Tegen de verveling

null

Hoeven jullie dan niet thuis te werken?? Vraag is een beetje vanuit verbazing en nieuwsgierigheid en wss naïveteit. Ik ben docent en werk vanuit huis maar het het retedruk. Sorry dat dit ff offtopic is.
Anders verwijderen jullie het maar.

Xx10

Ik heb nog (ski-)vakantie maar begin overmorgen toch maar terug te werken. Van thuis uit en ik verwacht niet dat het druk gaat worden, relaxte werkweken in het verschiet.
Het is nu zo hè. Weer eens wat anders. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Ik zou eigenlijk op wintersport zijn. Dus heb deze week nog verlof. Volgende week ga ik weer werken. Dus deze tips mag ik graag bekijken. Daarnaast heb ik door afgelasting van al mijn hobbies meer tijd over dan me lief is.

Bergen + Sneeuw = ❤

Hoeven jullie dan niet thuis te werken?? Vraag is een beetje vanuit verbazing en nieuwsgierigheid en wss naïveteit. Ik ben docent en werk vanuit huis maar het het retedruk. Sorry dat dit ff offtopic is.
Anders verwijderen jullie het maar.

xx10 op 17 mrt 2020 19:37

Helaas wel en omdat de meeste van jouw collega’s allemaal ziek thuis zijn ( wat de belangrijkste reden was waarom Rutte de scholen heeft gesloten en die collega’s zitten allemaal dit soort films te kijken 😉) heb ik naast mijn werk ook nog de verantwoordelijkheid om 2 kinderen van onderwijs te voorzien.
Het uurtje dat ik dan nog overhoud op een dag wil ik dan graag vullen met wintersport films 😉

*bericht bewerkt door Togi op 17 mrt 2020 20:55

Of je kijkt of die 4wd echt werkt:

https://youtu.be/FsLJaF7sHlQ

@togi ja stom van mij voor je heldere uitleg. Docenten kunnen ook ziek worden. Die was ik even vergeten.
Sorry voor al het werk dat we jullie bezorgen. Dat vind ik ook heel vervelend. Ouders willen ook graag dat het onderwijs doorgaat middels andere kanalen en daar proberen de niet zieke docenten zoveel mogelijk aan te voldoen.

Ik hoop in de toekomst berg films te kunnen kijken. Ik vind het topic supe6e. Er zijn ook superleuke boeken / verhalen over bergsporten te lezen.
Veel sterkte allemaal.

Xx10

Deze serie is een aanrader, over de bergredding van Chamonix. Je moet even door de Amerikaanse Discovery Channel sensatie heenkijken, maar de beelden en verhalen zijn heel erg mooi en indrukwekkend. Het bestaat uit 4 delen.

https://youtu.be/ztDs0RGPjpM

Nieuwe huisgenootjes. Hopen dat de marter ze eens laat leven. Of hij wordt mijn volgend projectje. 👊👈

null

Bla, bla, bla.

Nieuwe huisgenootjes. Hopen dat de marter ze eens laat leven. Of hij wordt mijn volgend projectje. 👊👈

bartvwg op 18 mrt 2020 14:05

avondklok/lockdown procudure voor de kippen instellen!

*bericht bewerkt door Vivace op 18 mrt 2020 14:57

Glide on!

.

*bericht bewerkt door Vivace op 18 mrt 2020 14:57

Glide on!

@xx10
In de zomer heb je er 6 weken de tijd voor ;-)

Maar ik hoop dat je collega's allemaal snel weer beter worden want vanmorgen had ik na 2 uur al 1 van mijn leerlingen geschorst voor het missen van de les en de andere leerling uit de klas gezet ;-)

*bericht bewerkt door Togi op 18 mrt 2020 17:03

@togi oooh jee… Ja dat kan.

Xx10

Hoeven jullie dan niet thuis te werken?? Vraag is een beetje vanuit verbazing en nieuwsgierigheid en wss naïveteit. Ik ben docent en werk vanuit huis maar het het retedruk. Sorry dat dit ff offtopic is.
Anders verwijderen jullie het maar.

xx10 op 17 mrt 2020 19:37

Ik zit op het moment zonder werk thuis. Een aantal collega’s zijn sowieso al besmet waardoor en veel social distancing is ingesteld op het werk. Daarnaast ben ik al 1,5 week verkouden waardoor ik ook niet op het werk mag komen. Ivm het werk wat ik doe, 3d tekenwerk met erg zware software zijn er op dit moment geen geschikte laptops voor handen met alle hardware en software om thuis te werken. Ze zijn bezig een VPN op te zetten maar dat duurt ook nog wel even omdat we een grote multinational zijn waardoor je dat niet even 1,2,3 opzet. Hopelijk kan ik volgende week weer aan het werk.

Born to Ride

@matthias123 Hp model 6tr64ea, draait alles, xeon e-2286, quadro p2000 video, 32 ram, 512 ssd, gewoon op voorraad bij distri ;)

Geen Corona smoesjes hé ;)

Edwin van Riel

@matthias123 Hp model 6tr64ea, draait alles, xeon e-2286, quadro p2000 video, 32 ram, 512 ssd, gewoon op voorraad bij distri ;)

Geen Corona smoesjes hé ;)

evr66 op 19 mrt 2020 07:35

In de markt zijn ze misschien wel genoeg voor handen. Maar binnen het bedrijf niet. Daar hadden ze wel een aantal laptops die voor geconfigureerd waren, maar lang niet voldoende. Het is dus uiteindelijk sneller om een goede VPN op te zetten en daarna iedereen zijn persoonlijke desktop op te sturen.

Born to Ride

Een aantal collega’s zijn sowieso al besmet

Zijn die getest dan?

@matthias123 Hp model 6tr64ea, draait alles, xeon e-2286, quadro p2000 video, 32 ram, 512 ssd, gewoon op voorraad bij distri ;)

Geen Corona smoesjes hé ;)

evr66 op 19 mrt 2020 07:35

In de markt zijn ze misschien wel genoeg voor handen. Maar binnen het bedrijf niet. Daar hadden ze wel een aantal laptops die voor geconfigureerd waren, maar lang niet voldoende. Het is dus uiteindelijk sneller om een goede VPN op te zetten en daarna iedereen zijn persoonlijke desktop op te sturen.

Matthias123 op 19 mrt 2020 07:51

Dat kan, kwestie van keuzes. Hangt er een beetje vanaf wat het kost als de mensen aan de kant moeten zitten tov de aanschaf van een paar extra laptops. Het goedkope spul is schaars aan het worden nu, de steviger apparaten zijn gewoon goed leverbaar, lopen niet zo hard.

Edwin van Riel

Een aantal collega’s zijn sowieso al besmet

Zijn die getest dan?

DrPhil op 19 mrt 2020 08:08

Ja 1 is getest, een paar mensen die zeer nauw samen werken met die collega zijn een paar dagen later ziek geworden met exact dezelfde klachten.

Born to Ride

@matthias123 Hp model 6tr64ea, draait alles, xeon e-2286, quadro p2000 video, 32 ram, 512 ssd, gewoon op voorraad bij distri ;)

Geen Corona smoesjes hé ;)

evr66 op 19 mrt 2020 07:35

In de markt zijn ze misschien wel genoeg voor handen. Maar binnen het bedrijf niet. Daar hadden ze wel een aantal laptops die voor geconfigureerd waren, maar lang niet voldoende. Het is dus uiteindelijk sneller om een goede VPN op te zetten en daarna iedereen zijn persoonlijke desktop op te sturen.

Matthias123 op 19 mrt 2020 07:51

Dat kan, kwestie van keuzes. Hangt er een beetje vanaf wat het kost als de mensen aan de kant moeten zitten tov de aanschaf van een paar extra laptops. Het goedkope spul is schaars aan het worden nu, de steviger apparaten zijn gewoon goed leverbaar, lopen niet zo hard.

evr66 op 19 mrt 2020 08:25

Het gaat niet zozeer om de aanschafkosten. Een paar honderd laptops configureren kost veel meer tijd dan voor dezelfde hoeveelheid mensen een goede VPN op te zetten.

Born to Ride

Valt mee, één fatsoenlijke image maken en dan even doorstampen. Goed werkend en fatsoenlijk beveiligd VPN met een flinke bandbreedte opzetten kost ook even tijd en je moet dan ook alle desktops af om de config aan te passen voordat ze remote gebruikt kunnen worden.

Zoals ik al zei, keuzes.

Edwin van Riel

Hoeven jullie dan niet thuis te werken?? Vraag is een beetje vanuit verbazing en nieuwsgierigheid en wss naïveteit. Ik ben docent en werk vanuit huis maar het het retedruk. Sorry dat dit ff offtopic is.
Anders verwijderen jullie het maar.

xx10 op 17 mrt 2020 19:37

Ik zou eigenlijk nu nog skiën, maar heb m’n vakantie ingetrokken, zou vandaag weer gaan, maar mag niet. Alle niet noodzakelijke processen zijn ingetrokken. Ik werk in het archief en kan vanuit huis uiteraard niet het fysieke archief waarderen/selecteren/bewerken. Moet nu online trainingen volgen, maar heb nog geen account en kan die alleen aanmaken vanaf m’n werkmail waar ik niet bij kan. Dus nu aan het wachten op een oproep om even snel op kantoor langs te gaan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Thuis werken, gaat hier niet
Ik geef zwemles
Verplicht thuis dus, ben dus maar begonnen met de keukenkastjes uit te soppen

3d tekenwerk met erg zware software zijn er op dit moment geen geschikte laptops voor handen met alle hardware en software om thuis te werken. Ze zijn bezig een VPN op te zetten maar dat duurt ook nog wel even omdat we een grote multinational zijn waardoor je dat niet even 1,2,3 opzet.

Matthias123 op 18 mrt 2020 22:25

Remote-desktop zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn, dan kun je met praktisch elke lichte client aan de gang. Ideaal is het niet, maar beter iets dan niets.

Een aantal collega’s zijn sowieso al besmet

Zijn die getest dan?

DrPhil op 19 mrt 2020 08:08

Ja 1 is getest, een paar mensen die zeer nauw samen werken met die collega zijn een paar dagen later ziek geworden met exact dezelfde klachten.

Matthias123 op 19 mrt 2020 08:45

Dan was het dus gevaarlijk om gewoon te werken dan bv in Karinthië te gaan skiën.

Een aantal collega’s zijn sowieso al besmet

Zijn die getest dan?

DrPhil op 19 mrt 2020 08:08

Ja 1 is getest, een paar mensen die zeer nauw samen werken met die collega zijn een paar dagen later ziek geworden met exact dezelfde klachten.

Matthias123 op 19 mrt 2020 08:45

Dan was het dus gevaarlijk om gewoon te werken dan bv in Karinthië te gaan skiën.

DrPhil op 19 mrt 2020 10:08

Voor mezelf heel misschien wel, alhoewel ik in een ander gebouw zit en niet met die mensen in contact ben geweest, voor de verspreiding het is sowieso veel minder gevaarlijk. Dat het nu een wereldwijd probleem is komt puur door al het reizen. Zeker de laatste weken duikt het in razend tempo overal ter wereld op omdat mensen toch nog zo nodig denken dat ze wel kunnen reizen ondanks dat de gevaren van het virus al weken duidelijk is. Een deel van de mensen lijkt dat helaas nog steeds niet in de willen zien. Ook hier zie ik nog steeds behoorlijk wat toeristen. Misschien ben jij ook wel een drager van het virus, maar heb je er zelf (bijna) geen last van, maar heb je het vervolgens wel in een hoop regio’s verspreid. Als je in ieder skigebied 1 iemand hebt besmet heb je weer een hele hoop nieuwe bronnen van besmetting.

Born to Ride

De elite-alpinisten van Franse GMHM hebben verschillende korte filmpjes van hun beklimmingen live gezet. Amateurbeelden, maar absurd heftige bergsportroutes:

https://www.youtube.com/channel/UCJNvQDaBQW71grnj28r2vTA/vid…

Click. Click. Peace

Vooral deze is indrukwekkend:

Doet me meteen denken aan het boek ‘The Shining Mountain’ een van de mooiste bergsportboeken ooit geschreven.

Click. Click. Peace

Indien je de tijd en de moeite neemt…in deze Corona tijden…zéér toepasselijke tekst.😥

Born to run. B.S.

null

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie