mondkapje na 5 maart Oostenrijk

Het zou wel eens terug kunnen komen… 😁 https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

Bla, bla, bla.

Het zou wel eens terug kunnen komen… 😁 https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

bartvwg op 18 mrt 2022 17:49

Als die troep in de zomer maar weg is, maar zal in restaurants en supermarkten wel blijven. Blij dat het hier overal afgeschaft is en niet meer verplicht. Dragen mag natuurlijk altijd ;). Al zou ik het buiten sowieso nooit dragen.

Not all who wander are lost

Zo goed als iedereen in de groep heeft corona gekregen afgelopen week. Heerlijk weer die dampende après ski. Verschil met een kater is er nauwelijks, dus niets aan de hand. Maatregelen incomming in… 1…2…3.

Vanaf 23 april zijn de mondkapjes weer verplicht in Oostenrijk: https://www.tagesschau.de/ausland/europa/oesterreich-corona-…

Anne Marie

23 maart bedoel je denk ik?

Hallo,
We kregen idd net een bericht van ons hotel dat voor binnen de FFP2 mondkapjes plicht weer terug is.
Gr. Janette

23 maart bedoel je denk ik?

Tiny-M op 19 mrt 2022 11:21

Excuus, ja maart, mid komende week

Anne Marie

Zo goed als iedereen in de groep heeft corona gekregen afgelopen week. Heerlijk weer die dampende après ski. Verschil met een kater is er nauwelijks,

HarryP op 19 mrt 2022 04:42

Fijn voor je…hier was de impact wel wat groter. Zes weken blaffen als een zeehond en een aardig conditie verlies. Mijn man dan. Hij kan nu weer twee kilometer rennen.
Spinning trek ik inmiddels weer goed,maar kostte ook wel een paar weken. Inmiddels sport ik weer vier keer per week.

It is an amazing world

Zo goed als iedereen in de groep heeft corona gekregen afgelopen week. Heerlijk weer die dampende après ski. Verschil met een kater is er nauwelijks,

HarryP op 19 mrt 2022 04:42

Fijn voor je…hier was de impact wel wat groter. Zes weken blaffen als een zeehond en een aardig conditie verlies. Mijn man dan. Hij kan nu weer twee kilometer rennen.
Spinning trek ik inmiddels weer goed,maar kostte ook wel een paar weken. Inmiddels sport ik weer vier keer per week.

Henrike op 19 mrt 2022 19:56

Ik ga er vanuit dat je bij de volgende besmetting minder last zult hebben. Voor nu karakter tonen en doorrammen bij die spinning les of hardloopronde. Meer ga je niet kunnen doen, dit is de situatie voor nu. Voorruit kijken en genieten!

Zo goed als iedereen in de groep heeft corona gekregen afgelopen week. Heerlijk weer die dampende après ski. Verschil met een kater is er nauwelijks,

HarryP op 19 mrt 2022 04:42

Fijn voor je…hier was de impact wel wat groter. Zes weken blaffen als een zeehond en een aardig conditie verlies. Mijn man dan. Hij kan nu weer twee kilometer rennen.
Spinning trek ik inmiddels weer goed,maar kostte ook wel een paar weken. Inmiddels sport ik weer vier keer per week.

Henrike op 19 mrt 2022 19:56

Ik ga er vanuit dat je bij de volgende besmetting minder last zult hebben. Voor nu karakter tonen en doorrammen bij die spinning les of hardloopronde. Meer ga je niet kunnen doen, dit is de situatie voor nu. Voorruit kijken en genieten!

HarryP op 19 mrt 2022 21:50

Longen worden meestal niet beter met de jaren . De aanname die je maakt is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Maar we zijn blij. Deze winter zijn we twee keer een volle week weg geweest. En dat was wel erg lekker. Vooral Vars was puik in orde.

It is an amazing world

Wat heeft de masker plicht voor gevolgen voor de après ski? Lijkt me dat dit niet echt gaat werken met een masker op?

Wat heeft de masker plicht voor gevolgen voor de après ski? Lijkt me dat dit niet echt gaat werken met een masker op?

bram82 op 20 mrt 2022 21:42

Ik snap dat besmettingen weer oplopen nu de maatregelen grotendeels weg zijn. Het is haast onmogelijk om niet besmet te raken in de kroeg (stond je vroeger gelukkig nooit bij stil).
En 2, vraag ik me af of zaken als ‘staande horeca’ nog wel mogen/kunnen als er weer maskerplicht komt.

*bericht bewerkt door HarryP op 21 mrt 2022 07:07

Pfff gaan we weer :-(
Had gehoopt op een normale wintersport met Pasen…

Zo goed als iedereen in de groep heeft corona gekregen afgelopen week. Heerlijk weer die dampende après ski. Verschil met een kater is er nauwelijks, dus niets aan de hand. Maatregelen incomming in… 1…2…3.

HarryP op 19 mrt 2022 04:42

Je moet er toch niet aan denken om elke keer na een vakantie / concert / carnaval etc corona te krijgen. Hoop toch echt dat het snel minder besmettelijk wordt.

Man man man wat een gejojo. Dit keer dacht ik echt dat ie niet meer terug zou komen dit seizoen.

Gang is alles

We gaan van 02/04 tem 09/04 naar Solden.
We zijn allemaal al 3x gevaccineerd maar mijn zoon van 15j heeft geen boosterprik gehad.
Zijn laatste vaccinatie is van 05/09, volgens de Oostenrijkse site vervalt de geldigheid op 03/04 na 210d, net de eerste dag van onze vakantie.

Moet je nog ergens bewijs van vaccinatie tonen in Oostenrijk?
Dit is toch ook op 05/03 overal afgeschaft hé

*bericht bewerkt door Triple-T op 22 mrt 2022 09:42

Alleen 3g om het land binnen te komen.

Vanaf morgen, 23 maart, geldt ook in hotels en horeca de 3G regel. Als je ergens binnenkomt moet je een FFP2 masker dragen, zodra je zit mag t af vermits je hebt kunnen aantonen dat je ofwel gevaccineerd (3), genezen of negatief getest bent. Of het hier een zelftest (bijvoorbeeld door het restaurant of hotel zelf) of officiële test betreft heb ik niet kunnen vinden.

Anne Marie

Vanaf morgen, 23 maart, geldt ook in hotels en horeca de 3G regel. Als je ergens binnenkomt moet je een FFP2 masker dragen, zodra je zit mag t af vermits je hebt kunnen aantonen dat je ofwel gevaccineerd (3), genezen of negatief getest bent. Of het hier een zelftest (bijvoorbeeld door het restaurant of hotel zelf) of officiële test betreft heb ik niet kunnen vinden.

AMie op 22 mrt 2022 15:52

Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik lees namelijk alleen dit: https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

De maatregelen zijn nog niet rond, worden hopelijk vandaag bekend gemaakt.
In principe wordt het overal binnen masker dragen ( geen coronabewijs) Onderdeel van de discussie is nu nog of de (nacht)gastronomie mag werken met 3 of 2G ( dan zonder masker).
Als dat niet het geval is zal het in de apresski weer zitten worden… maar heb goede hoop!

Dus vanaf morgen mogen liftmaatschappijen kiezen: weer maskers of 3G?

Lekker lastminute zo…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben momenteel in Sölden. Mondkapjesplicht is vandaag ingegaan maar tot nu weinig mondkapjes gezien in de gondels en de liften en ook niet in de stube waar we nu (op het terras) aan de koffie zitten.

Ik ben momenteel in Sölden. Mondkapjesplicht is vandaag ingegaan maar tot nu weinig mondkapjes gezien in de gondels en de liften en ook niet in de stube waar we nu (op het terras) aan de koffie zitten.

Skimuts op 23 mrt 2022 10:41

Niet verwonderlijk, iedereen heeft gewoon de buik vol van de paniekzaaierij.
Covid gaat niet/nooit meer weg, we moeten er gewoon op een normale manier mee leren leven.

Ben wel benieuwd wat de impact hiervan gaat zijn op het toerisme in Oostenrijk de komende weken (Paas- en meivakanties): voor mij persoonlijk zou dit een reden zijn om uit te wijken naar een land waar men niet zo hysterisch doet en ik kan me wel voorstellen dat er wel meer mensen dezelfde mening hebben.

Voor nu is echt niemand bang of in paniek in Oostenrijk. Vandaag zou het ingaan, maar in de skigebieden is daar helemaal niets van te merken. Wij hebben ze standaard in onze jaszak, obv de vorige keer hebben we wel geconcludeerd dat het echt een kleine moeite is als je ze toch op moet in de lift, maar zeker met de warme dagen nu is zonder ook dikke prima.

Ook qua apresski (voor zover die er nog is) is er niets veranderd nog. Ik heb ook het idee dat het eigenlijk nog niet definitief is, ook omdat 3G als alternatief zou kunnen gaan gelden en dat lijkt me nou typisch iets om niet halverwege de week in te voeren :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Was weer ouderwets gezellig vorige week in de ApresSki tenten. Heerlijk geen mondkapjes meer op. Alleen hebben de meeste van ons toch een souveniertje mee terug genomen 😬 uit Oostenrijk.

Vermoed dat de cijfertjes weer wat oplopen en probeer met wat paniekerige acties de cijfers wat omlaag te krijgen.

May the ski force be with you !!

Voor nu is echt niemand bang of in paniek in Oostenrijk. Vandaag zou het ingaan, maar in de skigebieden is daar helemaal niets van te merken. Wij hebben ze standaard in onze jaszak, obv de vorige keer hebben we wel geconcludeerd dat het echt een kleine moeite is als je ze toch op moet in de lift, maar zeker met de warme dagen nu is zonder ook dikke prima.

Ook qua apresski (voor zover die er nog is) is er niets veranderd nog. Ik heb ook het idee dat het eigenlijk nog niet definitief is, ook omdat 3G als alternatief zou kunnen gaan gelden en dat lijkt me nou typisch iets om niet halverwege de week in te voeren :).

Roy83 op 23 mrt 2022 17:31

Ik las eerder in dit topic dat de wetgeving nog niet geregeld was en dat het daarom pas vanaf morgen ingaat… Ben benieuwd of het morgen nog net zo relaxed is als het vandaag was. Ik hoop het in ieder geval :)

*bericht bewerkt door Jesper op 23 mrt 2022 22:12

Gang is alles

We zullen zien. Op de sites van de skigebieden is volgens mij nog niets te vinden…Binnen kom je nu toch nergens, met dit weer, dus het gaat vooral om de liften denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op de website van Montafon staat dat vanaf vandaag een FFP2 masker weer verplicht is https://www.montafon.at/de/Service/Corona#anchorcontent-area…. We gaan het zo zien hoe het er in de praktijk uit gaat zien.

Wilco van Bragt

Qua liften alleen in gondels als ik het goed begrijp dan?

Plaats een reactie