Bevestigd door AGES: Wat is geldig na 25-12-2021 voor Nederlanders naar Oostenrijk

Weet iemand hoe ze de volgende situatie zien?

  • Begin 2021 positief getest
  • Binnen 180 dagen 1e vaccinatie
  • Recent weer positief getest

Een tweede vaccinatie op korte termijn zit er dus niet in

Fijn topic dit. Vriend van mij voldoet in principe aan situatie 3:

  • Corona positief via PCR test + 1 x Pfizer/ Moderna + 1 x Pfizer/Moderna + negatieve PCR test

Maar de datum van zijn positieve PCR registratie is 21 oktober 2020 (meer dan een jaar geleden dus). Als hij dat herstelbewijs wil downloaden, is dat niet meer mogelijk.

Hij heeft dus weldegelijk een officiële positieve PCR registratie, maar blijkbaar is het niet te downloaden. Wel kan hij de registratie uitprinten/printscreen maken etc.

Wintersport voor hem ja of nee?

Dat ligt er aan wanneer hij zijn eerste vaccinatie heeft gehad. Als dat voor 21 april is geweest, dan kan ie naar Oostenrijk zonder quarantaine, als de eerste prik later is geweest, dan niet. Dan kan ie nog altijd naar Frankrijk,Spanje, Zwitserland of Italie.

Fijn topic dit. Vriend van mij voldoet in principe aan situatie 3:

  • Corona positief via PCR test + 1 x Pfizer/ Moderna + 1 x Pfizer/Moderna + negatieve PCR test

Maar de datum van zijn positieve PCR registratie is 21 oktober 2020 (meer dan een jaar geleden dus). Als hij dat herstelbewijs wil downloaden, is dat niet meer mogelijk.

Hij heeft dus weldegelijk een officiële positieve PCR registratie, maar blijkbaar is het niet te downloaden. Wel kan hij de registratie uitprinten/printscreen maken etc.

Wintersport voor hem ja of nee?

Vogelund op 29 dec 2021 14:52

Wintersport zónder quarantaine indien de eerste vaccinatie binnen 180 dagen na de besmetting heeft plaatsgevonden.

Bedankt voor de snelle antwoorden.
Ai. Dan wordt Oostenrijk lastig. In juli 2021 heeft hij z’n eerste prik gehad. Enig idee waarom ze dit termijn van 180 hanteren? Logischer zou toch zijn dat iemand zo laat mogelijk is geprikt.

Bedankt voor de snelle antwoorden.
Ai. Dan wordt Oostenrijk lastig. In juli 2021 heeft hij z’n eerste prik gehad. Enig idee waarom ze dit termijn van 180 hanteren? Logischer zou toch zijn dat iemand zo laat mogelijk is geprikt.

Vogelund op 29 dec 2021 15:22

Dat weet niemand. Net zoals het feit hoe streng er op deze 180 dagen-eis wordt gecontroleerd. Als ze dit aan de grens moeten doen met een rekenmachine, leidt het wellicht tot wel heel erg lange files…

Haha spannend. Ik ga het hem voorleggen. En ondertussen kijken naar wat de regels in Frankrijk zijn en de mogelijke bestemmingen.

Ik heb zojuist via Ages (2x) en via het touristenbureau van de SFL bevestigd gekregen dat een enkele Janssen en een herstelverklaring icm PCR test of ingevulde verklaring ondertekend door een arts voldoende is vanaf 3 januari.

Dus 15 januari SFL!!😎

marklit op 28 dec 2021 18:54

Dat is goed om te horen, iemand hier al ervaring mee zodat dit ook in de praktijk is bevestigd?

Daarnaast heb ik nog de vraag of een herstelbewijs in onze Coronacheck app (PCR bij GGD, minder dan 180 dagen geleden) wordt geaccepteerd in Oostenrijk als ‘official/medical certificate’?

Dank alvast!

Ik heb zojuist via Ages (2x) en via het touristenbureau van de SFL bevestigd gekregen dat een enkele Janssen en een herstelverklaring icm PCR test of ingevulde verklaring ondertekend door een arts voldoende is vanaf 3 januari.

Dus 15 januari SFL!!😎

marklit op 28 dec 2021 18:54

Dat is goed om te horen, iemand hier al ervaring mee zodat dit ook in de praktijk is bevestigd?

Daarnaast heb ik nog de vraag of een herstelbewijs in onze Coronacheck app (PCR bij GGD, minder dan 180 dagen geleden) wordt geaccepteerd in Oostenrijk als ‘official/medical certificate’?

Dank alvast!

LdRi op 05 jan 2022 11:25

Dat laatste kan ik bevestigen. Zolang maar duidelijk de datum, uitslag en het soort test worden benoemd. Met het Janssen vaccin + booster heb ik geen ervaringen.

Plaats een reactie