SYTYCS (So You Think You Can Ski) pt. 2

@dan58. Wat denk je dat ik hieraan nog toe kan voegen? Lezen is niet zo moeilijk, begrijpen is een 2e, toepassen is onmogelijk. Filmpjes, dat wordt Laurel en Hardy.

Hen48

Dank heren, weer genoeg inspiratie voor morgenochtend opgedaan.

Ff dat stukje bekeken op youski dat @morzel aanhaalde.

Wat een bruut geweld op die latten, als je de fotoseries bekijkt, niet normaal zoals die latten in de vallijn gebogen staan.

Veel om aan te werken zeg maar ;)

Edwin van Riel

@evr66 even een skibril met HUD en dan die grafiekjes erin afbeelden, weet je precies hoeveel druk waar in de bocht, op welke ski enzo :).

Geweldig Heren. Lekker sparen over skiën en dat terwijl het voor de simpele ski zielen veel te ver gaat😅 Die waren gewoon lekker aan het skiën😂☃️ Of niet @Hulst⛷💪😉

LA NORMA😍☃️

@evr66 even een skibril met HUD en dan die grafiekjes erin afbeelden, weet je precies hoeveel druk waar in de bocht, op welke ski enzo :).

Sjaak27 op 14 dec 2019 11:45

begin tegen mij nou niet over gadgets vlak voor de vakantie, please ;) ;)

Edwin van Riel

Geweldig Heren. Lekker sparen over skiën en dat terwijl het voor de simpele ski zielen veel te ver gaat😅 Die waren gewoon lekker aan het skiën😂☃️ Of niet @Hulst⛷💪😉

Piefke op 14 dec 2019 11:47

sparen? Da’s nou net wat er altijd bij in schiet ;)

Edwin van Riel

Ach, je kan beter over skien lullen, dan over je lul skien 😁

@Skitechniek: in mijn filmpjes zie ik alleen maar fouten 😂.

Misschien krijg ik op één van de komende ski-uitstapjes wel iemand gek genoeg om te filmen 😜. Dan verwacht ik van mijn mede-commentatoren wel hetzelfde 😉.

@Piefke. Leuke kennismaking. Lekkere ontspannen avond in Terneuzen. En de beste waren ook veruit de duurste. Ik waag me niet aan een beschrijving, toch zeker niet als ik het bovenstaande allemaal lees. En thuisgekomen in de kleine uurtjes?

Hen48

@hulst, nou kom op, welke waren de beste naar jullie smaak?

Edwin van Riel

Geweldig Heren. Lekker sparen over skiën en dat terwijl het voor de simpele ski zielen veel te ver gaat😅 Die waren gewoon lekker aan het skiën😂☃️ Of niet @Hulst⛷💪😉

Piefke op 14 dec 2019 11:47

sparen? Da’s nou net wat er altijd bij in schiet ;)

evr66 op 14 dec 2019 11:49

*Sparren😊
Autocorrect vind dat woord maar niks😂
En ik bedoel niet die bomen🤗

LA NORMA😍☃️

@Piefke. Leuke kennismaking. Lekkere ontspannen avond in Terneuzen. En de beste waren ook veruit de duurste. Ik waag me niet aan een beschrijving, toch zeker niet als ik het bovenstaande allemaal lees. En thuisgekomen in de kleine uurtjes?

Hulst op 14 dec 2019 12:09

Je kunt er altijd je eigen beschrijving aan geven natuurlijk☃️
Ja we waren net na middernacht thuis😉
Mocht jij nog wel binnen?🥶

LA NORMA😍☃️

@Skitechniek: in mijn filmpjes zie ik alleen maar fouten 😂.

Misschien krijg ik op één van de komende ski-uitstapjes wel iemand gek genoeg om te filmen 😜. Dan verwacht ik van mijn mede-commentatoren wel hetzelfde 😉.

Morzel op 14 dec 2019 12:06

Wij willen die ook wel zien, van allemaal😋

LA NORMA😍☃️

@evr66. Wat mij betreft 3 types Stockli, waaronder de Laser AX. Ook de Salomon S/MAX Blast is een heerlijke ski. Mijn probleem is dat ik mijn briefje waar ik e.e.a. op heb aangetekend ben kwijtgeraakt. Ik vraag hulp aan @Piefke, die het zeker goed kan verwoorden.

Hen48

Geweldig Heren. Lekker sparen over skiën en dat terwijl het voor de simpele ski zielen veel te ver gaat😅 Die waren gewoon lekker aan het skiën😂☃️ Of niet @Hulst⛷💪😉

Piefke op 14 dec 2019 11:47

sparen? Da’s nou net wat er altijd bij in schiet ;)

evr66 op 14 dec 2019 11:49

*Sparren😊
Autocorrect vind dat woord maar niks😂
En ik bedoel niet die bomen🤗

Piefke op 14 dec 2019 12:13

nee, heb een voorkeur voor larix inderdaad vwb skiën 😂😂

Edwin van Riel

@evr66. Wat mij betreft 3 types Stockli, waaronder de Laser AX. Ook de Salomon S/MAX Blast is een heerlijke ski. Mijn probleem is dat ik mijn briefje waar ik e.e.a. op heb aangetekend ben kwijtgeraakt. Ik vraag hulp aan @Piefke, die het zeker goed kan verwoorden.

Hulst op 14 dec 2019 12:32

wil best een stockli proberen, maar dan in een blindtest. Denk jij dat je ze er dan uit haalt?

Edwin van Riel

@evr. Denk het wel . Voelde duidelijk verschil met bijv. de Atomic X9 Widebody, ook beschikbaar en duur. Zonder mijn briefje denk ik via de kleurstelling dat ik de Stockli LaserSC de prettigste vond, al blijft indoor op een drukke piste uiteraard wel zijn beperkingen houden. Over de eerdergenoemde Salomon waren de oordelen van meerdere zijden ook positief.

Hen48

@Morzel
Mijn filmpjes staan al in het topic hoor. ;)

@Morzel
Mijn filmpjes staan al in het topic hoor. ;)

Skitechniek op 14 dec 2019 13:01

Die 8-seconden supercut van de beste afdaling uit drieduizend opnames? Of die ene bocht in superslomo zodat we niet kunnen zien of het de bedoeling was dan wel een uitzonderlijke recuperatie van een ongeplande uitschuiver? (Ik heb een uitgesproken talent voor het laatste B-))

We want more :-P.

Hoewel… misschien moet ik gewoon tijdens de skiweek eind dit jaar alles filmen, en dan de twee beste geschakelde bochtjes eruit knippen ;-).

@Morzel
Alles wat ik heb aan filmopnames staat op mijn YT kanaal, te vinden op mijn profiel. Ook alle slechte bochten… Maar veel slechter dan dat gaat het niet worden ben ik bang.

Dit is het meest uitgebreide filmpje dat ik heb: https://youtu.be/42zebiWw4wU
Hier staat alleen een reclame linkje in, dus als dit niet mag snap ik dat en dan mag het filmpje weer verwijderd worden.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 14 dec 2019 13:44

Nou, die-bakt-er-duidelijk-niks-van hahaha

Edwin van Riel

@evr66: hij staat dan ook de helft van de tijd op zijn binnenski 😂.

@morzel Had ie laatst in ZTM ook al zo’n moeite mee. Een dag lang geprobeerd hem wat bij te brengen. Als dit het resultaat is waren we beter meteen aan het bier gegaan ;). Hij lult lekker, maar luisteren, ho maar hahaha.

Edwin van Riel

Andere vraag, ik zie de laatste tijd vaker , en nu ook bij @skitechniek , langere skistokken dan je normaal zou verwachten. Is daar een specifieke reden voor?

*bericht bewerkt door Bchs op 14 dec 2019 16:35

Andere vraag, ik zie de laatste tijd vaker , en nu ook bij @skitechniek , langere skistokken dan je normaal zou verwachten. Is daar een specifieke reden voor?

Bchs op 14 dec 2019 16:35

Inderdaad een goeie vraag! Ik zie @skitechniek de stokken amper gebruiken (althans niet op de manier zoals ik dat leer). Hij lijkt alleen af en toe een beetje met zijn rechterstok, voor de kijkers links, te prikken.

Uitrusten doen we thuis wel!

In het filmpje skiet hij met GS stokken, die je doorgaans iets langer dan gemiddeld neemt omdat ze eigenlijk gemaakt zijn om bij de start te kunnen afstoten en de rest van de race niet te gebruiken.

Er is ook een verschil tussen “stokinzet” en “prikken”; het eerste kan zonder het tweede. In de korte bochtjes is er een duidelijke stokinzet met minimale prik. In de lange gesneden bochten hoeft stokinzet in principe niet, al kan hij je er wel bij helpen om terug vooraan te komen als je in de bocht wat naar achter geduwd wordt.

@Lotte77: hoe heb jij het dan geleerd? Als jouw skileraar heeft aangegeven dat je “om de stok heen moet draaien”, mag je je leraar eraan herinneren dat je wil leren skiën, niet paaldansen ;-).

Allemaal leuk om te volgen! Al wie hier ski-advies geeft , laat ons een topic aanmaken waarop iedereen les kan geven.
We sturen elk een filmpje in van onze skikunsten , en de forumleden geven ons beperkte toegang.
Ik heb de indruk dat iedereen momenteel zijn zegje heeft , maar die zelf hier nog technisch advies vragen…
Is er niemand die les geeft bij esf?
Dit om het niveau van tips op te krikken.
Nu heeft iedereen een mening , maar technisch zijn het leken.

Mwah, zitten hier best reacties bij van lieden die het leken-niveau al enige tijd ontstegen zijn hoor hahaha.

Edwin van Riel

@jessedeconinck daar is nu precies dit topic voor. Zet er een filmpje van jezelf op en krijg feedback van de forumleden.

De afgelopen drie pagina’s zijn meer een soort running gag (met serieuze ondertoon) tussen Shane, skitechniek, morzel, mij en nog wat anderen. Het startschot wordt meestal gegeven met een plaatje van Hirscher, vervolgens roept iemand iets over drukverdeling en dan gaan we los…

Maar stuur de filmpjes maar in, kunnen we terug naar waar het topic voor bedoeld is.

Hmm, dacht plaats een clipje, maar werd geweigerd. @rogier : wat voor formaat en gewoon plaatsen met foto-button?

Edwin van Riel

Plaats een reactie