booster duitsland 16 jarige

Jeetje, en die apotheke is ook voor de booster bedoel je ?
Is dat dezelfde plek waar je dan je qr code krijgt ?
Ik ga morgen met mijn dochter van 14 namelijk.

kevertje op 17 feb 2022 17:10

Ook voor booster. Je hoeft dan dus niet meer langs de apotheek omdat je bij n apotheek vaccineert. Het is dus tegenover de apotheek in een ‘kroeg’ die ze hebben ingericht als test- en vaccinatielocatie (met wit spandoek er boven, duidelijk aangegeven).

Als je de vaccinatie krijgt is er al iemand onderweg naar de apotheek aan de overkant van de straat om je certificaat (QR-code) te fiksen.

Zij vragen dus of je getest bent en adviseren dat ook. Je kunt daar ook ter plekke testen als je wil (hoeft niet, mag wel).

Adres:
Apotheke am Berliner-Tor-Platz
Wallstr.4
46483 Wesel
https://www.apowesel.de/home

Ook hier weer iedereen even vriendelijk.

Ik ben ook nog bij 2 andere apotheken (Engel en Tannen-Apotheke) geweest maar daar konden ze me niet helpen. Tannen-Apotheke vaccineerde ze wel maar niet vandaag en wilden ze t liefste dat je een afspraak maakte. Alleen dan konden ze vaccinatie garanderen. Eerstvolgende vaccinatiedatum was daar volgende week dinsdag.

brakes op 17 feb 2022 18:56

O jee, wij zouden inderdaad morgenmiddag naar wesel rijden.

Siona op 17 feb 2022 22:19

Bij die apotheek hoef je dan geen afspraak te maken?
Iemand ervaringen in Meppen vanaf de 17e?

Vanmiddag met mijn zoon (15 jaar) ook weggestuurd bij de Niederrheinhalle. Beveiliging wilde ons eerst niet doorlaten en adviseerde Duisburg (helaas vandaag dicht vanwege de storm). Maar na wat gepraat door de porto mochten we doorlopen en kregen binnen het adres van de Berliner-Tor apotheek. Daar heen gegaan en wel eerst een sneltest gedaan om te voorkomen dat je een booster krijgt terwijl je besmet bent. Inderdaad ontvangst in de kleine kroeg en geprikt in de achterliggende dart kamer. Heel vriendelijk geholpen. Even gewacht op de QR code. Die is Europees en kon gelijk gescanned worden in de Duitse corona app, maar ook in de Oostenrijkse Grüner Pass. Snap wat dat betreft niet waarom Nederland dan weer met nationale en internationale QR codes moet werken.

Vanmiddag met mijn zoon (15 jaar) ook weggestuurd bij de Niederrheinhalle. Beveiliging wilde ons eerst niet doorlaten en adviseerde Duisburg (helaas vandaag dicht vanwege de storm). Maar na wat gepraat door de porto mochten we doorlopen en kregen binnen het adres van de Berliner-Tor apotheek. Daar heen gegaan en wel eerst een sneltest gedaan om te voorkomen dat je een booster krijgt terwijl je besmet bent. Inderdaad ontvangst in de kleine kroeg en geprikt in de achterliggende dart kamer. Heel vriendelijk geholpen. Even gewacht op de QR code. Die is Europees en kon gelijk gescanned worden in de Duitse corona app, maar ook in de Oostenrijkse Grüner Pass. Snap wat dat betreft niet waarom Nederland dan weer met nationale en internationale QR codes moet werken.

Marcuse op 17 feb 2022 22:28

Onhandige bij mij was dat ze niet wisten welke apotheek ik moest hebben. Maar goed, uiteindelijk zelf gevonden dus aan de hand van dit artikel.
https://rp-online.de/nrw/staedte/wesel/corona-pandemie-in-we…

Had de indruk dat je daar zonder afspraak prima terecht kon. Ze zeiden ook zoiets van dat ze gebeld waren door de Niederrheinhalle met de aankondiging dat er mensen zouden komen. Ik zei daar dat we naar hen verwezen waren en bij de Niederrheinhalle weggestuurd waren.

Vanmiddag met mijn zoon (15 jaar) ook weggestuurd bij de Niederrheinhalle. Beveiliging wilde ons eerst niet doorlaten en adviseerde Duisburg (helaas vandaag dicht vanwege de storm). Maar na wat gepraat door de porto mochten we doorlopen en kregen binnen het adres van de Berliner-Tor apotheek. Daar heen gegaan en wel eerst een sneltest gedaan om te voorkomen dat je een booster krijgt terwijl je besmet bent. Inderdaad ontvangst in de kleine kroeg en geprikt in de achterliggende dart kamer. Heel vriendelijk geholpen. Even gewacht op de QR code. Die is Europees en kon gelijk gescanned worden in de Duitse corona app, maar ook in de Oostenrijkse Grüner Pass. Snap wat dat betreft niet waarom Nederland dan weer met nationale en internationale QR codes moet werken.

Marcuse op 17 feb 2022 22:28

Onhandige bij mij was dat ze niet wisten welke apotheek ik moest hebben. Maar goed, uiteindelijk zelf gevonden dus aan de hand van dit artikel.
https://rp-online.de/nrw/staedte/wesel/corona-pandemie-in-we…

Had de indruk dat je daar zonder afspraak prima terecht kon. Ze zeiden ook zoiets van dat ze gebeld waren door de Niederrheinhalle met de aankondiging dat er mensen zouden komen. Ik zei daar dat we naar hen verwezen waren en bij de Niederrheinhalle weggestuurd waren.

brakes op 17 feb 2022 23:04

De Niederrheinhalle was helemaal leeg. Op de website stond dat je geen afspraak meer nodig had, maar niet dat Nederlanders niet meer welkom waren.
Kreeg het adres van de apotheek op een briefje n bij het verlaten van de hal wilde de beveiliger graag een foto maken van het briefje, zodat hij dat aan volgende Nederlanders kon laten zien :-).

Bij de apotheek ook aangegeven dat we doorgestuurd waren door de mensen bij de Niederrheinhalle. Werden meteen geholpen, zonder iets van een afspraak. En ik ving bij de apotheek ook zoiets op van dat ze gebeld waren dat wij eraan kwamen. Toch wel weer netjes geregeld.

*bericht bewerkt door Marcuse op 17 feb 2022 23:25

Afgelopen woensdag 16/2 in Aachen geweest, allemaal zonder probleem 2 kids geboostered.
Vriendelijk en behulpzaam. Zonder geel boekje, wel met de geprinte bewijsjes van de eerdere vaccinaties.

Wij hebben net een afspraak gemaakt in Ulm.
Voor 16 jarige dochter.
Iemand hier heweest die zijn ervaring kan en wil delen?
Dank!

Heel erg bedankt voor de tips van de Apotheek in Wesel. Super goed geregeld en erg vriendelijk.
In een kroeg notabene werd je in de dart-ruimte geprikt.
Super snel , zonder afspraak en was binnen 10-15 minuten klaar.
Parkeren om de hoek (wel wat muntgeld mee)

Ik was blij met de tips hier want de apotheek was om 8:30 open dus ik ben nu alweer thuis in NH.
Anders kon ik pas om 12:30 terecht en de files op de A12 richting Duitsland waren nu al fors.

Top, bedankt

Morgen wil ik ook een booster proberen te halen voor minn 16jarige dochter. Wesel is dichtstbijzijnde maar als het moet rijd ik naar aken.
Is de ‘boosterkroeg’ morgen ook open in wesel?
In een eerdere post werd een adres gegeven voor aken maar die link werkt niet (meer).
Waar kan ik in aken terecht en moet ik daarvoor reserveren?
Zou heerlijk zijn als dit achter de rug is, dan kan ik me eindelijk een beetje gaan verheugen op de wintersport in Italie…😬

Afgelopen woensdag 16/2 in Aachen geweest, allemaal zonder probleem 2 kids geboostered.
Vriendelijk en behulpzaam. Zonder geel boekje, wel met de geprinte bewijsjes van de eerdere vaccinaties.

djkill op 18 feb 2022 09:04

Zou je aub aan kunnen geven waar ik aken?

Morgen wil ik ook een booster proberen te halen voor minn 16jarige dochter. Wesel is dichtstbijzijnde maar als het moet rijd ik naar aken.
Is de ‘boosterkroeg’ morgen ook open in wesel?
In een eerdere post werd een adres gegeven voor aken maar die link werkt niet (meer).
Waar kan ik in aken terecht en moet ik daarvoor reserveren?
Zou heerlijk zijn als dit achter de rug is, dan kan ik me eindelijk een beetje gaan verheugen op de wintersport in Italie…😬

Eelke_ op 18 feb 2022 18:03

Dit is de website : https://www.apowesel.de/home

Daar staat dat deze ook op zaterdag open is.
Samstag:
8:30 Uhr – 12:30 Uhr
Als je belt kunnen ze het je vertellen :
+49 281 26095

De “kroeg” is van de apotheek volgens mij dus zullen dezelfde openingstijden hanteren. Maar je kan beter nog even bellen.
Ik had 1 formulier niet bij mij, maar die konden we daar invullen.

Morgen wil ik ook een booster proberen te halen voor minn 16jarige dochter. Wesel is dichtstbijzijnde maar als het moet rijd ik naar aken.
Is de ‘boosterkroeg’ morgen ook open in wesel?
In een eerdere post werd een adres gegeven voor aken maar die link werkt niet (meer).
Waar kan ik in aken terecht en moet ik daarvoor reserveren?
Zou heerlijk zijn als dit achter de rug is, dan kan ik me eindelijk een beetje gaan verheugen op de wintersport in Italie…😬

Eelke_ op 18 feb 2022 18:03

Dit is de website : https://www.apowesel.de/home

Daar staat dat deze ook op zaterdag open is.
Samstag:
8:30 Uhr – 12:30 Uhr
Als je belt kunnen ze het je vertellen :
+49 281 26095

De “kroeg” is van de apotheek volgens mij dus zullen dezelfde openingstijden hanteren. Maar je kan beter nog even bellen.
Ik had 1 formulier niet bij mij, maar die konden we daar invullen.

kevertje op 18 feb 2022 19:40

Ik heb ze gebeld maar ook een e-mail ontvangen. Ze zijn morgen (zaterdag) geopend en ze vaccineren Nederlandse jongeren. Dus wij gaan morgenochtend naar de “kroeg” 😉 daarna hoop ik ook eindelijk een paar rustige nachten te slapen voor we op vakantie toe gaan naar Italië 😉

Morgen wil ik ook een booster proberen te halen voor minn 16jarige dochter. Wesel is dichtstbijzijnde maar als het moet rijd ik naar aken.
Is de ‘boosterkroeg’ morgen ook open in wesel?
In een eerdere post werd een adres gegeven voor aken maar die link werkt niet (meer).
Waar kan ik in aken terecht en moet ik daarvoor reserveren?
Zou heerlijk zijn als dit achter de rug is, dan kan ik me eindelijk een beetje gaan verheugen op de wintersport in Italie…😬

Eelke_ op 18 feb 2022 18:03

Dit is de website : https://www.apowesel.de/home

Daar staat dat deze ook op zaterdag open is.
Samstag:
8:30 Uhr – 12:30 Uhr
Als je belt kunnen ze het je vertellen :
+49 281 26095

De “kroeg” is van de apotheek volgens mij dus zullen dezelfde openingstijden hanteren. Maar je kan beter nog even bellen.
Ik had 1 formulier niet bij mij, maar die konden we daar invullen.

kevertje op 18 feb 2022 19:40

Welke formulieren had je gebruikt? De formulieren van kreis wesel?

Is die “kroeg” in Wesel ook morgenmiddag open dat je weet? Anders moet ik even naar een andere locatie. Wij dachten morgenmiddag naar Wesel te rijden…

Is die “kroeg” in Wesel ook morgenmiddag open dat je weet? Anders moet ik even naar een andere locatie. Wij dachten morgenmiddag naar Wesel te rijden…

estherjansen op 18 feb 2022 20:03

Tot 12.30 uur zijn ze geopend morgen

Net terug uit Wesel. De “kroeg” werkt perfect! Geen gedoe en snel. Qr code regelen ze idd ook. Aanrader!

Ik ben vrijdag in Moers geweest. Zonder afspraak. We hadden binnen 15 min de booster en QR code incl. app. Geen geel boekje nodig, wel handig als het hebt. Super vriendelijke medewerkers.

Wij morgen ook naar de kroeg!
Dus:

  • formulieren 2x uitprinten, toestemming invullen en ondertekenen.
  • Corona Warn app alvast installeren (en bestaande QR’s alvast inladen?)
  • Gele boekje mee en passpoort mee
  • Afspraak niet nodig
  • QR wordt op locatie geregeld.

Lang gewacht in de hoop dat men voldoende zou versoepelen maar helaas.
Thx, laat weten als ik iets over het hoofd zie!

Plaats een reactie