Boosterprik halen in Duitsland?

Ik heb vandaag mijn boosterprik gehaald in Duitsland, mijn eerste prik was Janssen, nu staat er dat hij 14 dagen niet geldig is en prik 2/2 is, terwijl bij de anderen waar ik mee was het 3/3 is en gelijk geldig is ( die hebben gewoon Pfizer in NLgehad en in Duitsland de booster). Ik ben nu een beetje bang dat mijn prik dalijk in Oostenrijk niet als boosterprik wordt gezien. Iemand ervaring? Kan er verder ook niet meer over vinden

BennieBenzo op 29 dec 2021 15:42

Heb je hier inmiddels al meer over gevonden? Lees bij sommige dat de booster direct werkt, bij sommige vanaf 7 dagen, maar nog niet eerder na 14 dagen gezien??

Via de GreenPass en Grüner Pass app word je booster na Janssen (dus prik 2/2) gewoon gezien als booster in Oostenrijk.
Oostenrijk: Booster direct geldig na prik. 3/3 bij Pfizer/Moderna mensen, 2/2 bij Janssen mensen.
Duitsland: Pas na 14 dagen (dus ook als je in Duitsland met je Oostenrijkse QR 2/2 aan komt; In Duitsland wordt deze dan nog niet geaccepteerd, gebruik dan je 1/1 QR of NL app).
Frankrijk weet ik zo niet, ik dacht 7 dagen. Maar dit is al heel vaak voorbij gekomen op het forum hier.

*bericht bewerkt door Aufgehts op 04 jan 2022 00:06

Hoi, mijn 2e vaccinatie is minder dan 3 maanden geleden. Nu heb ik alvast een afspraak in Aachen gemaakt om mijn Booster te halen, echter heb ik op het Anamnese formulier ingevuld dat mijn 2e vaccinatie wel 3 maanden geleden is.
Nu zit ik met twee vragen:

Zal dit voor problemen zorgen, dus moet je de NL Corona App laten zien en hier uiteindelijk alsnog mee door de mand valt?

En klopt het dat de Einwilligungserklärung een verklaring is van je eigen huisarts, zo ja moet je dit dan laten ondertekenen in Nederland alvorens je de booster in Duitsland gaat halen?

Gisterenavond heb ik zonder afspraak met succes een boostervaccin weten te halen in Aken. Ik ben geweest bij ‘Aachen Arkaden’, een leegstaand winkelcentrum. Het adres is Trierer Strasse 1, 52078, Aachen. Parkeren kan aan de achterkant van het winkelcentrum, daar is een parkeergarage.

Ik had vooraf mijn beide vaccinatiebewijzen uitgeprint en deze meegenomen. Het gele boekje is ook mogelijk, maar die heb ik niet. In de wachtrij heb ik een formulier moeten invullen met mijn gegevens. Ik heb gewoon mijn Nederlandse adres ingevuld, hier deden ze totaal niet moeilijk over. Er is geen een keer gevraagd wat ik kwam doen. Eenmaal de gegevens ingevuld was ik aan de beurt. Ik heb het Moderna vaccin gekregen.

Daarna naar de apotheek gegaan en die hebben mij een A4-tje gegeven met daarop de QR-code. De QR-code heb ik daarna toegevoegd in de ‘Corona-Warn’ app. De ‘Corona-Warn’ app kan je gewoon downloaden in de App Store. De beide Nederlandse QR-codes heb ik op dezelfde manier in de ‘Corona-Warn’ app gezet. Alle 3 mijn vaccinaties staan nu in de app en ik ben klaar om naar Oostenrijk te gaan.

Het is super geregeld bij de priklocatie in de ‘Aachen Arkaden’.

Jeroen99 op 29 dec 2021 12:11

Heb je “beide vaccinatiebewijzen uitgeprint” moeten laten zien?

Vandaag in Aachen geweest voor mijn boosterprik. Mijn Nl vaccinaties waren niet langer dan 3 maanden geleden daarom kreeg ik hem niet in NL. Ik heb alle formulieren ingevuld en de juiste gegevens ingevuld. Zij deden hier niet moeilijk om. Wel moet je een formulier ondertekenen waarin je verklaard uit Duitsland te komen of daar te werken. Hierna mag je doorlopen en krijg je je prik. Met dit bewijs ga je naar een apotheek en krijg je je QR code. Deze kan je zetten in een Duitse app of je huisarts bellen of zij/hij deze wilt registreren in Nederland.

Ik ben geweest bij Impfzentrum Adalbertstr. 85 im Auftrag der Städteregion Aachen. (Wel online even een afspraak maken en de juiste documenten invullen) Parkeren in de parkeergarage(kosten 1euro) voor de deur zit de locatie. 7 minuten lopen naar de apotheek, de gegevens van de apotheek verstrekken ze daar.

Veel skiplezier

Let er dan wel even op dat je voor Aachen een milieuvignet nodig hebt.

Edwin van Riel

Vandaag in Aachen geweest voor mijn boosterprik. Mijn Nl vaccinaties waren niet langer dan 3 maanden geleden daarom kreeg ik hem niet in NL. Ik heb alle formulieren ingevuld en de juiste gegevens ingevuld. Zij deden hier niet moeilijk om. Wel moet je een formulier ondertekenen waarin je verklaard uit Duitsland te komen of daar te werken. Hierna mag je doorlopen en krijg je je prik. Met dit bewijs ga je naar een apotheek en krijg je je QR code. Deze kan je zetten in een Duitse app of je huisarts bellen of zij/hij deze wilt registreren in Nederland.

Ik ben geweest bij Impfzentrum Adalbertstr. 85 im Auftrag der Städteregion Aachen. (Wel online even een afspraak maken en de juiste documenten invullen) Parkeren in de parkeergarage(kosten 1euro) voor de deur zit de locatie. 7 minuten lopen naar de apotheek, de gegevens van de apotheek verstrekken ze daar.

Veel skiplezier

Skiënisleuk op 04 jan 2022 18:38

Wanneer mocht je eigelijk je booster halen? Ik twijfel ook om naar Duitsland te gaan zaterdag. Ik Nederland pas de 27ste dat ik kan maar dat is te laat….

Vorige week met mijn dochters hier geweest: DRK Coronaschutz Zentrum aan de Das Liebig Liebigstrasse 19 52070 Aachen.
Vrij kleinschalig maar geen enkel probleem.
Wel moet je veel handtekeningen zetten dat je hun vrijwaart bij problemen, maar dat is altijd in Duitsland volgens mijn buren die ook in Duitsland wonen.
Verder al de goede tip gelezen over het milieuvignet die wij nog niet hadden, maar die kon ik vlak om de hoek halen voor € 7.-
Ook bij de apotheek geen probleem voor de QR code.
Mijn dochters hebben nu een Duitse app waar ook de Nederlandse QR codes van de 1e en 2e vaccinatie ingezet konden worden.

En de Duitse QR code was binnen een dag voor ons omgezet door de huisarts en die hebben ze nu ook in de Nederlandse Coronacheck app.

Maar nu even een hele andere vraag: weet iemand hoe of hoeveel er gecontroleerd wordt.?
Volgende week nog een PCR test doen dus dan zijn wij er klaar voor, maar als ik vervolgens zo de grens over rijd is het wel heel veel moeite geweest zonder controle.

Bij de controle naar illegalen van een aantal jaar werd al het verkeer naar 1 baan geleid en werd op ze minst een blik in de auto geworpen.
Wat dan weer kilometers file tot gevolg had.

*bericht bewerkt door Pickup op 05 jan 2022 13:44

Ook wij willen 29-1 naar Oostenrijk maar i.v.m herstel van covid 20 november krijgen wij geen boosterprik .
Wil graag naar Aachen voor prik, is dit echt te doen?
Graag tips en adviezen

Gerrit Arendse

Ook wij willen 29-1 naar Oostenrijk maar i.v.m herstel van covid 20 november krijgen wij geen boosterprik .
Wil graag naar Aachen voor prik, is dit echt te doen?
Graag tips en adviezen

Gerrit_Arendse op 06 jan 2022 07:48

Wat zoek je exact? Als je terugleest zul je zien dat er veel mensen in Aken zijn geweest, dat verliep prima. Er wordt regelmatig genoemd waar je een afspraak kan maken, waar je moet zijn en hoe je vervolgens de noodzakelijke QR-code krijgt.

@Gerrit_Arendse als u voor deze corona besmetting 2x gevaccineert bent, heeft u als ik het goed begrepen heb geen booster nodig voor Oostenrijk.

Evelien2,
Zou je mij het adres van de apotheek willen mailen ?

gj.arendse@quicknet.nl

Gerrit Arendse

Evelien2,
Zou je mij het adres van de apotheek willen mailen ?

gj.arendse@quicknet.nl

Geen idee… denk dat je even moet vragen aan de gene die er geweest is…ik reageerde er alleen maar op

Gerrit_Arendse op 06 jan 2022 16:30

Ook wij willen 29-1 naar Oostenrijk maar i.v.m herstel van covid 20 november krijgen wij geen boosterprik .
Wil graag naar Aachen voor prik, is dit echt te doen?
Graag tips en adviezen

Gerrit_Arendse op 06 jan 2022 07:48

Als je hersteld bent, heb je toch geen booster nodig? Of ben je verder niet gevaccineerd?

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Er is een reden dat dat niet mag….
En je voldoet zo ook niet aan de eisen die Oostenrijk aan een booster stelt.

Er is een reden dat dat niet mag….
En je voldoet zo ook niet aan de eisen die Oostenrijk aan een booster stelt.

DrPhil op 08 jan 2022 13:15

Zal wel mee vallen. Paar weken geleden werd er nog binnen 1 maand na laatste vaccinatie geprikt. Ach en die paar dagen zal wel los lopen hoor…

Vorige week met mijn dochters hier geweest: DRK Coronaschutz Zentrum aan de Das Liebig Liebigstrasse 19 52070 Aachen.
Vrij kleinschalig maar geen enkel probleem.
Wel moet je veel handtekeningen zetten dat je hun vrijwaart bij problemen, maar dat is altijd in Duitsland volgens mijn buren die ook in Duitsland wonen.
Verder al de goede tip gelezen over het milieuvignet die wij nog niet hadden, maar die kon ik vlak om de hoek halen voor € 7.-
Ook bij de apotheek geen probleem voor de QR code.
Mijn dochters hebben nu een Duitse app waar ook de Nederlandse QR codes van de 1e en 2e vaccinatie ingezet konden worden.

En de Duitse QR code was binnen een dag voor ons omgezet door de huisarts en die hebben ze nu ook in de Nederlandse Coronacheck app.

Maar nu even een hele andere vraag: weet iemand hoe of hoeveel er gecontroleerd wordt.?
Volgende week nog een PCR test doen dus dan zijn wij er klaar voor, maar als ik vervolgens zo de grens over rijd is het wel heel veel moeite geweest zonder controle.

Bij de controle naar illegalen van een aantal jaar werd al het verkeer naar 1 baan geleid en werd op ze minst een blik in de auto geworpen.
Wat dan weer kilometers file tot gevolg had.

Pickup op 05 jan 2022 13:43

Waarom in Duitsland ? Iedereen kan toch in NL een booster krijgen.

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Evelien2 op 08 jan 2022 13:02

Top dat het je gelukt is!
Heb je alles correct ingevuld?
Vaccinatie bewijs en paspoort voldoende?
Ik wil volgend weekend ook richting Duitsland rijden. Eind november mijn 2de vaccinatie gehad…

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Evelien2 op 08 jan 2022 13:02

Top dat het je gelukt is!
Heb je alles correct ingevuld?
Vaccinatie bewijs en paspoort voldoende?
Ik wil volgend weekend ook richting Duitsland rijden. Eind november mijn 2de vaccinatie gehad…

HenkSpenk op 08 jan 2022 17:49

Ik stuur je wel ff pb

Vorige week met mijn dochters hier geweest: DRK Coronaschutz Zentrum aan de Das Liebig Liebigstrasse 19 52070 Aachen.
Vrij kleinschalig maar geen enkel probleem.
Wel moet je veel handtekeningen zetten dat je hun vrijwaart bij problemen, maar dat is altijd in Duitsland volgens mijn buren die ook in Duitsland wonen.
Verder al de goede tip gelezen over het milieuvignet die wij nog niet hadden, maar die kon ik vlak om de hoek halen voor € 7.-
Ook bij de apotheek geen probleem voor de QR code.
Mijn dochters hebben nu een Duitse app waar ook de Nederlandse QR codes van de 1e en 2e vaccinatie ingezet konden worden.

En de Duitse QR code was binnen een dag voor ons omgezet door de huisarts en die hebben ze nu ook in de Nederlandse Coronacheck app.

Maar nu even een hele andere vraag: weet iemand hoe of hoeveel er gecontroleerd wordt.?
Volgende week nog een PCR test doen dus dan zijn wij er klaar voor, maar als ik vervolgens zo de grens over rijd is het wel heel veel moeite geweest zonder controle.

Bij de controle naar illegalen van een aantal jaar werd al het verkeer naar 1 baan geleid en werd op ze minst een blik in de auto geworpen.
Wat dan weer kilometers file tot gevolg had.

Pickup op 05 jan 2022 13:43

Waarom in Duitsland ? Iedereen kan toch in NL een booster krijgen.

pizzapuntpflug op 08 jan 2022 13:35

Omdat het toen nog heel onzeker was of ze op tijd een afspraak konden maken.
En als ze afspraak mochten maken was de kans zeer groot dat ze geen booster zouden krijgen voor we naar Oostenrijk gaan.

Vorige week met mijn dochters hier geweest: DRK Coronaschutz Zentrum aan de Das Liebig Liebigstrasse 19 52070 Aachen.
Vrij kleinschalig maar geen enkel probleem.
Wel moet je veel handtekeningen zetten dat je hun vrijwaart bij problemen, maar dat is altijd in Duitsland volgens mijn buren die ook in Duitsland wonen.
Verder al de goede tip gelezen over het milieuvignet die wij nog niet hadden, maar die kon ik vlak om de hoek halen voor € 7.-
Ook bij de apotheek geen probleem voor de QR code.
Mijn dochters hebben nu een Duitse app waar ook de Nederlandse QR codes van de 1e en 2e vaccinatie ingezet konden worden.

En de Duitse QR code was binnen een dag voor ons omgezet door de huisarts en die hebben ze nu ook in de Nederlandse Coronacheck app.

Maar nu even een hele andere vraag: weet iemand hoe of hoeveel er gecontroleerd wordt.?
Volgende week nog een PCR test doen dus dan zijn wij er klaar voor, maar als ik vervolgens zo de grens over rijd is het wel heel veel moeite geweest zonder controle.

Bij de controle naar illegalen van een aantal jaar werd al het verkeer naar 1 baan geleid en werd op ze minst een blik in de auto geworpen.
Wat dan weer kilometers file tot gevolg had.

Pickup op 05 jan 2022 13:43

Over de controles is een reeds een topic. Echter de regel is “PCR test voor iedereen die Oostenrijk wil inreizen en een booster voor 4 specifieke landen waaronder Nederland”. Dat is toch een fijn gevoel dat die Duitser die naast je zit in het restaurant net als jij een PCR test heeft gedaan. Ze zouden daar niet eens op hoeven te controleren. De regel is de regel. Als je het niet eens bent met de regel dan heet Frankrijk je welkom…of Zwitserland en Italië met een sneltest…

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Evelien2 op 08 jan 2022 13:02

Top dat het je gelukt is!
Heb je alles correct ingevuld?
Vaccinatie bewijs en paspoort voldoende?
Ik wil volgend weekend ook richting Duitsland rijden. Eind november mijn 2de vaccinatie gehad…

HenkSpenk op 08 jan 2022 17:49

Ik stuur je wel ff pb

Evelien2 op 08 jan 2022 18:04

Zou je mij deze informatie ook kunnen sturen svp?

Beste,
Ik heb na mijn 2 vaccinaties geen gele boekje ontvangen. Nu zou ik graag binnenkort naar Aken rijden om daar een booster te halen, ivm mn wintersport die eraan zit te komen.

Is het mogelijk om daar een boosterprik te halen zonder het aanleveren van het gele boekje?

Ja hoor, vragen ze niet naar

Edwin van Riel

Ja hoor, vragen ze niet naar

evr66 op 09 jan 2022 13:37

Oké dus alleen aan een paspoort heb ik genoeg?

of moet ik mijn vaccinatiebewijzen uitprinten?

*bericht bewerkt door Chr!sti@n op 09 jan 2022 13:39

Ja hoor, vragen ze niet naar

evr66 op 09 jan 2022 13:37

Oké dus alleen aan een paspoort heb ik genoeg?

of moet ik mijn vaccinatiebewijzen uitprinten?

Chr!sti@n op 09 jan 2022 13:38

Je moet wel iets laten zien waaruit blijkt wanneer je de andere vaccinaties hebt gehad. Je kan de app bijvoorbeeld hiervoor gebruiken

Je kunt de vaccinatiebewijzen printen op CoronaCheck.nl/print

Je moet wel iets kunnen laten zien natuurlijk 😉

Edwin van Riel

Hoe kun je er achter komen of ze op die locatie nog prikken in Aachen? Hoe zijn jullie daar bij gekomen als ik vragen mag?

Hoe kun je er achter komen of ze op die locatie nog prikken in Aachen? Hoe zijn jullie daar bij gekomen als ik vragen mag?

Nicover op 09 jan 2022 14:33

Je kan gewoon afspraak maken online als je dat prettig vind. Kom dan wel op tijd!

Plaats een reactie