Inreizen kinderen 15-17 jaar oostenrijk

dit is toch krankzinnig, al dagen wordt hierover gediscussieerd en niemand kan met zekerheid vertellen hoe het zit. Het lijkt me goed dat Oostenrijk hier duidelijkheid over gaat verschaffen. Langzamerhand verzetten wij het vizier voor de voorjaarsvakantie maar naar Italie.

Zojuist gebeld met de Ages hotline, ouders moeten uiteraard de booster hebben, maar de 12-18 jarigen niet: dubbele vaccinatie + PCR. Wil je zelf nog even checken? Telefoonnummer: 0043501150.

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 08:20

Ik heb ook net gebeld en tegen mij zeiden ze dat hij wel mag inreizen maar TOCH IN QUARANTAINE moet. Zelfde regels als volwassenen. 12 t/m 14 jaar Ninja pas (ongeacht entingen) dus 3x testen als je daar bent. Dan geen quarantaine.

IreneIrene op 27 dec 2021 08:40

En een nummer dat ik belde: +43 1 901153775 zei eerst dat 16 jarigen niet in Quarantaine moesten maar toen ik nog een keer expliciet zei dat NL nu een high risk county is bleek hij dat niet te weten. Hij ging het opzoeken en inderdaad: WEL Quarantaine voor 16-17 jarigen.

IreneIrene op 27 dec 2021 08:57

Zojuist gebeld met Ages Hotline onder nummer 004313860555 en hier was het bericht bij 2 volwassenen 3 x geimpf + negatieve PCR test de kinderen (14 en 17 jaar) meeliften, mits beide 2 x geimpf zijn en alsmede een negatieve PCR test hebben. Voor de kinderen zou de negatieve PCR test de Quarantaine plicht opheffen.
Allen zou het mooi zijn als we dit zwart op wit krijgen en er eenduidig duidelijkheid over komt.

dit is toch krankzinnig, al dagen wordt hierover gediscussieerd en niemand kan met zekerheid vertellen hoe het zit. Het lijkt me goed dat Oostenrijk hier duidelijkheid over gaat verschaffen. Langzamerhand verzetten wij het vizier voor de voorjaarsvakantie maar naar Italie.

koen_ op 27 dec 2021 09:07

Het duurt nog bijna 2 maanden voordat de voorjaarsvakantie begint. Hier ook een 16 jarige aan boord, maar ik ga nu nog niet anticiperen op iets wat over 2 weken weer compleet anders kan zijn (laat staan over 2 maanden).

dit is toch krankzinnig, al dagen wordt hierover gediscussieerd en niemand kan met zekerheid vertellen hoe het zit. Het lijkt me goed dat Oostenrijk hier duidelijkheid over gaat verschaffen. Langzamerhand verzetten wij het vizier voor de voorjaarsvakantie maar naar Italie.

koen_ op 27 dec 2021 09:07

Het staat op de website van het ministerie van Oostenrijk. Alle regels over inreizen en wat als booster geldt (bijv bij janssen of een doorgemaakte besmetting) en voor kinderen/16-17 jarigen staan daar op.
Lees ook de FAQ op die site.
Omdat ik het zo zuur vond dat 16-17 jarigen helemaal nog geen booster KUNNEN hebben heb ik voor de zekerheid 2 verschillende nummers gebeld waaronder de Ages, de Oostenrijkse GGD. en die gaven hetzelfde antwoord als wat op de website staat.
16-17 jarigen: zelfde als volwassenen.
2x vaccinatie plus PCR (48 uur)—> quarantaine.
Besmetting daarna 1x vaccinatie plus PCR (48 uur) --> quarantaine.
Alleen booster of recent doorgemaakte besmetting na basis vaccinatie ontslaat je van quarantaine.

Mijn 16 jarige kan helaas niet skieen dus.

Op 27 december om 9.20 uur heb ik gebeld met AGES, het Oostenrijkse agentschap voor gezondheid. Kinderen van 16/17 jaar (ook 15 jaar als je voor 1 september 2006 geboren bent) moeten volledig gevaccineerd zijn (2x), negatieve PCR-test van minder dan 48 uur en een PTC-registratie vooraf ingevuld hebben. Voor 18 jaar en ouder komt hier dan nog de booster bovenop. Dan mag je dus inreizen zonder quarantaine verplichting.

Heeft iemand al geprobeerd om voor een 16 of 17 jarige een skikaart aan te schaffen ?

Toch bijzonder dat de mensen hier telkens een ander antwoord krijgen. kennelijk weten ze het zelf ook niet zo goed.

Kunnen kinderen onder de 18 in Oostenrijk of Duitsland wel een Booster krijgen?

Skizoeker op 25 dec 2021 19:02

In Duitsland niet en in Oostenrijk vanaf 12 jaar. Als blijkt dat zij toch een booster nodig hebben informeren we even bij de Oostenrijkse huisarts. Maar ik lees op steeds meer sites (info gisteren en vandaag) dat 2x vaccinatie en PCR voldoende is. Dus ook dat vragen we maandag even na bij de autoriteiten.

Mirjam_Veen op 25 dec 2021 19:15

We zitten momenteel in Oostenrijk en ik ga dit morgen eens hier bij de Apotheek vragen. Zit ook een erts bij. Ik laat het wel weten wanneer er meer informatie is.

Skizoeker op 25 dec 2021 19:19

Wij hebben van ons ski gebied zwart op wit. 2g is voldoende voor kinderen 16 en 17 voor ski gebied dus ski pas. Maar land binnen komen is booster wel verplicht. Maar de vraag blijft hoe is de controle aan de grens en neem jij dat risico. Of kids 5 dgn in quarantaine bij negatieve PCR en wie checkt dat dan. > Heeft iemand al geprobeerd om voor een 16 of 17 jarige een skikaart aan te schaffen ?

laeven op 27 dec 2021 09:33

Zojuist gebeld met de Ages hotline, ouders moeten uiteraard de booster hebben, maar de 12-18 jarigen niet: dubbele vaccinatie + PCR. Wil je zelf nog even checken? Telefoonnummer: 0043501150.

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 08:20

Ik heb ook net gebeld en tegen mij zeiden ze dat hij wel mag inreizen maar TOCH IN QUARANTAINE moet. Zelfde regels als volwassenen. 12 t/m 14 jaar Ninja pas (ongeacht entingen) dus 3x testen als je daar bent. Dan geen quarantaine.

IreneIrene op 27 dec 2021 08:40

En een nummer dat ik belde: +43 1 901153775 zei eerst dat 16 jarigen niet in Quarantaine moesten maar toen ik nog een keer expliciet zei dat NL nu een high risk county is bleek hij dat niet te weten. Hij ging het opzoeken en inderdaad: WEL Quarantaine voor 16-17 jarigen.

IreneIrene op 27 dec 2021 08:57

Zojuist gebeld met Ages Hotline onder nummer 004313860555 en hier was het bericht bij 2 volwassenen 3 x geimpf + negatieve PCR test de kinderen (14 en 17 jaar) meeliften, mits beide 2 x geimpf zijn en alsmede een negatieve PCR test hebben. Voor de kinderen zou de negatieve PCR test de Quarantaine plicht opheffen.
Allen zou het mooi zijn als we dit zwart op wit krijgen en er eenduidig duidelijkheid over komt.

Robbie op 27 dec 2021 09:27

Zo begrepen wij het ook. We hebben gezegd dat ze met ons meekomen. Dat is denk ik het verschil in de antwoorden

Heeft iemand al ervaring met ‘het zwart op wit’ krijgen dat 16 en 17 jarigen zonder booster wel kunnen gaan?

Toch bijzonder dat de mensen hier telkens een ander antwoord krijgen. kennelijk weten ze het zelf ook niet zo goed.

Suuski op 27 dec 2021 09:34

Het gaat alleen om inreizen eenmaal binnen is de 2G+ regel van toepassing

Net contact gehad met de Oostenrijkse ambassade. Kinderen van 15 (geboren voor augustus 2006) en 16 moeten een booster hebben. Hebben ze dit niet dan moeten ze in quarantaine.

Staat ook op de site: From 15 years of age: The general entry regulation applies and therefore the minor aged 15 and over must provide the same proofs as an adult. https://www.bmeia.gv.at/nl/ambassade-van-oostenrijk/verblijf…

In Oostenrijk een vaccinatie halen is geen optie omdat de quarantaine regel dan al is ingegaan.

Heeft iemand al ervaring met ‘het zwart op wit’ krijgen dat 16 en 17 jarigen zonder booster wel kunnen gaan?

RJ69 op 27 dec 2021 09:50

Booster WEL nodig bij 16-17 jaar

Sehr geehrte Frau Landsmann,

Ihr Sohn würde die dritte Impfung benötigen um die Quarantäne zu umgehen.

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr AGES Anfragenmanagement

*bericht bewerkt door IreneIrene op 27 dec 2021 11:19

Volgens mij is de wijziging waar we op hebben gewacht of juich ik nu te vroeg? 🤔
https://www.austria.info/de/service-und-fakten/coronavirus-s…

Für Kinder und Jugendliche gelten dieselben Ausnahmen wie bei Einreise aus allen anderen Ländern. Details siehe unten auf dieser Seite im Abschnitt „Das gilt für Kinder“

Das gilt fur Kinder :
Kinder und Jugendliche, die nicht unter diese ninja Regelungen fallen, benötigen einen 2-G-Nachweis plus einen negativen PCR-Test oder eine Booster-Impfung. Das bedeutet: Auch doppelt geimpfte Kinder benötigen einen PCR-Test.

eens Ewoud!

Barbara

eens Ewoud!

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 20:04

Ook eens! Heel fijn dit!

eens Ewoud!

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 20:04

Ook eens! Heel fijn dit!

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 20:42

Maar is Jugendliche niet tot 15 jaar?

eens Ewoud!

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 20:04

Ook eens! Heel fijn dit!

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 20:42

Maar is Jugendliche niet tot 15 jaar?

StephanieON op 27 dec 2021 21:41

Dat zou wel een bijzondere definitie zijn voor jungendliche… maar je weet het maar nooit …

eens Ewoud!

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 20:04

Ook eens! Heel fijn dit!

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 20:42

Maar is Jugendliche niet tot 15 jaar?

StephanieON op 27 dec 2021 21:41

Dat zou wel een bijzondere definitie zijn voor jungendliche… maar je weet het maar nooit …

EwoudBos op 27 dec 2021 21:45

eens Ewoud!

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 20:04

Ook eens! Heel fijn dit!

Mirjam_Veen op 27 dec 2021 20:42

Maar is Jugendliche niet tot 15 jaar?

StephanieON op 27 dec 2021 21:41

Dat zou wel een bijzondere definitie zijn voor jungendliche… maar je weet het maar nooit …

EwoudBos op 27 dec 2021 21:45 [https://www.oesterreich.gv.at/themen/jugendliche/jugendrecht...](https://www.oesterreich.gv.at/themen/jugendliche/jugendrechte/4/1/Seite.1740210.html "https://www.oesterreich.gv.at/themen/jugendliche/jugendrechte/4/1/Seite.1740210.html")

Is tot 18 jaar

*bericht bewerkt door Mirjam_Veen op 27 dec 2021 21:48

Nach den Jugendschutzgesetzen der Länder Steiermark, Kärnten, Tirol und Vorarlberg gelten Personen bis zum vollendeten 14. Lebensjahr als Kinder und Personen ab dem vollendeten 14. Lebensjahr bis zum vollendeten 18. Lebensjahr als Jugendliche.

15 16 en 17 jarigen die niet uit VK NL DK of NO komen hoeven niet in quarantaine zonder booster, maar jeugdigen uit bovengenoemde landen dus wel. Dit verschil veroorzaakt de verwarring. Maar zodra omikron dominant is in Oostenrijk schaffen ze dat verschil wel weer af. Voor de huidige kerstvakantie betekent dit gewoon dat iedereen geboren voor 1 september 2006 zonder booster in quarantaine moet.
Update: en nu is er weer een site die beweert dat voor alle jeugdigen hetzelfde geldt ook als ze uit die 4 landen komen. De prijs voor meest verwarrende overheidscommunicatie 2021 gaat naar…Oostenrijk.

*bericht bewerkt door Willem7 op 27 dec 2021 22:04

15 16 en 17 jarigen die niet uit VK NL DK of NO komen hoeven niet in quarantaine zonder booster, maar jeugdigen uit bovengenoemde landen dus wel. Dit verschil veroorzaakt de verwarring. Maar zodra omikron dominant is in Oostenrijk schaffen ze dat verschil wel weer af. Voor de huidige kerstvakantie betekent dit gewoon dat iedereen geboren voor 1 september 2006 zonder booster in quarantaine moet.

Willem7 op 27 dec 2021 21:55

Dat lees ik toch anders, er staat uit alle andere landen. Dus andere landen dan de 4 virusvariantengebieten:

Großbritannien, die Niederlande, Dänemark und Norwegen werden als Virusvariantengebiete eingestuft. Aus diesen vier Ländern können seit 25.12. nur Personen mit Booster-Impfung (Dreifachimpfung bzw. Zweifachimpfung nach einer Dosis Johnson & Johnson) und einem zusätzlichen PCR-Test nicht älter als 48 Stunden ohne Quarantäne einreisen. Für Kinder und Jugendliche gelten dieselben Ausnahmen wie bei Einreise aus allen anderen Ländern.

ik begrijp dat zelfs volwassenen niet perse booster hoeven, 2x prik en PCR is voldoende lees ik.
sorry zie t toch verkeerd denk ik.

*bericht bewerkt door GeJe op 27 dec 2021 22:19

null

Dit vind ik op de website van de Oostenrijkse ambassade als ik hem op Duits instel. :(

Plaats een reactie