Boosterprik halen in Duitsland?

Via een bekende Nederlandse website, iets met wintersporters. Toen dit topic nog 1 pagina besloeg 😂😂

Verder gewoon ff op hun site kijken en een gokje wagen

Edwin van Riel

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Evelien2 op 08 jan 2022 13:02

Wordt dit in Oostenrijk goed gekeurd/ gezien als booster? In dat geval wil ik dit ook. Zit ook nog binnen de 3 maanden

Ben zojuist in Aachen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten met booster. In Nederland mocht ik nog geen booster vanwege de drie maanden maar hier was geen enkel probleem! Aan de overkant zat een apotheek, qr code ontvangen en gelijk in de Gruner app gezet. Alles perfect verlopen! Nu weer bijna 300 km naar huis karren :)

Evelien2 op 08 jan 2022 13:02

Wordt dit in Oostenrijk goed gekeurd/ gezien als booster? In dat geval wil ik dit ook. Zit ook nog binnen de 3 maanden

svoney op 09 jan 2022 16:02

Neen! Oostenrijk eist minimaal 120 dagen ertussen.

Aachen lijkt me voor volwassenen een goede optie, maar waar in Duitsland kan een 17 jarige een booster krijgen ? In Oostenrijk is dat verplicht, maar in Nederland boosten ze (nog) niet voor < 18.

Of kan ik dat ook in Aachen laten doen ?

Dank.

Wat drPhil zegt is juist ……ook in Duitsland is het 3 maanden… maar bedoelde in bovenstaande post meer… scheelt het nou een paar dagen… daar doen ze niet moeilijk over. In Nederland uitgesloten. En ja dan kan het net zo zijn dat als je het van te voren wil regelt je te laat bent. Daarbij… je hebt de greencheck die groen vinkt… daar kijken ze helemaal niet naar datum van je tweede prik maar feitelijk heb je gelijk… ik ga mij geen zorgen maken over die paar dagen… heb ik genoeg gedaan als zzp’er die al twee jaar bijna geen inkomsten heeft en altijd alles volgens het boekje heeft gedaan :)

*bericht bewerkt door Evelien2 op 09 jan 2022 16:30

Echter de regel is “PCR test voor iedereen die Oostenrijk wil inreizen en een booster voor 4 specifieke landen waaronder Nederland”. Dat is toch een fijn gevoel dat die Duitser die naast je zit in het restaurant net als jij een PCR test heeft gedaan.

PaddyB op 08 jan 2022 22:43

Voor mensen die niet uit een virusvariantgebied komen, is het PCR-test òf booster. Als die Duitser die naast je zit een booster heeft gehad, hoeft hij dus geen test te hebben gedaan.

Annoying skiers since 2003

Wat drPhil zegt is juist ……ook in Duitsland is het 3 maanden… maar bedoelde in bovenstaande post meer… scheelt het nou een paar dagen… daar doen ze niet moeilijk over. In Nederland uitgesloten. En ja dan kan het net zo zijn dat als je het van te voren wil regelt je te laat bent. Daarbij… je hebt de greencheck die groen vinkt… daar kijken ze helemaal niet naar datum van je tweede prik maar feitelijk heb je gelijk… ik ga mij geen zorgen maken over die paar dagen… heb ik genoeg gedaan als zzp’er die al twee jaar bijna geen inkomsten heeft en altijd alles volgens het boekje heeft gedaan :)

Evelien2 op 09 jan 2022 16:29

Bij jou is het wel iets meer dan een paar dagen. In een eerder bericht schreef je dat je pas de 27e in Nederland je booster mocht halen.

Klopt maar ga de 23ste pas op vakantie dus dat bedoel ik met die paar dagen… hangt op 4 dagen af dat je niet aan de inreis voldoet van 120 dagen… nou lekker belangrijk

Klopt maar ga de 23ste pas op vakantie dus dat bedoel ik met die paar dagen… hangt op 4 dagen af dat je niet aan de inreis voldoet van 120 dagen… nou lekker belangrijk

Evelien2 op 09 jan 2022 19:45

120 dagen is een maand langer dan 3 maanden hoor.

Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 10:55

En aanvullend…. Weet iemand waar ik in Duitsland voor een 18-minner een booster kan halen? Ik verwacht dat deze in NL niet voor de krokus worden gezet met als gevolg dat gezinnen met kinderen onder de 18 (boven de 12) niet naar Oostenrijk kunnen afreizen tenzij ze ergens in het buitenland een booster voor hun tieners hebben gehaald ?

Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 10:55

Zoek in Google op een plaatsnaam die voor jou goed te bereiken is en “impfen”, dan vind je meestal wel een website van die gemeente met daarop de details. De QR-code is voor Oostenrijk direct geldig.

Of als je toch liever in NL naar de GGD gaat, bel ze even voor een afspraak. Soms kan je nog dezelfde dag terecht en er is in meerdere plaatsen ook sprake van vrije inloop.

Helaas is een > > Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 10:55

Zoek in Google op een plaatsnaam die voor jou goed te bereiken is en “impfen”, dan vind je meestal wel een website van die gemeente met daarop de details. De QR-code is voor Oostenrijk direct geldig.

Of als je toch liever in NL naar de GGD gaat, bel ze even voor een afspraak. Soms kan je nog dezelfde dag terecht en er is in meerdere plaatsen ook sprake van vrije inloop.

Timmy op 10 jan 2022 11:00

Helaas is NL geen optie meer voor mij… Ik wilde graag mijn booster halen, maar ik moet persé drie maanden wachten op mijn booster wegens een recente besmetting… Wanneer wordt deze QR geldig voor Oostenrijk? Ik heb alleen één Janssen prik, een herstelbewijs en kan nog den 48PCR regelen, maar dit zal wel niet genoeg zijn om een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Ik heb 27 oktober m’n tweede vaccinatie gehad i.v.m. zwangerschap dus ik zou op 27 januari pas de booster mogen halen.
Wij gaan echter 21 januari richting Oostenrijk. Nou wil ik volgende week een booster gaan halen in Meppen, kan dit of zijn ze hier heel streng op die 3 maanden aangezien dit in Nordrhein-Westfalen is of maakt dit niet meer uit?

Ja, ik weet regels zijn regels… maar de wintersport aan me voorbij te laten gaan om deze paar dagen…

Hoe kun je er achter komen of ze op die locatie nog prikken in Aachen? Hoe zijn jullie daar bij gekomen als ik vragen mag?

Nicover op 09 jan 2022 14:33

Wij zijn afgelopen zaterdag gereden, wat later op de dag voor onze dochter die nu nog niet mag maar over 2 maanden wordt ze 18 en dan mag ze wel maar dat is voor ons te laat. Had een afspraak gemaakt in de Adalbertstrasse 85 maar ondanks onze afspraak, waren de boosters op. Blijkbaar mag je dus ook zonder afspraak dus wie het eerst komt……Heb daar toen het adres Triererstrasse 1 gekregen en daar kon het nog wel. Daarna terug naar de apotheek voor een QR-code op papier in de Adalbertstrasse. Gele boekje vullen ze ook in mocht je dat hebben. Handigst is dus om op tijd te gaan ivm voorraad en sluiting apotheken.

Aachen lijkt me voor volwassenen een goede optie, maar waar in Duitsland kan een 17 jarige een booster krijgen ? In Oostenrijk is dat verplicht, maar in Nederland boosten ze (nog) niet voor < 18.

Of kan ik dat ook in Aachen laten doen ?

Dank.

alrikboonstra op 09 jan 2022 16:25

Ja, wij zijn afgelopen zaterdag met onze dochter van 17 geweest, geen probleem

*bericht bewerkt door Margo123 op 10 jan 2022 14:29

Je kan ook gewoon afspraak maken online in Aachen

Helaas is een > > Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 10:55

Zoek in Google op een plaatsnaam die voor jou goed te bereiken is en “impfen”, dan vind je meestal wel een website van die gemeente met daarop de details. De QR-code is voor Oostenrijk direct geldig.

Of als je toch liever in NL naar de GGD gaat, bel ze even voor een afspraak. Soms kan je nog dezelfde dag terecht en er is in meerdere plaatsen ook sprake van vrije inloop.

Timmy op 10 jan 2022 11:00

Helaas is NL geen optie meer voor mij… Ik wilde graag mijn booster halen, maar ik moet persé drie maanden wachten op mijn booster wegens een recente besmetting… Wanneer wordt deze QR geldig voor Oostenrijk? Ik heb alleen één Janssen prik, een herstelbewijs en kan nog den 48PCR regelen, maar dit zal wel niet genoeg zijn om een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 11:03

Volgens mij wel, heb gister uitgezocht en de app greencheck gedownload en mijn qr is groen

Helaas is een > > Nog iemand verder een andere plaats voor een booster in Duitsland? Aachen is mij net te ver vanaf Zwolle. Daarnaast, wanneer is die QR actief en geldig zodat ze het in Oostenrijk goed vinden?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 10:55

Zoek in Google op een plaatsnaam die voor jou goed te bereiken is en “impfen”, dan vind je meestal wel een website van die gemeente met daarop de details. De QR-code is voor Oostenrijk direct geldig.

Of als je toch liever in NL naar de GGD gaat, bel ze even voor een afspraak. Soms kan je nog dezelfde dag terecht en er is in meerdere plaatsen ook sprake van vrije inloop.

Timmy op 10 jan 2022 11:00

Helaas is NL geen optie meer voor mij… Ik wilde graag mijn booster halen, maar ik moet persé drie maanden wachten op mijn booster wegens een recente besmetting… Wanneer wordt deze QR geldig voor Oostenrijk? Ik heb alleen één Janssen prik, een herstelbewijs en kan nog den 48PCR regelen, maar dit zal wel niet genoeg zijn om een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 11:03

Ja hoor dat is genoeg.

Iemand afgelopen week nog in Duitsland een booster wezen halen?
En waar is het mogelijk om 1 maand na 2e vaccinatie de booster te halen in Duitsland?

Ik lees in dit topic enkele ervaringen van mensen die in Duitsland een vaccinatie hebben gekregen zonder dat er drie maanden tussen de tweede vaccinatie zat. Bij deze personen kwam het neer op ‘enkele dagen’, maar heeft er ook iemand ervaring met het halen van een booster 8 tot 10 weken (ruim twee maanden) na de 2e vaccinatie?

Ik lees in dit topic enkele ervaringen van mensen die in Duitsland een vaccinatie hebben gekregen zonder dat er drie maanden tussen de tweede vaccinatie zat. Bij deze personen kwam het neer op ‘enkele dagen’, maar heeft er ook iemand ervaring met het halen van een booster 8 tot 10 weken (ruim twee maanden) na de 2e vaccinatie?

Bas. op 11 jan 2022 13:37

Beste Bas, Ook al haal je een booster prik in Duitsland, in Oostenrijk is hij niet geldig. Voor Oostenrijk is de eis dat er 120 dagen tussen de booster en de laatste vaccinatie zit.

@DrPhil
Beste DrPhil, Dat klopt, maar dat vraag ik niet. Ik vraag of er ervaringen zijn van mensen die naar Duitsland zijn gegaan voor een booster terwijl de 2e prik niet echt op een paar dagen na drie maanden geleden gezet is.

En waarom zou je dat willen weten?
In een eerder topic kwam naar voren dat je zelf in Oostenrijk in quarantaine moet.

Nogmaals mocht iemand met een dergelijke situatie ervaring hebben dan waardeer ik het als jullie het delen! Mag ook via PM:)

Dit topic is inmiddels één groot fraudetopic geworden.
Zou goed zijn als het wordt gesloten.

Het kan zijn dat ze in Duitsland iets meer coulant zijn met het zetten van de booster, natuurlijk geheel ten behoeve van de volksgezondheid. Indien iemand hier meer van weet graag delen, zo helpen we elkaar verder. Krijg sterk de indruk dat iemand op dit forum vooral graag ziet dat mensen niet naar Oostenrijk afreizen i.p.v. mensen te helpen, ongeacht hoe goed beschermd ze ook zijn. Dat is prima, maar reageer dan niet.

Plaats een reactie