Geen wintersport voor de Belgen ... ?

Er is geen verbod, dus hoe ga je de Belgen tegenhouden op reis te gaan , ze vinden altijd wel iets om te vertrekken 😁😁🙂

Pieter230976 op 21 nov 2020 12:36

Nederlanders hebben dan weer vaak de gewoonte om te denken dat de regels die in Nederland gelden gelijk overal zo zijn en als je hen er op aanspreekt is het van “nou ja, in Nederland mag dat gewoon hoor”. Dito voorbeeld met die mondkapjes afgelopen zomer, “jullie willen alles veel te veel reguleren”.

Gewoon negeren en gaan. Heb zelf corona gehad en was 1 dagje ziek. Kan begrijpen dat dit voor oude mensen erger is maar ze moeten daarvoor de hele bevolking niet gijzelen.

GP01 op 21 nov 2020 13:45

En dan plots ben JIJ 1 van die jongere die toch ziek wordt en sta je te drummen om eerst op IC te geraken.😥

dan58 op 21 nov 2020 14:41

Komop, je vindt toch wel sterkere argumenten als dit? De kans dat je op IC geraakt is zo ontzettend klein, daar maak je de mensen niet bang meer mee. Toen hier eind oktober (naar schatting) 10% van de bevolking drager was (zijnde 1100000 mensen) lagen er zo’n 1000 op de IC’s. De reden dat je je het zou moeten doen is om ouderen en kwetsbaren te beschermen (tenzij ze dat niet willen, die zijn er ook)

*bericht bewerkt door DavidW op 21 nov 2020 15:36

@Hooykaas Ik baseer me vooral op mijn vrouw en haar familie voor wat de gemiddelde Nederlander betreft 😉 Vooral diegenen die al jaren in België wonen, zeggen me toch dat hoe Nederland Covid aanpakt nooit in België zou werken vanwege ons berucht “je m’en foutisme”.

Hupla op 21 nov 2020 15:23

Probleem is ook dat zowel de virologen als politici hier lange tijd het slechte voorbeeld hebben gegeven. De Crem die forse taal hanteert naar ondernemers toe maar toch op restaurant gaat wanneer het niet mag, virologen die een verbod op niet-essentiële verplaatsingen laten invoeren maar zelf wel in talkshows gaan zitten vertellen of een viroloog die opriep om binnen de eigen provincie te blijven maar zelf wel op daguitstap gaan naar een andere provincie. Parlementsleden (Gouman, D’Haese, Hedebouw, Mertens…) die gaan meelopen in een betoging …

Je m’en foutisme is niet alleen iets van de bevolking hoor, net zij die het goede voorbeeld moeten geven “vergeten dit vaak”.

*bericht bewerkt door DavidW op 21 nov 2020 15:35

We hebben ook een vakantie geboekt in de week van nieuwjaar in Val D’Isere, als we mogen gaan, dan zijn we weg…

Wij hebben geboekt in December en Maart, als de op dat moment geldende regels ons toelaten te gaan, zijn we weg. Als dat betekent dat we bij terugkomst in quarantaine moeten, dan is dat zo. We kunnen van thuis uit werken en de regels die op dat moment in het gastland gelden zullen we netjes volgen.

Sowieso gaan wij niet in het hoogseizoen skiën.

Ik lees hier lekker mee en ben echt verbaasd over dat quarantaine verhaal. Het moet dan maar zegt iedereen.

Het volgende, mijn vriendin is apothekersassistente.
Werkt nauw samen met haar collega’s. 2 vaste telefoons die roodgloeiend staan in deze periode, toetsenborden, ‘muizen’ apothekerscarrousel/lades etc. Alles wordt gedeeld en tsja kan en wil je alles schoon maken na iedere telefoon opname of graai in de medicijnlade.

Om de klepzeik is daar wel iemand die zich snotterig of grieperig voelt, zowel de soms volstrekt idiote ‘patiënten’ of de collega’s. Tot nu toe ging alles goed.

Tot vandaag, net te horen gekregen dat een directe collega die afgelopen week toch zoiets had van tsja ik werk maar door…want een eerste test was negatief. Nu toch positief is getest. Lekker denk je dan… en nu?!

Net de GGD gebeld en alles uitgelegd, tsja eh dan voor nu niets doen. Als je geen klachten hebt dan hoef je je niet te laten testen, sterker nog ze hebben het liever niet. Dan liegen? Ja ik ben rillerig, nou dan mag je komen. Zonder klachten is de kans dat je positief test uiterst gering en dan na 5 dagen is de kans daar dat je wel positief test.

Voor nu dus maar het weekendprogramma afgezegd echter maandag begint gewoon weer de werkweek.
Wie verteld mij of mijn vriendin het nu heeft? Wellicht heb ik het inmiddels wel maar niemand hier heeft op dit moment klachten.

Wij hebben nu wel ineens dat gevoel van ja en wat nu.
Commerciële test die dan mogelijk net als bij de topsporter Babel eerst negatief was en toch na een aantal dagen wel positief bleek te zijn.

Moeten wij ons nu opsluiten in huis? Maar maandag gewoon weer aan de bak en dan weer lekker handjes wassen, mondkapje voordoen en weer de 2 werktelefoons delen?

Dat Europa het totaal niet onder controle heeft is duidelijk en met bovengenoemde situatie wat zouden jullie doen.
Nu straks de feestdagen die iedereen op een eigen manier gaat invullen, ah joh wat kan ons nu gebeuren.

Alle Nederlanders mogen blij zijn dat het nog zo ‘goed’ gaat zoals het gaat.

De besmettingen lopen inmiddels op. 4 dagen op rij was er een daling te zien en velen zagen zichzelf al zitten aan de gezellig gevulde kersttafel. Iedereen ja…wij houden afstand! Tuurlijk.

Wilt er iemand nog iets drinken? Daar sta je al te hijgen in iemands aura als je een glaasje inschenkt met een fles in je hand. Op 1,5 meter dat wijnglaasje bijvullen? Op 1,5 meter je gourmetpannetje vullen met iedereen zijn eigen gourmetsetje? ;-)

Dit virus gaat echt niet zomaar uit en het geneuzel, want zo lees ik het…wij zullen de regels netjes volgen is echt volslagen hypocriet. Ik denk dat 98% van de mensen hier het al lastig vinden om 30km/u te rijden waar een bordje staat 30km/u etc. laat staat dat een ieder denkt: wij houden ons er wel aan hoor en foei die ander die het fout doet.

Ik denk dat de NL-ers al heel blij mogen zijn met alles wat men nog wel mag doen. Zoals de idioterie lekker naar een pretpark. Het huidige beleid zal gok ik in 2021 nog wel eens goed aan een onderzoekscommissie worden voorgelegd. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar het is tamelijk onlogisch en je hoeft geen universitaire studie te hebben gevolgd om te denken dat ‘wintersport’ goed te doen is op 1,5 meter afstand.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 21 nov 2020 16:28


Jullie kunnen het altijd nog zo oplossen.
Eerst gaan en vervolgens weer terug komen.
Vervang Griekenland voor Oostenrijk

Ik vraag me af, indien skivakanties mogen doorgaan, in hoeverre iedereen zich aan de maatregelen gaat houden in de mate zoals hier beweerd wordt.
Ik vrees dat een aantal mensen (ik heb niemand specifiek op het oog) zeggen zich aan de maatregelen te houden om het gaan skiën te verantwoorden, maar gaan ze het ook effectief doen? Ik kan me voorstellen dat de teugels wat gelost worden als het zover is.
Anderzijds zal het moeilijk zijn, denk ik, als je staat aan te schuiven aan de lift en voldoende afstand laat, dit te blijven doen als anderen ‘gebruik maken’ van de open plaats. Of bv bij je bubbel in een gondel kruipen.
Hopelijk komt het zover niet, wat volgens mij de beste garantie is dat het skiën kan blijven doorgaan.

*bericht bewerkt door DirkG op 21 nov 2020 16:51

Dirk - LIVE unITed

Je ziet wel dat er een paar berichten zijn van mensen die met vrienden gaan maar zich verder aan alle regels houden. Daar zit in mijn ogen het risico. Met 8 man in 2 auto’s, biertje drinken in het krappe appartement en bij terugkomst heb je zo 8 besmette gezinnen…

Al weet ik niet of je echt makkelijk een besmetting op loopt in het skigebied, zeker buiten het hoogseizoen zul je denk ik praktisch geen liften delen met vreemden verwacht ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Akkoord. Maar gebieden zouden ook kunnen gesloten worden als er geen enkele besmetting zou plaats gevonden hebben (hoeveel het er echt zijn weet je nooit), maar door het beeld dat geschapen wordt en hoe dit valt in de publieke opinie. Zeker als de cijfers terug stijgen, al dan niet mede door de skivakanties.

Dirk - LIVE unITed

Ik vroeg me af is het nou zo erg Is om één keer niet naar de wintersport te gaan met de Kerstdagen.
Dan gaan we toch gewoon in Maart.
Lekker in de zon en perfecte sneeuw condities.

Hooykaas op 21 nov 2020 10:18

Dat zei men ook van de zomervakantie en zodra het kon ging men massaal incl de ministers. Ik en menig met mij zijn al sinds maart nergens na toe geweest overal aan gehouden. Als eind februari het kan ga ik, weer een vakantie onder moto ach een jaartje even niet gaat er bij mij niet meer in.

Gewoon negeren en gaan. Heb zelf corona gehad en was 1 dagje ziek. Kan begrijpen dat dit voor oude mensen erger is maar ze moeten daarvoor de hele bevolking niet gijzelen.

GP01 op 21 nov 2020 13:45

En dan plots ben JIJ 1 van die jongere die toch ziek wordt en sta je te drummen om eerst op IC te geraken.😥

dan58 op 21 nov 2020 14:41

En wat is de kans dat je op het IC terecht komt???

Dit soort bangmakerij word ik zo moet van.

Gewoon negeren en gaan. Heb zelf corona gehad en was 1 dagje ziek. Kan begrijpen dat dit voor oude mensen erger is maar ze moeten daarvoor de hele bevolking niet gijzelen.

GP01 op 21 nov 2020 13:45

Mijn schoonzusje werkt op de IC.
Het zijn echt niet alleen oude mensen.
Jij hebt geluk dat je een dag hebt gesnotterd.
Het kan onverwacht ook totaal anders uitpakken.
Bagatelliseer het niet, aan de hand van jouw persoonlijke ervaring. Dat is een heel krap referentie kader.

*bericht bewerkt door Henrike op 22 nov 2020 07:40

It is an amazing world

+++++++ voor @Henrike

en voor @michelr "Quote

“Dit soort bangmakerij word ik zo moet van.”

Van mij MOET je niets, ik ben blij dat je maar 1 dag ziek was.🤔 ( ik ken heel wat andere gevallen, mijn dochter is zelfstandige thuisverpleegster en kan jou wat realistische verhalen vertellen zonder dat je bang MOET worden.😉

Born to run. B.S.

En het zoveelste topic wat weer allemaal over het zelfde gaat als de andere discussies van voor en tegenstanders 🙈. Gezellig weer 😁

Elly3 op 21 nov 2020 11:25

Kun je voorstander zijn van Corona dan? :P

Gewoon negeren en gaan. Heb zelf corona gehad en was 1 dagje ziek. Kan begrijpen dat dit voor oude mensen erger is maar ze moeten daarvoor de hele bevolking niet gijzelen.

GP01 op 21 nov 2020 13:45

En dan plots ben JIJ 1 van die jongere die toch ziek wordt en sta je te drummen om eerst op IC te geraken.😥

dan58 op 21 nov 2020 14:41

Bedankt voor het compliment. Ben 28 jaar en voel me nog steeds “jong” haha

Ik ben van plan om 23/01 te vertrekken voor 1 week. Dit is de week waar geen enkel ander Europees land vrijaf heeft. Samen met een vriend in 1 auto door naar het appartement. De huidige quarantaine die afhankelijk van het resultaat van het formulier bij terugkomst geld neem ik erbij.

Terwijl jullie allemaal #stayathome riepen, waren wij 7/7 aan het werken met het gekende verhaal van de essentiële beroepen. Heb dus nu al een volle maand extra gewerkt in 2020, en ik moet me echt even kunnen ontstressen. Ik volg alle regels op, maar zie niet hoe ik door op wintervakantie te gaan mensen in gevaar breng. Volledig ingepakt met de nodige afstand moet dit in mijn ogen geen problemen zijn.

Al bij al vertrek ik uit België met 1 van de meest Europese besmettingen naar een “veiliger” land.

Ik ben van plan om 23/01 te vertrekken voor 1 week. Dit is de week waar geen enkel ander Europees land vrijaf heeft. Samen met een vriend in 1 auto door naar het appartement. De huidige quarantaine die afhankelijk van het resultaat van het formulier bij terugkomst geld neem ik erbij.

Terwijl jullie allemaal #stayathome riepen, waren wij 7/7 aan het werken met het gekende verhaal van de essentiële beroepen. Heb dus nu al een volle maand extra gewerkt in 2020, en ik moet me echt even kunnen ontstressen. Ik volg alle regels op, maar zie niet hoe ik door op wintervakantie te gaan mensen in gevaar breng. Volledig ingepakt met de nodige afstand moet dit in mijn ogen geen problemen zijn.

Al bij al vertrek ik uit België met 1 van de meest Europese besmettingen naar een “veiliger” land.

Sidinic op 22 nov 2020 13:16

Wie zegt dat op het moment van vertrek zowel jij als jouw reisgenoot gezond is? Toevallig heeft mijn wintersportvriend het te pakken gekregen en heeft tot nu toe geen klachten. Zit in Quarantaine op zolder à 65m2. De beste kerel heeft een goede baan en werkt sinds maart thuis. Houdt zich echt als geen ander aan de regels woont in een bovengemiddeld grote woning in Blaricum (nieuwbouw). Het viel hem op dat een ‘verre’ buurman ook vaak in de tuin stond tijdens de lunch om even te luchten. Ze raakten op afstand aan de praat en het mondde uit op een gesprek wat mis jij nu het meest aan collega’s op kantoor.

Het kopje koffie en even dat slap ouwehoeren. Uiteindelijk hebben zij vrijdag de 13-de even tijdens de lunchpauze een kop koffie gedaan en een rondje huis, zo van ‘hoe zijn jouw muren gestuct’ en wat voor keuken heb jij etc. Het koffierondje duurde slechts 1,5 uur en die maat van mij zei: echt die buurman is niet in mijn aura of wat dan ook geweest heel stellig blijf op 1,5 meter.

De buurman (volledig zonder klachten) kreeg zaterdag klachten…zaterdagmiddag toch maar snel laten testen en zondag de uitslag gekregen…positief.

Dus 22 november kreeg mijn wintersportvriend een telefoontje van zijn ‘verre buur’ met een mededeling van joh ik heb niet zulk leuk nieuws vrees ik. Dus maandag heeft die vriend van mij de GGD gebeld kon langskomen voor een afspraak (voelde zich eventjes beetje grieperig) en kreeg de testuitslag dinsdag…positief.

Hij heeft een vriendin en is vader van 2 kleintjes de oudste is 3 jaar. Dus vanaf dinsdag zit hij op zolder en slaapt apart van zijn vriendin die met kinderen met een beperking werkt. Zij is ook getest (negatief) heeft verder ook geen klachten.

Ze hebben dus nog wel 13, 14, 15 en 16 november naast elkaar in bed gelegen. Nu slaapt hij een week op zolder en zit 's avonds nadat de kinderen op bed zijn gelegd samen aan het diner. Hij aan het hoofd en zij aan het hoofd van de tafel.
Vanaf woensdag mag hij weer ‘los’ en is als het goed is zijn hele ‘makkelijke’ ervaring qua Corona voorbij, leeftijd 41.

Dus hij zei direct: ik ga gewoon op wintersport, als het kan want ik heb het al gehad. ;-)
Humor natuurlijk en de wil is er zeker maar hij is zich kapot geschrokken dat hij al maanden alles in acht heeft genomen, super waakzaam is geweest en hij stellig zei: ik ben zo niet in de buurt van die buurman gekomen. Hij is dus echt verrast van het feit dat uitgerekend hij het nu heeft. Gelukkig lijkt het dus allemaal met een enorme sisser af te lopen echter het geeft dus wel de mate van besmettelijkheid en verraderlijkheid weer.

(wat een verhaal) maar het is wel echt gebeurd.

ik ga normaal gezien net als vorige winter iedere 2 weken skiën
eerste keer is uitgesteld tot nieuwjaar
dus bang afwachten of het ski gebied open gaat (ortisei)
en als het open gaat of het heel de winter open blijft

Voorlopig ga ik zeker niet skiën en zoals andere hier al gezegd hebben, effen wachten tot maart, is ook een mooie periode om te gaan, zelfs meer zon in die tijd. Het voordeel van heel deze corona ellende, je moet niet op voorhand boeken, er zullen voldoende hotels zijn die plaats hebben als je de dag ervoor beslist om te gaan.

Ik ben van plan om 23/01 te vertrekken voor 1 week. Dit is de week waar geen enkel ander Europees land vrijaf heeft. Samen met een vriend in 1 auto door naar het appartement. De huidige quarantaine die afhankelijk van het resultaat van het formulier bij terugkomst geld neem ik erbij.

Terwijl jullie allemaal #stayathome riepen, waren wij 7/7 aan het werken met het gekende verhaal van de essentiële beroepen. Heb dus nu al een volle maand extra gewerkt in 2020, en ik moet me echt even kunnen ontstressen. Ik volg alle regels op, maar zie niet hoe ik door op wintervakantie te gaan mensen in gevaar breng. Volledig ingepakt met de nodige afstand moet dit in mijn ogen geen problemen zijn.

Al bij al vertrek ik uit België met 1 van de meest Europese besmettingen naar een “veiliger” land.

Sidinic op 22 nov 2020 13:16

Ik denk dat het daar wel verkeerd gaat. Dat mensen niet kijken naar het maatschappelijk belang, maar alleen naar het eigen belang. De hele samenvatting van COVID19 problematiek in Europa. Dit “Al bij al vertrek ik uit België met 1 van de meest Europese besmettingen naar een “veiliger” land.” zou toch al heel wrang moeten aanvoelen?

Mwah, dan ligt er toch aan? Ik ben geen Belg, maar door mijn thuiswerken, mijn sociale leven (lees: gebrek aan feestjes en borrels) etc loop ik heel weinig risico. Het is echt niet zo dat ik, omdat ik uit Nederland kom, opeens meer risico’s breng in de Alpen.

Het gedrag is veel bepalender dan landsgrenzen in mijn ogen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@ninormaal, zo ken ik ook mensen die inderdaad hemel op aarde bewegen om het NIET te krijgen, en die krijgen het ook. Beetje you can run but you can’t hide.

Ik houd me ook keurig aan de regels, maar weet ik wat mijn kids (11 en 13) mee naar huis nemen vanaf de hockey of school? Nee. En zo hebben mensen die ik ken het naar verwachting voor een groot deel ook gekregen.

Blijft een vervelend en lastig verhaal, en ik houd er in mijn contact naar ouderen ook echt wel rekening mee. Ik ga me alleen niet alles blijven ontzeggen in de hoop het dan te kunnen ontlopen. Maw, als de pistes voor kerst open gaan in Oostenrijk dan vertrekken wij mooi naar ons eigen appartement en hoop ik daar fijne feestdagen te beleven.

Aan alle anderen hetzelfde toegewenst, of dat nu thuis is of alsnog in de sneeuw.

*bericht bewerkt door Pedro187 op 23 nov 2020 10:58

@Ninormaal

Dat jouw wintersport vriend het virus al gehad heeft wil niet zeggen dat hij bijv. het komende jaar antistoffen heeft.
Ik heb het virus ook gehad. Nadat ik twee weken klachtenvrij was heb ik me aangemeld bij de bloedbank (Sanquin) om COVID plasma (met antistoffen) te doneren. Plasma kan je iedere week doneren. Na 2 weken kreeg ik een brief waarin vermeld stond dat ik antistoffen heb. Dat is mooi om te weten toch? Ik ga iedere week doneren en op het moment dat ik geen antistoffen meer heb krijg ik daar ook bericht van.
Je moet er even tijd voor vrij maken, maar ik vind het prettig om te doen. Ten eerste omdat ze je plasma heel erg nodig hebben voor medicijnen tegen COVID en ten tweede omdat je zo weet of je antistoffen hebt.
En die blijf je niet houden. Mijn buurvrouw had na 2 maanden geen antistoffen meer.
Moraal van dit verhaal, denk niet dat er niets kan gebeuren omdat je het al een keer gehad hebt.

Dit berichtje is eigenlijk ook bedoeld als oproep aan ex COVID patiënten om te doneren. Ze hebben je plasma heel hard nodig.
Meer informatie: https://www.sanquin.nl/bloed-doneren/soorten-donaties/anti-…

Sorry moderators, hoop dat dit bericht geen bezwaar is. Een beetje off topic, maar dient een goed doel. 😉

*bericht bewerkt door Noblesse op 23 nov 2020 11:11

Ik vroeg me af is het nou zo erg Is om één keer niet naar de wintersport te gaan met de Kerstdagen.
Dan gaan we toch gewoon in Maart.
Lekker in de zon en perfecte sneeuw condities.

Hooykaas op 21 nov 2020 10:18

Afgelopen maart hoorde ik bij de eerste groep die niet meer mocht gaan. Op donderdagavond om 10 uur het bericht dat we de volgende ochtend niet konden vertrekken. Het zou mijn enige skitrip van het seizoen zijn geweest. Hopelijk lukt het dit seizoen toch nog om op een redelijke manier weg te kunnen, anders zijn het 2 winters zonder sneeuw.

Natuurlijk zijn er veel ergere dingen in de wereld om ons heen, maar als liefhebber van sneeuw en bergen zou het toch wel heel fijn zijn als het wél door zou kunnen gaan.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

@Pedro187 herkenbaar hoor. Mijn vriendin werkt in een apotheek en daar is nu dus ook een collega positief getest. Ik ben benieuwd of ‘wij’ het gaan krijgen. De Wintersport focus zal denk ik pas komen eerste week maart of februari.
@Noblesse heel goed van je en duidelijk bericht.

Mijn vriendin is bloed en plasmadonor en ik: het watje die liever uit een vliegtuig springt dan een naald in mijn arm laat steken om bloed te onttrekken. Heb het een paar keer geprobeerd maar het is mijn ‘uit’-knop of pauzeknop. Het hele sfeertje, dat bandje om de arm en dan hopla…ik krijg het spaans benauwd alleen al bij de gedachte. Als kind, met de neus en keel amandelen voor het eerst een paar buisjes laten afnemen: ik ging out. De paar keren, ‘afkloppen’ dat het is gebeurd ging het niet goed of net wel en echt dat gevoel: vreselijk.

Dus voor mij is het Kryptoniet vrees ik. (Verder al jaren Keuze 1 qua donorschap dat dan weer wel) maar kennelijk ben ik 1 van die watjes. Verstandskies onlangs eruit laten snijden en dat was allemaal prima, viel mij 200% mee.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 23 nov 2020 11:35

En het zoveelste topic wat weer allemaal over het zelfde gaat als de andere discussies van voor en tegenstanders 🙈. Gezellig weer 😁

Elly3 op 21 nov 2020 11:25

Kun je voorstander zijn van Corona dan? :P

Erien op 22 nov 2020 10:33 [@Erien](/profiel/erien) nee natuurlijk niet een voor of tegenstander van Corona . Niemand heeft en wil dit virus. Het gaat hierbij om het gedrag en de meningen hier over. 🙈
Dienten Die Alte schule

@Pedro187 herkenbaar hoor. Mijn vriendin werkt in een apotheek en daar is nu dus ook een collega positief getest. Ik ben benieuwd of ‘wij’ het gaan krijgen. De Wintersport focus zal denk ik pas komen eerste week maart of februari.
@Noblesse heel goed van je en duidelijk bericht.

Mijn vriendin is bloed en plasmadonor en ik: het watje die liever uit een vliegtuig springt dan een naald in mijn arm laat steken om bloed te onttrekken. Heb het een paar keer geprobeerd maar het is mijn ‘uit’-knop of pauzeknop. Het hele sfeertje, dat bandje om de arm en dan hopla…ik krijg het spaans benauwd alleen al bij de gedachte. Als kind, met de neus en keel amandelen voor het eerst een paar buisjes laten afnemen: ik ging out. De paar keren, ‘afkloppen’ dat het is gebeurd ging het niet goed of net wel en echt dat gevoel: vreselijk.

Dus voor mij is het Kryptoniet vrees ik. (Verder al jaren Keuze 1 qua donorschap dat dan weer wel) maar kennelijk ben ik 1 van die watjes. Verstandskies onlangs eruit laten snijden en dat was allemaal prima, viel mij 200% mee.

Ninormaal op 23 nov 2020 11:35

Ik hoor ook bij die mensen die “out” gaan hoor. Ik kijk tijdens het aanprikken gewoon de andere kant op en dan valt het wel mee. Koptelefoon met muziek kan ook helpen.
Het verhaal van de verstandskies klopt hierbij wel. Dat zie je ook niet.

2 weken geleden lag naast me een jongen van 18. Die hadden ze ook met het hoofd naar beneden gelegd met een nat washandje. 😉
Maar, de keer erop was hij er “gewoon” weer. Stoer van hem, kon ik wel waarderen.

Ik heb hetzelfde, wordt zwart voor de ogen of draai helemaal weg. Daarna advies gehad, ga eens liggen. Vanaf toen, geen problemen meer ondervonden. Ik laat jaarlijks bloed trekken voor controle, peanuts.

Wat moet dat wel niet zijn als jullie op intensive care terecht komen ;-)

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie