Elfstedentocht!

"…"Bedankt pik!

Jack op 27 jan. 2012 14:57

zweer niet ijdel, spot noch vloek.

"…"Jij met je linkjes naar andere topics… zeg nou eens wat je te zeggen hebt, holle ton!

Jack op 27 jan. 2012 15:10

zweer niet ijdel, spot noch vloek.

zweer niet ijdel, spot noch vloek.

Henk op 7 feb. 2012 14:01

Haha, ga toch fietsen met je gelovige onzin…

en lastminut en goed bedoeld initiatief van onze vriendengroep.

http://www.elfstedentochttrui.nl

Met zijn allen donderdag aan het produceren en verzenden… .maar dan moet u wel uiterlijk woensdag bestellen.

Bestellen of niet! We gaan uit van de tocht der tochten op Zondag! Hebben er zin in !

en lastminut en goed bedoeld initiatief van onze vriendengroep.

http://www.elfstedentochttrui.nl

Met zijn allen donderdag aan het produceren en verzenden… .maar dan moet u wel uiterlijk woensdag bestellen.

Bestellen of niet! We gaan uit van de tocht der tochten op Zondag! Hebben er zin in !

Tnus op 7 feb. 2012 21:23

Verkeerde rubriek, we hebben ook een marktplaats topic

https://www.wintersport.nl/forum/6

Trui met verkeerde quote.
1985/1986: It sil hêve
1997: It giet oan
201x: Nieuwe spreuk, rayonhoofd weet deze al 3 jaar, maar heeft deze nog niet bekend gemaakt

It sil barre (het zal gebeuren)

Trui met verkeerde quote.
1985/1986: It sil hêve
1997: It giet oan
201x: Nieuwe spreuk, rayonhoofd weet deze al 3 jaar, maar heeft deze nog niet bekend gemaakt

It sil barre (het zal gebeuren)

Wintergast op 7 feb. 2012 21:59

Oei, nu begint er eentje daar achter zojn oren te krabben ;)
Zag bij het journaal ook een vlaggenmaker, met daarop 16e elfstedentocht, maar toch maar zonder jaartal, kan die later toch nog verkocht worden…

Op Youtube is veel beeldmateriaal te vinden van de huidige conditie van het Elfstedentraject.

De zuid westelijke route van de Elfstedentocht is een erg zwakke schakel:

Met inzet van groot materieel en mankracht wordt de sneeuw van het ijs verwijderd:

's Nachts heeft de brandweer bij Harlingen geassisteerd bij het ‘gladstrijken’ van een ijstransplantatie, die overdag was uitgevoerd:

Ik krijg zin om het traject van de Elfstedentocht te gaan schaatsen. Schoongemaakt ijs: heerlijk;)

Betreft 2e filmpje (Blikfeart)
Ze waren afgelopen maanden daar met kranen bezig met waterverbetering. Maar in het contract was vastgelegd dat het rayonhoofd (11-steden) het werk mocht laten stilleggen. Dat is gebeurd (31 jan).
Nu is diezelfde aannemer bezig om sneeuw te verwijderen en het ijs te egaliseren.
Mooi toch, als die kranen toch stil staan, kun je ze beter nog nuttig inzetten.

Maar petje af voor al die honderden vrijwillgers die aan het sneeuwschuiven zijn geweest.

De tocht gaat nu dus niet door, wat gezien de weersverwachtingen te verwachten was,
Maar o, o, wat kunnn sommige journalisten toch een stomme vragen stellen…

Jammer :(, toch mooi om te zien dat er gewoon eerlijk antwoord wordt gegeven en niet op speculaties van sensatie zoekende journalisten wordt ingegaan.

Member of global cooling initiative

Heel veel respect voor de moeilijke beslissing en het enorm vele werk in de voorbereiding. Als het niet kan, dan kan het niet. Hoe graag je soms ook wilt.

Voordeel: zondag hopelijk lekker zelf schaatsen in plaats van voor de buis zitten. En ik lees dat de dooi in Nederland heel goed is voor de sneeuw in de Alpen.

RIP ‘Elfstedentocht 2012’ aan alle Nederlandse vrienden. Echt jammer voor jullie schaatscultuur dat het voorlopig niet door kan gaan…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

een moeilijke beslissing was het volgens mij niet: ijs voldoet niet, dus geen tocht. Gelukkig is ‘de fries’ nuchter en " staat u niet onder druk?" is de meest domme vraag gesteld door een ‘drukkende’ journalist.

Zoals enkelen al tikten: respect voor de vegers!

euh... doen!?

Jammer, ik had ze het wel gegund, onze nederlanders:)
Ik heb de lange termijnvoorspelling niet echt in de gaten, maar ik hoop dat er deze winter toch nog een vorstperiode aankomt.

voorlopig… het is nog geen april, en deze winter heeft wel meer staaltjes laten zien in zowel de alpen als nl,

dus er kan nog van alles gebeuren de komende weken,
dooi en daarmee water op het ijs wat daarna opnieuw zou kunnen bevriezen zou de kwaliteit zelfs ten goede kunnen komen…

Zelf schaatsen kan ik niet meer, maar wel genieten van een traditioneel schaatsfeest.
Helaas 't is jammer, maar er zijn ergere dingen en het is ook niet de bedoeling dat schaatsers door het ijs gaan.
Het kan ook weer vriezen of er komt nog een strengere winter in 201x.
Voor degenen die nog even willen genieten, in het Noorden ligt over het algemeen wel een prachtige schaatsroute.
Medelanders, dank voor het meeleven

Prachtige “bolfoto”, klik sleep. Gebruik evt de bolletjes (Balk, Stavoren) op het Googlekaartje linksonder
http://www.viadrupsteen.nl/elfstedentocht/#/stavoren/200%20m…
De website wordt volgens mij momenteel heel druk bezocht, moest een paar keer vernieuwen

Plaats een reactie