Boosterprik halen in Duitsland?

Wat vullen jullie in wanneer er wordt gevraagd om woonplaats en land? Ik wil deze week gaan vaccineren ergens in kreiss-kleve, nog verdere tips?

Jejeje op 22 dec 2021 15:58

Zie eerdere reacties in dit topic, ik begrijp dat Kreis-Kleve niet zo happig is op boostershoppers, maar dat het sommigen wel is gelukt.

Kar1n op 22 dec 2021 16:26

woonplaats/land was in Aachen meer een gezellig gespreksonderwerp, dan dat ze er wakker van lagen, laat staan bezwaar tegen hadden.

Edwin van Riel

Zoals zovelen hier denk ik, ben ik ook de dupe van de nieuwe regels in Oostenrijk (waar ik de 30e naar Wenen zou vliegen).
Gelukkig zijn er altijd nog onze Duitse vrienden die ons uit de brand kunnen helpen. Ik heb echter wel 2 vragen waar jullie misschien al ervaring mee hebben.

  • Ik ben tweemaal gevaccineerd in Denemarken (omdat ik daar destijds woonde) en heb dus niks in mijn gele boekje staan. Is een uitgeprint vaccinatiebewijs ook voldoende?
  • Mijn laatste vaccinatie is nu 4 en een half maand geleden en ik las ergens dat ze in principe pas 5 maanden na de laatste, de booster, vaccineren. Is er toevallig iemand die ook een booster gehaald heeft met minder dan 5 maanden sinds de 2e vaccinatie?

Mocht iemand dit weten, hoor ik het graag :)

Afspraak gemaakt om morgen te boostershoppen in Duitsland. Geen zin om te wachten op duidelijkheid mbt skiën met Janssen in Frankrijk. Wordt nu ook wel kort dag, vertrek 1-1. Ik merk dat al onzekerheden mijn voorpret beïnvloed. Hopen dat het goed komt morgen.

Caroo op 09 dec 2021 20:19

Mag ik vragen hoe jij een afspraak hebt gemaakt?

*bericht bewerkt door Varkala op 22 dec 2021 17:09

Hoi mensen,

Kan iemand ons verder helpen? Wij willen ook graag de booster ivm Oostenrijk. Wij wonen in Drenthe dus Aken is erg ver voor ons. Nu las ik ook over een mobiele bus in o.a. Borken en Ahaus. Weet iemand hoe dit werkt? Staan die bussen daar de hele dag? We willen graag morgen heen voor de booster.
Kan je ook een afspraak maken?
Of weet iemand van jullie een andere plek om de booster te halen dichterbij Drenthe? Is meppen bv ook een optie?
Hoor het graag! Wij zitten behoorlijk in de stress hier met twee kids die zich er voor de 2de keer enorm op verheugen…
Alvast heel erg bedankt!
Groet Varkala

Zoals zovelen hier denk ik, ben ik ook de dupe van de nieuwe regels in Oostenrijk (waar ik de 30e naar Wenen zou vliegen).
Gelukkig zijn er altijd nog onze Duitse vrienden die ons uit de brand kunnen helpen. Ik heb echter wel 2 vragen waar jullie misschien al ervaring mee hebben.

  • Ik ben tweemaal gevaccineerd in Denemarken (omdat ik daar destijds woonde) en heb dus niks in mijn gele boekje staan. Is een uitgeprint vaccinatiebewijs ook voldoende?
  • Mijn laatste vaccinatie is nu 4 en een half maand geleden en ik las ergens dat ze in principe pas 5 maanden na de laatste, de booster, vaccineren. Is er toevallig iemand die ook een booster gehaald heeft met minder dan 5 maanden sinds de 2e vaccinatie?

Mocht iemand dit weten, hoor ik het graag :)

LJanssen op 22 dec 2021 17:02

Ik heb gewoon papieren registratie van mijn vaccinatie laten zien, dit was voldoende. Verder moeten er minimaal 3 maanden tussen de reguliere vaccinatie en de booster zitten naar mijn weten. Volgens mij kun je hem dus gewoon gaan halen. Ik ben zelf in Aken geweest en dat beviel top!

Hi Allen,

Wat een klotenieuws vandaag. Mijn vriend en ik hebben beide onze tweede prik gehaald op 9 november 2021. Wij hebben namelijk corona gehad dus daarom pas later de tweede prik hoeven halen. Kunnen wij nu niet voor de derde prik gaan in Duitsland? ik hoor verschillende berichten, van 5 maanden, 3 maanden en 4 weken (wat er tussen de tweede en derde prik moet zitten).

Weet iemand het verlossende antwoord?

Uiteraard hoor ik ook graag welke locaties ‘makkelijk’ zijn om doorheen te komen…

@Varkala Check onderstaande site even. Daar staat info over de agenda en wat je mee moet nemen.
https://www.stadt-ahaus.de/startseite/nachrichten/details/ne…

@Varkala Je kunt ook googlen op duitse plaatsnaam en impfen o.i.d. om te kijken wat de mogelijkheden er zijn.

Hoi mensen,

Kan iemand ons verder helpen? Wij willen ook graag de booster ivm Oostenrijk. Wij wonen in Drenthe dus Aken is erg ver voor ons. Nu las ik ook over een mobiele bus in o.a. Borken en Ahaus. Weet iemand hoe dit werkt? Staan die bussen daar de hele dag? We willen graag morgen heen voor de booster.
Kan je ook een afspraak maken?
Of weet iemand van jullie een andere plek om de booster te halen dichterbij Drenthe? Is meppen bv ook een optie?
Hoor het graag! Wij zitten behoorlijk in de stress hier met twee kids die zich er voor de 2de keer enorm op verheugen…
Alvast heel erg bedankt!
Groet Varkala

Varkala op 22 dec 2021 17:14

Wij zijn naar Rheine gereden, scheelt een flink stuk. Daar waren ze niet heel blij met ons maar we kregen wel onze prik. Zit een oogkliniek aan de Osnabrucher straBe 233. Ik had vooraf een afspraak gemaakt, maar was eigenlijk niet nodig. Dit checken ze niet als je zegt dat je een afspraak hebt.

*bericht bewerkt door WendyLeenstra op 22 dec 2021 18:34

@Varkala Het is handig om een paar opties uit te zoeken zodat je kunt doorrijden naar het volgende adres als je bij je eerste keuze wordt weggestuurd.

Afspraak gemaakt om morgen te boostershoppen in Duitsland. Geen zin om te wachten op duidelijkheid mbt skiën met Janssen in Frankrijk. Wordt nu ook wel kort dag, vertrek 1-1. Ik merk dat al onzekerheden mijn voorpret beïnvloed. Hopen dat het goed komt morgen.

Caroo op 09 dec 2021 20:19

Mag ik vragen hoe jij een afspraak hebt gemaakt?

Varkala op 22 dec 2021 17:08

Mensen die ervaring hebben met locaties rondom Enschede? Ik zag Ahaus, maar zo ver ik kan zien is daar voorlopig geen priklocatie meer, pas in januari weer.

Afspraak gemaakt om morgen te boostershoppen in Duitsland. Geen zin om te wachten op duidelijkheid mbt skiën met Janssen in Frankrijk. Wordt nu ook wel kort dag, vertrek 1-1. Ik merk dat al onzekerheden mijn voorpret beïnvloed. Hopen dat het goed komt morgen.

Caroo op 09 dec 2021 20:19

Mag ik vragen hoe jij een afspraak hebt gemaakt?

via Rapid Care in Aachen (Aken), hier ging het zonder problemen.

Varkala op 22 dec 2021 17:08
Caroo op 22 dec 2021 18:49

Mensen die ervaring hebben met locaties rondom Enschede? Ik zag Ahaus, maar zo ver ik kan zien is daar voorlopig geen priklocatie meer, pas in januari weer.

JWWietsma op 22 dec 2021 18:51

Hier ben ik weggestuurd. Geen Duits adres en geen Duitse verzekering. In Aken wel gelukt bij Rapid Care

En wat krijg je dan in Duistland, Pfizer ??

Mensen die ervaring hebben met locaties rondom Enschede? Ik zag Ahaus, maar zo ver ik kan zien is daar voorlopig geen priklocatie meer, pas in januari weer.

JWWietsma op 22 dec 2021 18:51

Hier ben ik weggestuurd. Geen Duits adres en geen Duitse verzekering. In Aken wel gelukt bij Rapid Care

Caroo op 22 dec 2021 18:54

Was bij Rapid Care een reservering nodig?

Maandag in Aachen nog geweest (https://aachentest.de/), toen was het nog geen enkel probleem. Nu staat bij vrienden op de afspraak bevestiging dat men in Duitsland moet wonen, verzekerd moet zijn of moet werken. Dit stond er bij mij maandag nog niet op. Iemand nog recente ervaring met Aachen of Duisburg of andere plek waar ze wel nog Nederlanders accepteren ?

Hoi mensen,

Kan iemand ons verder helpen? Wij willen ook graag de booster ivm Oostenrijk. Wij wonen in Drenthe dus Aken is erg ver voor ons. Nu las ik ook over een mobiele bus in o.a. Borken en Ahaus. Weet iemand hoe dit werkt? Staan die bussen daar de hele dag? We willen graag morgen heen voor de booster.
Kan je ook een afspraak maken?
Of weet iemand van jullie een andere plek om de booster te halen dichterbij Drenthe? Is meppen bv ook een optie?
Hoor het graag! Wij zitten behoorlijk in de stress hier met twee kids die zich er voor de 2de keer enorm op verheugen…
Alvast heel erg bedankt!
Groet Varkala

Varkala op 22 dec 2021 17:14

Wij zijn naar Rheine gereden, scheelt een flink stuk. Daar waren ze niet heel blij met ons maar we kregen wel onze prik. Zit een oogkliniek aan de Osnabrucher straBe 233. Ik had vooraf een afspraak gemaakt, maar was eigenlijk niet nodig. Dit checken ze niet als je zegt dat je een afspraak hebt.

WendyLeenstra op 22 dec 2021 18:31

Wendy: kan je me nog vertellen waar je dan precies die afspraak gemaakt hebt? Ik maak toch liever wel een afspraak. Hoe wist je eigenlijk dat ze daar die prikken geven?
Ik vind het een enorm gezoek en kom vaak niet veel verder…

Was van plan naar Duitsland te gaan voor een booster. Heeft mijn vrouw toch nog even gecheckt of we een online boosterafspraak in nl konden maken. En wat denk je Gelukt! En wel al voor dinsdag 22/12 in Duiven. We hebben die afspraak gemaakt op basis van ons beroep, mantelzorger. Dat is niet echt ons beroep maar de afspraak kon wel gemaakt worden. Wij zijn van 1967.
Er worden 3 locaties opgegeven met een datum en tijdstip waar de prik wordt gezet. Als de datum of locatie je niet past kun je ook de knop terug aanklikken en opnieuw de afspraak maken. Je krijgt dan een of meerdere andere opties te zien. Zo kun je een beter moment voor je uitzoeken. Wellicht kun je ook een andere postcode invullen om te zien of je dan sneller een booster kunt krijgen.

Wilden direct voor onze zoon ook een afspraak maken lukte helaas niet .je moet ook een geboortejaar invullen en daar liep het voor hem op vast. Tot welk geboortejaar je een afspraak kunt maken weet ik niet, maar wel dat het tot geboortejaar 1967 in ieder geval met het ‘beroep’ mantelzorg lukt. Gelukkig heeft hij nog een herstelbewijs tot eind januari en kunnen we tot nu toe nog naar de Alpen.

RogerC op 19 dec 2021 21:57

Deze tip was goud!
Vandaag voor niks naar Frankrijk gereden (met afspraak en alle papieren) en we dachten erover om naar Duitsland te rijden.
Toch geprobeerd hier een afspraak te maken en gelukt!!! Allebei van 1967 en Janssen vaccin.
Mijn man werkt in het onderwijs, en ik doe echt aan mantelzorg. Waarom is dat niet duidelijker in de berichtgeving???
Pff. Ik geloof het pas als de spuit gezet is.

Kar1n op 19 dec 2021 23:57

Update!!
We hadden voor vanmorgen een afspraak kunnen maken in NL, net zoals hierboven beschreven.
We zijn weggestuurd omdat we geen uitnodigingsbrief hadden als officiele mantelzorger. We zijn nog niet aan de beurt.
Deze manier lukte in ieder geval niet op vaccinatielocatie Rijswijk!!

Kar1n op 20 dec 2021 08:30

Vreemd Karin, in de afspraakbevestiging staat niet dat je een uitnodigingsbrief moet meebrengen. Dus daarom zijn wij ervan uitgegaan dat dit geen probleem is.
Heb nog even gecheckt, tot en met het geboortejaar 1971 is het op basis van beroep online een afspraak te maken. Dat betekent dat sowieso nog lang niet iedereen de booster kan krijgen.
We gaan het woensdagavond in Duiven zien of we de booster krijgen of niet.

RogerC op 20 dec 2021 10:41

Zojuist boosterprik gehad in duiven. Werkte met de online mantelzorg afspraak hier wel. Zijn geen vragen gesteld

Maandag in Aachen nog geweest (https://aachentest.de/), toen was het nog geen enkel probleem. Nu staat bij vrienden op de afspraak bevestiging dat men in Duitsland moet wonen, verzekerd moet zijn of moet werken. Dit stond er bij mij maandag nog niet op. Iemand nog recente ervaring met Aachen of Duisburg of andere plek waar ze wel nog Nederlanders accepteren ?

MaudF op 22 dec 2021 20:02

Ik ben vandaag in Aken geweest, geen enkel probleem. Had wel al een week geleden de afspraak gemaakt. Moderna gekregen, ging heel soepel

Maandag in Aachen nog geweest (https://aachentest.de/), toen was het nog geen enkel probleem. Nu staat bij vrienden op de afspraak bevestiging dat men in Duitsland moet wonen, verzekerd moet zijn of moet werken. Dit stond er bij mij maandag nog niet op. Iemand nog recente ervaring met Aachen of Duisburg of andere plek waar ze wel nog Nederlanders accepteren ?

MaudF op 22 dec 2021 20:02

Ik ben vandaag in Aken geweest, geen enkel probleem. Had wel al een week geleden de afspraak gemaakt. Moderna gekregen, ging heel soepel

Inge_arwen op 22 dec 2021 20:41

Op welk adres ben je geweest :)?

Ik ga morgenmiddag helemaal vanuit Haarlem naar Aken rijden om een booster te proberen te krijgen bij Adalbertstrasse. Op hoop van zegen!

Ik ga morgenmiddag helemaal vanuit Haarlem naar Aken rijden om een booster te proberen te krijgen bij Adalbertstrasse. Op hoop van zegen!

LJanssen op 22 dec 2021 21:13

Ben benieuwd! Ik heb daar voor vrijdag een afspraak staan. Hoor graag of het gelukt is :) Ik duim voor je!

*bericht bewerkt door JuVo op 22 dec 2021 21:16

Ik ga morgenmiddag helemaal vanuit Haarlem naar Aken rijden om een booster te proberen te krijgen bij Adalbertstrasse. Op hoop van zegen!

LJanssen op 22 dec 2021 21:13

Ben benieuwd! Ik heb daar voor vrijdag een afspraak staan. Hoor graag of het gelukt is :) Ik duim voor je!

JuVo op 22 dec 2021 21:15

Dank! Ik zal het je laten weten als ik weer terug ben in Haarlem begin van de avond.

Afspraak gemaakt om morgen te boostershoppen in Duitsland. Geen zin om te wachten op duidelijkheid mbt skiën met Janssen in Frankrijk. Wordt nu ook wel kort dag, vertrek 1-1. Ik merk dat al onzekerheden mijn voorpret beïnvloed. Hopen dat het goed komt morgen.

Caroo op 09 dec 2021 20:19

Mag ik vragen hoe jij een afspraak hebt gemaakt?
Via rapidcare-webshop.com dan button hier impfung buchen

Varkala op 22 dec 2021 17:08

Ik ga morgenmiddag helemaal vanuit Haarlem naar Aken rijden om een booster te proberen te krijgen bij Adalbertstrasse. Op hoop van zegen!

LJanssen op 22 dec 2021 21:13

Ben benieuwd! Ik heb daar voor vrijdag een afspraak staan. Hoor graag of het gelukt is :) Ik duim voor je!

JuVo op 22 dec 2021 21:15

Je 2e poging kan zijn bij Rapid Care Impfzentrum Markt in Aken op de Aachener Markt 45-47. Hier kon je ook zonder afspraak laten prikken

Dank! Ik zal het je laten weten als ik weer terug ben in Haarlem begin van de avond.

LJanssen op 22 dec 2021 21:19

Maandag in Aachen nog geweest (https://aachentest.de/), toen was het nog geen enkel probleem. Nu staat bij vrienden op de afspraak bevestiging dat men in Duitsland moet wonen, verzekerd moet zijn of moet werken. Dit stond er bij mij maandag nog niet op. Iemand nog recente ervaring met Aachen of Duisburg of andere plek waar ze wel nog Nederlanders accepteren ?

MaudF op 22 dec 2021 20:02

Ik ben vandaag in Aken geweest, geen enkel probleem. Had wel al een week geleden de afspraak gemaakt. Moderna gekregen, ging heel soepel

Inge_arwen op 22 dec 2021 20:41

Op welk adres ben je geweest :)?

JuVo op 22 dec 2021 20:49

Adalbertstrasse 85

Maandag in Aachen nog geweest (https://aachentest.de/), toen was het nog geen enkel probleem. Nu staat bij vrienden op de afspraak bevestiging dat men in Duitsland moet wonen, verzekerd moet zijn of moet werken. Dit stond er bij mij maandag nog niet op. Iemand nog recente ervaring met Aachen of Duisburg of andere plek waar ze wel nog Nederlanders accepteren ?

MaudF op 22 dec 2021 20:02

Ik ben vandaag in Aken geweest, geen enkel probleem. Had wel al een week geleden de afspraak gemaakt. Moderna gekregen, ging heel soepel

Inge_arwen op 22 dec 2021 20:41

Op welk adres ben je geweest :)?

JuVo op 22 dec 2021 20:49

Adalbertstrasse 85 was ik maandag

MaudF op 22 dec 2021 21:48

Gisteren ook naar Aken afgereist, afspraak gemaakt voor Impfen bij Adalbertstrasse. Het was super eenvoudig, alle Anamese documenten in 2-voud uitprinten en meenemen. Gewoon NL adres ingevuld, we waren 10 minuten te laat voor afspraak ivm dat onze bus niet in de nabij gelegen garage pastte. Maar alles geen probleem, paspoort of ID werd gecontroleerd, geen vragen en binnen 10 minuten hadden wij onze booster!! Wat een verademing hoe de Duitsers dit hebben geregeld.
daarna naar de apotheek aan de overkant, papieren laten zien en nog formulier ondertekenen en voila een QR code. Gescand in TousAntiCovid en geeft gelijk aan dat wij op 28/12 volledig gevaccineerd zijn en dan geldig tot 23 juli 2022. Wat een feest die Duitsers, absoluut onze complimenten. Iedereen was super behulpzaam.
Wij hebben Janssen (1/6/2021) in NL gekregen en eergisteren weg gestuurd bij GGD want ons jaartal was nog niet aan de beurt. Dat ze zo 2 jaartallen met Janssen maar laten wachten, boeit ze niet, dat wij nu eigenlijk helemaal niet meer beschermd zijn, dat boeit NL ook niet.
Maar dankzij de Duitsers kunnen wij 2/1 heerlijk naar Frankrijk op vakantie.

ValCenisSki op 22 dec 2021 13:11

daarna naar de apotheek aan de overkant, papieren laten zien en nog formulier ondertekenen en voila een QR code. Gescand in TousAntiCovid en geeft gelijk aan dat wij op 28/12 volledig gevaccineerd zijn en dan geldig tot 23 juli 2022. Wat een feest die Duitsers, absoluut onze complimenten. Iedereen was super behulpzaam. >

Weet je tot hoe laat die apotheek open is (of hoe deze heet). ik kan morgen pas rond 18:00 in Aken zijn en vraag me af of ik dan nog naar de apotheek kan?
En je zegt dat je dan op 28/12 pas bent gevaccineerd. Telt de Booster dan niet meteen?

Hopelijk weet jij / of iemand anders dit.

bedankt!

Plaats een reactie