Tijd voor andere ski's

ik kan Tycho 87 zijn verhaal volledig volgen. Ikzelf ski ook regelmatig tegen snelheden van 80 a 90 km/u, en soms al eens een streepje doortrekken van +90/u (al is 't maar voor de statistieken in de app :) )
Ikzelf ski op Rossignol 9S slalom racecarvers van ondertussen al een 15 jaar oud, en dus hoog tijd aan vervanging toe.
mijn hidige Rossignols zijn eigenlijk de ski’s die Tycho87 zoekt: stabiel op hege snelheid en zeer vergevingsgezind (het heeft dus ooit bestaan). Gezien ikzelf ook slechte knieën en rug enz heb, ben ikzelf dus ook op zoek naar een waardige, gelijkaardige vervanger voor mijn Rossignols.

null

Ik ski regelmatig boven de 200.

wooow @DrPhil

Dat zijn wel de snelheden van ons beiden opgeteld over 2 seizoenen hé.😁

Born to run. B.S.

Dit was op één been.

Ik was mijn andere ski vergeten.

Wel jammer van het verloren Nederlandse talent voor de reuzenslalom of afdaling 😳.
Ik zou het advies van Bennie maar een kans geven.

Dit was op één been.

DrPhil op 10 dec 2021 18:01

Hé, vorige keer zei je, dat dit op je zitski was dacht ik 😂😂

Edwin van Riel

@DrPhil je moet de ski - app wel afzetten voordat je terug op de Autobahn bent met je auto.

of was het misschien de gemeten valsnelheid toen je telefoon uit de gondellift is gevallen?

*bericht bewerkt door Vivace op 10 dec 2021 19:59

Glide on!

@DrPhil je moet de ski - app wel afzetten voordat je terug op de Autobahn bent met je auto.

Vivace op 10 dec 2021 19:58

Haha, kijk even wat er boven staat: Zermatt. Geen autosnelweg daar 😜
Edit. In elk geval niet eentje die zo op en neer gaat 😜.

null

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 dec 2021 20:12

@DrPhil je moet de ski - app wel afzetten voordat je terug op de Autobahn bent met je auto.

of was het misschien de gemeten valsnelheid toen je telefoon uit de gondellift is gevallen?

Vivace op 10 dec 2021 19:58

Altijd een helm op als je onder de gondel van @drphil door skiet dus! 😂😂

Edwin van Riel

En nu weer on topic. Een makkelijke ski voor 90+.

Afgelopen test event in Snowworld, positief verrast over de Head e-magnum. Deze voelde zeer stabiel aan op snelheid (tot zover dat kan in Snowworld), maar kon ook erg gemakkelijk rustig met weinig energie geskied worden.

De beschrijving die een wij aan de ski gaven was een goede leraar ski/ papa ski.

ben ook over de 200 gegaan 😉 ![]
maar de x9wb skiet lekker, leuke ski voor dagje relaxen en af en toe knallen.

maar 90+ op een ski🤔🤔 ik zit de super g nu te kijken em die gaan af en toe maar 90+ (https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2021/12/12/Screenshot_20211212-111810_Flitsmeister.jpg)

null

*bericht bewerkt door franky82 op 12 dec 2021 11:26

Dit was op één been.

DrPhil op 10 dec 2021 18:01

Dus op twee benen is het maar de helft van de gemeten snelheid?

Paul

Plaats een reactie