Oostenrijkgangers in Frankrijk

Omdat mijn vrouw geen booster mag hebben we Fugen ongeboekt naar Les Arcs. Maar toch blijf ik een Oostenrijk liefhebber.
Is denk ik het totaal plaatje wat meer bij mij past want echt slecht is het niet maar ik ben bijv niet gewend om 90 euro parkeergeld te betalen 😉.
Eten is wel duur maar idd beter dan de grote Oostenrijkse vreetschuren. Maar als je in Oostenrijk goed kijkt kom je ook hele leuke tentjes tegen waar het eten heel goed is (en dat zit je rond dezelfde prijs als hier in Frankrijk). Ik denk dat Arjan in de Snow show genoeg lekkere maaltijden voorbij heeft laten komen dus dat Oostenrijk alleen maar frituur is is natuurlijk onzin.
Dus voor mij als ik alles optel blijf ik het liefst naar Oostenrijk gaan.

ik hou wel van de Franse cultuur en omgeving, maar de kindvriendelijkheid in Oostenrijk en Italië is een pak hoger (in Frankrijk gebeurt het systematisch dat ze je met kinderen buitenkijken/weigeren in restaurants) en vooral ook op het vlak van hygiëne schat ik Oostenrijk veel hoger in. Keuken is allebei niet denderend, maar in Oostenrijk is dat omdat ze gewoon geen gastronomische cultuur hebben en in Frankrijk omdat ze denken dat de toeristen toch niet het verschil proeven tussen brol en haute cuisine. In Italië kan je bijna nooit slecht eten, zelfs niet in de goedkoopste tent, in Frankrijk moet je 3 dagen research verrichten om een goed plekje te vinden.

*bericht bewerkt door pS op 07 jan 2022 09:49

In de skikelder van het appartementengebouw waar ik vertoef
@Hulst Jij slaapt dus niet in een bezemkast maar IN de kelder.😉

Born to run. B.S.

@dan58. Met het gevaar dat ik weer voor schut ga. Ik dacht dat Vlamingen altijd zo goed zijn in Nederlandse taal. Ze winnen immers geregeld het dictee der Nederlanden. Ik ga nu toch twijfelen, maar geef je een kans om de zin opnieuw te lezen. Het is overigens altijd gezellig en leerzaam in die kelder. En in de bezemkast staan mijn ski’s met toebehoren. Wat zijn trouwens jouw plannen?

Hen48

@Hulst 😉

Gisteren opgebeld door schoonbroer wegens vrijgekomen plaats in zijn Ischgl - groepje voor skitrip 4d.
NIET toegehapt wegens aanhoudende rugklachten en géén zin om met mijn 190 cm achterin een wagen te kruipen gedurender 10 u. 😥
Verder alleen 1 week Livigno in B. Paasvakantie, voucher van 2021 dat voucher was van 2020.😨

Born to run. B.S.

Leuk topic.

Ik heb zelf in alle vier de grote Alpenlanden de nodige gebieden gezien en heb geen duidelijke voorkeur. Alles heeft immers zijn voor- en nadelen.

Ik merk in mijn omgeving wél dat die-hard Oosterijkerfanaten enorm stevige meningen hebben over skiën in andere landen (met name FR), niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Voordelen van Frankrijk die ze vaak niet kennen

  • bijna alle acco ski in, ski out
  • geen Baustelle op de weg ernaar toe
  • eten is duurder, maar in mijn ogen vaak beter
  • acco is vaak weer goedkoper
  • vaak geen NL skiles maar veel kleinere klasjes wat veel belangrijker is
  • veel grote, goed verbonden gebieden

Nadelen zijn er ook

  • tolwegen
  • weinig kunstsneeuw
  • Après ski is minder
  • oudere liften
  • bezemkast acco’s (maar dit wordt langzaam beter)

Tot slot de mensen. Ik denk dat je in beide landen zowel aardige mensen als klootzakken treft. Persoonlijk behoren zowel de Fransen als de Oostenrijkers voor mij niet tot de meest vriendelijke mensen op aarde.

havana op 05 jan 2022 12:25

Wat een lekker analyse 😅. Ik stuitte ook op aardig wat weerstand toen we in Jan 2019 met vrienden naar Frankrijk gingen. Ze vonden het allemaal prachtig skien. Dat onderscheidt Frankrijk toch wel van oostenrijk, met recht du Grand ski.
En tsja, iedereen wordt vriendelijker als je je probeert in het Frans uit te drukken, daarna kan overgeschakeld worden op het engels. Mijn ervaring is trouwens tegenwoordig heel anders dan in mijn jeugd. Toen moest je zelfs als kind basis Frans beheersen om brood te kunnen kopen bij de campingbakker, tegenwoordig spreekt de jongere generatie echt meer dan prima Engels en zijn ze heel blij je te woord te kunnen staan in een taal die jij als gast beter beheerst dan hun moerstaal. In oostenrijk hoef je daar niet om te komen 😆

Wat in ieder geval een positieve bijkomstigheid van Covid is is dat menig Oostenrijkganger nu eens door omstandigheden kennismaakt met Frankrijk als skibestemming. Blijvertje of niet, Covid dwong je en je hoeft je dus niet te verontschuldigen, wel natuurlijk als het goed is bevallen en je terugkomt:-)

Plaats een reactie