactie