Boosterprik halen in Duitsland?

Kent iemand een persoon die in Oostenrijk is met duitse warn app of dat werkt?

Met de Oostenrijkse Green Pass kun je ook de Duitse QR inladen

Zo juist geprikt in Essen. was geen enkel probleem! Ben bij het passage theater geweest. Papieren geven ze je daar ook ter plekken en je kan er zonder afspraak naartoe komen. Super zo!

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Robina18 op 27 dec 2021 09:13

Wij hebben net ook 2 boosters gekregen in Essen. Ontzettend vriendelijke mensen en ook geen smoesjes hoeven geven waarom we hem wilden. Was ook niet druk. Nu in de rij bij de apotheek 500m verder

AVELD123 op 27 dec 2021 10:48

Mooi nieuws! Wij zijn nu onderweg namelijk. Naar welke zijn jullie geweest? Wij rijden namelijk naar gelsenkirchenstr.
Hadden jullie een Duits adres ingevuld of niet?

Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met 17-jarige moeten die ook een booster? In heel Europa prikken ze nog geen booster onder de 18. Ik las op austria.info dat regels voor kinderen hetzelfde bleven. Let op: Voor kinderen en adolescenten die niet onder deze regeling (kinderen en jongeren geboren na 31/8/2006) vallen, is een vaccinatie of herstelbewijs vereist, alsmede een negatieve PCR-test of een herhalingsvaccinatie. Dit betekent: dubbel gevaccineerde kinderen moeten een PCR-test ondergaan.

Wie weet hier een antwoord op?

Alvast enorm bedankt.

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Robina18 op 27 dec 2021 09:13

Wij hebben net ook 2 boosters gekregen in Essen. Ontzettend vriendelijke mensen en ook geen smoesjes hoeven geven waarom we hem wilden. Was ook niet druk. Nu in de rij bij de apotheek 500m verder

AVELD123 op 27 dec 2021 10:48

Heb je een adres voor mij, sta momenteel bij het verkeerdr adres in essen, ze zeggen hier dat dat alleen gister was.

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Robina18 op 27 dec 2021 09:13

Wij hebben net ook 2 boosters gekregen in Essen. Ontzettend vriendelijke mensen en ook geen smoesjes hoeven geven waarom we hem wilden. Was ook niet druk. Nu in de rij bij de apotheek 500m verder

AVELD123 op 27 dec 2021 10:48

Mooi nieuws! Wij zijn nu onderweg namelijk. Naar welke zijn jullie geweest? Wij rijden namelijk naar gelsenkirchenstr.
Hadden jullie een Duits adres ingevuld of niet?

Lotskiskiski op 27 dec 2021 11:29

Deze hoef je niet te proberen! Zie mijn vorige bericht

Mocht iemand vandaag naar Essen zijn gereden, dan hoor ik graag de ervaringen!

Robina18 op 27 dec 2021 09:13

Wij hebben net ook 2 boosters gekregen in Essen. Ontzettend vriendelijke mensen en ook geen smoesjes hoeven geven waarom we hem wilden. Was ook niet druk. Nu in de rij bij de apotheek 500m verder

AVELD123 op 27 dec 2021 10:48

Mooi nieuws! Wij zijn nu onderweg namelijk. Naar welke zijn jullie geweest? Wij rijden namelijk naar gelsenkirchenstr.
Hadden jullie een Duits adres ingevuld of niet?

Lotskiskiski op 27 dec 2021 11:29

Deze hoef je niet te proberen! Zie mijn vorige bericht

Niekk op 27 dec 2021 11:46

Thanks! Haha. Zie hierboven over theater passage staan? Die dan denk ik?
Nog erg benieuwd of het dus wel echt nodig is om een Duits adres in te vullen. Lijkt me wel maar niet zo goed in liegen;)

Met de Oostenrijkse Green Pass kun je ook de Duitse QR inladen

Jasperge op 27 dec 2021 11:20

Dat heb ik ook gedaan. In de GreenPass staan nu alle drie mijn vaccinaties.
2x pfizer in Nederland
1x moderna in Duitsland
Weet iemand al of dit gewoon werkt in Oostenrijk?

Groeten Marieke

Bedankt allen,

Bij deze locatie kun je hem ophalen zonder probleem!

theaterpl. 11, 45127 Essen, Duitsland

Bedankt allen,

Bij deze locatie kun je hem ophalen zonder probleem!

theaterpl. 11, 45127 Essen, Duitsland

Niekk op 27 dec 2021 12:42

Eens, bij ons ook gelukt. De eerste twee van ons zonder problemen. De derde kreeg bij dezelfde meneer wel veel vragen over of zijn adres wel klopte. Prikkers zelf waren heel vriendelijk en juist blij dat we er waren.

Eens, bij ons ook gelukt. De eerste twee van ons zonder problemen. De derde kreeg bij dezelfde meneer wel veel vragen over of zijn adres wel klopte. Prikkers zelf waren heel vriendelijk en juist blij dat we er waren.

Lotskiskiski op 27 dec 2021 13:05

Heb je een Duits adres opgegeven of gewoon een Nederlands?

Eens, bij ons ook gelukt. De eerste twee van ons zonder problemen. De derde kreeg bij dezelfde meneer wel veel vragen over of zijn adres wel klopte. Prikkers zelf waren heel vriendelijk en juist blij dat we er waren.

Lotskiskiski op 27 dec 2021 13:05

Heb je een Duits adres opgegeven of gewoon een Nederlands?

Svennn op 27 dec 2021 13:08

Alle drie dezelfde Duitse gedaan. Geen idee of het verschil maakte want de vragen kwamen daar dus juist over. Maar geen idee of het met Nederlands adres beter ging. Denk het eigenlijk niet.

Eens, bij ons ook gelukt. De eerste twee van ons zonder problemen. De derde kreeg bij dezelfde meneer wel veel vragen over of zijn adres wel klopte. Prikkers zelf waren heel vriendelijk en juist blij dat we er waren.

Lotskiskiski op 27 dec 2021 13:05

Heb je een Duits adres opgegeven of gewoon een Nederlands?

Svennn op 27 dec 2021 13:08

Een nederlands adres werkte prima bij mij. Kreeg wel vragen over de nederlandse lockdown. Toen aangegeven dat het reizen naar duitsland wel mag.

*bericht bewerkt door Niekk op 27 dec 2021 13:14

Vraagje:

Ik heb in september 2020 Corona gehad. Afgelopen jaar 2 prikken met Pfizer gekregen, geldt die 2de Pfizer prik in mijn geval als een booster” voor Oostenrijk. Of moet ik alsnog een derde prik halen? Kan dit nergens vinden… bedankt!

nielsbeks op 24 dec 2021 12:37

nee. helaas

nils3 op 24 dec 2021 14:09

Corona in 2020, daarna Pfizer 1 + Pfizer 2 is WEL beschouwd als volledige vaccinatie + booster (zoals ik het nu lees).

AVELD123 op 24 dec 2021 14:42

Volgens mij verloopt je herstelbewijs na 365 dagen. Dus als je langer dan 1 jaar geleden Corona had, moet je 3 prikken. Korter dan 1 jaar geleden Corona, dan geldt je tweede prik als booster.

Kent iemand een persoon die in Oostenrijk is met duitse warn app of dat werkt?

MarkAlkmaar op 27 dec 2021 11:07

Waarom zou het niet werken? In principe hoort ieder land gewoon alle apps te kunnen scannen. Anyway als je papieren bij je houdt scan je zo alles ook in de Oostenrijkse app.

Wij hebben vandaag in Meppen een booster gehaald. Niks aan de hand, ze vonden het alleen minder dat we geen geel boekje hadden.

Verder als dank de Duitse economie nog even gestimuleerd in Meppen zelf. Ik ben blij dat het zo kan en we niet tot eind januari hoeven te wachten alvorens je in Nederland een keer een booster hebt.

Overigens waren er wel wat Nederlanders die ze minder vonden:
Geen FFP2 masker
Geen formulier vooraf ingevuld
Slecht afstand houden.

Dus laten we proberen met z’n allen wel een beetje te gedragen. 😊

2e kerstdag naar Dusseldorf geweest, maar er werden geen NL meer toegestaan helaas.
Vanmorgen vroeg naar Aachen wel een prik kunnen halen (Had 1x Jansen, en nu 1x Moderna erbij).
Via de apotheek een QR gescoord… dat ging makkelijk.
Nog even de plaatselijke bakker bezocht voor lekkere broodjes…

Verslaafd aan sneeuw

Vandaag twee reisgenoten gewoon in Duisburg geprikt als Nederlanders

1980 is al aan de beurt in NL, het gaat nu wel snel! Maar dan moet je nog maar zien dat je op tijd je prik kunt inplannen…

Bedankt allen,

Bij deze locatie kun je hem ophalen zonder probleem!

theaterpl. 11, 45127 Essen, Duitsland

Niekk op 27 dec 2021 12:42

Hallo allen,
Iemand die een duidelijk beeld heeft kunnen krijgen van de openingstijden van deze boosterpost?
Openingstijden van een andere post zijn ook welkom.
Heb er na lang zoeken online nog geen zekerheid over wanneer ik kan halen morgen.

Kent iemand een persoon die in Oostenrijk is met duitse warn app of dat werkt?

MarkAlkmaar op 27 dec 2021 11:07

Waarom zou het niet werken? In principe hoort ieder land gewoon alle apps te kunnen scannen. Anyway als je papieren bij je houdt scan je zo alles ook in de Oostenrijkse app.

Wij hebben vandaag in Meppen een booster gehaald. Niks aan de hand, ze vonden het alleen minder dat we geen geel boekje hadden.

Verder als dank de Duitse economie nog even gestimuleerd in Meppen zelf. Ik ben blij dat het zo kan en we niet tot eind januari hoeven te wachten alvorens je in Nederland een keer een booster hebt.

Overigens waren er wel wat Nederlanders die ze minder vonden:
Geen FFP2 masker
Geen formulier vooraf ingevuld
Slecht afstand houden.

Dus laten we proberen met z’n allen wel een beetje te gedragen. 😊

JWWietsma op 27 dec 2021 13:55

Hallo,

Wat voor formulieren moet je van te voren invullen en hoe kom je hier aan?
Wat was het adres van de vaccinatie locatie in Meppen?

Kent iemand een persoon die in Oostenrijk is met duitse warn app of dat werkt?

MarkAlkmaar op 27 dec 2021 11:07

Waarom zou het niet werken? In principe hoort ieder land gewoon alle apps te kunnen scannen. Anyway als je papieren bij je houdt scan je zo alles ook in de Oostenrijkse app.

Wij hebben vandaag in Meppen een booster gehaald. Niks aan de hand, ze vonden het alleen minder dat we geen geel boekje hadden.

Verder als dank de Duitse economie nog even gestimuleerd in Meppen zelf. Ik ben blij dat het zo kan en we niet tot eind januari hoeven te wachten alvorens je in Nederland een keer een booster hebt.

Overigens waren er wel wat Nederlanders die ze minder vonden:
Geen FFP2 masker
Geen formulier vooraf ingevuld
Slecht afstand houden.

Dus laten we proberen met z’n allen wel een beetje te gedragen. 😊

JWWietsma op 27 dec 2021 13:55

Hallo,

Wat voor formulieren moet je van te voren invullen en hoe kom je hier aan?
Wat was het adres van de vaccinatie locatie in Meppen?

robbinlas op 27 dec 2021 19:04

Hier vind je alles https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/…

In tegenstelling tot het bericht hierboven hebben wij gewoon ons Nederlandse adres ingevuld. Degene voor ons ook, niks aan het handje.

Geel boekje word zeer gewaardeerd, maar het is niet onmogelijk zonder.

Bedankt allen,

Bij deze locatie kun je hem ophalen zonder probleem!

theaterpl. 11, 45127 Essen, Duitsland

Iemand die dit weet?
Ben van plan om morgen vroeg die kant op te rijden dus dan weet ik of ik vroeg uit de veren moet ;)

Niekk op 27 dec 2021 12:42

Hallo allen,
Iemand die een duidelijk beeld heeft kunnen krijgen van de openingstijden van deze boosterpost?
Openingstijden van een andere post zijn ook welkom.
Heb er na lang zoeken online nog geen zekerheid over wanneer ik kan halen morgen.

tiesaarts2002 op 27 dec 2021 18:58

Hier vandaag ook in Aachen geweest, dank allen voor de tips, want zonder jullie was het niet gelukt! Ik heb inmiddels weer vertrouwen in de wintersport op 7 januari!

Tips die ik hier niet voorbij zag komen:
Rijbewijs was bij ons ook geldig als legitimatie.
Gele boekje werd hier eigenlijk niet naar gekeken en was dus ook niet nodig.
Formulier (https://www.rki.de/DE/Content/Infekt/Impfen/Materialien/Downloads-COVID-19/Einwilligung-de.pdf?__blob=publicationFile) van te voren 2 x uitprinten en invullen, formulieren liggen er ook ter plekke dus kun je daar ook invullen. Wij hebben het formulier naar waarheid ingevuld met ons Nederlandse adres.
Verder adviseer ik om een afspraak te maken, wij hebben hem vanmorgen gemaakt voor in de middag. Er lijkt plek genoeg te zijn.
Wij zijn allen gevaccineerd met Moderna, daar heb je geen keuze in.
De Duitse corona app Corona Warn downloaden. Via coronacheck.nl kun je een pdf maken van je QR codes en die kun je inlezen in de Corona Warn app.
Wij zijn naar de Hirsch-Apotheke gelopen, 10 minuutjes lopen vanaf de vaccinatie locatie. Daar krijg je QR code die je in de Corona Warn app kunt laden.

Er komen overigens vooral Nederlanders, de voertaal is dan ook Engels, maar om je heen hoor je iedereen over zijn geplande wintersport in het Nederlands praten.

Let wel, formeel staat er wel dat je een Duitse zorgverzekering moet hebben of in Duitsland moet werken, maar daar lijkt dus verder niet op gecontroleerd te worden.

Smoesjes en Duits adres waren in ieder geval niet nodig in Essen. Misschien afhankelijk van hoe je je zelf gedraagt. Prikken vanaf 10u.

Ik sta vandaag in de Volkskrant met een ingezonden stuk

null

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Zitten nu een paar dagen in Duitsland. Eerst Koln waar ik afspraak had maar heb geannuleerd omdat op de ochtend van het prikken het jaartal voorbij kwam bij de GGD. Kon meteen afspraak maken over twee dagen op de weg terug. Gisteren avond waren we in Düsseldorf en daar stond een inloop locatie waar ze iedereen ook NL een booster prik zetten. Ik vroeg het nog even en ze vonden dat geen probleem. Overigens een verassende leuke stad. https://corona.duesseldorf.de/zielgruppen/alle-dusseldorfer-…

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 28 dec 2021 08:46

May the ski force be with you !!

Na alle succesvolle verhalen hier en elders op internet heb ik gisteren een afspraak gemaakt via Doctolib.de bij een kliniek in Ochtrup, maar telefonisch werd mij medegedeeld dat je zonder Duits woonadres, Duitse zorgverzekering of Duits arbeidscontract niet in aanmerking voor een prik. Het schijnt te maken te hebben met de verantwoording die ze moeten doen richting de verzekeraars. Op goed geluk vervolgens naar Nordhorn heen gereden, daar werd zonder afspraak geprikt maar ook daar werden we aan de deur geweigerd met hetzelfde verhaal.

Wellicht zit het hem in de deelstaat; misschien is Nordrhein-Westfalen wat schappelijker dan Niedersachsen, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet aangezien Ochtrup in NRW ligt en Nordhorn in Niedersachsen. Kortom, wees je er van bewust dat het niet helemaal zonder risico is om een trip richting Duitsland te organiseren.

It's all about believing!

Hallo,

Hier ook vandaag om 17:00 een moderna boosterprik gehaald werd ook nergens om gevraagd en werden vriendelijk ontvangen waren meer Nederlanders voor een booster.

Afspraak gemaakt via: https://www.impfung-clp.de/

Adres waar werd geprikt:
Ort der Impfung:
Elberger Str. 68, 49624 Löningen

Nu nog hopen dat de PCR test negatief is straks dat was ook nog een puzzel omdat hij nu maar 48uur oud mag zijn. Afspraak gemaakt op 31 dec einde van de dag….

Roeland80 op 23 dec 2021 22:23

Dit was echt perfect, geen enkel probleem en je hebt een afspraak.

Vandaag in Papenburg (Jugendherberge, Kirchstraße 38) geweest. Zojuist Moderna vaccin gekregen. Gewoon met Nederlandse adres. De verpleegkundige gaf aan dat er erg veel Nederlanders zijn geweest maar dat ze het ook wel begreep omdat het in Nederland niet snel ging.

Zorg ervoor dat je een FFP2 mondkapje bij je hebt. Een geel boekje maakt het administreren makkelijker.

Let wel: morgen 29 december sturen ze in Papenburg alle Nederlanders weg want dan is het alleen voor kinderen! (Moest ik maar even doorgeven zeiden ze 😄)

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie