Ja hoor... Vail

Dit onderwerp gaat over de bestemming Vail

Waar komt die drukte in Vail dan vandaan? Denver?

Mr. Slow

Waar komt die drukte in Vail dan vandaan? Denver?

Quick op 9 feb 2020 15:47

Ja, de front range, Denver is een van de snelst groeiende metropolen in de VS.

En het schijnt echt een van de beste dagen ooit qua sneeuw te zijn geweest, en een weekend, dus dien ten gevolge ook een van de slechtste dagen ooit qua skiers.
Ik las dat in sommige gebieden de medewerkers zo lang in de file op de weg stonden dat ze de liften niet op tijd open konden doen!

*bericht bewerkt door Slim op 09 feb 2020 15:50

Verdorie… En wij maar zeuren over de drukte in Winterberg op een drukke vakantiedag…

Ben wel benieuwd of dit een piekmoment is of echt de hele dag…

Reussie op 9 feb 2020 13:27

Dit is waarschijnlijk bij het openen van de liften. Amerikanen worden helemaal gek op powderdays, de eersten staan al om 6 uur in de rij…

Shane op 9 feb 2020 14:06

Niet alleen Amerika hoor. In Chamonix staan er ook mensen al een uur tot twee uur voor het openen van de liften te wachten op poederdagen.

Wat mij betreft kun je dan net zo goed omhooglopen :-)

*bericht bewerkt door Rogier op 09 feb 2020 16:04

Click. Click. Peace

Zeker gratis coca cola en friet boven 🙈🤣

miepmiep op 9 feb 2020 15:15

Nee, Tiefschnee

Slim op 9 feb 2020 15:35

Daar zal heel snel heel erg weinig van over zijn…

Click. Click. Peace

@qmaartenq doe het even zo voor je. Volgens zeggen anderhalf uur ;)

null
null

evr66 op 9 feb 2020 13:48

Die mensen snappen niet dat buitenom niet om is

Gang is alles

Zeker gratis coca cola en friet boven 🙈🤣

miepmiep op 9 feb 2020 15:15

Nee, Tiefschnee

Slim op 9 feb 2020 15:35

Daar zal heel snel heel erg weinig van over zijn…

Rogier op 9 feb 2020 16:04

Denk ik ook inderdaad, maar ja, zoals het spreekwoord zegt: “hope springs eternal” ;)

*bericht bewerkt door Slim op 09 feb 2020 16:08

Die mensen snappen niet dat buitenom niet om is

Jesper op 9 feb 2020 16:06

Wat bedoel je?

https://vm.tiktok.com/qRt1Er/
Een andere lift daar. Als alle liften zo zijn kon je nog beter in de skihal gaan skiën…

Wintersport, het beste wat er is.

@Slim ik bedoelde: die kunnen naar boven lopen ipv de lift nemen😏

En ik maar denken dat het zaterdag druk was in Damuls. Wachttijd daar was 10 minuten tot een kwartier…

Niet alleen daar aan het dalstation maar ook liften op de berg meer dan 1.5 wachten

Slim op 9 feb 2020 15:17

8 uur gedeeld door 1.5 uur is ongeveer 5 liften (je moet ook nog skiën). $40 per ritje is wel redelijk aan de prijs ;)

Niet alleen Amerika hoor. In Chamonix staan er ook mensen al een uur tot twee uur voor het openen van de liften te wachten op poederdagen.

Wat mij betreft kun je dan net zo goed omhooglopen :-)

Rogier op 9 feb 2020 16:03

Helemaal omhoog van 1035m naar 3842m? Dat redt je niet in 2 uur ;)

*bericht bewerkt door Martin7182 op 09 feb 2020 20:11

Dit weekend in Colorado is echt niet normaal.
Maar feit is wel dat de de grote gebieden steeds drukker worden, en de poederdagen ook.
Dat komt waarschijnlijk door verschillende dingen, meer megapassen zoals Epic en Ikon Pass, meer internet poederalerts, en ook het feit dat er weinig nieuwe aanwas in skiers is, dus de meeste skiers, skiën al een tijdje, en ja, de meeste van ons willen het steeds beter, dus meer diepe poeder, grotere skigebieden e.d., dus dat concentreert het gebruik ook de ‘beste’ skigebieden en de beste (sneeuw)dagen.

Ook in de Alpen lees ik dat hier: de ‘grote namen’ worden steeds drukker, de kleine gebiedjes hebben het zwaar.

Voor mijzelf wel aanleiding om eens goed na te denken voor volgend seizoen, waar te gaan skiën.

Dit weekend in Colorado is echt niet normaal.
Maar feit is wel dat de de grote gebieden steeds drukker worden, en de poederdagen ook.
Dat komt waarschijnlijk door verschillende dingen, meer megapassen zoals Epic en Ikon Pass, meer internet poederalerts, en ook het feit dat er weinig nieuwe aanwas in skiers is, dus de meeste skiers, skiën al een tijdje, en ja, de meeste van ons willen het steeds beter, dus meer diepe poeder, grotere skigebieden e.d., dus dat concentreert het gebruik ook de ‘beste’ skigebieden en de beste (sneeuw)dagen.

Ook in de Alpen lees ik dat hier: de ‘grote namen’ worden steeds drukker, de kleine gebiedjes hebben het zwaar.

Voor mijzelf wel aanleiding om eens goed na te denken voor volgend seizoen, waar te gaan skiën.

Slim op 9 feb 2020 20:52

Is het misschien ook zo dat er in de USA veel minder gebieden zijn dan in de alpen? Je leest vaak alleen maar over de grote gebieden maar voor de rest ken ik er niks van. En in verhouding meer wintersporters per strekkende km? Dus tel het totaal aantal km pistes van alle gebieden bij elkaar op en deel het door het aantal wintersporters. En dat dan voor de alpen en de USA. Ben benieuwd naar wat daar uit zou komen.

Übung macht den meister!!!

Vail te druk, als je het mij vraagt.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@evr66 Dank u :-)
Sjezus wat een rij…

Mayrhofen is "iets" minder druk

Overigens moet ik wel zeggen als deze lift eventjes stil staat deze rij vrij snel aangroeit en als de lift eenmaal weer lekker draait het ook weer zo weg is

null

*bericht bewerkt door MichelV op 10 feb 2020 16:50

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Dat in Mayrhofen komt door veel gesloten liften neem ik aan?

@Simonko zou zo maar kunnen, ik was er niet bij dus kan het je niet vertellen.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@veenhoorn:

Vail te druk als je het may(rhofen) vraagt ;)

*bericht bewerkt door Slim op 10 feb 2020 21:25

@Slim

Je lijkt zo wel een Nederlander die veramerikaniseerd is. 😉

Born to run. B.S.

@dan58, en woordspelingen blijven leuk ;)

https://therooster.com/blog/earn-your-turns-at-colorado%E2%8…

Ze stonden toch echt al om 6 uur in de rij voor een all-time top five powder day 😁

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie