Gaat de drang winnen van realisme?

Herkenbaar zeker!!! Vorig jaar met kerst naar vervoer gegaan… 3 weken terug val gardena en nu naar Sölden… mazen in de wet he… ;)

We hebben ons 2 jaar op moeten sluiten.
Voor mij is de maat ook echt vol.
.

gijs-van-den-end op 23 dec 2021 15:38

Ah, de kaart van zelfmedelijden. Weet je hoeveel mensen in NL nooit op vakantie kunnen? Hoeveel mensen honger hebben in de wereld? Hou toch op.

DrPhil op 23 dec 2021 15:44

Geen zelfmedelijden hoor Dr Phil.
Ik zie mijzelf als een vrij persoon die graag dingen doet die mijzelf gelukkig maakt.
Skiën is daar absoluut onderdeel van. Net zoals zoveel andere hobby’s. Ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik dit kan doen.

Ik weet ook wel dat er genoeg mensen op de planeet zijn met grotere problemen dan ons.
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om daar wat aan te doen.
De euro’s die naar goede doelen gaan belanden maar al te vaak in de zakken van de mensen die het niet nodig hebben.

Overheden en de rijkste 1% procent van de wereldbevolking hebben wel de middelen om mensen in nood te helpen. Die doen helaas te weinig om dit probleem te verhelpen.

Dit vermeld te hebben denk ik dat het goed is dat wij als mensen elkaar meer in hun waarde laten en elkaars meningen respecteren.
Helaas zie je wat er in de media verschijnt juist polarisatie veroorzaakt. De politiek is hier in mijn ogen medeschuldig aan.

Ik wens iedereen die wel gaat skiën fijne dagen en geniet gewoon van je vakantie zonder schuldgevoel.
Je hebt er immers hard voor gewerkt om dit te kunnen doen.

Helemaal mee eens. Ik ga dit jaar linksom of rechtsom. Twee jaar solidair geweest, maar als ik zie dat 80% van de 60+'ers in het ziekenhuis liggen en zo’n 70% daarvan 80+ is en op de IC ligt. Vervolgens in de supermarkt óf waar dan ook kom en alle senioren over je heen kruipen en totaal geen afstand houden, dan houdt het een keer op. We doen het grotendeels voor de 60-plussers maar het gros heeft zelf totale schijt aan het aan de maatregelen houden. Dan ga ik niet meer niet op vakantie omdat daar een minimale kans op besmetting bestaat.

Heeee, het was lang geleden dat er iemand begon te neuten over stoute 60+ers. 😁
Zijn ze terug losgelaten?🙃

Om effe ontopic te antwoorden: ik doe gewoon wat mag en niet wat niet mag. Niet moeilijk hoor, decennia lang vaak het omgekeerde gedaan, veel vermoeiender. 😜

Bla, bla, bla.

Helemaal mee eens. Ik ga dit jaar linksom of rechtsom. Twee jaar solidair geweest, maar als ik zie dat 80% van de 60+'ers in het ziekenhuis liggen en zo’n 70% daarvan 80+ is en op de IC ligt. Vervolgens in de supermarkt óf waar dan ook kom en alle senioren over je heen kruipen en totaal geen afstand houden, dan houdt het een keer op. We doen het grotendeels voor de 60-plussers maar het gros heeft zelf totale schijt aan het aan de maatregelen houden. Dan ga ik niet meer niet op vakantie omdat daar een minimale kans op besmetting bestaat.

JWWietsma op 23 dec 2021 16:55

Dit soort opmerkingen zijn off-topic en hebben geen plek op deze website en in deze discussie. Graag on-topic blijven.

Click. Click. Peace

Antwoord: Ja! En anders gaat de drank winnen en is het realisme helemaal zoek!

Drang versus realisme? Het ligt er helemaal aan wat je realistisch vindt.
Huidig realisme voor de overheid lijkt nog steeds om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen overlijden. Dat uitgangspunt zorgt ervoor dat de beslissingen worden genomen waar de samenleving mee te maken krijgt. Ik vind het helemaal niet realistisch en vind dat de samenleving veel te grote offers moet brengen, met allerlei zichtbaar en onzichtbaar leed van dien.
Het is heel nobel om sociaal te zijn naar elkaar in een samen-leving, en ik draag daar zeker ook graag aan bij.
Als overheden het mogelijk maken voor toeristen om te wintersporten, met alle maatregelen die daarbij horen, dan zie ik het probleem niet zo. Het dilemma zou ik wél voelen als de ziekenhuizen vol zouden liggen in het land van bestemming, en ik daar nog eens bij zou moeten komen in dat schaarse bed. Maar in dat geval kom je een land waarschijnlijk toch niet in. Over realisme gesproken, lees dit maar eens.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/17/corona-blijft-nog-lang-…

Ik pak elke kans die er is. Geen zin om nog 2 jaar opgesloten te leven.

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

Over realisme gesproken, lees dit maar eens.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/17/corona-blijft-nog-lang-…

alex_barros op 23 dec 2021 18:44

Artikel wat de spijker op zijn kop slaat.

Ik weet ook wel dat er genoeg mensen op de planeet zijn met grotere problemen dan ons.
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om daar wat aan te doen.
De euro’s die naar goede doelen gaan belanden maar al te vaak in de zakken van de mensen die het niet nodig hebben.

Overheden en de rijkste 1% procent van de wereldbevolking hebben wel de middelen om mensen in nood te helpen. Die doen helaas te weinig om dit probleem te verhelpen.

Ik snap deze opmerking niet helemaal… Past mi in de tijdgeest van nu, waar we minder naar elkaar omkijken.

Je hebt niet perse euro’s / geld nodig om een medemens vooruit te helpen…

Overigens toen ik de topic titel las dacht ik dat de topicstarter wat anders zou bedoelen mbt realisme. Ik had eerder iets verwacht mbt tot wat mensen er voor over hebben om te kunnen skiën door bijv in Duitsland of Frankrijk hun booster te halen.

Of de QR codes / herstelbewijzen / boosters / met alle mitsen en maren en onduidelijkheid wat we blijkbaar normaal moeten vinden.

*bericht bewerkt door Dix0r op 23 dec 2021 19:29

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Weet je wat nu eigenlijk de kernvraag is mijn vriend? Waarom mogen ik en mijn kinderen (statistisch geen significant risico om aan corona te overlijden) minder dan jij als ongetwijfeld al geboosterde pensionado (met een hele kleine, maar desalniettemin vele, vele male grotere kans om te overlijden)? Ik denk namelijk dat, dat hetgene is dat een aantal mensen in hun reacties hier probeert te verwoorden. Ik gun iedereen alles en ik geloof niet in stoute 60-plussers @Bartvwg , iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen begrip is vanuit jullie voor mensen die graag hun leven willen leven onder dezelfde voorwaarden als mensen van hogere leeftijd die veel meer risico lopen. Concreet voorbeeld, ik mag nu Oostenrijk niet in, want geen booster en ik ga er echt niet voor naar Duitsland of Frankrijk rijden, maar mijn ouders mogen wel. Dat gun ik ze best hoor, maar kloppen doet het natuurlijk niet. En het onbegrip voor die situatie bij een aanzienlijk deel van de oudere generaties of het bagatelliseren van de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren moeten inleveren, maakt dat het mij niet zoveel meer uitmaakt. We zouden het samen doen toch?

*bericht bewerkt door Shane op 23 dec 2021 19:46

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Weet je wat nu eigenlijk de kernvraag is mijn vriend? Waarom mogen ik en mijn kinderen (statistisch geen significant risico om aan corona te overlijden) minder dan jij als ongetwijfeld al geboosterde pensionado (met een hele kleine, maar desalniettemin vele, vele male grotere kans om te overlijden)? Ik denk namelijk dat, dat hetgene is dat een aantal mensen in hun reacties hier probeert te verwoorden. Ik gun iedereen alles en ik geloof niet in stoute 60-plussers @Bartvwg , iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen begrip is vanuit jullie voor mensen die graag hun leven willen leven onder dezelfde voorwaarden als mensen van hogere leeftijd die veel meer risico lopen. Concreet voorbeeld, ik mag nu Oostenrijk niet in, want geen booster en ik ga er echt niet voor naar Duitsland of Frankrijk rijden, maar mijn ouders mogen wel. Dat gun ik ze best hoor, maar kloppen doet het natuurlijk niet. En het onbegrip voor die situatie bij een aanzienlijk deel van de oudere generaties of het bagatelliseren van de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren moeten inleveren, maakt dat het mij niet zoveel meer uitmaakt. We zouden het samen doen toch?

Shane op 23 dec 2021 19:44

Omdat jij en je kinderen Oostenrijkers kunnen besmetten. Het is de Oostenrijkse regering die geen Nlers wil… en de reden is de hoeveelheid besmetting in NL. Ongetwijfeld gaat de lijst met landen snel langer worden. Denemarken en Zweden gaan ook de regels voor inreizigers verscherpen.

Het heeft dus niks met andere groepen NLers te maken.

Als je het over Engelsen hebt, begrijpt iedereen de maatregels vast wel. Wij worden net zo gezien en dat komt gok ik doordat we al weken lang hoge cijfers hebben.

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Weet je wat nu eigenlijk de kernvraag is mijn vriend? Waarom mogen ik en mijn kinderen (statistisch geen significant risico om aan corona te overlijden) minder dan jij als ongetwijfeld al geboosterde pensionado (met een hele kleine, maar desalniettemin vele, vele male grotere kans om te overlijden)? Ik denk namelijk dat, dat hetgene is dat een aantal mensen in hun reacties hier probeert te verwoorden. Ik gun iedereen alles en ik geloof niet in stoute 60-plussers @Bartvwg , iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen begrip is vanuit jullie voor mensen die graag hun leven willen leven onder dezelfde voorwaarden als mensen van hogere leeftijd die veel meer risico lopen. Concreet voorbeeld, ik mag nu Oostenrijk niet in, want geen booster en ik ga er echt niet voor naar Duitsland of Frankrijk rijden, maar mijn ouders mogen wel. Dat gun ik ze best hoor, maar kloppen doet het natuurlijk niet. En het onbegrip voor die situatie bij een aanzienlijk deel van de oudere generaties of het bagatelliseren van de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren moeten inleveren, maakt dat het mij niet zoveel meer uitmaakt. We zouden het samen doen toch?

Shane op 23 dec 2021 19:44

Als je klaagt dat je al twee jaar opgesloten zit, terwijl je gewoon al die tijd de vrije natuur in kunt, valt dat mij in de categorie zelfmedelijden.

Overigens ben ik nog niet geboosterd.
##…mompelt iets met jonge God…#

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2021 20:13

Dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2021 20:12

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Weet je wat nu eigenlijk de kernvraag is mijn vriend? Waarom mogen ik en mijn kinderen (statistisch geen significant risico om aan corona te overlijden) minder dan jij als ongetwijfeld al geboosterde pensionado (met een hele kleine, maar desalniettemin vele, vele male grotere kans om te overlijden)? Ik denk namelijk dat, dat hetgene is dat een aantal mensen in hun reacties hier probeert te verwoorden. Ik gun iedereen alles en ik geloof niet in stoute 60-plussers @Bartvwg , iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen begrip is vanuit jullie voor mensen die graag hun leven willen leven onder dezelfde voorwaarden als mensen van hogere leeftijd die veel meer risico lopen. Concreet voorbeeld, ik mag nu Oostenrijk niet in, want geen booster en ik ga er echt niet voor naar Duitsland of Frankrijk rijden, maar mijn ouders mogen wel. Dat gun ik ze best hoor, maar kloppen doet het natuurlijk niet. En het onbegrip voor die situatie bij een aanzienlijk deel van de oudere generaties of het bagatelliseren van de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren moeten inleveren, maakt dat het mij niet zoveel meer uitmaakt. We zouden het samen doen toch?

Shane op 23 dec 2021 19:44

Amen! Je zegt het nog beter dan ik zelf eerst deed.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 23 dec 2021 20:19

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Weet je wat nu eigenlijk de kernvraag is mijn vriend? Waarom mogen ik en mijn kinderen (statistisch geen significant risico om aan corona te overlijden) minder dan jij als ongetwijfeld al geboosterde pensionado (met een hele kleine, maar desalniettemin vele, vele male grotere kans om te overlijden)? Ik denk namelijk dat, dat hetgene is dat een aantal mensen in hun reacties hier probeert te verwoorden. Ik gun iedereen alles en ik geloof niet in stoute 60-plussers @Bartvwg , iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen begrip is vanuit jullie voor mensen die graag hun leven willen leven onder dezelfde voorwaarden als mensen van hogere leeftijd die veel meer risico lopen. Concreet voorbeeld, ik mag nu Oostenrijk niet in, want geen booster en ik ga er echt niet voor naar Duitsland of Frankrijk rijden, maar mijn ouders mogen wel. Dat gun ik ze best hoor, maar kloppen doet het natuurlijk niet. En het onbegrip voor die situatie bij een aanzienlijk deel van de oudere generaties of het bagatelliseren van de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren moeten inleveren, maakt dat het mij niet zoveel meer uitmaakt. We zouden het samen doen toch?

Shane op 23 dec 2021 19:44

Omdat jij en je kinderen Oostenrijkers kunnen besmetten. Het is de Oostenrijkse regering die geen Nlers wil… en de reden is de hoeveelheid besmetting in NL. Ongetwijfeld gaat de lijst met landen snel langer worden. Denemarken en Zweden gaan ook de regels voor inreizigers verscherpen.

Het heeft dus niks met andere groepen NLers te maken.

Als je het over Engelsen hebt, begrijpt iedereen de maatregels vast wel. Wij worden net zo gezien en dat komt gok ik doordat we al weken lang hoge cijfers hebben.

jeroenh op 23 dec 2021 20:07

Maar….je hebt toch een booster nodig en een negatieve pcr? Volgens mij is dus iedere NL die Oostenrijk in gaat dus laag risico (leg me alsjeblieft uit als dit niet klopt). Wat goed zou zijn is dat iedereen die terug komt ook een PCR test zou moeten overhandigen.

*bericht bewerkt door JaapD op 23 dec 2021 20:42

Ik begin steeds meer begrip voor het artikel van Eus te krijgen.
Opgesloten?
Koop een mountainbike…

DrPhil op 23 dec 2021 18:58

Mountainbikes zijn al twee jaar uitverkocht….en de single tracks zijn drukker dan de skipistes.

Met jullie geklaag (“al twee jaar opgesloten” en “hullie mogen wel en ikkie niet”) bevestig je alleen het artikel van Eus. Grow up. Je hebt het in Nederland fantastisch.

Als je klaagt dat je al twee jaar opgesloten zit, terwijl je gewoon al die tijd de vrije natuur in kunt, valt dat mij in de categorie zelfmedelijden.

DrPhil op 23 dec 2021 20:09

Ik vind dat je dan de kwaliteit van leven die niet-kwetsbaren en dan met name kinderen en tieners hebben moeten inleveren extreem bagatelliseert. Maar goed, daar komen we toch niet uit.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2021 20:48

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

ik wil ook met mijn zoontje voor het eerst in zijn leven op wintersport, hij heeft er nu de leeftijd voor. Maar door al die trieste regels kan het niet. Denk aub na voor dat je dit soort opmerkingen schrijft.

@sandernogwat Je kan prima met een jong kind op wintersport.

Overigens ben ik zelf flink ziek geweest van corona, ben 44 jaar, heb geen medische voorgeschiedenis, ben niet obees.
Ruim 9 maanden na mijn vaccinaties, die ik al vroeg gekregen had (februari) omdat ik dagelijks met patiënten werk, incl zeer zieke covid patiënten. Die vaccinaties hebben mij lang goed beschermd, maar helaas niet lang genoeg.
6 dagen voordat ik mijn booster (als zorgverlener) ging krijgen, testte ik positief via jongste zoon/basisschool. Ik ben echt flink ziek geweest, heb nog restverschijnselen.
Dat alleen kwetsbaren en ouderen schade ondervinden door corona is nonsens. En dat is niet alleen mijn persoonlijke ervaring nu, maar is al dik 1,5 jaar mijn ervaring in de dagelijkse praktijk.
Ik heb ze zien sterven, maar zie ook de voorheen succesvolle sporter die nu uitgeput is na drie trappen lopen, 4 maanden na covid. De hardwerkende topjurist die dermate “brainfog” heeft overgehouden na covid, dat hij al 10 maanden uit de running is. De kok die na maanden zijn reuk nog niet terug heeft.

Verder is “opgesloten” zijn en “ontnomen vrijheid” zeer overtrokken in een land als NL.
Afgelopen zomers kon men gewoon op vakantie, in binnen- en buitenland. Met inachtneming van maatregelen om risico’s te beperken, was en is er meer dan genoeg leuks te doen.
Voor de cultuursector, ondernemers in horeca en vele andere professionals vind ik het ongelooflijk triest.
Houdt men zich meer aan de algemene maatregelen, zijn harde maatregelen niet nodig.

Ik gun niemand een coronabesmetting, omdat je van tevoren niet weet wat het met je doet.

Maatregelen worden ingesteld om risico’s te verlagen. Hou je er aan, zoek geen mazen in de wet, geen omzeilen van regeltjes. Dan is er nog steeds heel veel mogelijk. Is het niet in Oostenrijk, dan kan het in Frankrijk, Zwitserland, Italië, desnoods buiten de klassieke wintersportlanden.

Excuses voor het offtopic reageren, maar sommige reacties hierboven komen bij mij echt verkeerd binnen.
De moderator mag m’n reactie gerust verwijderen als het teveel off-topic is, ik ben door dit schrijven wel even mijn ei kwijt.

❄️

@sandernogwat Je kan prima met een jong kind op wintersport.

Overigens ben ik zelf flink ziek geweest van corona, ben 44 jaar, heb geen medische voorgeschiedenis, ben niet obees.
Ruim 9 maanden na mijn vaccinaties, die ik al vroeg gekregen had (februari) omdat ik dagelijks met patiënten werk, incl zeer zieke covid patiënten. Die vaccinaties hebben mij lang goed beschermd, maar helaas niet lang genoeg.
6 dagen voordat ik mijn booster (als zorgverlener) ging krijgen, testte ik positief via jongste zoon/basisschool. Ik ben echt flink ziek geweest, heb nog restverschijnselen.
Dat alleen kwetsbaren en ouderen schade ondervinden door corona is nonsens. En dat is niet alleen mijn persoonlijke ervaring nu, maar is al dik 1,5 jaar mijn ervaring in de dagelijkse praktijk.
Ik heb ze zien sterven, maar zie ook de voorheen succesvolle sporter die nu uitgeput is na drie trappen lopen, 4 maanden na covid. De hardwerkende topjurist die dermate “brainfog” heeft overgehouden na covid, dat hij al 10 maanden uit de running is. De kok die na maanden zijn reuk nog niet terug heeft.

Verder is “opgesloten” zijn en “ontnomen vrijheid” zeer overtrokken in een land als NL.
Afgelopen zomers kon men gewoon op vakantie, in binnen- en buitenland. Met inachtneming van maatregelen om risico’s te beperken, was en is er meer dan genoeg leuks te doen.
Voor de cultuursector, ondernemers in horeca en vele andere professionals vind ik het ongelooflijk triest.
Houdt men zich meer aan de algemene maatregelen, zijn harde maatregelen niet nodig.

Ik gun niemand een coronabesmetting, omdat je van tevoren niet weet wat het met je doet.

Maatregelen worden ingesteld om risico’s te verlagen. Hou je er aan, zoek geen mazen in de wet, geen omzeilen van regeltjes. Dan is er nog steeds heel veel mogelijk. Is het niet in Oostenrijk, dan kan het in Frankrijk, Zwitserland, Italië, desnoods buiten de klassieke wintersportlanden.

Excuses voor het offtopic reageren, maar sommige reacties hierboven komen bij mij echt verkeerd binnen.
De moderator mag m’n reactie gerust verwijderen als het teveel off-topic is, ik ben door dit schrijven wel even mijn ei kwijt.

Marije77 op 23 dec 2021 21:24

Corona is een heel vervelend virus dat voor veel mensen, van alle leeftijden, een niet te verwaarlozen ziekte/griep-beeld met zich meebrengt en is bovendien veel besmettelijker en dus gevaarlijker dan zware influenza doorgaans is. Dat heet over het algemeen echter nog steeds “weinig tot nauwelijks ziek”. Zware virale infecties kunnen voor iedereen langere termijn gevolgen hebben, direct door weefselschades, of indirect door het activeren van sluimerende virussen als Pfeiffer of auto immuunziekten, zoals reuma. Dat neemt allemaal niet weg dat door de bank genomen Covid bij uitstek een oudere mensen ziekte is en dat genomen maatregelen vooral voor uitstel zorgen.

*bericht bewerkt door Shane op 23 dec 2021 22:28

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Het gaat inderdaad om kwaliteit van het leven.
Tuurlijk is opgesloten een groot woord.
Ik fiets/mountainbike en loop hard. Dit jaar nog een marathon in troosteloze omstandigheden gelopen.

Gelukkig ben ik geen tiener of kind meer.
Je kan je niet voorstellen wat dit met hun ontwikkeling doet. Zeker omdat de ziekte kinderen en tieners niet of amper treft.

Voor veel mensen is skiën een heerlijke vorm van ontspanning. 1 met de berg en natuur. Dat plezier probeer je op de mountainbike of racefiets terug te vinden. Maar helaas is er niks wat er op lijkt.

Ik ben van mening dat de nevenschade minimaal net zo groot is als de corona ziekte zelf.

+++++++ voor Marije77

Dat neemt allemaal niet weg dat door de bank genomen Covid bij uitstek een oudere mensen ziekte is en dat genomen maatregelen vooral voor uitstel zorgen. @Shane
ERG kortzichtige reactie van iemand waarvan ik normaal zijn mening ERG apprecieer.

God , man, vrouw., kind …wat zijn WE toch weer een klagers in ons landjes( B. en N.) van melk en honing

Mijn kind is op leeftijd om te skiën …en dat wordt hem ONTNOMEN😥
We hebben al 2 jaar opgesloten gezeten🤐

Van ECHTE problemen gesproken???

En zoals @Bartvwg al schreef : Ik doe wat ik mag en NIET wat ik niet mag.
En zoals het vroeger OOK was ( toen wij jong waren): De beste stuurlui staan nog steeds aan de wal.🤔

Born to run. B.S.

Het lijkt mij goed dat sommigen hier (van beide kanten in de discussie) 'ff een lekker weekje gaan skiën om hun hoofd leegt te maken, voordat het hier ontspoort. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat je mening verkondigen op een forum niet echt oplucht, zelfs frustreert. Een weekje skiën doet dat wel, al gebruik ik hierbij geen wetenschappelijk onderzoek maar eigen ervaringen 😉

@Shane een kortzichtige reactie is iets anders dan een kortzichtig iemand😉

Covid is echt géén ziekte van alleen maar “oudere” mensen, ik ga dat hier NIET met cijfertjes bewijzen want daar ben jij beter in.🥰 ( om nog maar te zwijgen van de effecten op langere termijn ( ook voor de minder-ouderen )

Born to run. B.S.

@Shane een kortzichtige reactie is iets anders dan een kortzichtig iemand😉

Covid is echt géén ziekte van alleen maar “oudere” mensen, ik ga dat hier NIET met cijfertjes bewijzen want daar ben jij beter in.🥰 ( om nog maar te zwijgen van de effecten op langere termijn ( ook voor de minder-ouderen )

dan58 op 24 dec 2021 00:22

Zoals ik volgens mij hierboven uitgebreid heb gezegd @dan58 is het een heel naar virus. Voor iedereen, echter spreken de cijfers van de overledenen en patiënten boekdelen. Dat mag benoemd worden lijkt me toch?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie