Boosterprik halen in Duitsland?

Wij gaan donderdag proberen een booster te krijgen in Aachen (afspraak gemaakt) mochten we geweigerd worden; welke alternatieven zijn er dan zonder afspraak daar in de buurt? Dan kunnen we alvast een plan B en C bedenken…!!

Vraagt niemand op dit forum zich af hoe netjes het is om een booster te halen om op vakantie te kunnen gaan op kosten van de Duitse belastingbetaler, wanneer je niet in Duitsland woont of werkt?

Duisburg inderdaad vanaf 8u geen Nederlanders meer…. Doorgereden naar Essen, gelukt!!

Sonntag, 26. Dezember, 11 bis 18 Uhr, Weltkulturerbe Zollverein, Halle 5, Gelsenkirchener Str. 181

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 11:39

Doen ze daar niet moeilijk als je uit Nederland komt?

kimnederland op 26 dec 2021 11:49

Bij ons niet……

Duisburg inderdaad vanaf 8u geen Nederlanders meer…. Doorgereden naar Essen, gelukt!!

Sonntag, 26. Dezember, 11 bis 18 Uhr, Weltkulturerbe Zollverein, Halle 5, Gelsenkirchener Str. 181

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 11:39

Zonder afspraak mogelijk?

Duisburg inderdaad vanaf 8u geen Nederlanders meer…. Doorgereden naar Essen, gelukt!!

Sonntag, 26. Dezember, 11 bis 18 Uhr, Weltkulturerbe Zollverein, Halle 5, Gelsenkirchener Str. 181

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 11:39

Zonder afspraak mogelijk?

Frenk00 op 26 dec 2021 13:22

Ja

Duisburg inderdaad vanaf 8u geen Nederlanders meer…. Doorgereden naar Essen, gelukt!!

Sonntag, 26. Dezember, 11 bis 18 Uhr, Weltkulturerbe Zollverein, Halle 5, Gelsenkirchener Str. 181

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 11:39

Zonder afspraak mogelijk?

Frenk00 op 26 dec 2021 13:22

Ja

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 13:24

Welke apotheek ben je geweest voor het bewijs na de vaccinatie?

Vraagt niemand op dit forum zich af hoe netjes het is om een booster te halen om op vakantie te kunnen gaan op kosten van de Duitse belastingbetaler, wanneer je niet in Duitsland woont of werkt?

Lucian op 26 dec 2021 12:36

Volgens mij willen de meeste mensen er met liefde voor betalen. Verder is het so wie so verstandig om als NL een duitse deelstaat te worden. Ook handig ivm klimaatverandering. De nieuwe naam wordt dan WestRhein Hochfahlen.

Wij hebben 2 weken terug onze booster in duitsland gehaald . Staat netjes geregistreerd in de warn app, en in ons gele boekje , maar heeft iemand ervaring hoe deze booster te registreren in de nederlandse corona app? Is iemand dat gelukt ? Wat als dat niet lukt via de huisarts ?

Het blijft toch ook heel vreemd dat je de booster in vele corona apps kan registreren rond en over europa , behalve de nederlanse corona app.

Gr Eisbeer

Duisburg inderdaad vanaf 8u geen Nederlanders meer…. Doorgereden naar Essen, gelukt!!

Sonntag, 26. Dezember, 11 bis 18 Uhr, Weltkulturerbe Zollverein, Halle 5, Gelsenkirchener Str. 181

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 11:39

Zonder afspraak mogelijk?

Frenk00 op 26 dec 2021 13:22

Ja

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 13:24

Welke apotheek ben je geweest voor het bewijs na de vaccinatie?

Frenk00 op 26 dec 2021 13:34

Alles is gesloten vandaag, dus dat gaan we morgen doen.

Een kennis van ons heeft zijn booster gehaald in Duitsland vlak voor vakantie en ligt nu ziek op bed in Oostenrijk want de booster valt niet zo lekker… Bovendien zit je straks misschien weer met je zomervakantie als je hem nu al haalt. Voor ons dus geen booster maar gewoon Italië of Frankrijk met 2G + PCR.

Wij hebben 2 weken terug onze booster in duitsland gehaald . Staat netjes geregistreerd in de warn app, en in ons gele boekje , maar heeft iemand ervaring hoe deze booster te registreren in de nederlandse corona app? Is iemand dat gelukt ? Wat als dat niet lukt via de huisarts ?

Het blijft toch ook heel vreemd dat je de booster in vele corona apps kan registreren rond en over europa , behalve de nederlanse corona app.

Gr Eisbeer

Eisbeer op 26 dec 2021 14:09

2 huisartsen gebeld, konden het beiden niet. Had ook al een topic geopend… Als er nieuws is hoor ik 't graag.

Een kennis van ons heeft zijn booster gehaald in Duitsland vlak voor vakantie en ligt nu ziek op bed in Oostenrijk want de booster valt niet zo lekker… Bovendien zit je straks misschien weer met je zomervakantie als je hem nu al haalt. Voor ons dus geen booster maar gewoon Italië of Frankrijk met 2G + PCR.

Danielle2611 op 26 dec 2021 14:24

Ik hoop dat je gelijk hebt…. Ik weet niet wanneer u op wintersport gaat, maar de aantallen reizen in Frankrijk de pan uit… vandaag wordt overlegd over mogelijke restricties; wij gaan volgend weekend; wie zegt dat Frankrijk ook geen strengere regels gaat invoeren?! Ik ben er bang voor…

Aangezien er momenteel veel berichten in het nieuws zijn om niet meer een boosterprik te halen in Duitsland omdat de QR dan niet werk in Nederlandse app. Kun je met de duitse app ook gewoon alles in Nederland doen en wordt je dan gezien als volledig gevaccineerd?

Wij gaan namelijk morgen ochtend naar Papenburg om een booster te halen voor Janssen vaccin

Aangezien er momenteel veel berichten in het nieuws zijn om niet meer een boosterprik te halen in Duitsland omdat de QR dan niet werk in Nederlandse app. Kun je met de duitse app ook gewoon alles in Nederland doen en wordt je dan gezien als volledig gevaccineerd?

Wij gaan namelijk morgen ochtend naar Papenburg om een booster te halen voor Janssen vaccin

MrWutru op 26 dec 2021 21:12

Ik ben ook in Papenburg geweest, prima geregeld daar.
QR code kun je in de Duitse/Oostenrijkse app inladen. Hier staat alles in, ook je Nederlandse vaccinaties.

Onze batch kon hier niet door de huisarts geregistreerd worden in de NL app. Maar als er maar genoeg mensen zijn, vinden ze daar vast wel wat op. Eerst lekker skiën:D

Hallo, Nick hier! ik vertrek dinsdag ochtend naar Oostenrijk, alleen heb mijn boosterprik nog niet gehad. Heb hem met man en macht proberen te regelen bij de ggd, maar helaas mislukt. Nu was mijn vraag op het forum of iemand weer waar ik zo snel mogelijk de booster kan halen voor mij en men vriendin? We wonen in Arnhem en het liefst gaan wij morgen ochtend zodat we de zekerheid hebben dat we gevaccineerd zijn. Zie graag reacties tegemoet. Alvast bedankt!

Hallo, Nick hier! ik vertrek dinsdag ochtend naar Oostenrijk, alleen heb mijn boosterprik nog niet gehad. Heb hem met man en macht proberen te regelen bij de ggd, maar helaas mislukt. Nu was mijn vraag op het forum of iemand weer waar ik zo snel mogelijk de booster kan halen voor mij en men vriendin? We wonen in Arnhem en het liefst gaan wij morgen ochtend zodat we de zekerheid hebben dat we gevaccineerd zijn. Zie graag reacties tegemoet. Alvast bedankt!

Klaar22 op 26 dec 2021 21:45

Er staan 15 pagina’s voor je klaar… klik er even doorheen en je hebt antwoord op je vragen

Hoi lezer,
Ik ben nog opzoek naar een booster prik. Ik vertrek 6 januari naar oostenrijk.

Waar en wanneer kan ik er nog een krijgen in duitsland?

Heb er al door heen gelezen! Wilde oorspronkelijk naar Duisburg gaan, maar dat hoeft nu niet meer. Daarom had ik Essen op de planning gezet maar daar kon ik pas terecht om 18:00 en wil niet in de onzekerheid gaan zitten dat ik daar zo laat aankom en dat het opeens niet meer kan. Vandaar mijn vraag of mensen nog plaatsen dichtbij kennen waar nog plek is.

*bericht bewerkt door Niekk op 26 dec 2021 22:08

Ik heb net op Essen.de gelezen dat er vrije inloop is voor de vaccinaties. Kan iemand dit bevestigen? Dan ben ik morgen om 10:00 daar aanwezig!

Wij hebben zojuist de booster gehaald met een afspraak in Aken en geen problemen gehad.

Wij hebben ook vanochtend vroeg, op afspraak, onze booster in Aken gehaald. Nul problemen gehad, vlot geholpen en iedereen vriendelijk.

Goede morgen allemaal!

Allereerst super bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. Echt super nuttig! Zonder jullie was het mij niet gelukt om lekker te gaan skien in Oostenrijk. Toppers!

Wat hebben we gedaan?

  1. Booster afspraak maken in NL door je leeftijd aan te passen in het online afspraak systeem. Tot twee keer toe niet gelukt! Sterk af te raden, tenzij je goed een uitnodiging kunt namaken in photoshop. Tot twee keer toe in een vervelende situatie gekomen (apart genomen, ondervragingen), ondanks dat het andere mensen wel is gelukt. Uiteraard er goed vanaf gekomen, maar ze vonden het niet super leuk. Het voelde toch wel een beetje als de film “catch me if you can”, alleen dan de gefaalde versie…

  2. Naar Duitsland gegaan voor een booster. Gelukt! Het hele forum doorgelezen. Aachen en Duisburg leken de “places to be”, echter viel Duisburg af door de negatieve ervaringen van andere forumleden dat er te veel Hollanders waren (lees terug voor details). Op het forum leek Aachen (Adelbertstraße) de beste optie. Geen afspraak nodig. Goed om vantevoren de openingstijden te checken en er optijd te komen. Je bent niet de enige Nederlander. Ze waren erg aardig. “Geen afspraak?”, “No is that bad?”, “No just stand over-there you will be next”. We deden nog een beetje alsof we Duits waren (je kent het wel) maar er werd gewoon engels tegen ons gesproken en het leek geen probleem. Konden wij ook gewoon weer normaal doen. Toen we om 08:00 klaar waren met alles liepen we weer langs het centrum en was het een stuk drukker. We vrezen wel een beetje dat de situatie een tikkende tijdbom is, want waarom zouden ze NL’ers blijven prikken op koste van de Duitse burger? Daarom zou ik gewoon snel gaan en vooral vroeg gaan, aan het begin van de dag zijn de mensen fris en na de 100e hollander kan dat mogelijk veranderen, echter dit is een aanname en een gevoel dat wij kregen. Hieronder de tips op een rijtje. Ik hoop echt dat het jullie ook lukt, het is gewoon een hele zure situatie dat je voor je “ontspannen” vakantie met dit gezeik moet bezig zijn. Anyhow, heel veel plezier en stay healthy! <3

  • Ben optijd! Deze locatie opent al om 07:15. Ben er om 07:00.
  • Neem je id-bewijs en vaccinatieboekje mee + 2x de vragenlijst van het Duitse corona beleid (we moesten ze beide 2x hebben, waarom weten we niet)
  • Rijd naar Aken (flitsmeister aan)
  • Parkeer bij Parkhaus Aquis Plaza (tot 20.30 uitrijden)
  • Loop naar Adalbertstraße 85 (open tot 20.00, zonder afspraak!)
  • Ontvang je vaccinatie (“kan gewoon met NL adres” stond er op dit forum, ik heb zelf een Duits adres verzonnen om zekerheid te hebben, ging toch voor dat sensatie stukje van “catch me if you can”)
  • Ik ben onder de 30 en kreeg Moderna, want ze hebben er geen pfizer, ik moest extra ondertekenen dat ik Moderna kreeg en de prik werd gezet.
  • Loop naar Engel Apotheek (Heinrichsallee 22), open tot 19.00 om daar je QR op te halen
  • Installeer de app Greenpass of Corona-Warn om de Duitse QR te scannen, kan nog niet in NL app

That’s it, that’s all. Ik ga nu nog even een pcr scoren, zou hilarisch zijn als die positief is na al deze moeite. Hoor graag of jullie vragen hebben, anders tot in de Alpen!

Gr. Frits

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Wij zijn gister naar Essen gereden. Echt top geregeld!

Wij hebben 2 weken terug onze booster in duitsland gehaald . Staat netjes geregistreerd in de warn app, en in ons gele boekje , maar heeft iemand ervaring hoe deze booster te registreren in de nederlandse corona app? Is iemand dat gelukt ? Wat als dat niet lukt via de huisarts ?

Het blijft toch ook heel vreemd dat je de booster in vele corona apps kan registreren rond en over europa , behalve de nederlanse corona app.

Gr Eisbeer

Eisbeer op 26 dec 2021 14:09

De ggd en rivm weten dat dit gaat komen. Ik heb ggd gebeld. Mijn huisarts kan het ook maar vindt het voor nu even mijn probleem en dat snap ik. De ggd geeft aan dat ze hier zeker later op terug gaan komen. Voor nu gele boekje en Corona warn.

Iemand al ervaring dat de Corona Warn app met booster werkt in Oostenrijk? Thanks

Wij zijn gister naar Essen gereden. Echt top geregeld!

kimnederland op 27 dec 2021 09:35

Bedankt hiervoor! Hadden ze in Essen verschillende vaccins? Ik ben geprikt met Pfizer en wil mijn derde het liefst van hetzelfde vaccine. Thanks!

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Robina18 op 27 dec 2021 09:13

Wij hebben net ook 2 boosters gekregen in Essen. Ontzettend vriendelijke mensen en ook geen smoesjes hoeven geven waarom we hem wilden. Was ook niet druk. Nu in de rij bij de apotheek 500m verder

Let wel op dat je evt. niet zelf gaat kruidenieren met de vaccins die je wilt maar volg wel het wetenschappelijke advies wat de voorkeur heeft als booster op 2 vaccins Pfizer. Als het goed is letten ze daar bij de priklocatie ook op. Misschien is dat in jouw geval wel Pfizer maar misschien ook wel iets anders.

Wij zijn gister naar Essen gereden. Echt top geregeld!

kimnederland op 27 dec 2021 09:35

Bedankt hiervoor! Hadden ze in Essen verschillende vaccins? Ik ben geprikt met Pfizer en wil mijn derde het liefst van hetzelfde vaccine. Thanks!

Rooszee op 27 dec 2021 10:33

Plaats een reactie