Dit of dat #4

Stokken te kort en niet zo snel zijn jij. 😜

Ik herhaal:

Halverwege de rit erachter komen dat je je identiteitskaart thuis hebt laten liggen.
Terugrijden of de gok wagen?

bartvwg op 30 nov 2021 15:25

*bericht bewerkt door bartvwg op 30 nov 2021 16:00

Bla, bla, bla.

Doorrijden, maar het thuisfront verrwittigen dat ze de kaart met dhl moeten opsturen naar het vakantieadres.

Huissleutel achterlaten bij familie als je op reis gaat of van mening zijn dat er niemand moet binnen kunnen in je huis bij afwezigheid.

Huissleutel blijft bij buren, vrienden en personeel. Die zorgen voor de zoo hier en houden de boel netjes en proper.

Huisdieren thuislaten en zorg regelen of op huisdierhotel?

Bla, bla, bla.

Huisdieren thuislaten. Behalve honden, die gaan uit logeren.

Husky’s of rendieren voor je slee?

Uitrusten doen we thuis wel!

Rendieren!
Al te meer spectaculair. Een (huis)husky kom je in de stad al eens tegen…

Warme pannenkoek met vanille-ijs, of een moelleux met ijs?
Dit om een sneeuwrijke middag even uit te rusten op de piste :-)

Het is o zo hard genieten.

Moelleux. 🤤

Basispizza of pizza met 10 ingrediënten?

Bla, bla, bla.

Pizza met 10 ingrediënten.

Op skiverlof tijdens je middagpauze:

Genieten van 't uitzicht
of
Constant je GSM checken?😁

Born to run. B.S.

Genieten van het uitzicht. Zou iedereen eigenlijk altijd moeten doen in zijn lunchpauze waar ook ter wereld…

Sinterklaas of de Kerstman?

Uitrusten doen we thuis wel!

Sinterklaas!
Ik heb helemaal niets met Kerst.
(gsm checken is idd. not done als je mooie uitzichten daarvoor laat liggen!)

Ijzige rode piste of zwarte buckel, welke uitdaging kies je?

Het is o zo hard genieten.

@bartvwg

Was eigenlijk voor jou.😉 (3 x terug)

Born to run. B.S.

@bartvwg

Was eigenlijk voor jou.😉 (3 x terug)

dan58 op 09 dec 2021 10:56

Ik speel voortdurend met m’n speeltje @dan58 landschap genoeg gezien.

Zwarte buckel!

Aperitief of degustief?

Bla, bla, bla.

Aperitief!

's morgens om 8u30 aan de lift of toch een beetje uitslapen in de vakantie?

Aperitief!

's morgens om 8u30 aan de lift of toch een beetje uitslapen in de vakantie?

Tsjoecha op 13 dec 2021 17:03

Ik heb het getracht dat uitslapen vorige week maar het is me niet gelukt. Er is echt, echt, echt niks mooiers dan een maagdelijke piste en er als eerste (of één van de eerste) gebruik van te mogen maken.

S’ Ochtends kalmpjes aan of dadelijk volle bak ertegenaan?

Bla, bla, bla.

's ochtends beginnen met een blauwe piste. (al lukte dat verleden week niet : alle blauwe pistes waren nog niet geprepareerd, waardoor ik gestart ben met rood & zwart :-D) Dat vroeg opstaan lukte redelijk, maar m’n reisgenoot bleef iets langer liggen…

nu in coronatijden : als je onderweg een extra overnachting neemt : op voorhand boeken, of rekenen op booking.com om toch nog iets te vinden?

nu in coronatijden : als je onderweg een extra overnachting neemt : op voorhand boeken, of rekenen op booking.com om toch nog iets te vinden?

Ik zou vooraf boeken omdat ik graag van tevoren wil weten waar ik aan toe ben. Wij gaan dit jaar met het vliegtuig, dus een overnachting zal dit jaar niet nodig zijn 😅

Half pension boeken of lekker zelf koken?

Zelf koken, al is het vaak iets simpels na een mega lunch op de piste😀

Voor de rokers onder ons: sigaretje voor het slapen terwijl je naar de werkende piste bully’s kijkt of toch maar meteen naar bed omdat je de enige bent…

Ideaal moment om te stoppen met roken (direct naar bed dus :-) )

Swiss Nuss Torte oder Apfelstrüdel?

Apfelstrudel, met vanillesaus erbij natuurlijk.

Na een dag op de piste, duiken we de Welness of de apres ski in?

Wellness

In de ochtend of in de avond naar het nieuws kijken op tv?

*bericht bewerkt door niekniek op 03 jan 2022 07:35

Sowieso in de avond! 's Ochtends lees je de krant, of in het geval van wintersportvakantie: het weerbericht en de pistekaart!

Als je op zaterdag rond de middag aankomt: rushen om de eerste pistes nog mee te pikken, of rustig appt in orde/ski’s halen voor zondag/skipas, …?

Het is o zo hard genieten.

Met eigen materiaal: Rushen om de eerste pistes nog mee te pikken, desnoods 2 uur eerder vertrekken zodat het de moeite is. Zonder eigen materiaal eerst ski’s halen en dan kijken of het de moeite nog is.

Zelf rijden of lekker slapen op de bijrijderstoel?

Bij een week vakantie (6 à 7 dagen skiën) zou ik eerst rustig het appartement in orde maken, zo nodig materiaal en skipas ophalen en de pistekaart bestuderen voor de volgende dag. Gaat het slechts om 3 à 4 dagen skiën dan zou ik rushen :)

Locker huren onderaan de lift/piste met het risico dat je eerst je spullen op moet halen als je een dagje naar een ander gebied wilt, of je spullen in het hotel opbergen om wel dagelijks vrijheid te hebben qua vertrekpunt, maar met het risico dat je 5 van de 6 skidagen het gebied niet uitgaat en steeds 150 meter (300 heen en terug) op skischoenen met je spullen loopt te sjouwen naar de dichtstbijzijnde lift.

Uitrusten doen we thuis wel!

Locker bij de lift, zodat je meteen door kunt naar de apres ski. Als je ergens anders gaat skieën neem je de avond ervoor de spullen mee terug naar het hotel,.

Zelf rijden of lekker slapen op de bijrijderstoel?

Zelf lekker rijden, of toch voor een tijdje.
Slapen lukt me nooit niet helemaal lekker. Ik kruip de eerste avond wel wat vroeger in bed om eerste skidag fris te zijn :D

Tolwegen of tol vermijden?

Het is o zo hard genieten.

Tolwegen.

Tegenover vrienden en collega’s verantwoording af blijven leggen over waarom je vindt dat je prima op wintersport naar Oostenrijk kon in de kerstvakantie ook al zit je nu in quarantaine vanwege een besmetting in de groep, of op een andere manier reageren (maar hoe dan…)?
##ikvraagditvooreenvriend 🙄

*bericht bewerkt door Lotte77 op 04 jan 2022 23:26

Uitrusten doen we thuis wel!

Tolwegen.

Tegenover vrienden en collega’s verantwoording af blijven leggen over waarom je vindt dat je prima op wintersport naar Oostenrijk kon in de kerstvakantie ook al zit je nu in quarantaine vanwege een besmetting in de groep, of op een andere manier reageren (maar hoe dan…)?
#ikvraagditvooreenvriend 🙄

Lotte77 op 04 jan 2022 23:25

Nadat ik ze op de hoogte heb gebracht dat ik me netjes volgens de regels gedraag en ze blijven er over zeuren kunnen ze me de boom in. :)

Loofboom of naaldboom?

Bla, bla, bla.

Loofboom, dat is over het algemeen beter kachelhout ;)

Houtkachel of pelletkachel?

Born to Ride

Houtkachel, het echte spul!

Beukenhout of eikenhout om te stoken?

Bla, bla, bla.

Eikenhout.

Aansteken met behulp van aanmaakblokjes of met vloeibaar spul (spiritus)?

Uitrusten doen we thuis wel!

Milieuvriendelijke aanmaakblokjes of aanmaakhout.

Mensvriendelijke spiritus drink je toch zelf?

Na het avondeten blijven hangen in de bar om een schnaps te drinken of je terugtrekken in je kamer?

Plaats een reactie