Geruchten oostenrijk

(gezien het feit dat elders de boel open blijft verwacht ik dat steunpakketten door de EU verboden zullen worden)

Brownydalton op 04 jan 2022 11:01

Wat heeft de EU er mee te maken wat de Oostenrijkse regering aan steunpakketten geeft?

(gezien het feit dat elders de boel open blijft verwacht ik dat steunpakketten door de EU verboden zullen worden)

Brownydalton op 04 jan 2022 11:01

Wat heeft de EU er mee te maken wat de Oostenrijkse regering aan steunpakketten geeft?

Thehenk op 04 jan 2022 11:25

voor zover ik weet zijn er europese regels aan het wel of niet verlenen van steunpakketten? Maar goed, we moeten dus weer eens afwachten. Vooralsnog verwacht ik dat de regels wat aangescherpt gaan worden, maar dat ze niet direct besluiten om het land weer in het slot te werpen, want dat is ontzettend schadelijk voor zowel imago als economie. Een 2e slechte winter overleven de meeste skigebieden, hotels etc gewoonweg niet

voor zover ik weet zijn er europese regels aan het wel of niet verlenen van steunpakketten? Maar goed, we moeten dus weer eens afwachten. Vooralsnog verwacht ik dat de regels wat aangescherpt gaan worden, maar dat ze niet direct besluiten om het land weer in het slot te werpen, want dat is ontzettend schadelijk voor zowel imago als economie. Een 2e slechte winter overleven de meeste skigebieden, hotels etc gewoonweg niet

Brownydalton op 04 jan 2022 11:40

Maar als Oostenrijk de skigebieden dicht gooit en daarom hotels etc. moet gaan compenseren, dan lijkt me dat Oostenrijk dit gewoon mag doen.

Verder hoop ik met je mee, en is het te hopen dat ze open blijven voor buitenlanders, en ik denk dat ze dat wel proberen, zo lang het qua ziekenhuisopnames nog enigszins goed gaat.

Mevrouw Palfrader spreekt voor het onderwijs, daar willen ze zéker niet van de ene lockdown in de andere lockdown vallen. Ze heeft het niet speciaal over een algehele lockdown. Net als hier: een pleidooi voor open scholen. En net als hier zegt het niets over de rest van de maatregelen. Ze denken wel over een verkorting van de quarantaine, net als andere landen om ons heen, en dat klinkt eigenlijk tegenstrijdig als je het hebt over strengere maatregelen.

Life is what happens while you were checking your phone

Vom Gesundheitsministerium wird eine Lockerung der Regeln derzeit geprüft, wie die Generaldirektorin für Öffentliche Gesundheit, Katharina Reich, Ende Dezember bestätigte.
Uit: https://orf.at/stories/3242413/

Er wordt dus gedacht over versoepeling van de regels als ik dit zo lees?

Vom Gesundheitsministerium wird eine Lockerung der Regeln derzeit geprüft, wie die Generaldirektorin für Öffentliche Gesundheit, Katharina Reich, Ende Dezember bestätigte.
Uit: https://orf.at/stories/3242413/

Er wordt dus gedacht over versoepeling van de regels als ik dit zo lees?

Brownydalton op 04 jan 2022 14:34

Klopt, dit gaat met name over de huidige quarantaine maatregelen. Zie ook: https://www.tt.com/artikel/30809773/vor-corona-gipfel-lh-pla…

Kitzbuhel gaat voor korte lockdown tourisme of k1 quarantaine. Maar wat dat inhoud? Dit is complete waanzin. Wij vertrekken zaterdag en in eens trekken ze de stekker er uit.

Zie link

null

*bericht bewerkt door JurgenOverbeek op 04 jan 2022 15:39

Jurgen

https://orf.at/stories/3242503/

Omikron schreibt die Spielregeln der Pandemiebekämpfung neu: Ein Eindämmen der bevorstehenden Infektionswelle ist kaum noch realistisch, bis zu 20 Prozent könnten sich infizieren, berichten die Modellrechner Peter Klimek und Stefan Thurner. Die Bevölkerung werde entweder langsamer durchseucht – oder ungebremst und sehr schnell.

conclusie aldus: linksom of rechtsom gaan de besmettingen hoog oplopen is hun conclusie, hetzij langzaam (door te remmen) of snel (door dat vooral niet te doen).
https://orf.at/stories/3242477/

Bei der neuen CoV-Variante Omikron mehren sich der Weltgesundheitsorganisation (WHO) zufolge die Hinweise auf mildere Krankheitssymptome.

Es sehe zunehmend so aus, dass Omikron vor allem die oberen Atemwege wie Nase, Rachen und Bronchien befalle statt etwa der Lunge, sagt ein WHO-Vertreter in Genf.

Für eine Entscheidung, ob ein spezieller Omikron-Impfstoff nötig sein werde, sei es noch zu früh, fügt er hinzu. Eine solche Entscheidung müsse aber global koordiniert werden.

ook in oostenrijk zien ze dat omikron ’ anders’ is en een stuk minder ziek makend

Deze 2 stukken samen zijn natuurlijk ook bekend bij de beleidsmakers. Dat zou ergens wel goed nieuws kunnen zijn voor de wintersport liefhebbers, mits je het risico op een (laag of asymptomatische) covid-infectie durft/kunt/wilt lopen: remmen heeft alleen een langere golf tot gevolg, dus een nieuwe lockdown voegt niet zoveel toe behoudens uitsmeren van een weinig ziekmakende golf (en dat kan de hog seizoen weken dan weer in de weg zitten!).

*bericht bewerkt door Brownydalton op 04 jan 2022 15:43

https://www.derstandard.at/story/2000132304816/ludwig-forder…

Hier wordt ook gevreesd voor een nieuwe lockdown… Ik hoop het niet, maar het zou met niet verbazen.

Kitzbuhel gaat voor korte lockdown tourisme of k1 quarantaine. Maar wat dat inhoud? Dit is complete waanzin. Wij vertrekken zaterdag en in eens trekken ze de stekker er uit.

Zie link … KNIP afbeelding*

JurgenOverbeek op 04 jan 2022 15:38

Harisch wil een aanpassing in K1 quarantaine regels of dus 1 week lockdown;

K1 = Categorie 1-contacten. Dit zijn mensen die met een persoon in contact zijn geweest die aan Corona lijdt:
-in hetzelfde huishouden wonen,
-direct lichaamscontact had (handen schudden) of
-gesprek gehad op een afstand van minder dan 2 meter en langer dan 15 minuten en geen beschermende maatregelen heeft genomen (bijv. scheidingswand, FFP-masker, enz.).

*bericht bewerkt door HarryP op 04 jan 2022 16:00

https://www.heute.at/s/experten-sehen-durchseuchung-als-stra…

Dit stuk is weer “positiever”. Het geeft aan dat de lockdown slechts een tijdelijke oplossing is en bij Omikron slechts beperkt haar doel bereikt. Er moet gezocht worden naar andere maatregelen, aldus deze onderzoekers.

Maargoed, een tijdelijke lockdown zoals in Nederland (om vooralsnog te vertragen) zou nog steeds kunnen…

Update: https://www.heute.at/s/gecko-tagt-geheim-aber-minister-gibt-…

"De federale regering heeft de GECKO-commissie al verschillende reeksen vragen gestuurd over het verdere beheer van de pandemie. Volgens de inschatting van het crisisteam is de coronasituatie in het land “nog steeds ernstig”. Alle inspanningen moeten er nu op gericht zijn het aantal gevallen zo laag mogelijk te houden.

Het is volstrekt onduidelijk of er een nieuwe lockdown komt . Door de meer besmettelijke Omikron-variant wordt gevreesd voor grote verliezen op de arbeidsmarkt, meldt het Ö1-Frühjournal dinsdag. Daarom zouden de quarantaineregels, vooral voor K1-mensen, kunnen worden gewijzigd en versoepeld. "

*bericht bewerkt door BatMuts op 04 jan 2022 16:06

Wat bijzondere tweets vanavond met geruchten, schijnbaar per morgen groeps skilessen verboden (in iedergeval in Kitzbuhel lijkt het)

null

https://twitter.com/Mark_Haagen/status/1478421976603578370…
en
https://twitter.com/Mark_Haagen/status/1478421808957296657…

*bericht bewerkt door Powermage op 04 jan 2022 23:24

Als dat het is, dan teken ik ervoor. Was eerst nog wel optimistisch maar begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden :(

Het is belachelijk wat voor een onzin regeltjes al die zogenaamde commissies bedenken om zichzelf belangrijk te vinden.
Intussen worden mensen kapot gemaakt. Hetzij financieel of hun baan verliezen, onzekerheid en psychische schade. Allemaal omdat mensen die geen kut voorstelden zich nu ineens op de borst kloppen hoe belangrijk ze wel niet zijn.

Ja corona was eerst een enge onbekende ziekte. Maar inmiddels zeker met omikron waar zelfs de WHO zegt dat het niks meer dan een verkoudheidsvirus is (alleen hals en neus infecties, geen longen meer) gaat het echt niet meer om een levensbedreigende ziekte. Ook niet voor mensen tussen 60 en 80 jaar.

Boven de 80 heb je mogelijk gewoon pech. Miljarden mensen worden kapot gemaakt voor dat mogelijke pech. Ben er zo klaar mee. Van mij mag elke politikus die nog levens kapot maakt voor het gerecht. Kapot procederen en kapot demonstreren.

*bericht bewerkt door Dennis089 op 05 jan 2022 06:14

Zeg Dennis…jammer van het tikwerk, maar jouw bericht voegt niks toe.
Het gaat hier om de situatie in Oostenrijk, niet om jouw mening!

Life is what happens while you were checking your phone

Heeft iemand tt het plus abbo. Staat weer wat nieuws

null

Jurgen

Zeg Dennis…jammer van het tikwerk, maar jouw bericht voegt niks toe.
Het gaat hier om de situatie in Oostenrijk, niet om jouw mening!

Leon100 op 05 jan 2022 06:54

Is omikron in AT dan anders? En jou bericht voegt dan al even veel toe NIKS.

Heeft iemand tt het plus abbo. Staat weer wat nieuws

null

JurgenOverbeek op 05 jan 2022 07:27

Als ik de titel zo lees gaat dit erover dat ze bang zijn dat de maatschappij door een “natuurlijke” lockdown plat komt te liggen. C.q grote aantallen mensen die niet naar werk kunnen dan wel mogen omdat ze besmet zijn dan wel in nauw contact met een besmet persoon hebben gestaan.

Daarbij is er op te merken dat er al grote uitdagingen aanwezig zijn mbt tot inzet van personeel. Via locale bekende vernam ik dat het al jaren een uitdaging is geweest om voldoende personeel in te huren en dat het altijd net aan lukte om voldoende personeel in te huren, maar dat het nu helemaal niet lukt om het personeel in te huren en te behouden.

Die Tiroler Tageszeitung wordt zo nog de best gelezen krant/website van Nederland.

null
null
null

Hierbij het artikel

Hetzelfde dus als men in België heeft doorgevoerd (vanaf 10/01): versoepeling quarantaineregels omdat het aantal besmettingen sterk stijgt en er anders nergens nog personeel rondloopt én de hele economie op zijn gat valt.

Ach, waar is de tijd van verstrengingen toen de besmettingen sterk stegen. :-)

Bla, bla, bla.

Het is belachelijk wat voor een onzin regeltjes al die zogenaamde commissies bedenken om zichzelf belangrijk te vinden.
Intussen worden mensen kapot gemaakt. Hetzij financieel of hun baan verliezen, onzekerheid en psychische schade. Allemaal omdat mensen die geen kut voorstelden zich nu ineens op de borst kloppen hoe belangrijk ze wel niet zijn.

Ja corona was eerst een enge onbekende ziekte. Maar inmiddels zeker met omikron waar zelfs de WHO zegt dat het niks meer dan een verkoudheidsvirus is (alleen hals en neus infecties, geen longen meer) gaat het echt niet meer om een levensbedreigende ziekte. Ook niet voor mensen tussen 60 en 80 jaar.

Boven de 80 heb je mogelijk gewoon pech. Miljarden mensen worden kapot gemaakt voor dat mogelijke pech. Ben er zo klaar mee. Van mij mag elke politikus die nog levens kapot maakt voor het gerecht. Kapot procederen en kapot demonstreren.

Dennis089 op 05 jan 2022 06:12

Gefrustreerde wappie. Wat een onzin kraam je uit.

Blijkbaar is de kans op een lockdown vanaf 10 jan. dus groot. :-(

Blijkbaar is de kans op een lockdown vanaf 10 jan. dus groot. :-(

Tolrick op 05 jan 2022 10:17

graag met bron iets plaatsen?

Blijkbaar is de kans op een lockdown vanaf 10 jan. dus groot. :-(

Tolrick op 05 jan 2022 10:17

Dat is niet wat ik lees. Ik lees dat het nog alle kanten op kan.

Wat ik lees is dat ze vooral last hebben van alle ‘strenge’ quarantaineregels. Niet alleen besmette mensen, maar ook iedereen waarmee ze in contact zijn, moeten in quarantaine. Dat gaat natuurlijk vrij hard met al die huizen waar skileraren en ander seizoenspersoneel in samen wonen. Personeeltekort leidt er ook gewoon toe dat dingen dicht gaan. Of een korte lockdown dan logisch is, geen idee, maar ik snap wel dat ze -als er iets gebeuren moet- dat liever in het laagseizoen hebben dan straks in de krokus.

Maar vergeet niet: in aanloop naar weegmomenten wordt er altijd verschrikkelijk veel geroepen. Dat betekent per definitie dat één van dingen dus altijd waar wordt, maar eigenlijk zijn het gewoon lobbyacties.

De boodschap gaat deze hele winter gewoon blijven: wees flexibel en zorg dat je continu je QR’s ed goed op orde hebt. In het laagseizoen moet dat flexibel altijd wel lukken, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Burgenland komt zo al met nieuwe aankondigingen. Straks live op oe24.at. Ik weet uiteraard niet welke.

*bericht bewerkt door Mirjam_Veen op 05 jan 2022 10:29

Plaats een reactie