Advies aankoop nieuwe ski’s

Er zijn ook gewoon materiaal gekkies 😉

@Bennie - wat bedoel je eigenlijk met middenradius? Die Hero Plus is heeft toch eerder een SL radius of zit dat toch anders met die ski?

*bericht bewerkt door Hupla op 24 mrt 2022 18:32

@Hulpa Ja, de gemiddeld gekochte plus valt onder SL, maar op 181 is dat 15m. Tussen de 14 en 18m valt in het bereik middenradius aldus fabrikantsconsensus.

Punt is duidelijk, maar er zijn ook Nederlanders (ok, een minderheid natuurlijk) die gewoon het hele jaar door 3x percwerk op de latten staan en 6-8 weken per seizoen in de bergen. Echt, ze bestaan 😉

evr66 op 24 mrt 2022 18:13

Daar kan ik alleen maar van dromen. Moet het doen met rollerbaan tot de voorjaarsvakantie. Wordt wel weer meer als we daar niet meer aan gebonden zijn…
Maar na zelf deze ervaring te hebben (kopen op specs vs kopen na zelf eerst proberen) heb ik wel een veel beter gevoel over mijn laatste ski aankoop. Het “ik hoop maar dat ze lekker glijden”-gevoel was geheel vervangen door “ik weet dat ze lekker glijden!”.

Punt is duidelijk, maar er zijn ook Nederlanders (ok, een minderheid natuurlijk) die gewoon het hele jaar door 3x percwerk op de latten staan en 6-8 weken per seizoen in de bergen. Echt, ze bestaan 😉

evr66 op 24 mrt 2022 18:13

Daar kan ik alleen maar van dromen. Moet het doen met rollerbaan tot de voorjaarsvakantie. Wordt wel weer meer als we daar niet meer aan gebonden zijn…
Maar na zelf deze ervaring te hebben (kopen op specs vs kopen na zelf eerst proberen) heb ik wel een veel beter gevoel over mijn laatste ski aankoop. Het “ik hoop maar dat ze lekker glijden”-gevoel was geheel vervangen door “ik weet dat ze lekker glijden!”.

Vinci69_ op 25 mrt 2022 12:23

Gewoon blijven dromen, ondertussen zie ik heel voorzichtig wellicht wat vlokjes op de GFS verschijnen. @roel update weerbericht op zijn plaats?

Edwin van Riel

@evr66 zondag weer. Sneeuw op redelijke hoogte verwacht ik op zijn vroegst volgende week donderdag. Maar er zijn nog grote verschillen over de manier waarop die sneeuw moet vallen.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@evr66 zondag weer. Sneeuw op redelijke hoogte verwacht ik op zijn vroegst volgende week donderdag. Maar er zijn nog grote verschillen over de manier waarop die sneeuw moet vallen.

Roel op 25 mrt 2022 14:14

Gelukkig ben ik een geduldig type. Dan droom ik er nog maar even op los samen met @vinci69_ hahaha

Edwin van Riel

Heb in week 12 op vier paar ski’s geskied.
Head ISL met radius 11,5, een echte slalomski.
De ski’s zijn zwaar, maar wel fijn. En ik voel toch echt het KERS-systeem wel werken. Zodra je in de bochten de druk verhoogd, met name met je hakken, dan wordt je uit de bocht gekatapulteerd. Dit heb ik bij geen ander paar ski’s ooit gevoeld.
Dan de Salomon S/Race Rush SL met een 13 meter radius, ook geen lichte ski. Ideaal voor wisselende omstandigheden. Stabiel op hoge snelheden, makkelijk te draaien, heerlijk carven en wisselt makkelijk van kant. Hij lijkt qua prestaties op de Blizzard Firebird WRC WC piston. Dan de Atomic Redster S9 met radius 13 meter. Hij is lichter dan de andere 2 paar ski’s, dat maakt hem voor mijn gevoel iets lichtvoetiger. Ook een prima ski, maar net iets minder dan de Salomon onder wisselende omstandigheden. Als wil ik de Fischer RC4 SL met radius 13 nog even benoemen. Deze is echt een stuk lichter dan de andere ski’s, op hogere snelheden gaat hij klapperen op de tip. Echter is het echt een ski om kortere bochten mee te maken op minder hoge snelheid.
Ik zou de Salomon Race ook meenemen in je overweging, net als de Blizzard Firebird overigens.
Suc6 met je keuze.

@evr66 zondag weer. Sneeuw op redelijke hoogte verwacht ik op zijn vroegst volgende week donderdag. Maar er zijn nog grote verschillen over de manier waarop die sneeuw moet vallen.

Roel op 25 mrt 2022 14:14

@evr66 zondag weer. Sneeuw op redelijke hoogte verwacht ik op zijn vroegst volgende week donderdag. Maar er zijn nog grote verschillen over de manier waarop die sneeuw moet vallen.

Roel op 25 mrt 2022 14:14

Al met al is het hier top!

null
null

Edwin van Riel

@brakes na 130 dagen de fut er uit bij wat een high-end lat zou moeten zijn? Dat vind ik wel snel 😉

evr66 op 20 mrt 2022 15:26

Of de fut er uit is weet ik niet, ik vind de fut eruit :) Verder maak ik wel lange dagen, gemiddeld 45km/dag. Beetje afhankelijk van het weer maar laten we zeggen 30-35km op een matige dag tot 70-75km op topdagen.

Soms is het gewoon lekker om nieuw spul te (kunnen) kopen toch?

Totales Vollidiot

Plaats een reactie