Sneeuw in Nederland!

Mooie paintskills Niels! :) En een leuke naam ;)
@Paul E, een zelfgemaakt sneeuwkanon is niks anders dan water mixen met lucht uit een compressor (minimaal 5 bar dacht ik). Kost maar 20 euro excl compressor.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ziet er prachtig uit Mathijs!

Wat kost een dagpas eigenlijk, kon ik op de website niet vinden.

Het skigebied Rote Dachpfannen in Kortessem is niet zo ontwikkeld. Geen lift, wel een trap. Slechts 1 rode afdaling die wel als uitdagend genoemd mag worden. Een natuurlijke schans ligt onderaan de piste, bij de dakgoot. Maar 3 volwaardige afdalingen, 2 liften en een funpark blijft voor hier een droom.

Natuurlijk is er wel een beregezellige Stube :)

Niels,

Wordt je voortrokken door ezels bij die "afdalingen" of krijg je een jetpack op je rug? Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar enig hoogteverschil is daar in Genk.

En dat de rode piste langer is dan de kortere blauwe??? Tja…

Niels,

Wordt je voortrokken door ezels bij die "afdalingen" of krijg je een jetpack op je rug? Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar enig hoogteverschil is daar in Genk.

Paul E op 31 jan. 2012 19:38

Dan vergis je je! Op 2 km van waar ik woon ligt deze geniale skibaan!

null

null

Weet je wat? Morgennamiddag ben ik vrij. Dan wandel ik er langs en maak ik meteen een fantastisch live-report!

@Paul E: Je moet je communie doen als je een hapje wilt eten. Haal dat veel te kleine communiekostuum maar uit de kast dus :)

@Martijnski: Dagpas Hochsaison: 15 euro
Nebensaison: 10 euro
Kinderen tot 12jaar: 8 euro
Kinderen tot 18jaar: 9 euro
In communiekleren: 5 euro :)

@Thijmen: Zou jij niet eens een blogje kunnen plaatsen hoe je zoiets juist in elkaar zet? Ik zou het eigenlijk eens zelf willen proberen. :)

@Paul E: Je moet je communie doen als je een hapje wilt eten. Haal dat veel te kleine communiekostuum maar uit de kast dus :)

Mathijs op 31 jan. 2012 20:14

Let wel op voor de priester.

Niels, kunnen we niet illegaal die baan op? Gewoon naar boven lopen (Rogiertjes oefenen) en dan naar beneden knallen door de verse Belgische poeder? Morgennamiddag heb ik ook wel tijd en zin :)

Niels,

Lijkt me eerder een op z’n Belgisch aangelegde tennisbaan ;) Advantage voor de aan de bovenzijde staande speler!

Niels,

Lijkt me eerder een op z’n Belgisch aangelegde tennisbaan ;) Advantage voor de aan de bovenzijde staande speler!

Paul E op 31 jan. 2012 20:37

Wacht maar tot we er morgen vanaf skiën. Je zal wel anders klinken!

Martijnski en Niels,

Niet vergeten: tennisrackets!

Was dat nu een witte tennisbal?

Niels, hoe is je dagje skien tot nu toe?

''Powder to the people''

Niels, hoe is je dagje skien tot nu toe?

Reinier op 1 feb. 2012 15:44

Zeer slecht, veel te veel werk!

Toch even een kleine update uit Genk:

Heute sonnig und eiskalt. Hochstwerte um minus 2 Grad. Heute nacht gans kalt: Temperaturen um minus 10 Grad. Die Schneehöhe: 10 cm ins Tal. Gans oben biszu 30 centimeter. Nog immer Lawinengefahr, bitte bleiben Sie auf die Pisten :)

Morgen scheint die Sonne. Es bleibt kalt. Mittags um minus 7 Grad. Und auch die weitere Trend ist eiskalt. Alle pisten sind geöffnet, abfahrt bis ins Tal möglich!

Skigebied Kortessem, update:

Door aard(gas)verwarming is een belangrijk deel van de Rote Dachpfannen Abfahrt ontdaan van haar sneeuwdek. Met smart wordt er hier gewacht op een nieuwe en echte dump zodat ik jullie eindelijk actiebeelden van deze afdaling kan laten zien.

De omgeving is wel voorzien van een heerlijk witte (mijn telefooncamera is kleurenblind) deken. Rechts zien jullie het korte allersteilste gedeelte van de Rote Dachpfannen Abfahrt.

null

@ Martijnski

Noordkant al eens overwogen? Of is die ook gesmolten door de aardverwarming?

@ Martijnski ik mis de lift :p

Mathijs
Mooi skigebied, en dan als après-ski een Juupke drinken met de postbode in de dorpskroeg :-)

Niels,

Bij ons in zuid-limburg voetbalden we op dat soort velden :-)
Banholtia uit, altijd lastig, 2e helft bergop…de gifbeker helemaal leegdrinken…

@ Niels: Noordkant is te steil. Misschien iets voor Rogier. Als je valt ben je of dood, of je valt door het dakraam bij schoonmoeder de badkamer in. Als de wasmand precies goed staat heb je geluk :)

@ Martijn: Heb je de rest van het topic gelezen? Ik geloof niet dat iemand zit te wachten op een foto van mijn trapgat :)

Wijnegem gisteren rond 10 uur

null

Rara waar stond het zwembad deze zomer ?

Morgen tot wel 8cm erbij verwacht!

Update: Kortessem 02-02-2012, 20.30

Onbewolkt, -9

De sneeuw plakt al 2 dagen niet. Voor morgen wordt er weer een nieuwe laag verwacht. Dat gaat gevaarlijke situaties opleveren, houd de lawineberichten in de gaten!

Zaterdag ga ik in de Ardennen een wandelingetje maken. Misschien dat ik wat nieuwe pistes kan ontdekken :)

Ook even een avondlijke update uit Genk:

Licht bewolkt, -9°C

Vandaag wederom koud (-5° max) en een ijzige wind.
Volgende nacht zeer koud (tot -13°C). Het absolute kouderekord werd hier op 7.1.2009 om 00:30 gevestigd , -15,9°C was het toen. (staat nog altijd opgeslagen op de weercomputer hier). Als dat record gebroken gaat worden, zal dat deze nacht moeten gebeuren want dit zou de koudste nacht worden. Ik vrees dat we toch wat tekort gaan komen :)

Morgennamiddag, lichte sneeuw voorspeld. Ik hoop dat het landschap wat opgewit zal worden want alles is van de bomen door de wind.

Vannacht vriest hier in de regio Rotterdam matig (-6° ) en steigt het kwik in de ochtend snel richting 1°. Hierbij is kans op 8 cm sneeuwval maximaal.

Valt er sneeuw dan is het volgende videoverslag live vanaf de meest gevreesde skihelling van Rotterdam met uitzicht op Europoort en de Maeslantkering (stormvloedkering).

Hier in het noorden sneeuwt het:D!!!

Vanochtend stond het kwik op -13,5 hier in Twente, alleende sneeuw is nog niet gepasseerd, heerlijk Kaiserwetter hier…

Hier in Zuid-Limburg (in de buurt van maastricht) -15.3! Sneeuw is vandaag voor het westen helaas. Oostgrens maar 1-3 cm. Gelukkig ligt er nog zon 5cm van afgelopen week

Hier in Friesland 5cm verse sneeuw.
Toen ik vannochtend wakker werd lag er een poederlaag van 5 cm. Nu sneeuwt het nog stevig door. Jammer voor de ijslaag in de sloten maar het geeft wel een mooi winterslandschap.

Hier in de kop van Noord Holland sneeuwt het ook lekker! Ik hoop nog steeds op een pak van een cm of 50! Waarschijnlijk wishfull thinking. Ik ga alvast op naar de verhuur voor ski’s voor mijn dochter, gaan we zo samen skieen in het park!

Update:

Inmiddels alweer 5 cm erbij. Zicht is slecht door de hoge hoeveelheid sneeuw. Straks een ‘rogiertje’ in de achtertuin?

Het sneeuwt maar door in Zwolle:

null

Plaats een reactie