Dolomieten dicht vanaf dinsdag 10 maart

DrPhil: Haha ik ga lekker naar een gebied waar er niks aan de hand is, geen drukte, wordt een prachtige week. Loop meer risico in Nederland dan in Italië.

Italië: Gooit alles op slot

null

A winter without powder isn't a winter!

De hotels en restaurants krijgen hun misgelopen omzet blijkbaar vergoed. De seizoens arbeiders waarschijnlijk niet. Dus voor de locals maakt het waarschijnlijk niet veel uit maar voor de enorme hoeveelheid support mensen heel veel.

iorusroos op 8 mrt 2020 20:46

Wat is dit een slechte maatregel. Ik denk dat hotels en restaurants het redelijk kunnen ‘lijen’, maar de werknemers die voor vaak niet veel meer dan miniumloon werken…

Click. Click. Peace

Sorry hoor, maar wat een zure en onvriendelijke reacties richting @DrPhil . Dat hij een andere keuze maakt dan jullie zouden doen wil toch niet zeggen dat hij hier op het forum zo afgezaagd moet worden? Persoonlijk geef ik hem groot gelijk want niets beter voor je gezondheid dan een week ontspannen in de bergen maar al zou ik het er niet mee eens zijn, wie ben ik dan om hem zo af te katten?

Laten we het hier ff gezelliger houden graag!

Kl.te voor je @drphil ;(. Nou ja, als de zaak inderdaad op slot gaat, jammer, zorg dat je gezond weer thuis komt!

Edwin van Riel

@ankiepankie precies!

Click. Click. Peace

Ik denk dat dit “sarcastisch” bedoeld is door Phil.
Veel bla bla om niets. Skipas terugbetaald en wegwezen, niet?

dan58 op 8 mrt 2020 20:38

Inderdaad.

@DrPhil

We kennen mekaar ondertussen ’ n beetje.😉
Maak er het beste van and stay safe and health.😎

Born to run. B.S.

Ik vraag me overigens af of het klopt dat de hotels en restaurants hier hun schade vergoed krijgen van de verzekeraar. Als het gebied vrijwillig dichtgaat (er zijn geen besmettingen) lijkt me dat niet gedekt. Maar dat terzijde.

Ze zijn in elk geval de pistes aan het prepareren. Pistebully rijdt net voorbij.

Ik vraag me overigens af of het klopt dat de hotels en restaurants hier hun schade vergoed krijgen van de verzekeraar. Als het gebied vrijwillig dichtgaat (er zijn geen besmettingen) lijkt me dat niet gedekt. Maar dat terzijde.

DrPhil op 8 mrt 2020 21:17

Mooi projectje om vanavond eens uit te zoeken ;)

Edwin van Riel

Oei, oei, oei…als dat maar weer geen juristentopic wordt. 🤔

Born to run. B.S.

Is het een verzekeraar of de overheid? Prepareren zullen ze wel doen zolang niets officieel is, anders wordt morgen sowieso niet open gegaan.

@Dr Phil. De korste route naar je laatste hotel in Saint Martin. Wordt toch afgebroken. Kun je afspreken met @Harm. Die heeft er inmiddel al een mooie dag opzitten. Kun je alsnog La Masse in 3 kleuren doen. Was je laatst niet aan toegekomen.

Hen48

@Dr Phil. De korste route naar je laatste hotel in Saint Martin. Wordt toch afgebroken. Kun je afspreken met @Harm. Die heeft er inmiddel al een mooie dag opzitten. Kun je alsnog La Masse in 3 kleuren doen. Was je laatst niet aan toegekomen.

Hulst op 8 mrt 2020 21:28

Dan doen we wat mij betreft een biertje Phil… ;)

@DrPhil.De korste route naar je laatste hotel in Saint Martin. Wordt toch afgebroken. Kun je afspreken met @Harm. Die heeft er inmiddels al een mooie dag opzitten. Kun je alsnog La Masse in 3 kleuren doen. Was je laatst niet aan toegekomen.

Hen48

Als het gebied vrijwillig dichtgaat (er zijn geen besmettingen) lijkt me dat niet gedekt. Maar dat terzijde.

DrPhil op 8 mrt 2020 21:17

@DrPhil, waarom steeds die ontkenning? Aantal besmettingen in Süd Tirol neemt toe, vandaar de zorgen en maatregelen: https://www.tageszeitung.it/2020/03/08/17-neue-corona-faelle… (naast al die toeristen uit o.a. NL en D die besmet zijn in de Dolomieten)

@DrPhil.De korste route naar je laatste hotel in Saint Martin. Wordt toch afgebroken. Kun je afspreken met @Harm. Die heeft er inmiddels al een mooie dag opzitten. Kun je alsnog La Masse in 3 kleuren doen. Was je laatst niet aan toegekomen.

Hulst op 8 mrt 2020 21:37

Mijn auto staat helaas in Zuid Duitsland. Die moet ik oppikken op de terugweg. Anders was het best een optie geweest.

Heb even gekeken op booking. Genoeg hotels. Een dagje naar Stubai.

Heb even gekeken op booking. Genoeg hotels. Een dagje naar Stubai.

DrPhil op 8 mrt 2020 21:49

Of Hintertux. Leuk gebied met gletscher.
Maar niet tof voor iedereen die met sluiting van het prachtige gebied enorme te maken gaat krijgen met de grote nadelen zowel financieel als logistiek.

Ik hoop met heel mijn hart dat het bij jou morgen gewoon open gaat…en anders, dat je een mooi alternatief kunt vinden.

Als het gebied vrijwillig dichtgaat (er zijn geen besmettingen) lijkt me dat niet gedekt. Maar dat terzijde.

DrPhil op 8 mrt 2020 21:17

@DrPhil, waarom steeds die ontkenning? Aantal besmettingen in Süd Tirol neemt toe, vandaar de zorgen en maatregelen: https://www.tageszeitung.it/2020/03/08/17-neue-corona-faelle… (naast al die toeristen uit o.a. NL en D die besmet zijn in de Dolomieten)

SuperFranski op 8 mrt 2020 21:44

Ah, dat wist ik idd niet. Nog steeds minder dan in Breda.

Ik moet wel zeggen dat er inmiddels nog maar minder dan 10 auto‘s op de parkeerplaats staan. Als ze het gebied maar niet sluiten, juist omdat het dan gedekt is (en nu niet).

Ik moet wel zeggen dat er inmiddels nog maar minder dan 10 auto‘s op de parkeerplaats staan. Als ze het gebied maar niet sluiten, juist omdat het dan gedekt is (en nu niet).

DrPhil op 8 mrt 2020 22:01

Hoe minder mensen hoe minder kans op een Corona ;)

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik interpreteer dit als alles dicht…
https://www.stol.it/artikel/wirtschaft/skigebiete-hotels-und…

bartvwg op 8 mrt 2020 20:27

Dit linkje is inmiddels 404 (was het niet) en de tekst op die andere bron wijzigt ook continu (maar het gaat nog steeds over vrachtwagens ;)).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De hotels en restaurants krijgen hun misgelopen omzet blijkbaar vergoed. De seizoens arbeiders waarschijnlijk niet. Dus voor de locals maakt het waarschijnlijk niet veel uit maar voor de enorme hoeveelheid support mensen heel veel.

iorusroos op 8 mrt 2020 20:46

Wat is dit een slechte maatregel. Ik denk dat hotels en restaurants het redelijk kunnen ‘lijen’, maar de werknemers die voor vaak niet veel meer dan miniumloon werken…

Rogier op 8 mrt 2020 20:51

eens vergoed door wie de belastingbetaler? Ben verbaasd dat dolomitisuperski liftkaart terug gaat betalen…

Lang leve toerskien:)

https://www.neveitalia.it/altoadige/news/coronavirus-dolomit…

Voor wie geen italiaans kan ze overwegen de domomiti superski 10 11 of 12 maart te gaan sluiten.

DrPhil: Haha ik ga lekker naar een gebied waar er niks aan de hand is, geen drukte, wordt een prachtige week. Loop meer risico in Nederland dan in Italië.

Italië: Gooit alles op slot

null

Joostw op 8 mrt 2020 20:50

Get a life zeg!

Ben bang dat dit zijn life is.

Ben wel benieuwd hoe dit nu verder gaat, komen ze je straks tussen de jus en je broodje door vertellen dat ze straks dicht gaan of hoor je er niets van en kom je er gaandeweg de dag zelf achter door pisteborden oid?

Plaats een reactie