Sneeuw in Nederland!

Elburg ook sneeuw, 3 a 4 cm terwijl het 5 graden vriest,
Dat wordt dus sneeuwschuiven op de natuurijsbaan die gisteren al druk beschaatst werd.

Hier nu 11 cm!

@Evelien: Waar is hier ?

Wijnegem, bij Antwerpen wel koud maar geen sneeuw.

Hier in Velden (noord-Limburg) helaas niets.

Terwijl de sneeuwradar aangeeft dat het hier zou moeten sneeuwen.

Niet leuk :(

Just have fun!!!

Ik kijk net naar buiten, en het begint heel fijn te sneeuwen. :)

Als het maar wit wordt dan ben ik al happy!!

Hier krijg je toch een wintersport gevoel van!!

Just have fun!!!

8 a 10 cm in Elburg, sneeuwt nog steeds, maar zal vlgs buienradar wel niet zo lang meer duren, ik schat tot 14.30
Snowboots die ik na vorige wisp vakantie tot maart op zolder had willen laten, worden weer naar beneden gehaald! Vorst nog steeds min 5

Dr dre, kop van noord holland nav jouw vraag, staat enkele regels hoger vermeld

rond de 10 cm in epe, en het valt aardig door

Addict.

actuele situatie Retie: -6 graden
Sneeuwhoogte 2cm
Het is momenteel aan het sneeuwen.

Interactief pistenplan:

null

Liften open: 1/2
Pistes open: 2/3
Funpark: open
Restaurant: open

hond uitlaten is nooit een straf, maar nu zeker niet!

null

Cees, help mij en de andere zuiderburen een handje. Blaas de sneeuwwolken maar richting het zuiden. Hier in Kortessem schijnt nog een heel flauw zonnetje. Hoop dat hier ook nog wat centimetertjes erbij gaan komen. Het is wel koud, -7.

Cees, help mij en de andere zuiderburen een handje. Blaas de sneeuwwolken maar richting het zuiden. Hier in Kortessem schijnt nog een heel flauw zonnetje. Hoop dat hier ook nog wat centimetertjes erbij gaan komen. Het is wel koud, -7.

Martijnski op 3 feb. 2012 14:34

Hier in Retie scheen de zon een paar uur terug ook, maar nu is het hier aan het sneeuwen. Nog een paar uurtjes geduld :)

Cees, help mij en de andere zuiderburen een handje. Blaas de sneeuwwolken maar richting het zuiden. Hier in Kortessem schijnt nog een heel flauw zonnetje. Hoop dat hier ook nog wat centimetertjes erbij gaan komen. Het is wel koud, -7.

Martijnski op 3 feb. 2012 14:34

Martijnski, zal helaas niet gaan, maar als je een topic aanmaakt: Sneeuw in Belgie, dan zal ik een goed woordje voor je doen bij vrouw Holle…

en Mona heeft al wat voorwerk gedaan.

Sneeuw in België zou dit topic toch eigenlijk al moeten heten? Het gros van de bijdragen is vanuit België :)

De buienradar geeft zo’n hele rare sneeuwvrije inham aan. Precies boven Genk-Diepenbeek-Kortessem. Het gaat toch niet gebeuren dat heel Nederland en België vers zien en hier dan net niet? Iedereen duimen!!!

https://www.wintersport.nl/forum/topic/52854#reply52854…

Aangezien de belgen hier moeite mee hebben, schenk ik hen deze link…

0 cm erbij hier, en er komt niks meer.

Rond Rotterdam nu ongeveer 3-4 centimeter en het is gestopt, maar goed ook. Wil wel graag schaatsen :)
Het is nu aan het opklaren en de temperatuur zal van -3,5 naar -10 zakken vannacht.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

@dr Dre, Middenmeer (tussen Hoorn en Den Helder)

Sneeuw in België zou dit topic toch eigenlijk al moeten heten? Het gros van de bijdragen is vanuit België :)

De buienradar geeft zo’n hele rare sneeuwvrije inham aan. Precies boven Genk-Diepenbeek-Kortessem. Het gaat toch niet gebeuren dat heel Nederland en België vers zien en hier dan net niet? Iedereen duimen!!!

Martijnski op 3 feb. 2012 14:47

Nou dat is hier dus wel gebeurt… :(

@ Jan: Da’s sneu. Een vriend van me in Lanaken klonk zojuist ook verbaasd toen ik zei dat het 20km verderop goed sneeuwde :) Maar je had het vanochtend ook niet verwacht toch?

Hoorde net op nl nieuws, ten eerste dat natuurlijk nederland 1 grote file is en dat de treinen nauwlijks rijden en verder had men het over extreem weer in zeeland wel 3cm per uur!

Wow,
Degenen die afgelopen weken in Ischgl zijn geweest, wat hebbn zij dan meegemaakt, uberextreem?

Hier in Horst ook een teleurstellend dekje van anderhalve centimeter. 20 kilometer richting Brabant was het wel raak :(

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Yes, hier in Eindhoven ligt een centimeter of 8/9 . Heb een timelapse gemaakt toen het begon met sneeuwen, zal hem zo eens omzetten!

ja grote paniek …

extreem weer???

sneeuw hoort bij een winter…
in de alpen lachen ze ons uit om dat beetje sneeuw…

Pfffffffff gelukkig is er toch nog
sneeuw gevallen. Welliswaar maar +/- 1.5 cm. Maar het is wit.

Heerlijk :)

Just have fun!!!

@ Jan: Da’s sneu. Een vriend van me in Lanaken klonk zojuist ook verbaasd toen ik zei dat het 20km verderop goed sneeuwde :) Maar je had het vanochtend ook niet verwacht toch?

Martijnski op 3 feb. 2012 17:13

Idd niet verwacht, maar de radar liet zien dat er toch sneeuw zou komen, welke oploste of precies om ons heen ging haha. Zoals hierboven al staat, in Eindhoven wel. We zaten net op het randje wel niet.

Zoveel sneeuw had ik niet verwacht!
Ik zag vanmiddag wat kinderen op een grote vijver glijden/schaatsen, niet zo slim met die sneeuw; je ziet nu al helemaal niet waar het ijs eventueel zwak is.

Op zoek naar schaatsbaar en uitdagend ijs kwamen we terecht in Maasland (bij Maassluis, Rotterdam). Omdat niemand op het ondergesneeuwde ijs had geschaatst besloten om dan maar eerst een wandeling in Maasland zelf te maken:

Uiteindelijk zijn we in Schipluiden (bij Delft) op het ijs gegaan en ben ik richting Vlaardingen en Maasland geschaatst. Het was zwaar ploegen door de sneeuw en de kwaliteit van het ijs was matig.

Laat op de avond zal ik in het schaatstopic de volledige video plaatsen.

Je kind als testdummie gebruiken, jaja.
En ik die verhalen over boomstammen geloven.

Gisteren moest ze naar school, dus toen heb ik een boomstam gebruikt. Maar als ze erbij is, dan gebruiken we haar toch het liefste;)

:D +1

Plaats een reactie