Wielrentopic (deel II)

Le Samyn is altijd wel een leuke koers, maar wat een triest en troosteloos stuk Frankrijk is dit altijd zeg 🫣

Matthias123 op 28 feb 2023 20:01

*triest en troosteloos stuk België

Le Samyn is altijd wel een leuke koers, maar wat een triest en troosteloos stuk Frankrijk is dit altijd zeg 🫣

Matthias123 op 28 feb 2023 20:01 GP le samyn is in Belgie ;-)

Aankomst Dour ,

In de Borinage een inderdaad troosteloze Belgische streek met veel oude en vedwenen industrie…

*bericht bewerkt door evert op 28 feb 2023 20:10

Oeps foutje

Born to Ride

Mooie winnaar alweer in Strade …

Wel beetje rare ploegtactiek van Jumbo …

Het lijkt me in Catalonie een mooie strijd te worden tussen Remco en Primoz .

MVdP heeft zeer mooi San Remo gewonnen , Voor Vlaanderen tip ik op Pogacar terwijl Roubaix meer van Aert ligt …

Ben benieuwd !

*bericht bewerkt door evert op 22 mrt 2023 17:31

Het lijkt me in Catalonie een mooie strijd te worden tussen Remco en Primoz .

MVdP heeft zeer mooi San Remo gewonnen , Voor Vlaanderen tip ik op Pogacar terwijl Roubaix meer van Aert ligt …

Ben benieuwd !

evert op 22 mrt 2023 17:13

Voor zowel Vlaanderen als Roubaix zet ik mijn geld op een jumbo visma renner. Ze hebben zo’n overmacht aan renners die op dat terrein geweldig goed kunnen zijn. Met van Hooijdonk, Benoot, Laporte, Van Baarle, Tratnik en Van Aert heb je een geweldig blok die er gewoon tot het eind bij kunnen zitten. Tegen zo’n overmacht valt moeilijk wat te doen als ze om beurten in de laatste 50 of 70km keihard koers gaan maken.

Born to Ride

Pogacar heeft normaal een sterke Wellens (en Trentin) voor hem in dienst, hoe die de rest van het peleton op de poggio aan flarden reedt in dienst van PGC …

Dat was sterk …

Het team van MVDP lijkt me na San Remo toch ook wel genoeg gewapend…
Wat niet wegneemt dat Jumbo Hét te kloppen blok is ;-)

*bericht bewerkt door evert op 23 mrt 2023 11:36

Ik heb een mooie Trek Domane AL Disc en ben van plan om deze op vakantie mee te nemen komende zomer. We gaan naar Val des Pres en in die omgeving zijn natuurlijk genoeg mooie tochten uit te zetten met een paar leuke beklimmingen van de bekende alpen reuzen. Op mijn Trek zit een 50/34 Crank met een 11-34 11 speed cassette. Is dit naar jullie verwachting, naast een goede conditie uiteraard, voldoende om bijv de Col du Granon en de Galibier te beklimmen of zou ik nog een andere cassette en/of crank moeten aanschaffen?

Mooie uitvalsbasis!
Antwoord op je vraag: is volledig afhankelijk van je conditie. Voor de meeste geoefende fietsers zal het genoeg zijn voor de door jou aangegeven beklimmingen. Mocht je de Granon offroad op willen gaan (“achterkant” vanaf Val de Pré) dan zou je mogelijk nog wat lichter willen hebben. De Galibier (vooral de Lautaret) is niet zo’n boeiende klim. Mooie rondje is voor jou vanuit Val des Prés: Montgenevre - Bardonnechia - Col de l’Echelle (alleen tegen de klok in rijden).
De Névache vallei helemaal omhoog is ook heel fraai.
Met iets autorijden naar Susa is de Finestre heel fraai.

Jouw conditie weet ik niet maar 34 x 34 op een stevige asfalt baan met laten we zeggen max 9% gemiddeld (de bekende alp zit een tilkie onder de 8%) door de bergen moet dit zeker genoeg zijn. Ter vergelijking (nostalgie) vroeger reden we met 53x42 voor en 12x23 achter (de rijken met 39 voor en 25 achter) ook naar boven dus lukken gaat het zeker alleen duurt het even.

Jouw conditie weet ik niet maar 34 x 34 op een stevige asfalt baan met laten we zeggen max 9% gemiddeld (de bekende alp zit een tilkie onder de 8%) door de bergen moet dit zeker genoeg zijn. Ter vergelijking (nostalgie) vroeger reden we met 53x42 voor en 12x23 achter (de rijken met 39 voor en 25 achter) ook naar boven dus lukken gaat het zeker alleen duurt het even.

sge op 24 mrt 2023 17:42

Ik hoor de knieën van vroeger nog kraken ;-) Maar 34 bij 34 is zeker goed als je beetje fietst.

Click. Click. Peace

Enne, dat is mijn achtertuin: heerlijk fietsen. Ongeveer alle klimmen die ik in de omgeving ken staan hier ingetekend: https://climbfinder.com/en/regions/briancon

Click. Click. Peace

Rondje Izoard (linksom) niet vergeten. Dan kom je (zo goed als)bij Rogier door de straat. (en rij je een prachtige tocht)

Enne, dat is mijn achtertuin: heerlijk fietsen. Ongeveer alle klimmen die ik in de omgeving ken staan hier ingetekend: https://climbfinder.com/en/regions/briancon

Rogier op 24 mrt 2023 20:18

Zie ik de Col de l’Echelle vanuit Bardonecchia nu niet, of moet je dan naar Italie kijken?

Die staat er gewoon hoor: https://climbfinder.com/en/climbs/col-de-l-echelle-bardonecc…

Zou wat zijn als ie er niet zou staan ;-)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 24 mrt 2023 20:34

Click. Click. Peace

Die staat er gewoon hoor: https://climbfinder.com/en/climbs/col-de-l-echelle-bardonecc…

Zou wat zijn als ie er niet zou staan ;-)

Rogier op 24 mrt 2023 20:33

Gelukkig maar. Maar hij is niet zichtbaar als ik in jouw link inzoom (op een Macbook). Die Vallée Etroite staat nog op mijn wensenlijstje.

Mooie wielerweek toch weeral

De strijd tussen Remco en Primos was om te smullen , de ervaring heeft het hier gehaald van enthousiasme …
WVA heeft getoond nog procentjes bij te winnen en Jumbo is nog meer het te kloppen team

Meer van dit

Wat zijn de verwachtingen van iedereen voor de Ronde van Vlaanderen? :)

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Wat zijn de verwachtingen van iedereen voor de Ronde van Vlaanderen? :)

Svenski97 op 31 mrt 2023 09:41

Er wordt volgens mij prachtig voorjaarsweer voorspeld? Dan zal het lang saai zijn vermoed ik, tot de drie of vier het genoeg vinden en (ik gok) VDP als eerste het zat is en ze vanaf 90km voor de finish er vandoor gaan. Kunnen er vast nog wel een paar mee tot een km of 40 maar uiteindelijk hou ik het op WVA

Ondanks de maar 3 ipv 4 potentiele winnaars bij TJV door het afvallen van v Baarle denk ik nog steeds dat ze al vroeg een schifting willen maken en de koers lang hard maken zoals ze al veel gedaan hebben dit voorjaar. Zeker van Dijke, Affini en vd Sande zijn gewoon renners die het vanaf 120km voor de finish al lang hard kunnen maken. Daarna v Hooijdonk en uiteindelijk is het aan Benoot, Laporte en v Aert om het af te gaan maken. Ik vermoed dat ze vd Poel en Pogacar zo snel mogelijk willen isoleren en daarna de koers volledig onder contrele nemen zoals ze al het volledige Vlaamse voorjaar hebben gedaan. Het is wel schrijnend om te zien hoe Quickstep het hele voorjaar al helemaal zoek word gereden, dit gaat in de Ronde niet opeens anders zijn.

Born to Ride

Ondanks de maar 3 ipv 4 potentiele winnaars bij TJV door het afvallen van v Baarle denk ik nog steeds dat ze al vroeg een schifting willen maken en de koers lang hard maken zoals ze al veel gedaan hebben dit voorjaar. Zeker van Dijke, Affini en vd Sande zijn gewoon renners die het vanaf 120km voor de finish al lang hard kunnen maken. Daarna v Hooijdonk en uiteindelijk is het aan Benoot, Laporte en v Aert om het af te gaan maken. Ik vermoed dat ze vd Poel en Pogacar zo snel mogelijk willen isoleren en daarna de koers volledig onder contrele nemen zoals ze al het volledige Vlaamse voorjaar hebben gedaan. Het is wel schrijnend om te zien hoe Quickstep het hele voorjaar al helemaal zoek word gereden, dit gaat in de Ronde niet opeens anders zijn.

Matthias123 op 31 mrt 2023 10:14

Toch eerder de omgekeerde redenering voor mij, Jumbo-Visma zal zo lang mogelijk de koers open willen houden, zodanig dat ze meerdere ijzers in het vuur kunnen gooien (WVA, Laporte en Benoot). Wanneer men gaat schiften, kan er niemand meer volgen, buiten de ‘grote drie’.

Ik reken eerder op een vroege versnelling van Van Der Poel of Pogacar.
Die laatste was trouwens de sterkste onderweg in de E3 Saxo Classic, dus hij draagt voor mij de favorietenrol uit.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 31 mrt 2023 16:56

Ondanks de maar 3 ipv 4 potentiele winnaars bij TJV door het afvallen van v Baarle denk ik nog steeds dat ze al vroeg een schifting willen maken en de koers lang hard maken zoals ze al veel gedaan hebben dit voorjaar. Zeker van Dijke, Affini en vd Sande zijn gewoon renners die het vanaf 120km voor de finish al lang hard kunnen maken. Daarna v Hooijdonk en uiteindelijk is het aan Benoot, Laporte en v Aert om het af te gaan maken. Ik vermoed dat ze vd Poel en Pogacar zo snel mogelijk willen isoleren en daarna de koers volledig onder contrele nemen zoals ze al het volledige Vlaamse voorjaar hebben gedaan. Het is wel schrijnend om te zien hoe Quickstep het hele voorjaar al helemaal zoek word gereden, dit gaat in de Ronde niet opeens anders zijn.

Matthias123 op 31 mrt 2023 10:14

Toch eerder de omgekeerde redenering voor mij, Jumbo-Visma zal zo lang mogelijk de koers open willen houden, zodanig dat ze meerdere ijzers in het vuur kunnen gooien (WVA, Laporte en Benoot). Wanneer men gaat schiften, kan er niemand meer volgen, buiten de ‘grote drie’.

Ik reken eerder op een vroege versnelling van Van Der Poel of Pogacar.
Die laatste was trouwens de sterkste onderweg in de E3 Saxo Classic, dus hij draagt voor mij de favorietenrol uit.

Mathijs! op 31 mrt 2023 16:56

Mwa Laporte en Benoot zijn na de grote 3 de sterksten in koers. Als vd Poel met Pogacar en v Aert vooruit is hoeft v Aert geen trap te doen omdat Laporte en Benoot er hoogstwaarschijnlijk kort achter of zelfs mee zitten. Benoot was woensdag verreweg de sterkste op de klimmetjes, Laporte een goede 2e. Misschien dat die dan hooguit met enkele schaduwkopmannen daar kort achter blijven, die hebben dan niet te verliezen en zullen volle bak rijden. Mochten ze niet terugkomen dan is v Aert verreweg het meest fris omdat hij niets op kop hoeft te doen.

Born to Ride

Haaaaaa, zalig, zondag na een heerlijk middagmaal doorspoeld met een lekker wijntje de zetel op en naar de koers slapen! ❤️
Met wat geluk ben ik net wakker om Allaphilippe te zien winnen. 😁

Bla, bla, bla.

Enfin, slechts een kort dutje van km 110 tot 70. 🙃
Evenepoel en Roglic vond ik toch wel wat afwezig in de koers.🫢 Verder een dik verdiende (en verdienende) winnaar. 👍

Bla, bla, bla.

Inderdaad PGC heeft nog maar eens laten zien dat zelf een sterk team niet opkan tegen pure klasse …

Volgende week zie ik Ganna winnen …

*bericht bewerkt door evert op 03 apr 2023 11:55

Pogacar met afstand de sterkste man in koers. De tactiek van TJV snapte ik niet met v Hooijdonk vooraan. Zeker omdat v Aert gevallen was had v Hooijdonk moeten wegrijden uit de kopgroep om zo de druk achteraan bij v Aert weg te halen, dan had hij op de vlakke stukken geen meter op kop hoeven rijden en had hij beduidend meer kans gehad om er langer bij te kunnen blijven.

Komende zondag eindelijk de mooiste koers van het jaar: Roubaix (het liefst met regen en wind), Strade op 2 en, sorry voor de Vlamingen, de Ronde op 3. Na een 2e plaats gisteren denk ik dat vd Poel hem op gaat eisen. Ganna heeft buitenom tijdritten nog maar 1hele kleine koers op de weg gewonnen (gp laguna porec) en werd vorig jaar slecht 35e. Ook zijn val en opgave in Gent Wevelgem zijn niet bepaald een voordeel. Zo zie ik ook v Baarle niet meedoen om de winst omdat hij afgelopen zondag nog niet fit genoeg was en niet gewoon koershardheid tekort komt voor een slopende koers als Roubaix. v Aert heeft gisteren zowel letterlijk als figuurlijk een tik gehad dus ook dat is maar de vraag hoe goed die aan de start staat van Roubaix, ik verwacht zelf Laporte als hoogste finisher van TJV in Roubaix.

Outsider: Mads Pedersen.

Born to Ride

Pedersen is zeker outsider en bij slecht weer zelf mede favoriet …

Mijn nummer 1 blijft Ganna na wat ik van hem zag in sanremo en wat gekeuvel met wielerinsiders.
Net zoals Pogacar mijn favoriet voor Vlaanderen was …

*bericht bewerkt door evert op 03 apr 2023 14:05

Pogacar met afstand de sterkste man in koers. De tactiek van TJV snapte ik niet met v Hooijdonk vooraan. Zeker omdat v Aert gevallen was had v Hooijdonk moeten wegrijden uit de kopgroep om zo de druk achteraan bij v Aert weg te halen, dan had hij op de vlakke stukken geen meter op kop hoeven rijden en had hij beduidend meer kans gehad om er langer bij te kunnen blijven.

Komende zondag eindelijk de mooiste koers van het jaar: Roubaix (het liefst met regen en wind), Strade op 2 en, sorry voor de Vlamingen, de Ronde op 3. Na een 2e plaats gisteren denk ik dat vd Poel hem op gaat eisen. Ganna heeft buitenom tijdritten nog maar 1hele kleine koers op de weg gewonnen (gp laguna porec) en werd vorig jaar slecht 35e. Ook zijn val en opgave in Gent Wevelgem zijn niet bepaald een voordeel. Zo zie ik ook v Baarle niet meedoen om de winst omdat hij afgelopen zondag nog niet fit genoeg was en niet gewoon koershardheid tekort komt voor een slopende koers als Roubaix. v Aert heeft gisteren zowel letterlijk als figuurlijk een tik gehad dus ook dat is maar de vraag hoe goed die aan de start staat van Roubaix, ik verwacht zelf Laporte als hoogste finisher van TJV in Roubaix.

Outsider: Mads Pedersen.

Matthias123 op 03 apr 2023 12:38

Ik zou toch eerder Van Aert naar voor schuiven als topfavoriet voor aanstaande zondag. Het parcours is onvergelijkbaar met de Ronde en zijn sterkere team zal ongetwijfeld een voordeel blijken in Roubaix. Daarnaast zal hij mentaal wel geprikkeld zijn om opnieuw een sterke prestatie neer te zetten.

Van Aert mag toch nog wel eens nadenken of het wel zo verstandig was om laporte een klassieker cadeau te doen… niks komma niks terug gekregen. 😜
Verder wederom bijzonder slappe prestatie van de jumbo’s. 🧐
Die andere Belg, vandepoel, gaat em pakken vandaag denk ik. 🤔

Bla, bla, bla.

Van Aert mag toch nog wel eens nadenken of het wel zo verstandig was om laporte een klassieker cadeau te doen… niks komma niks terug gekregen. 😜
Verder wederom bijzonder slappe prestatie van de jumbo’s. 🧐
Die andere Belg, vandepoel, gaat em pakken vandaag denk ik. 🤔

bartvwg op 09 apr 2023 15:10

Vooral slappe banden van de jumbo’s van Aert en Laporte op cruciale momenten lek. Een 3e en 10e plek is nog best redelijk gezien de pech. Op welke plek staat de 1e Quickstepper? Over een zwakke koers gesproken ;) Maar al met al wel een verdiende overwinning van vd Poel

Born to Ride

Plaats een reactie