Bevestigd door AGES: Wat is geldig na 25-12-2021 voor Nederlanders naar Oostenrijk

Goed idee dit topic!

Nog een vraag van mijn kant: is de booster direct geldig na 't prikken? Of een wachttijd?

In de oostenrijkse app is hij direct geldig. Daar kun je je oude nederlandse QR inladen en je booster.

In het geval van:

  • Corona positief via PCR test + 1 x Janssen + 1 x Pfizer/Moderna/Janssen + negatieve PCR test
  • Corona positief via PCR test + 1 x Pfizer/ Moderna + 1 x Pfizer/Moderna + negatieve PCR test

Maakt het dus niet uit wanneer die positieve corona test via PCR test is geweest?

jn987hl op 24 dec 2021 10:40

In mijn geval in het Oktober 2020 positief getest en Juni 2021 gevaccineerd met Janssen + Nov 2021 nog eentje met Pfizer. Dit is voldoende.
Ik heb wel mijn huisarts een engelstalige brief op laten stellen dat ik in oktober 2020 d.m.v. een PCR test positief getest bent. (handig want dit kun je nergens in je app krijgen)

Zojuist van VVV Zillertal ook vernomen dat genezing ná 2 vaccinaties en korter dan 90 dagen geleden ook als booster telt.
Zie dit alleen nog niet terug op websites.

M@rkD op 24 dec 2021 10:57

Krijg zojuist volgende mail van Vvv Flachau:

Hier gerne die neuesten Informationen, welche uns vorliegen:

„Die Konstellation, wenn man 2 x geimpft ist und danach eine Corona-Infektion durchgemacht hat und somit genesen ist, wurde auf der Seite des Sozialministeriums inzwischen offiziell dahingehend ausgelegt, dass diese Reihenfolge keinen Booster darstellt und daher keine erleichterte Einreise nach Österreich möglich ist.“

Somit ist es leider doch nicht gültig, wenn man nach den Impfungen genesen ist.

Heb de indruk dat men zelf ook zoekende is, regeling waarnaar verwezen wordt is de huidige regeling, niet die van de 25e.
Maar als dat de lijn is, dan ben ik bang dat de volgorde van besmetting/genezing wel van belang geacht wordt.
Hopelijk morgen meer helderheid als de regeling “live” is.

Oke.blijft geen absolute zekerheid maar corona in januari 2021 gehad met herstelbewijs in de coronacheck app. En 2 pfizer in Mei en December 2021 plus een negatieve PCR test niet ouder dan 72 uur. Dan zou het goed moeten zijn?
Daarnaast een dochter van 11 die niks hoeft te laten zien? Dan kunnen we zaterdag gaan rijden?

Hlagerweij op 23 dec 2021 18:21 [@Hlagerweij](/profiel/hlagerweij) Zou je willen laten weten of jullie zijn gegaan en wat je ervaringen zij geweest?

Ik heb geen geel boekje zoals ik van iedereen hier lees dat nodig is. Ik heb wel een QR code, een Digitaal Corona Certificaat(DCC) uit de CoronaCheck app en een “registratiekaart coronavaccinatie” van de GGD. Wat heb je precies nodig uit dat boekje, als je in Duitsland een boosterprik gaat halen?

Ik zie ook verschillende tegenstrijdige getuigenissen in dit topic, ik hoop dat ik met enige bronvermeldingen verduidelijking kan krijgen:

  1. Ik heb geen indicatie dat twee DCC’s met dosis 1/1 en 2/2 als booster bewijs geldt. De Europese commissie plaatste op 21 december een persbericht met de volgende verklaring:

Boosters worden als volgt geregistreerd:

  1. Een DCC met duiding 1/1 geldt als volledig vaccinatie bewijs, maar niet als booster vaccinatie bewijs. Daarover verklaard de EC het volgende:

Het is aan de lidstaten om te beslissen of zij personen die van COVID zijn hersteld, één of twee doses toedienen. Als de lidstaat besluit in dat geval slechts één dosis toe te dienen, moet op het vaccinatiecertificaat worden vermeld dat de vaccinatiecyclus is voltooid na toediening van één dosis. Dit wordt dan op het vaccinatiecertificaat vermeld als “1/1”.

https://ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-r…

  1. DCC’s voor een boosterprik in het buitenland kun je NIET toevoegen aan de CoronaCheck app. Die moet je dus op een andere manier koppelen aan je persoon. Op de CoronaCheck website staat het volgende:

Een bewijs dat uitgegeven is door een andere overheid dan de Nederlandse kan niet op deze manier in de CoronaCheck-app gezet worden. Dat heeft te maken met wetgeving. Heb je een bewijs dat door een andere overheid uitgegegeven is? Gebruik dan de app van het land waar je het bewijs gekregen hebt.

https://coronacheck.nl/nl/faq/5-5-hoe-zet-ik-een-papieren-co…

*bericht bewerkt door Donders op 24 dec 2021 14:28

Zojuist van VVV Zillertal ook vernomen dat genezing ná 2 vaccinaties en korter dan 90 dagen geleden ook als booster telt.
Zie dit alleen nog niet terug op websites.

M@rkD op 24 dec 2021 10:57

Krijg zojuist volgende mail van Vvv Flachau:

Hier gerne die neuesten Informationen, welche uns vorliegen:

„Die Konstellation, wenn man 2 x geimpft ist und danach eine Corona-Infektion durchgemacht hat und somit genesen ist, wurde auf der Seite des Sozialministeriums inzwischen offiziell dahingehend ausgelegt, dass diese Reihenfolge keinen Booster darstellt und daher keine erleichterte Einreise nach Österreich möglich ist.“

Somit ist es leider doch nicht gültig, wenn man nach den Impfungen genesen ist.

Heb de indruk dat men zelf ook zoekende is, regeling waarnaar verwezen wordt is de huidige regeling, niet die van de 25e.
Maar als dat de lijn is, dan ben ik bang dat de volgorde van besmetting/genezing wel van belang geacht wordt.
Hopelijk morgen meer helderheid als de regeling “live” is.

Mvs79 op 24 dec 2021 13:53

Zo zie je maar dat die (lokale) toeristen info bureaus enerzijds informatie verkeerd interpreteren en ook achter de feiten aanlopen.

Beter de officiële bronnen aanhouden die of vanuit de overheid in Oostenrijk komen of aanvullingen van deelstaten.

Al zijn er inmiddels wel signalen dat er toch nog wat formeel gaat veranderen tav mensen die recent hersteld zijn na 2x vaccinatie. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de praktische uitvoering ban handhaving na de 25e…

*bericht bewerkt door Dix0r op 24 dec 2021 14:40

Edit ivm kids 16-18:
Omdat ik de originele post niet meer kan aanpassen:

Wat is tot zover bevestigd door Oostenrijkse AGES Corona hotline voor Nederlandse volwassenen die na 25 december richting Oostenrijk gaan en niet in quarantaine hoeven:

  • 2 x Pfizer/Moderna + booster + negatieve PCR test
  • Corona positief via PCR test + 1 x Janssen + 1 x Pfizer/Moderna/Janssen + negatieve PCR test
  • Corona positief via PCR test + 1 x Pfizer/ Moderna + 1 x Pfizer/Moderna + negatieve PCR test
    2x Pfizer/Moderna + maximaal 90 dagen geleden voor aankomst Corona positief getest + negatieve PCR test.

Kids tussen 16-18 met 2 vaccinaties is nog heel onduidelijk!!!

Kids tussen 12-15 zonder volledige vaccinatie:

  • Deze mogen gebruik maken van de Ninja pass en moeten meerdere keren getest worden. Voor binnenkomst ook PCR test nodig https://info.bmlrt.gv.at/dam/jcr:81719c3a-d411-4ced-bcd6-58a…
    Kids tussen 12-15 met 2 vaccinaties:
  • Deze moeten alleen een negatieve PCR test bij zich hebben voor aankomst.
    Kids onder de 12:
  • Deze hoeven niet te testen en moeten de regels van de ouders opvolgen. Dus ouders wel in quarantaine dan kids ook. Ouders niet in quarantaine dan kids ook niet. Let op als je in Duitsland overnacht dan moeten kids onder 12 wel een test hebben gedaan.
    Mocht iemand aanvullingen hebben hoor ik het graag dan vul ik het aan. En dan niet via via maar alleen door AGES bevestigd.

God god god wat een gedoe. Volgens mij snappen ze het zelf ook niet helemaal meer. En dat voor een variant die dusdanig snel gaat dat hij daar over 2 weken ook dominant is.

Apart topic gemaakt met de wetteksten. Met een verrassende conclusie over het herstelbewijs. @louisdice

Ik heb het onderstaande bericht gemaild naar AGES Oostenrijk…
Als ik hier antwoord op heb zal ik dit delen.
Wellicht helpt het iemand in een vergelijkbare situatie 🤷

Goedendag,

Zoals zoveel anderen is het mij niet duidelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er zijn zoveel unieke situaties/gezinssamenstellingen en uitzonderingen…
Ik vraag alleen wie van mijn familie daar welkom is op 2 januari 2022?

Familie van 4 personen
Dochter 11 jaar: niet ingeënt en positief getest op Corona op 15 november 2021.

Zoon 13 jaar: niet gevaccineerd en positief getest op Corona in december 2020 en ook 15 november 2021.

Vrouw 42 jaar: positief getest op Corona in december 2020, daarna gevaccineerd in juni 2021 (1 x Pfizer), daarna positief getest op Corona op 15 november 2021.

Man 42 jaar: positief getest december 2020, daarna ingeënt juni 2021 (1x Pfizer), daarna 2e vaccinatie (1x Pfizer) december 2021.

wie is “welkom” en wat hebben we nog meer nodig.
Moeten we allemaal in quarantaine of sommigen van ons…?
Help alstublieft.

Groetjes uit Nederland

Verkeerde land geboren....

Ik heb het onderstaande bericht gemaild naar AGES Oostenrijk…
Als ik hier antwoord op heb zal ik dit delen.
Wellicht helpt het iemand in een vergelijkbare situatie 🤷

Goedendag,

Zoals zoveel anderen is het mij niet duidelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er zijn zoveel unieke situaties/gezinssamenstellingen en uitzonderingen…
Ik vraag alleen wie van mijn familie daar welkom is op 2 januari 2022?

Familie van 4 personen
Dochter 11 jaar: niet ingeënt en positief getest op Corona op 15 november 2021.

Zoon 13 jaar: niet gevaccineerd en positief getest op Corona in december 2020 en ook 15 november 2021.

Vrouw 42 jaar: positief getest op Corona in december 2020, daarna gevaccineerd in juni 2021 (1 x Pfizer), daarna positief getest op Corona op 15 november 2021.

Man 42 jaar: positief getest december 2020, daarna ingeënt juni 2021 (1x Pfizer), daarna 2e vaccinatie (1x Pfizer) december 2021.

wie is “welkom” en wat hebben we nog meer nodig.
Moeten we allemaal in quarantaine of sommigen van ons…?
Help alstublieft.

Groetjes uit Nederland

Pompie1979 op 26 dec 2021 11:41

Ik denk (zover ik het nu begrijp) dat de vrouw van 42 niet “welkom is”
aangezien zij maar 1x een vaccin heeft.
Maar misschien lukt het nog net de 2de snel te nemen en dat ie dan wel gelijk geldig is

Apart topic gemaakt met de wetteksten. Met een verrassende conclusie over het herstelbewijs. @louisdice

DrPhil op 25 dec 2021 16:02

Idd die laatste voor volwassenen die is opvallend (2x vacinatie en resent hersteld) @LouisDice Dit heb je via telefonisch contact ? want verder kan ik het nergens vinden

Ik heb net gisteren mijn vakantie geannuleerd omdat mijn vrouw geen booster kan krijgen (en ik waarschijnlijk vandaag of morgen een afspraak kan maken)

Heb het nu ook gevonden
https://www.bmeia.gv.at/oeb-den-haag/aufenthalt-in-oesterrei…

Bijv. onder punt 3 faqs ) Ik ben tweemaal ingeënt en onlangs hersteld, of ik ben ingeënt, hersteld en opnieuw gevaccineerd (of eenmaal gevaccineerd + hersteld voor Janssen)
In dit geval tweemaal gevaccineerd (of eenmaal gevaccineerd voor Janssen) en hersteld als geboost en dus gevaccineerd Drie keer. Dit maakt quarantainevrije toegang en reisvooruitregistratie (PTC) mogelijk. Naast het bewijs (bewijs van vaccinatie en herstel (voor herstel, de bijbehorende verificatie met QR-code of een formulier A (Duits) / B (Nederlands)) moet een negatieve PCR-test (max. 48 uur) worden voorgelegd. Als dit niet kan worden gepresenteerd omdat de test nog steeds positief is vanwege het recente herstel, kan in plaats daarvan een doktersbevestiging - Formulier H (Duits) / Formulier I (Engels) worden gepresenteerd. Het herstel mag echter niet langer zijn dan 180 dagen en de vaccinatie: niet langer dan 270 dagen. Anders is toegang nog steeds mogelijk met een juiste reisregistratie en een quarantaine van tien dagen, die na vijf dagen kan worden beëindigd met een negatieve PCR-test (zie FAQ over quarantaine - Ministerie van Sociale Zaken).

Echt balen dat dit niet eerder bekend was zo. Gisteren de mail voor annuleren eruit gedaan en net de annulerings bevestiging binnen en de mededeling dat mijn geld terug komt.

Apart topic gemaakt met de wetteksten. Met een verrassende conclusie over het herstelbewijs. @louisdice

DrPhil op 25 dec 2021 16:02

Idd die laatste voor volwassenen die is opvallend (2x vacinatie en resent hersteld) @LouisDice Dit heb je via telefonisch contact ? want verder kan ik het nergens vinden

Ik heb net gisteren mijn vakantie geannuleerd omdat mijn vrouw geen booster kan krijgen (en ik waarschijnlijk vandaag of morgen een afspraak kan maken)

Togi op 27 dec 2021 09:25

Wat ik lees is dat als je besmetting maximaal 90 dagen geleden is je goed zit. wel negatieve PCR test nodig!

Apart topic gemaakt met de wetteksten. Met een verrassende conclusie over het herstelbewijs. @louisdice

DrPhil op 25 dec 2021 16:02

Idd die laatste voor volwassenen die is opvallend (2x vacinatie en resent hersteld) @LouisDice Dit heb je via telefonisch contact ? want verder kan ik het nergens vinden

Ik heb net gisteren mijn vakantie geannuleerd omdat mijn vrouw geen booster kan krijgen (en ik waarschijnlijk vandaag of morgen een afspraak kan maken)

Togi op 27 dec 2021 09:25

Wat ik lees is dat als je besmetting maximaal 90 dagen geleden is je goed zit. wel negatieve PCR test nodig!

LouisDice op 27 dec 2021 11:27

Plus het formulier dat je hersteld bent met doktersverklaring. Indien de afgelopen 90 dagen.

Apart topic gemaakt met de wetteksten. Met een verrassende conclusie over het herstelbewijs. @louisdice

DrPhil op 25 dec 2021 16:02

Idd die laatste voor volwassenen die is opvallend (2x vacinatie en resent hersteld) @LouisDice Dit heb je via telefonisch contact ? want verder kan ik het nergens vinden

Ik heb net gisteren mijn vakantie geannuleerd omdat mijn vrouw geen booster kan krijgen (en ik waarschijnlijk vandaag of morgen een afspraak kan maken)

Togi op 27 dec 2021 09:25

Wat ik lees is dat als je besmetting maximaal 90 dagen geleden is je goed zit. wel negatieve PCR test nodig!

LouisDice op 27 dec 2021 11:27

Ja, leuk dat AGES dat hanteert, maar waar dat op is gebaseerd is me een compleet raadsel. Die 90 dagen komt op geen enkele wijze in de verordening voor. De wettekst is gewoon 180 dagen.

Nog beter voor een hoop mensen dan!

En ik krijg vanuit Ages door dat de PCR test vervangen kan worden door een doktersverklaring waarin verklaard wordt dat je in de afgelopen 90 dagen geïnfecteerd bent geweest met Corona. Wat mij nu alleen niet duidelijk is, is hoe oud die verklaring mag zijn, lees mag ik die nu laten opstellen als ik over 2 weken weg ga? De arts moet namelijk ook verklaren dat je minstens 48 uur klachten vrij bent.

En ik krijg vanuit Ages door dat de PCR test vervangen kan worden door een doktersverklaring waarin verklaard wordt dat je in de afgelopen 90 dagen geïnfecteerd bent geweest met Corona. Wat mij nu alleen niet duidelijk is, is hoe oud die verklaring mag zijn, lees mag ik die nu laten opstellen als ik over 2 weken weg ga? De arts moet namelijk ook verklaren dat je minstens 48 uur klachten vrij bent.

marklit op 27 dec 2021 15:12

Ik kreeg terug dat ik dit formulier moet invullen: https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…
niks over een doktersverklaring.

Ik kreeg terug dat ik dit formulier moet invullen: https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…
niks over een doktersverklaring.

JosR op 27 dec 2021 15:17

‘Signature and seal of of the certifying medical doctor’

Geen quarantaine, geen PCR, geen booster nodig in mijn situatie, wel een formulier invullen. Zie onderstaande mails.


Sehr geehrter Herr,

Sie müssen nicht in Quarantäne. Bei der Einreise müssen Sie Ihre Impfzertifikate, Ihr Genesungszertifikat, sowie einen PCR Test (gültig 48h) vorweisen. Personen die in den letzten 90 Tagen von Corona genesen sind, müssen keinen PCR Test vorweisen, aber dafür folgendes Formular https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr AGES Anfragenmanagement


Hallo,

Ich würde gerne wissen, ob ich im Rahmen der geltenden österreichischen Bestimmungen gerne nach Österreich reisen darf und ob ich in Quarantäne muss.

Lage:
Geimpft (2 Pfizer-Injektionen, letzte Impfung vor 3,5 Monaten) und 10 Tage vor Abflug von Corona geheilt.

Hoffentlich könnt ihr mir Klarheit verschaffen.

Aufrichtig,

*bericht bewerkt door JosR op 27 dec 2021 15:19

Geen quarantaine, geen PCR, geen booster nodig in mijn situatie, wel een formulier invullen. Zie onderstaande mails.


Sehr geehrter Herr,

Sie müssen nicht in Quarantäne. Bei der Einreise müssen Sie Ihre Impfzertifikate, Ihr Genesungszertifikat, sowie einen PCR Test (gültig 48h) vorweisen. Personen die in den letzten 90 Tagen von Corona genesen sind, müssen keinen PCR Test vorweisen, aber dafür folgendes Formular https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr AGES Anfragenmanagement


Hallo,

Ich würde gerne wissen, ob ich im Rahmen der geltenden österreichischen Bestimmungen gerne nach Österreich reisen darf und ob ich in Quarantäne muss.

Lage:
Geimpft (2 Pfizer-Injektionen, letzte Impfung vor 3,5 Monaten) und 10 Tage vor Abflug von Corona geheilt.

Hoffentlich könnt ihr mir Klarheit verschaffen.

Aufrichtig,

JosR op 27 dec 2021 15:19

Scheelt weer rompslomp ;)

Maar dat formulier moet wel ingevuld worden door je huisarts, ik weet niet of alle artsen dat doen.

Ik heb het onderstaande bericht gemaild naar AGES Oostenrijk…
Als ik hier antwoord op heb zal ik dit delen.
Wellicht helpt het iemand in een vergelijkbare situatie 🤷

Goedendag,

Zoals zoveel anderen is het mij niet duidelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er zijn zoveel unieke situaties/gezinssamenstellingen en uitzonderingen…
Ik vraag alleen wie van mijn familie daar welkom is op 2 januari 2022?

Familie van 4 personen
Dochter 11 jaar: niet ingeënt en positief getest op Corona op 15 november 2021.

Zoon 13 jaar: niet gevaccineerd en positief getest op Corona in december 2020 en ook 15 november 2021.

Vrouw 42 jaar: positief getest op Corona in december 2020, daarna gevaccineerd in juni 2021 (1 x Pfizer), daarna positief getest op Corona op 15 november 2021.

Man 42 jaar: positief getest december 2020, daarna ingeënt juni 2021 (1x Pfizer), daarna 2e vaccinatie (1x Pfizer) december 2021.

wie is “welkom” en wat hebben we nog meer nodig.
Moeten we allemaal in quarantaine of sommigen van ons…?
Help alstublieft.

Groetjes uit Nederland

Pompie1979 op 26 dec 2021 11:41

Ik denk (zover ik het nu begrijp) dat de vrouw van 42 niet “welkom is”
aangezien zij maar 1x een vaccin heeft.
Maar misschien lukt het nog net de 2de snel te nemen en dat ie dan wel gelijk geldig is

Togi op 27 dec 2021 09:21

Dit is het antwoord wat ik ontvangen heb van AGES
Doe er allen je “voordeel” mee.
Voor ons wordt het niets helaas.

Sehr geehrter Herr Jeroen,

Kinder bis zum vollendeten 12. Lebensjahr sind von der Nachweispflicht ausgenommen. Daher benötigt Ihre Tochter keinen weiteren Nachweis und muss auch nicht in Quarantäne.

Ihr Sohn gilt als genesen und muss zusätzlich für die Einreise einen negativen PCR Test, der nicht älter als 72h sein darf mitführen sowie eine verpflichtende 10-tägige Heimquarantäne, mit OPtion auf Freitestung ab Tag 5 nach der Einreise mittels PCR Test, antreten. Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen keinen PCR Test mitführen, aber eine ärztliche Bestätigung laut Anlage H oder I [https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240345/II_589_2021_Anlage_I.pdf]

Ihre Frau gilt als geimpft, jedoch nicht als geboostert, Sie müsste ebenfalls in Quarantäne und einen negativen PCR Test bei der Einreise vorweisen.

Sie gelten als geboostert, sofern mindestens 21 Tage vor der ersten Impfung ein positiver PCR Test vorlag und zwischen erster und zweiter Impfung mindestens 120 Tage vergangen sind. Hier wäre ein negativer PCR Test (nicht älter als 48h) bei der Einreise verpflichtend, damit die Quarantäne entfällt.

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr AGES Anfragenmanagement

Vertaling:

Geachte heer Jeroen,

Kinderen tot 12 jaar zijn vrijgesteld van de bewijsplicht. Uw dochter heeft dus geen nader bewijs nodig en hoeft niet in quarantaine.

Uw zoon wordt als hersteld beschouwd en moet ook een negatieve PCR-test hebben, die niet ouder mag zijn dan 72 uur, evenals een verplichte thuisquarantaine van 10 dagen met de mogelijkheid om vanaf dag 5 na aankomst gratis te testen met behulp van een PCR-test. Mensen die in de afgelopen 90 dagen zijn hersteld, hoeven geen PCR-test te doen, maar een medische bevestiging volgens bijlage H of I [https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240345/II_589_2021_Anlage_I .pdf]

Uw vrouw wordt beschouwd als gevaccineerd, maar niet geboosterd, u zou ook in quarantaine moeten zijn en bij aankomst een negatieve PCR-test moeten hebben.

Ze worden als geboost beschouwd als er ten minste 21 dagen vóór de eerste vaccinatie een positieve PCR-test was en er ten minste 120 dagen zijn verstreken tussen de eerste en de tweede vaccinatie. Een negatieve PCR-test (niet ouder dan 48 uur) zou verplicht zijn bij binnenkomst zodat de quarantaine niet vereist is.

Vriendelijke groeten,

Uw AGES-verzoekbeheer

*bericht bewerkt door Pompie1979 op 28 dec 2021 13:17

Verkeerde land geboren....

Vervelend om te horen @Pompie1979. Maar bedankt voor het delen van jouw antwoord, wellicht werkt dit verhelderend in bepaalde gevallen.

Voor je zoon geldt dan toch die ninja pas? Of is dat dan nu weer niet van toepassing.

Voor je zoon geldt dan toch die ninja pas? Of is dat dan nu weer niet van toepassing.

marklit op 28 dec 2021 14:40 [@marklit](/profiel/marklit) . Mijn zoon is wel 2 x genezen, maar ongevaccineerd tot nu toe. Dat zal het zijn.🤷
Verkeerde land geboren....

? Is dat land gebonden dan?

*bericht bewerkt door marklit op 28 dec 2021 16:48

Ik heb zojuist via Ages (2x) en via het touristenbureau van de SFL bevestigd gekregen dat een enkele Janssen en een herstelverklaring icm PCR test of ingevulde verklaring ondertekend door een arts voldoende is vanaf 3 januari.

Dus 15 januari SFL!!😎

Plaats een reactie