Boostershoppen’; Extra vaccin haal je ‘gewoon’ in Frankrijk

Ik ben net in Duitsland geprikt. Ik moet nu 15 minuten wachten en dan naar de apotheek voor de QR code. T is hier best wel druk maar heel blij dat ik m’n vaccinatie heb ik ben naar Papenburg gegaan zonder afspraak.

jwgroeneveld op 08 dec 2021 12:47

Kun je laten weten of het gelukt is met de QR-code?

jochem5159 op 08 dec 2021 12:53 Ik heb een QR code op papier. Opgehaald bij de apotheek daar. Ik kan m zelf in een app plaatsen. Nog niet gedaan.
jwgroeneveld op 08 dec 2021 15:26

Beste jwgroeneveld, kan je svp de naam van de arts/vaccinatie centrum in Papenburg geven. Wat waren de openingstijden van de inloop? Ik heb samen met mijn zoon van 20 die in Groningen woont Janssen vaccin gehad en we willen ook graag jouw route bewandelen.

JvS_Lotus_ op 09 dec 2021 00:15

De locatie is de jeugdherberg. Kirchstrasse 38 Papenburg. zie ook emsland.de Succes

jwgroeneveld op 09 dec 2021 06:44

Veel dank, ik ga het ook hier proberen te fixen

Ik ben in Juli gevaccineerd met Janssen en wil in Januari naar Oostenrijk. Daarom ben ik gister naar Frankrijk gereden voor mijn booster. Ik had een afspraak bij CTPS Douai. Toen ik binnenkwam kreeg ik een formulier, hierop moest ik mijn verzekeringsnummer (Nederlandse was ok), geboortedatum en naam notuleren. Hierna kwam ik in wachtrij te zitten voor een gesprek met een hele vriendelijke mevrouw. Ze vroeg om mijn batchnummer van mijn eerste injectie, voor welke prik ik kwam en mijn paspoort. Hierbij hoefde ik geen adres of dergelijke af te geven. Ze stuurde me door naar een vaccinatiehokje waar een meisje op me wachtte om me te injecteren, dit is allemaal gegaan met een beetje frans en (van hun kant) zeer gebrekkig Engels. 1 minuut voordat de vaccinatie werd gezet kwam een jongen met een bakje koffie het hokje binnenlopen(waarschijnlijk vriend van het meisje o.i.d… Hij had pauze.) Hij sprak daarentegen wel Engels en vroeg waar ik vandaan kwam, ik vertelde hem dat ik Nederlander was en voor mijn werk op toeristische inspectie was (wat echt mijn baan is). Hij stopte het meisje en stelde mij meer vragen. Hij vroeg om een bewijs waarop ik kon aantonen dat ik meerdere weken in Frankrijk zou verblijven, hiervoor zou ik mijn baas bellen. Ik was op dit moment namelijk niet echt aan het werk, maar hij kon wellicht snel wat regelen. Nadat deze knul had overlegd met de doktoren stuurde hij me weg voordat ik überhaupt had gebeld, op basis van twee argumenten: wegens ethische redenen willen we eerst alle Fransen vaccineren, en wegens het gebrek aan medisch bewijsmateriaal weten de doktoren niet welke prik ze jou mogen geven na 1 Janssen vaccinatie (onzin, ze willen je gewoon weghebben, nationalisten). Zo kon ik na een uur bij CTPS weer vertrekken. Nadat ik dit vaccinatiecentrum met wel 20 prikhokjes verliet, wist ik via doctorlib.fr nog een andere afspraak te maken bij een huisarts in Douai. Toen ik hier aankwam werd ik zeer vriendelijk ontvangen door de huisarts. Hij vroeg of ik mijn paspoort aan zijn secretaresse wilde geven en om het batchnummer van mijn prik. Daarna stelde hij de vraag of ik Pfizer of Moderna wilde, 2 minuten later zat die erin waarna ik van de secretaresse een geldige DCC QR code ontving. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten, zonder mijn verzekeringsnummer, woonsituatie, reden van verblijf, gezondsheidsverklaring etc. hoefde af te geven. De arts had mijn paspoort niet eens geopend. Na mijn ervaring wil ik jullie de volgende tip meegeven: heb een heel sterk verhaal, en liefst bewijs van (langdurig) verblijf wanneer je naar Frankrijk afreist. Of maak net als ik een afspraak bij kleinschalige priklocaties met 1 prikker. Gewoon de huisarts. Deze doen totaal niet lastig. Bij een grote vaccinatiehal is dus ook mogelijk, maar geluk hebben is ook zeker een rol!! Als die wijsneus niet binnen was gekomen had ik daar ook de prik gehad. Dus pokerface op en enjoy! Geluk is zeker een factor.

En heren, ga daarna lekker Lille in met het vrouwtje. De stad is helemaal in kerstsferen, daar worden ze blij van, zo ga je nog een leuke avond tegemoet;)

*bericht bewerkt door AlextheJerry op 09 dec 2021 15:31

Sölden en Willingen fanboy

Vandaag was ik met afspraak afgereisd naar Douai, de grote hal leek mij wel een goede optie. Na een lange rij van een uur, half uur zittend wachten, een gesprek met een aardige heer achter de ordinateur, en een telefoontje helaas geweigerd….
Vervolgens vastberaden naar Aachen om toch maar ff te stoppen bij Denain. In een oude kerk waren ze heel behulpzaam met enkele vragen en aardige dames in drie etappes. Ik had de qr code eerder dan de prik!
Gelukkig niet voor niets!

Mn vakantie adres op een papiertje en het batchnummer van de Janssen prik werden wel erg gewaardeerd!

Foutje

*bericht bewerkt door AlextheJerry op 09 dec 2021 15:38

Sölden en Willingen fanboy

Vandaag was ik met afspraak afgereisd naar Douai, de grote hal leek mij wel een goede optie. Na een lange rij van een uur, half uur zittend wachten, een gesprek met een aardige heer achter de ordinateur, en een telefoontje helaas geweigerd….
Vervolgens vastberaden naar Aachen om toch maar ff te stoppen bij Denain. In een oude kerk waren ze heel behulpzaam met enkele vragen en aardige dames in drie etappes. Ik had de qr code eerder dan de prik!
Gelukkig niet voor niets!

Mn vakantie adres op een papiertje en het batchnummer van de Janssen prik werden wel erg gewaardeerd!

Multiplan op 09 dec 2021 15:36

Ik had deze in Aachen doorgekregen : https://www.rapidcare-webshop.com/pages/hier-impfung-buchen… .

Welke website is dat van Denain? Zie hem niet zo snel als ik Google.

@AlexTheJerry en @Multiplan: zo maken ze het nog best spannend maar de aanhouder wint! Goed bezig 💪

Iemand ervaring met het verkrijgen van een booster in Duitsland? Heeft diegene nu ook een QR code die in bijv. Frankrijk gebruikt kan worden voor de skilift?

Vandaag was ik met afspraak afgereisd naar Douai, de grote hal leek mij wel een goede optie. Na een lange rij van een uur, half uur zittend wachten, een gesprek met een aardige heer achter de ordinateur, en een telefoontje helaas geweigerd….
Vervolgens vastberaden naar Aachen om toch maar ff te stoppen bij Denain. In een oude kerk waren ze heel behulpzaam met enkele vragen en aardige dames in drie etappes. Ik had de qr code eerder dan de prik!
Gelukkig niet voor niets!

Mn vakantie adres op een papiertje en het batchnummer van de Janssen prik werden wel erg gewaardeerd!

Multiplan op 09 dec 2021 15:36

Klinkt als een goede backup dat Denain. Maar via doctilib kan ik dat kerkje niet vinden. Heb je een adres?
Is 20 minuten van Valenciennes af dus zeker de moeite om daar even langs te gaan mocht het in Valenciennes niet lukken.

Het was centre du vaccination du Grand Denain.
En het was van binnen niet echt een mooie kerk…
Succes!

Bedankt Multiplan!

Nog 1 klein vraagje: Daar ben je zonder afspraak naar binnen gelopen begrijp ik?

Vandaag was ik met afspraak afgereisd naar Douai, de grote hal leek mij wel een goede optie. Na een lange rij van een uur, half uur zittend wachten, een gesprek met een aardige heer achter de ordinateur, en een telefoontje helaas geweigerd….
Vervolgens vastberaden naar Aachen om toch maar ff te stoppen bij Denain. In een oude kerk waren ze heel behulpzaam met enkele vragen en aardige dames in drie etappes. Ik had de qr code eerder dan de prik!
Gelukkig niet voor niets!

Mn vakantie adres op een papiertje en het batchnummer van de Janssen prik werden wel erg gewaardeerd!

Multiplan op 09 dec 2021 15:36

Wat fijn dat het toch nog gelukt is! Heb je voor Denain eerst nog een afspraak gehad of was het daar nog met vrije inloop? Wij rijden morgen naar Valenciennes, maar heb graag een back-up.

Het was centre du vaccination du Grand Denain.
En het was van binnen niet echt een mooie kerk…
Succes!

Multiplan op 09 dec 2021 16:53

Ik ben ook wel benieuwd. Van te voren een afspraak gemaakt of…? Morgenochtend 10;00 moeten we bij Sunweb aangeven of we annuleren of niet. Groot risico en hiermee dus grote twijfels.
Ik begrijp dus wel als dit lukt dat we gewoon met de Sunweb bus op vrijdag 24 december naar Frankrijk kunnen…? Of met papieren qr codes of de Franse App…

*bericht bewerkt door AlwinJ op 09 dec 2021 18:59

Ik had voor Denain geen afspraak. Voor de deur heb ik dat even snel gedaan. Was pas om 17.00 een eerste plek maar ik stond er al om 15.30.
Geen issue volgens mij. Was ook niet druk.
Ik heb het idee dat je ook gewoon binnen kan lopen.
In Douai kon dat iig wel, daar was vreemdgenoeg ook geen rij voor de inlopers zonder afspraak.
(Maar ook geen prik voor NLers)

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Wij reizen zaterdag, helemaal uit Friesland, af naar le Nouvion-en-Thierache. Enkele tocht 5 uur… wat je het er al wel niet voor over wilt hebben. Een afspraak staan om 1545 waarbij wij als uitwijk opties vaccinatie centrums in de buurt op de lijst hebben staan waarbij je zonder afspraak binnen kan lopen. Bewust plekken als Denain en Valenciennes vermeden gezien daar veel NL’era komen. Fingers crossed.

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Spikes op 09 dec 2021 19:07

Dat hebben wij ook. Maar dan nog plus 2 uur. Zorg er dus voor dat je een back-up lijstje hebt. En anders gaan we Duitsland proberen. Wie niet waagt die niet wint!

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Spikes op 09 dec 2021 19:07

Ja ik lees nu net dit; https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/35be62b6-fb03….

Geen Duitse verblijfplaats nodig voor boosterprik in Aken of Duisburg. Duitse QR code vervolgens op te halen bij een plaatselijke apotheek.

Misschien slimmer dan in de weer gaan bij de stugge Fransen.?

Wij reizen zaterdag, helemaal uit Friesland, af naar le Nouvion-en-Thierache. Enkele tocht 5 uur… wat je het er al wel niet voor over wilt hebben. Een afspraak staan om 1545 waarbij wij als uitwijk opties vaccinatie centrums in de buurt op de lijst hebben staan waarbij je zonder afspraak binnen kan lopen. Bewust plekken als Denain en Valenciennes vermeden gezien daar veel NL’era komen. Fingers crossed.

Legionnaire911 op 09 dec 2021 19:16

Ik zou naar Duitsland gaan. Een stuk dichterbij. Ik ben gisteren naar Papenburg gegaan en daar is in de jeugdherberg vrije inloop. Ik heb mn vaccinatie zonder problemen gekregen.

Wij reizen zaterdag, helemaal uit Friesland, af naar le Nouvion-en-Thierache. Enkele tocht 5 uur… wat je het er al wel niet voor over wilt hebben. Een afspraak staan om 1545 waarbij wij als uitwijk opties vaccinatie centrums in de buurt op de lijst hebben staan waarbij je zonder afspraak binnen kan lopen. Bewust plekken als Denain en Valenciennes vermeden gezien daar veel NL’era komen. Fingers crossed.

Legionnaire911 op 09 dec 2021 19:16

Ik ben daar gisteren ook geweest, hele vriendelijke mensen en geen probleem dat we Nederlanders waren. Alleen zorgen dat je een Frans adres hebt (bijv. van een hotel in de buurt) dat je kan doorgeven als ze daar om vragen.

Legionnaire911 op 09 dec 2021 19:16

Ik zou naar Duitsland gaan. Een stuk dichterbij. Ik ben gisteren naar Papenburg gegaan en daar is in de jeugdherberg vrije inloop. Ik heb mn vaccinatie zonder problemen gekregen.

jwgroeneveld op 09 dec 2021 19:39

Hoe heb je dit vervolgens gedaan met de QR code. Gelijk erna afgehaald bij de plaatselijke apotheek of…?

Legionnaire911 op 09 dec 2021 19:16

Ik zou naar Duitsland gaan. Een stuk dichterbij. Ik ben gisteren naar Papenburg gegaan en daar is in de jeugdherberg vrije inloop. Ik heb mn vaccinatie zonder problemen gekregen.

jwgroeneveld op 09 dec 2021 19:39

Hoe heb je dit vervolgens gedaan met de QR code. Gelijk erna afgehaald bij de plaatselijke apotheek of…?

AlwinJ op 09 dec 2021 20:09

Ja precies. Opgehaald bij de apotheek

Wij reizen zaterdag, helemaal uit Friesland, af naar le Nouvion-en-Thierache. Enkele tocht 5 uur… wat je het er al wel niet voor over wilt hebben. Een afspraak staan om 1545 waarbij wij als uitwijk opties vaccinatie centrums in de buurt op de lijst hebben staan waarbij je zonder afspraak binnen kan lopen. Bewust plekken als Denain en Valenciennes vermeden gezien daar veel NL’era komen. Fingers crossed.

Legionnaire911 op 09 dec 2021 19:16

Ik zou naar Duitsland gaan. Een stuk dichterbij. Ik ben gisteren naar Papenburg gegaan en daar is in de jeugdherberg vrije inloop. Ik heb mn vaccinatie zonder problemen gekregen.

jwgroeneveld op 09 dec 2021 19:39

Ik heb gemaild met Rapidcare in Aken of het mogelijk was booster te halen als Nederlander en hoe aan de QR code te komen. Had al eea gelezen en wist eigenlijk al de weg echter ter bevestiging wel fijn om mee te nemen:

We are happy to provide you with the Moderna booster. You can book an appointment via our website rapidcare.eu. In Germany you can only get the QR code in pharmacies after presenting your vaccination card and identity card. We cannot issue a QR code for the app.

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Spikes op 09 dec 2021 19:07

Ja ik lees nu net dit; https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/35be62b6-fb03….

Geen Duitse verblijfplaats nodig voor boosterprik in Aken of Duisburg. Duitse QR code vervolgens op te halen bij een plaatselijke apotheek.

Misschien slimmer dan in de weer gaan bij de stugge Fransen.?

AlwinJ op 09 dec 2021 19:23

Ik heb gemaild met Rapidcare in Aken of het mogelijk was booster te halen als Nederlander en hoe aan de QR code te komen. Had al eea gelezen en wist eigenlijk al de weg echter ter bevestiging wel fijn om mee te nemen:

We are happy to provide you with the Moderna booster. You can book an appointment via our website rapidcare.eu. In Germany you can only get the QR code in pharmacies after presenting your vaccination card and identity card. We cannot issue a QR code for the app.

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Spikes op 09 dec 2021 19:07

Ja ik lees nu net dit; https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/35be62b6-fb03….

Geen Duitse verblijfplaats nodig voor boosterprik in Aken of Duisburg. Duitse QR code vervolgens op te halen bij een plaatselijke apotheek.

Misschien slimmer dan in de weer gaan bij de stugge Fransen.?

AlwinJ op 09 dec 2021 19:23
Daniel87 op 09 dec 2021 20:30

Ik heb gemaild met Rapidcare in Aken of het mogelijk was booster te halen als Nederlander en hoe aan de QR code te komen. Had al eea gelezen en wist eigenlijk al de weg echter ter bevestiging wel fijn om mee te nemen:

We are happy to provide you with the Moderna booster. You can book an appointment via our website rapidcare.eu. In Germany you can only get the QR code in pharmacies after presenting your vaccination card and identity card. We cannot issue a QR code for the app.

Het lijkt alsof het in Duitsland eenvoudiger is de booster te halen. Een retourtje Noord-Frankrijk vind ik niet zo’n probleem, maar weggestuurd worden na 3 uur rijden heb ik niet zo’n zin in.

Spikes op 09 dec 2021 19:07

Ja ik lees nu net dit; https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/35be62b6-fb03….

Geen Duitse verblijfplaats nodig voor boosterprik in Aken of Duisburg. Duitse QR code vervolgens op te halen bij een plaatselijke apotheek.

Misschien slimmer dan in de weer gaan bij de stugge Fransen.?

AlwinJ op 09 dec 2021 19:23
Daniel87 op 09 dec 2021 20:30

Fijn. Dan ga ik dit nu gelijk voorleggen aan mijn familie. Ik had gelezen dat je de Nederlandse Vacin en de Duitse Vacin beidde in de Franse Corona App kan zetten dus dan zou dit toch goed kunnen komen voor de wintersport in kerst.

Ik ben in Juli gevaccineerd met Janssen en wil in Januari naar Oostenrijk. Daarom ben ik gister naar Frankrijk gereden voor mijn booster. Ik had een afspraak bij CTPS Douai. Toen ik binnenkwam kreeg ik een formulier, hierop moest ik mijn verzekeringsnummer (Nederlandse was ok), geboortedatum en naam notuleren. Hierna kwam ik in wachtrij te zitten voor een gesprek met een hele vriendelijke mevrouw. Ze vroeg om mijn batchnummer van mijn eerste injectie, voor welke prik ik kwam en mijn paspoort. Hierbij hoefde ik geen adres of dergelijke af te geven. Ze stuurde me door naar een vaccinatiehokje waar een meisje op me wachtte om me te injecteren, dit is allemaal gegaan met een beetje frans en (van hun kant) zeer gebrekkig Engels. 1 minuut voordat de vaccinatie werd gezet kwam een jongen met een bakje koffie het hokje binnenlopen(waarschijnlijk vriend van het meisje o.i.d… Hij had pauze.) Hij sprak daarentegen wel Engels en vroeg waar ik vandaan kwam, ik vertelde hem dat ik Nederlander was en voor mijn werk op toeristische inspectie was (wat echt mijn baan is). Hij stopte het meisje en stelde mij meer vragen. Hij vroeg om een bewijs waarop ik kon aantonen dat ik meerdere weken in Frankrijk zou verblijven, hiervoor zou ik mijn baas bellen. Ik was op dit moment namelijk niet echt aan het werk, maar hij kon wellicht snel wat regelen. Nadat deze knul had overlegd met de doktoren stuurde hij me weg voordat ik überhaupt had gebeld, op basis van twee argumenten: wegens ethische redenen willen we eerst alle Fransen vaccineren, en wegens het gebrek aan medisch bewijsmateriaal weten de doktoren niet welke prik ze jou mogen geven na 1 Janssen vaccinatie (onzin, ze willen je gewoon weghebben, nationalisten). Zo kon ik na een uur bij CTPS weer vertrekken. Nadat ik dit vaccinatiecentrum met wel 20 prikhokjes verliet, wist ik via doctorlib.fr nog een andere afspraak te maken bij een huisarts in Douai. Toen ik hier aankwam werd ik zeer vriendelijk ontvangen door de huisarts. Hij vroeg of ik mijn paspoort aan zijn secretaresse wilde geven en om het batchnummer van mijn prik. Daarna stelde hij de vraag of ik Pfizer of Moderna wilde, 2 minuten later zat die erin waarna ik van de secretaresse een geldige DCC QR code ontving. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten, zonder mijn verzekeringsnummer, woonsituatie, reden van verblijf, gezondsheidsverklaring etc. hoefde af te geven. De arts had mijn paspoort niet eens geopend. Na mijn ervaring wil ik jullie de volgende tip meegeven: heb een heel sterk verhaal, en liefst bewijs van (langdurig) verblijf wanneer je naar Frankrijk afreist. Of maak net als ik een afspraak bij kleinschalige priklocaties met 1 prikker. Gewoon de huisarts. Deze doen totaal niet lastig. Bij een grote vaccinatiehal is dus ook mogelijk, maar geluk hebben is ook zeker een rol!! Als die wijsneus niet binnen was gekomen had ik daar ook de prik gehad. Dus pokerface op en enjoy! Geluk is zeker een factor.

En heren, ga daarna lekker Lille in met het vrouwtje. De stad is helemaal in kerstsferen, daar worden ze blij van, zo ga je nog een leuke avond tegemoet;)

AlextheJerry op 09 dec 2021 15:26

Alex,

Ik heb vandaag exact dezelfde soort situatie meegemaakt. Ook bij de grote vaccinatie locatie in Douai (Gayant Expo). Lang in de rij gestaan en toen ik aan de beurt was om bij de mevrouw met de computer mijn gegevens in te vullen werd ik na enig overleg weg gestuurd. Hierna direct bij een huisarts een afspraak gemaakt. Dit was echt heel eenvoudig. Paspoort en gele boekje gegeven aan de secretaresse en ik mocht mijn prik hebben. Na de prik haalde ik deze terug op en kreeg ik a4tje met de QR code. Deze heb ik toen toe kunnen voegen in de Franse app en kan ik nu over 1 week gebruiken. Buiten het weg gestuurd worden in de Gayant Expo een prettige ervaring. Ik kan iedereen aanraden een kleine vaccinatie locatie te kiezen. Hier doen ze niet zo moeilijk.

*bericht bewerkt door Lucasvdv op 09 dec 2021 21:05

na het lezen van alle relevante informatie in dit forum, ben ik ervan overtuigd dat dat in zowel Duitsland als Frankrijk gewoon moet kunnen lukken.

Waar ik echter nog steeds NIET achter ben is of ik nou een boosterprik of een 2e vaccinatie moet halen!

ik ben op 6-6-21 met Janssen gevaccineerd en ga 1 januari 2022 op wintersport naar Frankrijk. Kan iemand mij vertellen of ik nou moet vragen om een Boosterprik of om een 2e vaccinatie? Wat heb ik nodig om een geldige QR code te kunnen krijgen in mijn app en zo zonder problemen naar Frankrijk af te kunnen reizen en gewoon in de skiliften mag plaatsnemen :) ?

ben benieuwd!

na het lezen van alle relevante informatie in dit forum, ben ik ervan overtuigd dat dat in zowel Duitsland als Frankrijk gewoon moet kunnen lukken.

Waar ik echter nog steeds NIET achter ben is of ik nou een boosterprik of een 2e vaccinatie moet halen!

ik ben op 6-6-21 met Janssen gevaccineerd en ga 1 januari 2022 op wintersport naar Frankrijk. Kan iemand mij vertellen of ik nou moet vragen om een Boosterprik of om een 2e vaccinatie? Wat heb ik nodig om een geldige QR code te kunnen krijgen in mijn app en zo zonder problemen naar Frankrijk af te kunnen reizen en gewoon in de skiliften mag plaatsnemen :) ?

ben benieuwd!

annegret op 09 dec 2021 21:06

Ik had ook een Janssen-vaccin en heb heb op doctolib aangegeven dat ik voor mijn 3e doses (de rappel) met Moderna een afspraak wilde maken. Als je jonger dan 30 bent, zullen ze Pfizer toedienen. Uiteindelijk staat er op de documenten dat vaccinatie 2 van 2 is. Het maakt niet zo heel veel uit wat je kiest, want voor je de prik krijgt, is er iemand die zal bestuderen wat je gehad hebt en welke je dan dus krijgt. Dat kan ter plekke nog aangepast worden als het nodig is. Dit gaat wel over Frankrijk. Duitsland weet ik niet.

na het lezen van alle relevante informatie in dit forum, ben ik ervan overtuigd dat dat in zowel Duitsland als Frankrijk gewoon moet kunnen lukken.

Waar ik echter nog steeds NIET achter ben is of ik nou een boosterprik of een 2e vaccinatie moet halen!

ik ben op 6-6-21 met Janssen gevaccineerd en ga 1 januari 2022 op wintersport naar Frankrijk. Kan iemand mij vertellen of ik nou moet vragen om een Boosterprik of om een 2e vaccinatie? Wat heb ik nodig om een geldige QR code te kunnen krijgen in mijn app en zo zonder problemen naar Frankrijk af te kunnen reizen en gewoon in de skiliften mag plaatsnemen :) ?

ben benieuwd!

annegret op 09 dec 2021 21:06

In feite maakt het niks uit want na het prikken kun je 7 maanden vooruit met die prik. Waarschijnlijk krijg je op je bevestiging te zien dat het de tweede prik is overigens

Voor mensen die Duitsland kiezen; een lijst met alle vaccinatie centrums; https://aachenerkinder.de/corona-virus-staedteregion-aachen/…

na het lezen van alle relevante informatie in dit forum, ben ik ervan overtuigd dat dat in zowel Duitsland als Frankrijk gewoon moet kunnen lukken.

Waar ik echter nog steeds NIET achter ben is of ik nou een boosterprik of een 2e vaccinatie moet halen!

ik ben op 6-6-21 met Janssen gevaccineerd en ga 1 januari 2022 op wintersport naar Frankrijk. Kan iemand mij vertellen of ik nou moet vragen om een Boosterprik of om een 2e vaccinatie? Wat heb ik nodig om een geldige QR code te kunnen krijgen in mijn app en zo zonder problemen naar Frankrijk af te kunnen reizen en gewoon in de skiliften mag plaatsnemen :) ?

ben benieuwd!

annegret op 09 dec 2021 21:06

In Frankrijk haal je een 2e vaccinatie, in Duitsland de Boosterprik. Maar volgens mij na mijn onderzoek in de afgelopen uren is dat een probleem dat ook opgelost wordt op de locatie zelf. Dat lijkt me het minst van de zorgen die je kan hebben. Ik zou alleen niet te lang wachten want als dit in heel Nederland bekend wordt mag het bijvoorbeeld volgende week niet meer.

Plaats een reactie