Boosterprik halen in Duitsland?

Gisterenavond heb ik zonder afspraak met succes een boostervaccin weten te halen in Aken. Ik ben geweest bij ‘Aachen Arkaden’, een leegstaand winkelcentrum. Het adres is Trierer Strasse 1, 52078, Aachen. Parkeren kan aan de achterkant van het winkelcentrum, daar is een parkeergarage.

Ik had vooraf mijn beide vaccinatiebewijzen uitgeprint en deze meegenomen. Het gele boekje is ook mogelijk, maar die heb ik niet. In de wachtrij heb ik een formulier moeten invullen met mijn gegevens. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld, hier deden ze totaal niet moeilijk over. Er is geen een keer gevraagd wat ik kwam doen. Eenmaal de gegevens ingevuld was ik aan de beurt. Ik heb het Moderna vaccin gekregen.

Daarna naar de apotheek gegaan en die hebben mij een A4-tje gegeven met daarop de QR-code. De QR-code heb ik daarna toegevoegd in de ‘Corona-Warn’ app. De ‘Corona-Warn’ app kan je gewoon downloaden in de App Store. De beide Nederlandse QR-codes heb ik op dezelfde manier in de ‘Corona-Warn’ app gezet. Alle 3 mijn vaccinaties staan nu in de app en ik ben klaar om naar Oostenrijk te gaan.

Het is super geregeld bij de priklocatie in de ‘Aachen Arkaden’.

Vandaag in Essen (Marienhospital) zonder afspraak geprikt. Gewoon als nl met nl adres. Qr code opgehaald bij apotheek 200m verderop. Er is gewoon parkeerplaats, en s’ochtends half 11 was er geen wachtrij. Hadden wel gele boekje(met stempels), paspoort, formulieren geprint en ffp2 mondmasker. Zo te zien was niet alles nodig maar kan weinig kwaad.

Iedereen hier bedankt, toch meer zekerheid skivakantie :)

*bericht bewerkt door Boarderline23 op 29 dec 2021 12:51

Ik neem aan dat jullie “allemaal” na drie maanden van je laatste vaccinatie geboosterd zijn? Of zat er minder tijd dus? Daar loop ik helaas tegenaan… mag pas 28 januari maar ga de 22ste al.
In Noordrijn Westfalen was het eerst een maand na de laatste vaccinatie maar helaas vanwege kritiek is dit ook op 3 maanden gezet… zo balen

Evelien2 op 29 dec 2021 10:41

ATTENTIE: ZOJUIST IS DIT TOEGEVOEGD AAN DE REGELS OMTRENT INREIZEN OOSTENRIJK!!

null

Net in meppen geweest zonder afspraak, wachtrijtje. Gele boekje was niet nodig. Kein problem, kein schauspiel, freundlich:)

De apotheker Sophie wilde niet registreren, andere apotheke, kein problem.

Sophie was gewoon een beetje chagrijnig…

Kamikaze op 28 dec 2021 16:56

Zelfde ervaringen als @Kamikaze. Prikken ging probleemloos in Meppen. En Sophie Apotheke wou nog steeds niet registreren. Gelukkig zat een eindje verderop de St. Vitus-Apotheke; deze man was erg aardig en hielp ons probleemloos aan een QR code.

Weet iemand of er ook minderjarigen geboosterd kunnen worden in duitsland en waar?

Ik heb vandaag mijn boosterprik gehaald in Duitsland, mijn eerste prik was Janssen, nu staat er dat hij 14 dagen niet geldig is en prik 2/2 is, terwijl bij de anderen waar ik mee was het 3/3 is en gelijk geldig is ( die hebben gewoon Pfizer in NLgehad en in Duitsland de booster). Ik ben nu een beetje bang dat mijn prik dalijk in Oostenrijk niet als boosterprik wordt gezien. Iemand ervaring? Kan er verder ook niet meer over vinden

Weet iemand of er ook minderjarigen geboosterd kunnen worden in duitsland en waar?

Mark1105 op 29 dec 2021 15:34

Nee, dat kan wel in Oostenrijk

Ik neem aan dat jullie “allemaal” na drie maanden van je laatste vaccinatie geboosterd zijn? Of zat er minder tijd dus? Daar loop ik helaas tegenaan… mag pas 28 januari maar ga de 22ste al.
In Noordrijn Westfalen was het eerst een maand na de laatste vaccinatie maar helaas vanwege kritiek is dit ook op 3 maanden gezet… zo balen

Evelien2 op 29 dec 2021 10:41

ATTENTIE: ZOJUIST IS DIT TOEGEVOEGD AAN DE REGELS OMTRENT INREIZEN OOSTENRIJK!!

null

Ilseje12 op 29 dec 2021 14:52

Ja dat is als je hersteld bent… maar ik heb nooit corona gehad

Gisterenavond heb ik zonder afspraak met succes een boostervaccin weten te halen in Aken. Ik ben geweest bij ‘Aachen Arkaden’, een leegstaand winkelcentrum. Het adres is Trierer Strasse 1, 52078, Aachen. Parkeren kan aan de achterkant van het winkelcentrum, daar is een parkeergarage.

Ik had vooraf mijn beide vaccinatiebewijzen uitgeprint en deze meegenomen. Het gele boekje is ook mogelijk, maar die heb ik niet. In de wachtrij heb ik een formulier moeten invullen met mijn gegevens. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld, hier deden ze totaal niet moeilijk over. Er is geen een keer gevraagd wat ik kwam doen. Eenmaal de gegevens ingevuld was ik aan de beurt. Ik heb het Moderna vaccin gekregen.

Daarna naar de apotheek gegaan en die hebben mij een A4-tje gegeven met daarop de QR-code. De QR-code heb ik daarna toegevoegd in de ‘Corona-Warn’ app. De ‘Corona-Warn’ app kan je gewoon downloaden in de App Store. De beide Nederlandse QR-codes heb ik op dezelfde manier in de ‘Corona-Warn’ app gezet. Alle 3 mijn vaccinaties staan nu in de app en ik ben klaar om naar Oostenrijk te gaan.

Het is super geregeld bij de priklocatie in de ‘Aachen Arkaden’.

Jeroen99 op 29 dec 2021 12:11

Dus naderhand ben je in Nederland naar de apotheker gegaan en daar kreeg je vervolgens een QR code? Na het laten zien van je bewijs van je prik die je in Duitsland gehaald hebt?

Gisterenavond heb ik zonder afspraak met succes een boostervaccin weten te halen in Aken. Ik ben geweest bij ‘Aachen Arkaden’, een leegstaand winkelcentrum. Het adres is Trierer Strasse 1, 52078, Aachen. Parkeren kan aan de achterkant van het winkelcentrum, daar is een parkeergarage.

Ik had vooraf mijn beide vaccinatiebewijzen uitgeprint en deze meegenomen. Het gele boekje is ook mogelijk, maar die heb ik niet. In de wachtrij heb ik een formulier moeten invullen met mijn gegevens. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld, hier deden ze totaal niet moeilijk over. Er is geen een keer gevraagd wat ik kwam doen. Eenmaal de gegevens ingevuld was ik aan de beurt. Ik heb het Moderna vaccin gekregen.

Daarna naar de apotheek gegaan en die hebben mij een A4-tje gegeven met daarop de QR-code. De QR-code heb ik daarna toegevoegd in de ‘Corona-Warn’ app. De ‘Corona-Warn’ app kan je gewoon downloaden in de App Store. De beide Nederlandse QR-codes heb ik op dezelfde manier in de ‘Corona-Warn’ app gezet. Alle 3 mijn vaccinaties staan nu in de app en ik ben klaar om naar Oostenrijk te gaan.

Het is super geregeld bij de priklocatie in de ‘Aachen Arkaden’.

Jeroen99 op 29 dec 2021 12:11

Dus naderhand ben je in Nederland naar de apotheker gegaan en daar kreeg je vervolgens een QR code? Na het laten zien van je bewijs van je prik die je in Duitsland gehaald hebt?

Paxton_ op 29 dec 2021 16:15

nee naar de apotheek in Duitsland direct na het prikken

Ja dat is als je hersteld bent… maar ik heb nooit corona gehad

Evelien2 op 29 dec 2021 16:10

Dan lijkt het er op dat je niet naar Oostenrijk kunt zonder in quarantaine te moeten, tenzij je eerste vaccinatie met Janssen bent geprikt.

Net met 4 man onze boostervaccinatie gehaald in Meppen. Niet erg dat je Nederlands bent en geel boekje is inderdaad geen vereiste. Enige wat je mee moet nemen is je paspoort.

Met het formulier wat je meekrijgt kun je direct door naar een apotheek. Binnen een uur stond de vaccinatie in de Duitse corona warn app.

Nu direct door richting Saalbach 👍

Weet iemand of er ook minderjarigen geboosterd kunnen worden in duitsland en waar?
Ik volg ook even ivm mijn bijna 17 jarige zoon.

Vandaag einde middag dezelfde goede ervaring gehad in Duisburg zoals hier ook al eerder werd vermeld. Ook wij waren bij de witte tent tegenover het Ibis hotel (Portsmouthpl. 5, Duisburg). We waren er rond 16.30 uur en er was geen wachtrij. Iedereen was super vriendelijk en het verliep heel vlot. Precieze openingstijden konden we niet vinden, maar de vrouw die mij hielp werkte er vanavond in elk geval tot 18.15 uur. Vervolgens de QR-code opgehaald bij Mercator Apotheke en daar was het mogelijk om ook qr-codes te krijgen voor de eerste twee vaccinaties. Succes allemaal!

Zojuist geprikt in Aachen, Adalbertstrasse 85. Ze zeiden hier zo’n 1000 Nederlanders per dag te ontvangen, spreken je in het Engels aan en zijn erg vriendelijk. Ik had een afspraak om 7:15 en was binnen een kwartier klaar. Apotheek gaat wel pas om 8uur open om de QR code te krijgen dus nog even wachten. Zeker een aanrader om hier heen te gaan!

Rooszee op 29 dec 2021 07:33

Moet je daar op afspraak heen of kan je ook gewoon naar binnen lopen?

Ja dat is als je hersteld bent… maar ik heb nooit corona gehad

Evelien2 op 29 dec 2021 16:10

Dan lijkt het er op dat je niet naar Oostenrijk kunt zonder in quarantaine te moeten, tenzij je eerste vaccinatie met Janssen bent geprikt.

Suuski op 29 dec 2021 16:44

Of 2 vaccinaties, 1 booster, 1 negatieve pcr…? Of mis ik iets

Ja dat is als je hersteld bent… maar ik heb nooit corona gehad

Evelien2 op 29 dec 2021 16:10

Dan lijkt het er op dat je niet naar Oostenrijk kunt zonder in quarantaine te moeten, tenzij je eerste vaccinatie met Janssen bent geprikt.

Suuski op 29 dec 2021 16:44

Of 2 vaccinaties, 1 booster, 1 negatieve pcr…? Of mis ik iets

Elisa.nj op 29 dec 2021 21:48

Ja je hebt wat gemist :)…. Ging erom of je toch zonder booster kon omdat die binnen drie maanden na je laatste vaccinatie niet mogelijk is. Ilse dacht iets gevonden te hebben maar dan moet je corona hebben gehad.

Wellicht een kleine tip voor een ieder die ff booster haalt en dan direct of de dag erna door wil naar Oostenrijk (lees ik hier af en toe). Gisteren in NL booster (moderna, na 2x Pfizer) gekregen en nu al anderhalve dag doodmoe en overal spierpijn dus had zeker niet kunnen skiën. Mijn vrouw exact hetzelfde. Iedereen houdt er vast al rekening mee maar ik zou er minimaal 2 dagen tussen laten wil je een beetje plezier aan je vakantie willen beleven.

Ik neem aan dat jullie “allemaal” na drie maanden van je laatste vaccinatie geboosterd zijn? Of zat er minder tijd dus? Daar loop ik helaas tegenaan… mag pas 28 januari maar ga de 22ste al.
In Noordrijn Westfalen was het eerst een maand na de laatste vaccinatie maar helaas vanwege kritiek is dit ook op 3 maanden gezet… zo balen

Evelien2 op 29 dec 2021 10:41

ATTENTIE: ZOJUIST IS DIT TOEGEVOEGD AAN DE REGELS OMTRENT INREIZEN OOSTENRIJK!!

null

Ilseje12 op 29 dec 2021 14:52

Mag ik misschien vragen waar u dit artikel hebt gelezen…? Ik heb in april corona gehad (dus mijn bewijs van 180 dagen is voorbij) heb in juni mijn eerste prik gehad en in november mijn tweede. Ik ga in januari op vakantie en mag dus geen booster, ik zag het daarom somber in, nu ik dit lees van u hoop ik dan toch te mogen!
Zou u de site met mij willen delen? Alvast bedankt!

Wellicht een kleine tip voor een ieder die ff booster haalt en dan direct of de dag erna door wil naar Oostenrijk (lees ik hier af en toe). Gisteren in NL booster (moderna, na 2x Pfizer) gekregen en nu al anderhalve dag doodmoe en overal spierpijn dus had zeker niet kunnen skiën. Mijn vrouw exact hetzelfde. Iedereen houdt er vast al rekening mee maar ik zou er minimaal 2 dagen tussen laten wil je een beetje plezier aan je vakantie willen beleven.

PaddyB op 29 dec 2021 22:47

Yup,. Ik ook donderdag booster moderna gehaald en hele kerst op de bank kunnen liggen.

Ja dat is als je hersteld bent… maar ik heb nooit corona gehad

Evelien2 op 29 dec 2021 16:10

Dan lijkt het er op dat je niet naar Oostenrijk kunt zonder in quarantaine te moeten, tenzij je eerste vaccinatie met Janssen bent geprikt.

Suuski op 29 dec 2021 16:44

Of 2 vaccinaties, 1 booster, 1 negatieve pcr…? Of mis ik iets

Elisa.nj op 29 dec 2021 21:48

Ja je hebt wat gemist :)…. Ging erom of je toch zonder booster kon omdat die binnen drie maanden na je laatste vaccinatie niet mogelijk is. Ilse dacht iets gevonden te hebben maar dan moet je corona hebben gehad.

Evelien2 op 29 dec 2021 22:12

Oh, bedankt. :). Wat een gedoe is het ook…

Ik neem aan dat jullie “allemaal” na drie maanden van je laatste vaccinatie geboosterd zijn? Of zat er minder tijd dus? Daar loop ik helaas tegenaan… mag pas 28 januari maar ga de 22ste al.
In Noordrijn Westfalen was het eerst een maand na de laatste vaccinatie maar helaas vanwege kritiek is dit ook op 3 maanden gezet… zo balen

Evelien2 op 29 dec 2021 10:41

ATTENTIE: ZOJUIST IS DIT TOEGEVOEGD AAN DE REGELS OMTRENT INREIZEN OOSTENRIJK!!

null

Ilseje12 op 29 dec 2021 14:52

Mag ik misschien vragen waar u dit artikel hebt gelezen…? Ik heb in april corona gehad (dus mijn bewijs van 180 dagen is voorbij) heb in juni mijn eerste prik gehad en in november mijn tweede. Ik ga in januari op vakantie en mag dus geen booster, ik zag het daarom somber in, nu ik dit lees van u hoop ik dan toch te mogen!
Zou u de site met mij willen delen? Alvast bedankt!

LauLau op 29 dec 2021 23:03

Op de officiële website van de rijksoverheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/…

Mijn vriend kon eerst niet mee, en nu wel. Hij checkte dit iedere dag en zegt dat deze ‘versoepeling’ voor mensen met herstelbewijs gisteren is toegevoegd. Hij heeft dus gisteren snel zijn tweede prik gehaald (4 weken na de eerste) en mag nu mee. Hij had afgelopen zomer corona, dus wel recent.

Hoe staat bij jullie in de corona warn app de booster? Bij mij de eerste vaccinatie staat 1/1, bij de tweede 2/2 en bij de derde ook 2/2 ? Klopt het dat daar ook 2/2 moet staan of moet dit 3/3 zijn?

@Svennn bij mij staat bij de booster 3/3 Geen idee of je nog afwisselende resultaten krijgt als je eerst bijv. met Pfizer bent gevaccineerd en daarna met Moderna.

Weet iemand of er ook minderjarigen geboosterd kunnen worden in duitsland en waar?
Ik volg ook even ivm mijn bijna 17 jarige zoon.

GJDannenberg op 29 dec 2021 18:27

Vraag ik me ook af! Anders moeten mijn kinderen in Oostenrijk nog elke 2 of 3 dagen een antigeen of PCR test laten doen…

Als dank voor de vele handige ervaringen en tips die ik hier heb gelezen zal ik ook mijn ervaring delen.
Na tot tweemaal toe geen succes te hebben gehad over de grens nabij Nijmegen omdat ze geen Nederlanders wilden prikken nu toch succes gehad in Aachen.
Ik ben naar het vaccinatiestation op de Adalbertstrasse 85 geweest en er werden geen vragen gesteld bij mijn nationaliteit.
Ik had wel een adres van familie in Limburg gebruikt, niet mijn randstad adres. In de ochtend was het er lekker rustig, alleen andere Nederlanders gezien die geprikt werden. https://www.aachentest.de/impfen <- deze site had ik een afspraak gemaakt.
via de mail krijg je vervolgens de links toegestuurd van de documenten die je in tweevoud ingevuld mee moet nemen, een “Anamnese und Einwilligung mRNA-Impfstoff” en de “Aufklärung mRNA-Impfstoff” en daarnaast gewoon je paspoort/rijbewijs en een bewijs van eerdere vaccinatie in Nederland, je internationale QR code geprint van de overheidssite is voldoende.
Hierna doorgaan naar de apotheek “Hirsch apotheke” zij printen een QR code voor je die je in de franse/duitse/oostenrijk’se corona app laad met je telefoon en diens camera en klaar is kees. Meteen geldig in Oostenrijk en na 7 dagen in Frankrijk.

veel succes allemaal!

Ik ben van plan om morgenochtend vanuit regio Enschede een booster te halen in Duitsland. Zijn er hier mensen die de afgelopen dagen die kant op zijn geweest? Zo ja, welke plaats raden jullie aan?

Ik lees over Gronau en Ahaus wel positieve verhalen, Nordhorn daarentegen weer niet. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben van plan om morgenochtend vanuit regio Enschede een booster te halen in Duitsland. Zijn er hier mensen die de afgelopen dagen die kant op zijn geweest? Zo ja, welke plaats raden jullie aan?

Ik lees over Gronau en Ahaus wel positieve verhalen, Nordhorn daarentegen weer niet. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Remco96 op 30 dec 2021 18:48

Ik ben in Borken geweest de 28ste, dat ging zonder problemen. Van tevoren de formulieren ingevuld gewoon met NL adres erop etc.
Maar in dat ‘Kreis’ gaan ze pas weer prikken na nieuwjaar geloof ik.

*bericht bewerkt door Ano op 31 dec 2021 08:29

Zijn er nog mensen die recent in Duitsland hun booster gehaald hebben? Ik hoorde dat het sinds 29 Dec voor nederlanders niet meer mogelijk was om daar een booster te halen?

Zijn er nog mensen die recent in Duitsland hun booster gehaald hebben? Ik hoorde dat het sinds 29 Dec voor nederlanders niet meer mogelijk was om daar een booster te halen?

SkiLoco op 03 jan 2022 20:21

Een kennis is vanochtend in Aken geweest, dat ging zonder problemen.
Overigens kan in NL ook bijna elke volwassene een afspraak maken. Vandaag 2002 en eerder, dus morgen 18+.

Plaats een reactie